Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Volkswagen Golf 6 GTI - în detaliu

Volkswagen Golf 6 GTI - în detaliu

Publicat în data de: 01 Aprilie 2009
Categorii: Volkswagen, Prezentare, Stiri.
 

Cea de-a 6-a generație Volkswagen Golf GTI, se remarcă printr-o forță și o suveranitate superioară tuturor versiunilor anterioare. Un GTI care atinge o viteză de 240 km/h care, cu motorul turbo de 210 CP, oferă mai multă plăcere a condusului.



„Care au mai fost evenimentele anului 1976?“, întreabă Strietzel, alias Hans-Joachim Stuck de la geamul unui Golf GTI din prima generație, la volanul căruia se află din nou după mai bine de treizeci de ani. „Cine avea ocazia să conducă un 911 era norocos. Dar performanțe similare au devenit disponibile și cu GTI. Fără îndoială la un nivel diferit, dar accesibil oricui. O soluție genială, care și-a menținut acest caracter și în prezent. Noul GTI este cel mai bun exemplu în acest sens.“ menționează Stuck – o personalitate marcantă în automobilismul internațional – care cooperează îndeaproape cu Volkswagen AG în cursele auto în calitate de reprezentant și pilot, iar la capitolul dezvoltării de autovehicule, ca expert în domeniul reglării trenului de rulare și al sistemului de propulsie. El a oferit rafinamentul necesar și noului Golf GTI, alături de experții din cadrul echipei „Hackenberg“. O parte dintre teste au fost realizate pe circuitul Nürburgring, unde directorul de dezvoltare, dr. Ulrich Hackenberg, și Hans-Joachim Stuck au concurat anul trecut la volanul modelului Scirocco în cursa de 24 de ore pentru a câștiga respect și a acumula experiență.

Volkswagen este acasă pe circuitul Nürburgring-Nordschleife. De multă vreme. Același lucru este valabil și pentru GTI. Înainte ca modelul să fie disponibil în rețeaua de distribuție, mii de spectatori au avut ocazia să îl urmărească la lucru în anul 1975 în „Iadul Verde” – ca Pacecar în stadiu de prototip, cu carburator dublu în locul sistemului electronic de injecție. Restul este istorie. Istoria automobilului. „Motorul de 110 CP al modelului GTI”, își amintește Stuck, „și-a demonstrat puterea încă din prima zi. Până atunci nu se fabricase un asemenea autoturism. Din acest motiv, primul GTI a impus standarde cu adevărat noi .”

Prin cea de-a cincea versiune a modelului Golf GTI, lansată în anul 2004, acest mit a revenit mai puternic decât a fost vreodată. Între debutul primei generații și scoaterea din producție a celei de-a cincea versiuni, peste 1,7 milioane de cumpărători au transformat modelul GTI într-un bestseller la nivel mondial. Urmează cea de-a șasea generație a modelului GTI, care se remarcă printr-o forță și o suveranitate superioară tuturor versiunilor anterioare. Un GTI cu un tren de rulare care redefinește senzația de abordare a curbelor și tracțiunea grație blocării electronice transversale a diferențialului (XDS) disponibilă în serie. Un GTI care atinge o viteză de 240 km/h care, cu motorul turbo de 155 kW / 210 CP oferă mai multă plăcere a condusului, dublată de un consum de numai 7,3 litri de benzină Super fără plumb (minus 0,7 l/100 km). Un GTI care, prin intermediul unei surse de sunet și a instalației de concepție nouă pentru evacuarea gazelor de ardere (câte o țeavă finală în partea stângă și dreaptă), oferă un dinamism sonor. Un GTI care transferă în mod consecvent în viitor tradiția primei versiuni.

În această perioadă are loc lansarea pe piața din Germania a celei de-a șasea versiuni a modelului GTI. La nivel european, vânzările vor începe după Paște. Către finalul verii vor urma America de Nord și Asia – succesul GTI reprezintă de multă vreme un fenomen internațional.

