Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Drive Test: Toyota Aygo 2015

Drive Test: Toyota Aygo 2015

Publicat în data de: 05 Octombrie 2014
Categorii: Toyota, Drive-test, Facelift, Stiri.
 

Toyota a lansat oficial noul Aygo pe piața din România, ocazie cu care prin amabilitatea dealerului Toyota Iași am făcut un drive test cu modelul Yaris și echipare de vârf X-wave, plus transmisie automată MultiMode.



După ce prima generația lansată în 2005 a avut mare succes la public, fiind primul model Toyota pentru segmentul mașinilor mici, realizat în colaborare cu PSA Peugeot Citroen, Toyota a lansat acum a doua generație Aygo, pentru a atrage clienții tineri, din mediul urban. Modelul original Aygo a avut o evoluție excelentă, cu vânzări de peste 750.000 unități în Europa, iar în România modelul fiind prezent în top 3 competitori din segmentul A.

Designul uluitor al noului Aygo este inspirat de cultura tinerilor din Japonia iar posibilitățile de personalizare pot face mașina cu adevărat unică. De la prima privire, noul Aygo se remarcă prin designul frontal în forma literei „X”. Această grafică formează de asemenea și baza pentru customizarea exterioară. Din profil se remarcă acoperișul mai coborât decât la modelul anterior, și care de asemenea beneficiază de un profil bombat și de un eleron integrat pentru îmbunătățirea aerodinamicii.

Spatele noului Aygo este continuat în același stil de design regăsit în față. În acest caz, luneta și partea inferioară a barei de protecție rup liniile solide ale caroseriei, ce formează litera X.

Față de generația anterioară, noul Aygo a crescut ușor în dimensiuni. Vehiculul are o lungime totală de 3.455 mm (+25 mm) și cu toate că spațiul interior pentru cap a crescut cu 7 mm, înălțimea vehiculului a fost redusă cu 5 mm pentru o mai mare eficiență aerodinamică. De asemenea, cu toate că ampatamentul de 2.340 mm nu a fost modificat, lungimea compartimentului pentru pasageri a fost extins cu 9 mm, iar cotierele de 20 mm contribuie la confortul celor din față.

Compartimentul pentru bagaje a fost extins cu 29 litri, ajungând acum la 168 litri, iar accesul a fost îmbunătățit datorită deschiderii mai largi a hayonului.

În interior, tema generală a designului este oferită de consola centrală în formă trapezoidală, care este oglindită în întreaga cabină prin elemente precum aeratoarele, panourile ușilor și schimbătorul de viteze. Pe versiunea X-wave, noul Yaris oferă scaune cu tetiere integrate și tapițerie în combinație de piele și material textil. Bordul este însă din materiale plastice tari la atingere, iar partea lucioasă din jurul sistemului infotainment nu a lăsat o impresie prea bună pentru că este ca un magnet pentru amprente și praf.

Șoferul și pasagerul din față au suficient spațiu, inclusiv pentru cap, dar în spate pot sta doar doi adulți cât de cât confortabil, iar dacă acești au o înălțime pentru 1,8 metri s-ar putea să aibă o problemă. De asemenea, cei din spate nu au parte nici de o vizibilitate prea bună prin geamurile laterale, care se deschid doar într-un colț iar suprafața acestora este de asemenea mult diminuată, în special pentru a crea designul exterior cât mai atractiv. Dacă în spate vor sta copii, aceștia cu siguranță nu se vor simți prea în largul lor, mai ales din acest punct de vedere.

Vizibilitatea șoferului prin lunetă este de asemenea limitată din cauza suprafeței vitrate scăzute și a tetierelor de mari dimensiuni, dar acest neajuns este compensat din plin de oglinzile laterale generos dimensionate și a camerei video pentru mersul înapoi, care afișează imaginile pe ecranul mare al sistemului infotainment și astfel orice tip de parcare se face ușor și în deplină siguranță.

