Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Drive test: Toyota GT 86, o mașină sport cu motor de 200 CP dar eficient

Drive test: Toyota GT 86, o mașină sport cu motor de 200 CP dar eficient

Publicat în data de: 10 Octombrie 2012
Categorii: Toyota, Drive-test, Stiri.
 

Prin amabilitatea dealerului local Toyota Iași, am avut ocazia de a testa noul GT 86, un model sport 2+2, construit în colaborare cu Subaru și care a fost lansat pe piața europeană în această vară.



Mult așteptatul model sport Toyota GT 86 este un vehicul compact 2+2 (2 locuri în față și 2 locuri în spate, pentru pasageri ocazionali (sau copii), orientat exclusiv pe experiența de condus a șoferului. Construit pe o platformă complet nouă, GT86 are o caroserie joasă, foarte aerodinamică, fiind totodată și cel mai compact model sport cu 4 locuri din lume. Toyota GT 86 are o lungime de 4,240 mm, o lățime de 1775 mm și o înălțime de doar 1285 mm.

Noul limbaj de design Toyota este îmbunătățit cu o combinație în stil „scorpion” la partea inferioară a grilei și de strălucirea farurilor cu tehnologie HID (High Intensity Discharge) și a luminilor de zi cu LED-uri, oferind modelului un aspect mai agresiv și mai sportiv. În față, Toyota GT 86 încorporează o aerodinamică avansată și tehnologii de răcire fără a afecta conturul senzual al mașinii sport. În spate se remarcă spoilerul cu difuzor integrat și sistemul de evacuare dublu, cu țevi mari, cromate. Eleronul de pe portbagaj contribuie de asemenea la menținerea stabilității și la îmbunătățirea aerodinamicii.

Având un motor de 2.0 litri cu aspirație normală ce dezvoltă 200 CP, GT 86 marchează întoarcerea companiei Toyota la rădăcinile sale sportive cu un vehicul unic în lume: compact, motor boxer amplasat în față, cu aspirație normală și tracțiune spate.

Acest tren de rulare unic combină greutatea redusă, inerția scăzută și centrul de greutate coborât pentru a realiza cel mai bun raport putere/greutate. Iar acest lucru se simte la volan.

De cum te așezi, cu ceva dificultăți având în vedere că mașina este foarte joasă (șoferul stă cu 7 mm mai jos decât într-un Porsche Cayman) iar scaunele sunt sport, cu suport lateral ce te cuprinde, știi că ești la volanul unui vehicul sportiv. Designul minimalist amintește de lumea motorsportului dar comenzile sunt montate într-un mod ergonomic, pentru a fi la îndemâna șoferului iar combinația de culori roșu-negru se potrivește de minune.

Volanul îmbrăcat în piele este mai mic decât la alte mașini, dar se poate regla atât pe înălțime cât și pe adâncime. Nu are comenzi pe volan, însă nici nu le-am simțit lipsa, din contra. Nu lipesc controalele pentru computerul de bord, amplasate ușor incomod în stânga cadranelor de bord iar sub volan am apreciat utilitatea limitatorului de viteză cu funcția de cruise control, simplu și ușor de activat. Consola centrală este dominată de două aeratoare în partea superioară, urmate de sistemul infotainment Toyota Touch&Go cu modulul de navigație care, surprinzător, are inclusă și harta României - foarte detaliată. Urmează climatizarea automată dual-zone și butonul start-stop - ce putea fi pus într-o zonă mai vizibilă.

Însă designerii Toyota au încorporat elementele ce permit ajustarea și personalizarea ușoară a vehiculului, făcând lucrurile cât mai simple posibil, de exemplu minimalizând dispozitivele electronice de control. Chiar și pneurile ultra-performante au fost refuzate în favoarea unora care să sublinieze scopul creării modelului GT 86: plăcerea condusului sportiv.

Toyota GT 86 are sub capotă un motor boxer de 2.0 litri, cu aspirație normală și tehnologia D-4S de injecție directă, creat de compania japoneză în colaborare cu Subaru. Unitatea ce dezvoltă 200 CP la 700 rpm și 205 Nm la 6.400 rpm este cuplată la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte (există și varianta cu transmisie automată cu 6 trepte). Acest tandem lucrează foarte bine împreună, reușind să te țină într-o stare de alertă în permanență, în primul rând datorită accelerațiilor puternice și rapide, care te bagă imediat în scaun, la orice viteză. Cutia este foarte bine etajată, cu o cursă a levierului foarte scurtă - necesită puțin timp de acomodare.

Dar pe lângă performanța motorului se remarcă și eficiența sa. Conform fișei tehnice, Toyota GT 86 cu transmisie manuală consumă în medie 7,8 litri/100 km (7,1 litri/100 în cazul transmisiei automate) iar acest lucru tind să cred că este foarte aproape de adevăr. În cei aproape 100 km în care am condus mașina, și în oraș și în afara lui, am obținut aceeași valoare: 7,8 litri/100 km, în condițiile în care nu am mers într-un mod foarte economic. E drept că în oraș am mers foarte liniștit, în special din cauza drumurilor foarte proaste și a suspensiilor sport care te fac să simți în coloana vertebrală orice denivelare. Am remarcat însă că la viteze mari, zgomotul datorat vântului își face simțită prezența în habitaclu, reușind uneori să acopere zgomotul motorului la turații mici. Acest lucru se datorează portierelor fără rame, ce nu etanșeizează foarte bine interiorul. Pe de altă parte, portierele fără rame dau o notă exotică mașinii.

Având un preț în România de 32800 Euro (cu TVA inclus), Toyota GT 86 vine cu o dotare completă: oglinzi exterioare încălzite, reglabile electric și pliabile, faruri xenon-HID, proiectoare ceață, senzor pentru aprinderea automată a farurilor, jante din aluminiu de 17 inch, sistem Smart Entry&Start, eleron spate, scaune față sport și încălzite, radio CD cu 6 difuzoare, conectivitate Bluetooth și USB, 7 airbaguri (inclusiv pentru genunchii șoferului), ABS, VSC (controlul stabilității), TRC (controlul tracțiunii), diferențial Torsen LSD, etc. Pe lângă aceste dotări standard, Toyota GT 86 poate fi personalizat individual cu o gamă largă de accesorii și tuning pentru exterior și interior.

 
 
Citește și:
› Noua Toyota Aygo, în România de la 9.637 Euro ...01/10/2018
› Toyota Corola 2019 înlocuiește Auris ...04/09/2018
› Toyota RAV4 pentru 2019, primele detalii ...12/08/2018
› Drive Test: Ford C-MAX 2015 ...27/09/2015
› Drive Test: Toyota Aygo 2015 ...05/10/2014
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.