Iar Hans-Joachim Stuck (58 de ani) este mai mult decât figura reprezentativă pentru sectorul automobilistic al firmei Volkswagen și mai mult decât un expert care identifică orice slăbiciune a unui autoturism. Strietzel, așa cum a fost botezat de nașa sa și este cunoscut de prietenii săi, este un adevărat fan GTI: „Am avut permanent un model GTI în familie, de la prima până la cea de-a șasea versiune. Inclusiv edițiile Pirelli. Fără nicio excepție. Chiar și în perioada în care am lucrat pentru BMW. GTI a fost modelul pe care l-am condus cu cea mai mare plăcere pe circuitul din Nürburgring. GTI a fost modelul la volanul căruia, pe Nordschleife, i-am adus pe culmile disperării pe posesorii modelelor 911. Chiar și soția mea conducea un GTI când m-am îndrăgostit de ea.”

Propulsorul modelului VW Golf 6 GTI
În cazul modelului Golf GTI din generația VI, fascinația începe pentru Stuck din nou cu motorul: „Este extraordinar de important că versiunea actuală a modelului GTI, asemenea generației anterioare, este echipată din nou cu propulsor turbo. Acest motor cu turbină de supraalimentare de înaltă tehnologie este adaptat perfect acestor vremuri. Oferă un consum mai redus în comparație cu un motor de mare volum, dar, grație turbinei de supraalimentare, beneficiază de o sportivitate remarcabilă.” Și acest aspect se beneficiază de tradiție la modelul Golf GTI: chiar de la a doua generație, s-a remarcat prin propulsorul G60 cu un motor cu patru cilindri cu supraalimentare (118 kW / 160 CP). Un alt pas important a fost reprezentat de cea de-a patra generație, cu versiunea „Golf GTI 132 kW” (acesta este denumirea exactă) – prin care a început era propulsoarelor GTI cu turbină de supraalimentare. Tehnologia și vremurile ofereau cadrul oportun. Versiunea de 132 kW / 180 CP a fost prezentată în anul 2001 în cadrul unei ediții limitate (3.000 de unități) cu ocazia aniversării a 25 de ani de la lansarea modelului GTI. Este adevărat că a existat și anterior un motor turbo de 150 CP, dar acesta nu beneficia de dinamismul remarcabil al versiunii Jubi. Prin lansarea pe piață a celei de-a cincea generații Golf GTI a fost preluat un propulsor turbo complet nou cu patru cilindri, care dezvolta 147 kW / 200 CP. La 30 de ani de la lansarea pe piață a primei generații GTI a fost preluat un motor turbo de 169 kW / 230 CP disponibil pentru Golf GTI Edition 30. Ulterior, acest nou propulsor a asigurat propulsia pentru cel de-al doilea GTI Pirelli.

Cu exact 155 kW / 210 CP, motorul TSI al noului Golf GTI dezvoltă o putere cuprinsă între cea oferită de ultimul GTI de serie și cea disponibilă la ediția aniversară lansată la 30 de ani. Deși puterea și capacitatea cilindrică ar putea conduce la concluzia unei perfecționări a motorului de 200 CP, este vorba despre un nou propulsor din generația de motoare „EA888”, cu o bază tehnică cu elemente comune cu versiunea de 230 CP.

Motorul TSI care echipează cea de-a șasea generație a versiunii GTI reprezintă expresia celui de-al doilea nivel de dezvoltare a acestor motoare cu o agilitate deosebită. Agregatul optimizat pentru montarea transversală, disponibil pentru noul GTI, prezintă printre altele, în raport cu prima versiune a motorului „EA888”, pistoane și segmente de piston modificate, o pompă de ulei cu sistem de reglare, o nouă pompă de vid, o nouă pompă de înaltă presiune pentru carburant, precum și un nou senzor pentru masa de aer. Echipând cel mai puternic Golf de până în prezent, motorul respectă limitele normei de poluare Euro 5.