Toyota Aygo 2015 cu echipare X-wave beneficiază de sistemul multimedia x-touch, cu ecran tactil de 7 inch full-color, ce controlează numeroase sisteme de la bord, inclusiv sistemul audio, navigația și integrarea cu un telefon mobil. Mai mult, sistemul x-touch integrează și tehnologia MirrorLink prin care se poate conecta la un smartphone compatibil și afișa pe ecran aplicațiile pornite pe acesta.

Sistemul funcționează bine, am remarcat interfața în limba română, dar amplasarea butoanelor în partea dreapta, este cam incomodă pentru șofer. Sistemul de navigația are și harta completă a României, însă Toyota mai are mult de lucru la crearea unor rute optimizate si corect configurate, dacă face comparație cu iGO sau Google Maps.

Noul Aygo este echipat cu motorul de 1.0 litri cu trei cilindri, într-o versiune îmbunătățită. Motorul a beneficiat de mai mult revizii pentru îmbunătățirea performanțelor și eficientizarea consumului de carburant, conform Toyota. Modelul din teste era echipat și cu transmisia automată Multi-Mode, cu 5 trepte, ce aduce un plus de conform în condusul urban. Unitatea de 69 CP și 95 Nm are suficientă putere în orice condiții de condus, făcând echipă foarte bună cu transmisia automată. Acesta reacționează prompt la apăsarea pedalei de accelerație, schimbând treptele la turații mai joase când se conduce mai liniștit. Dacă în schimb apăsăm mai tare accelerația, motorul se turează mai mult, ajungând să schimbe treptele și la 6.000 rpm pentru a oferi cât mai mult cuplu, necesar în depășiri sau alte situații.

Transmisia are trei moduri: E (Easy), M (Manual) și R (Reverse). În Modul E, sistemul selectează automat treapta de viteză în funcție de accelerație, viteză și condițiile de drum. Vehiculul este însă dotat și cu padele pe volan, prin intermediul cărora se poate interveni și schimba treptele (în sus sau în jos) după cum vrea șoferul.

Consumul mediu al motorului de 1.0 litri și 69 CP cu transmisie automată este de 4,2 litri/100 km, conform fișei tehnice, dar acest lucru depinde foarte mult și de stilul de condus. În cadrul testului de aproximativ 150 km eu am obținut o medie de 5 litri/100 km, fără menajamente.

Din punctul de vedere al echipărilor, încă din versiunea de bază, noul Toyota Aygo este foarte generos. Toate mașinile dispun de sistem audio cu radio AM/FM cu mufe USB și AUX, faruri cu lumini de zi (DRL) cu LED, sistem de control al stabilității vehiculului (VSC) și de sistem de asistență la pornirea în rampă (HAC).

Versiunea superioară X-wave beneficiază de numeroase dotări standard: geamuri electrice față, oglinzi electric și încălzite, cameră video pentru mersul înapoi, sistem de navigație, aer condiționat manual, controale audio pe volan, indicator pentru schimbarea optimă a treptelor de viteză, computer de bord, acoperiș panoramic cu deschidere electrică, 6 airbaguri, etc.

Modelul Toyota Aygo 2015 este disponibil în toate showroom-urile Toyota începând cu luna octombrie 2014 la un preț special de lansare de 9.237 Euro, cu TVA inclus, pentru versiunea de bază „X”, caroserie în 3 uși.

În România, pe lângă cele menționate mai sus, noul Toyota Aygo se comercializează cu o garanție de 5 ani sau 160000 km (primul eveniment atins) și cu Toyota Eurocare, programul de asistență rutieră valabil în toată Europa.

 
 
Citește și:
› Noua Toyota Aygo, în România de la 9.637 Euro ...01/10/2018
› Toyota Corola 2019 înlocuiește Auris ...04/09/2018
› Toyota RAV4 pentru 2019, primele detalii ...12/08/2018
› Drive Test: Ford C-MAX 2015 ...27/09/2015
› Drive test: Toyota GT 86, o mașină sport cu motor de 200 CP dar e ...10/10/2012
› Noul Renault Captur pentru 2020, disponibil și în România ...14/07/2019
› Noul Audi Q7 pentru 2020, ridicat la un nou nivel ...14/07/2019
› Skoda Superb va dispune de tehnologie de iluminare de ultimă oră ...14/05/2019
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.