Performanțele versiunii Golf 6 GTI
Într-adevăr: în special la capitolele emisii și consum de carburant, noul motor de 210 CP se impune în raport cu cele două propulsoare anterioare cu patru cilindri disponibile pentru GTI, care dezvoltau 200 și 230 CP. În detaliu, motorul TSI cu o capacitate cilindrică de 1.984 cm3 pentru noul GTI se mulțumește cu numai 7,3 litri de carburant la 100 de kilometri. La versiunea GTI de 200 CP, consumul era de 8,0 litri, iar la GTI de 230 CP de 8,2 litri. Astfel, pentru cea de-a șasea generație GTI rezultă o rază de acțiune teoretică de aproximativ 750 de kilometri între alimentările cu carburant.

Cu 170 g/km, noul motor obține rezultate mai bune și la capitolul emisiilor de CO2. „Și, în acest context”, așa cum afirmă Hans-Joachim Stuck, „noul GTI reușește o performanță dublă, ca autoturism serios în timpul săptămânii, dar și ca vânător pe Nürburgring la final de săptămână.” Este momentul să reamintim că primul Golf GTI lansat în 1976 dezvolta o putere de 81 KW / 110 CP și o viteză de 182 km/h, fiind în perioada respectivă unul dintre puținele modele care atingea această performanță dublă.

Concluzie: noul GTI beneficiază de un nivel remarcabil la un capitol care, alături de aspect, prezintă cea mai mare importanță pentru toți cei care optează pentru achiziționarea unui GTI: dinamica. Încă de la 1.700 rotații/min, propulsorul dezvoltă un cuplu motor maxim de 280 newton-metri. Iar acesta este disponibil constant până la 5.200 rotații/min, ca platou ideal pentru o curbă a cuplului motor care dobândește un aspect liniar. Stuck: „În practică, această performanță garantează o putere suverană în orice situație.” Puterea maximă oferită de motorul cu patru cilindri cu raport de compactare de 9,6:1 poate fi obținută la turații cuprinse între 5.300 și 6.200 rotații/min.

Toate aceste caracteristici asigură o forță impresionantă de propulsie: după numai 6,9 secunde, GTI accelerează de la 0 la 100 km/h. Pentru un sprint de 0-1.000 metri, noul Golf GTI are nevoie de 27,3 secunde. Un alt aspect impresionant este reprezentat de elasticitatea sistemului de propulsie: în numai 7,5 secunde, Volkswagen accelerează la treapta a cincea de viteză de la 80 la 120 km/h. Chiar și în treapta a șasea are nevoie de numai 9,5 secunde. Abia la 240 km/h, puterea este compensată de rezistența aerodinamică (cw = 0,324). La viteză maximă, turometrul indică 5.900 rotații/min.

Asemenea generației anterioare, și noul GTI este disponibil alternativ cu o cutie manuală cu 6 trepte (inclusiv afișaj pentru recomandarea cuplării unei trepte superioare, prevăzut în serie, à la BlueMotion), cu o cutie opțională cu 6 trepte cu dublu ambreiaj (DSG). În acest caz, Golf atinge o viteză maximă de 238 km/h (la 5.920 rotații/min). Asemenea versiunii GTI cu cutie manuală, și versiunea cu DSG atinge 100 km/h după 6,9 secunde. Consumul mediu de 7,4 litri (173 g/km CO2) se remarcă prin valori aproape identice cu versiunea cu cutie manuală (7,3 litri).

Dar cifrele nu descriu decât o parte din performanțele oferite de cutia de viteze cu dublu ambreiaj. Stuck: „DSG se remarcă printr-o rapiditate și o precizie incredibilă. Iar modul în care Golf GTI cu DSG accelerează automat la cuplarea unei trepte inferioare reprezintă un motiv de bucurie pentru toți șoferii pasionați de stilul sportiv de conducere.

Un aspect interesant este acela că poziția pedalei încă de la primul GTI și, fără îndoială, analog cu modelul Golf normal, a fost concepută astfel încât șoferii experimentați să poată valorifica ambreiajul dublu.” Conform estimărilor, aproximativ treizeci de procente din numărul total de cumpărători ai versiunii GTI vor opta pentru versiunea sportivă Volkswagen cu DSG.

Sunetul oferit de VW Golf 6 GTI
Motorul și sistemul de evacuare a gazelor de ardere disponibile pentru noul Golf GTI se remarcă printr-un sunet propriu, specific. Un sunet pe de-o parte cu dimensiune sportivă, dar care nu enervează persoanele de la bord în special la deplasările pe distanță lungă. În exterior, nivelul de zgomot este reglat de sistemul complet nou de evacuare a gazelor de ardere GTI. Din acest sistem se văd numai cele două capete cromate ale țevii de eșapament, integrate în stânga și în dreapta în difuzorul de culoare neagră al versiunii GTI. În habitaclu, un sistem complex de evacuare a gazelor de ardere asigură sunetul specific GTI. În paralel a fost posibilă reducerea masei și a contrapresiunii sistemului de ansamblu. Iar aceste rezultate influențează direct performanțele de rulare și consumul de carburant. În mod suplimentar, o sursă de sunet garantează că zgomotul motorului se aude „amestecat” perfect și în habitaclu.

Trenul de rulare al GTI
Noțiunea de „zonă limită” intră în discuție în toate situațiile în care se impune identificarea rezervelor de siguranță oferite de un tren de rulare. Cât de extinsă este această zonă limită a noului Golf GTI se poate constata numai cu ajutorul unui pilot asemenea lui Hans-Joachim Stuck. Câteva ture pe circuitul de la Hockenheim, din Nürburgring sau câțiva kilometri parcurși în zona Alpilor Maritimi către Monte Carlo, mai sus de Nisa, sunt suficienți pentru fostul pilot de formula 1 și campion mondial de raliu pentru a descrie analitic motivul pentru care Golf GTI atinge nivelul modelelor sport disponibile la prețuri ridicate și – ca argument decisiv – îi poate entuziasma și pe pasionații de astfel de modele sport extrem de scumpe.

Stuck: „Se remarcă imediat precizia de reacție a versiunii GTI la comenzile de direcție. Iar această precizie a sistemului de direcție se reflectă direct în performanță. În ceea ce privește trenul de rulare ca atare, acesta face ca modelul de serie să nu înregistreze practic nicio înclinare laterală. Prin lipsa ruliului și tangajului mașinii este oferită o siguranță deosebită de rulare. GTI nu se remarcă doar prin rigiditatea sportivă, ci și prin confortul deosebit. Grație noului sistem electronic de reglare a suspensiilor DCC, GTI oferă o sinteză ideală între confortul ridicat și performanțele remarcabile de manevrabilitate. Există numeroase modele sport mult prea rigide. Acesta este o soluție corectă în toate cazurile. Trebuie să susținem în mod clar acest aspect.”

Cea de-a șasea generație a modelului Golf GTI beneficiază de un tren de rulare sport; garda la sol față a fost coborâtă cu 22 milimetri, iar spate cu 15 milimetri. Suspensiile, amortizoarele și stabilizatorul spate au fost adaptate complet. În față este utilizat lonjeronul cunoscut cu suspensii cu arcuri elicoidale și amortizoare telescopice. Pentru osia spate, o osie directoare multiplă spate inovatoare face ca ESP să se activeze rar. O stabilitate extremă este oferită în mod suplimentar de sistemul de frânare. Remarcabil: etrierele de frână au culoare roșie.

Sportivitate și siguranță superioară grație sistemului XDS
Pentru prima dată, Volkswagen utilizează la noul GTI în versiunea de serie blocarea electronică transversală a diferențialului XDS. Acest sistem îmbunătățește semnificativ caracteristicile de tracțiune și manevrabilitate. Din punct de vedere tehnic, XDS reprezintă o extindere funcțională a blocajului electronic al diferențialului (EDS) integrat în ESP.

La momentul la care sistemul electronic inteligent identifică, în condițiile unei viteze ridicate de deplasare, lipsa de aderență suficientă la nivelul roții osiei față antrenate, din interiorul curbei, sistemul hidraulic ESP dezvoltă o presiune de frânare concentrată asupra roții respective pentru a asigura din nou tracțiunea optimă. XDS are astfel rol de blocare electronică transversală a diferențialului și compensează subvirarea specifică modelelor cu tracțiune față la abordarea virajelor cu viteză mare.

Consecință: grație sistemului XDS, performanțele de rulare sunt mult mai precise și mai neutre amintind mai degrabă, la capitolul manevrabilitate, de un model cu tracțiune integrală și nu de un autoturism cu tracțiune față. Hans-Joachim Stuck: „Suplimentar față de echilibrul remarcabil, XDS oferă versiunii GTI o stabilitate remarcabilă de rulare. Iar aceasta asigură o plăcere suplimentară la volan, fiind redus fenomenul de subvirare. Iar cine are experiență la volan, poate da dovadă de o conduită mult mai activă la volan. Dar pentru un șofer obișnuit, XDS reprezintă în orice caz o caracteristică de siguranță foarte importantă pentru că evită surprizele neplăcute la bordul versiunii GTI. Pentru că nu mai există riscul de a ieși de pe carosabil.”

Dinamism asociat cu confort grație DCC
În mod suplimentar, pentru noul GTI este disponibil opțional sistemul adaptiv de reglare a trenului de rulare DCC, menționat de Strietzel. Acesta reacționează permanent la carosabil și la situația de rulare și modifică în mod corespunzător rigiditatea suspensiilor. Șoferul simte aceste efecte în mod direct, prin beneficiile semnificative la capitolele confort și dinamică. La accelerare, frânare sau la acționarea sistemului de direcție, rigiditatea suspensiilor este asigurată în câteva fracțiuni de secundă pentru a respecta în condiții optime cerințele specifice dinamicii de rulare și a reduce mișcările de ruliu și tangaj, conform afirmațiilor lui Stuck.

Pentru ca șoferul să poată adapta comportamentul sistemului în mod suplimentar în funcție de dorințele sale, sistemul DCC disponibil pentru modelul Golf GTI oferă, suplimentar față de programul „Normal” cu o intensitate medie a rigidității suspensiilor, și regimurile „Sport” și „Comfort”. Acestea sunt activate cu ajutorul tastei dispuse deasupra schimbătorului de viteze. În regimul „Sport”, și servodirecția este adaptată la comportamentul mai dinamic.

Deplasare în siguranță cu ACC
De la finalul verii 2009, pentru prima dată va fi disponibil pentru Golf GTI și sistemul de reglare automată a distanței ACC (Adaptive Cruise Control). În condițiile activării ACC, sistemul frânează și accelerează automat între limitele de viteză de la 30 până la 210 km/h. În special la deplasarea cu viteză constantă, de exemplu în condițiile unei limite de viteză pe autostradă, ACC oferă un avantaj suplimentar la capitolul confort și siguranță.

Reglarea distanței este realizată cu ajutorul unui senzor laser, deasupra oglinzii retrovizoare, care scanează permanent, cu cinci raze laser, distanța față de autovehiculul din față, precum și viteza de deplasare a acestuia. Sistemul funcționează și în curbe. ACC este controlat prin intermediul unei manete dispuse la nivelul coloanei de direcție. Important: la momentul la care sistemul ACC atinge limitele, conducătorul auto este avertizat să preia controlul, fiind transmise semnale de avertizare optice și acustice în acest scop.

Park Assist generația a II-a
O altă tehnologie de vârf disponibilă pentru noul Golf GTI este reprezentată de sistemul opțional de asistență la parcare. Este utilizată cea de-a doua generație a sistemului. Acesta permite parcarea aproape automată cu spatele, paralel cu bordura. Șoferul nu trebuie să acționeze decât pedala de accelerație, de frână și (în versiunea cu cutie manuală), ambreiajul, iar GTI ocupă cu ajutorul senzorilor spațiul măsurat în prealabil. Dacă până în prezent acest spațiu trebuia să depășească cu minim 1,4 metri lungimea autovehiculului, în prezent este suficientă o distanță de numai 1,1 metri. În mod suplimentar, sistemul permite și efectuarea unui număr mai mare de manevre pentru parcare. Imediat după intervenția manuală asupra sistemului de direcție, este dezactivat Park Assist. Dacă optați pentru GTI cu acest sistem, sunt incluse automat și sistemul de avertizare acustică pentru distanță ParkPilot (față și spate), precum și sistemul de asistență la pornirea în rampă.

Faruri bi-xenon cu lumini adaptive de viraj
Opțional, Volkswagen comercializează modelul Golf GTI cu faruri bi-xenon cu un design complet nou, inclusiv cu lumini adaptive dinamice de viraj. Farurile principale sunt deplasate, în funcție de unghiul volanului, cu până la 13 grade către exterior și șapte grade către interior. Designul farurilor este adaptat perfect caracterului sportiv al modelului GTI. Astfel, modulele duble interioare (xenon exterior, lumini de poziție / semnalizatoare interior) beneficiază de o mască cromată care conferă un aspect foarte dinamic. Coborâte semnificativ în bara de protecție sunt integrate proiectoarele de ceață dispuse vertical, disponibile în serie – o soluție de asemenea specifică pentru GTI.

Interiorul versiunii Golf 6 GTI
Dacă există ergonomie la nivel de perfecțiune, cu siguranță că aceasta este întâlnită la bordul noului GTI. Stuck: „Din punct de vedere al atmosferei, nu lipsește niciun element specific unei limuzine de lux. Cu toate acestea, interiorul se remarcă printr-o sportivitate fără compromisuri. Aceasta începe cu scaunele, care oferă un confort ridicat pentru deplasările pe distanțe lungi, fiind de asemenea compatibile cu o cursă de 24 de ore. GTI este foarte confortabil, foarte ergonomic. Toate elementele scaunului pot fi reglate. Dar acest lucru nu este obligatoriu. Urcați la bord, deplasați scaunul o singură dată înainte și înapoi pentru a găsi poziția optimă și este suficient. Luați loc. Pe locuri. Perfect.Felicitări.”

În versiunea de serie, Golf GTI a păstrat scaunele sport cu tapițerie în carouri („Jacky”). Opțional sunt disponibile scaune de piele („Vienna”).

La capitolul siguranță, sunt disponibile în mod suplimentar și tetiere optimizate pentru whiplash (WOKS). Whiplash semnifică în limba engleză traumatism produs prin impact, prevenit cu ajutorul acestor tetiere la producerea unui accident. În materialul textil al tetierelor WOKS este inserat simbolul GTI.

În plus, acest Golf beneficiază și de pedale cu capace din oțel superior periat, o manetă a schimbătorului de viteze specifică pentru GTI cu aspect de aluminiu, un volan îmbrăcat în piele și adaptat pentru a oferi o aderență superioară, prevăzut cu emblema GTI, cusături decorative de culoare roșie pe volanul, manșonul schimbătorului de viteze și maneta frânei de mână îmbrăcate în piele, un plafon negru, asemenea capitonajelor stâlpilor. Normal. Pentru că acest Golf este un GTI. Specifice sunt din acest motiv și inserțiile decorative încastrate în portiere și planșa de bord cu design „Black Stripe” – aplicații negre, foarte lucioase cu aspect metalic. În orice caz, și GTI, cu suprafețe și caracteristicile sale nobile elimină din punct de vedere vizual orice limită de clasă. Calitatea și finisajul materialelor, detaliile precum aplicațiile cromate semi-mate sau ceasurile rotunde nobile ale planșei de bord creează impresia că ne aflăm la bordul unui autoturism dintr-o clasă superioară, ceea ce înseamnă un model sport cu mult mai scump. Spre deosebire de majoritatea modelelor sport, Golf GTI oferă însă spațiu generos pentru cinci persoane. Un volum al portbagajului cuprins între 350 și 1.305 litri permite șoferilor de GTi să facă față în mod suveran aproape oricărei situații zilnice.

 
 
Citește și:
› Noul VW Passat, disponibil și în România ...11/08/2019
› Volkswagen, lider în România pe segmentul de mașini electrice ...05/12/2018
› Volkswagen lansează un magazin propriu într-un mall ...04/11/2018
› A patra generație Honda CR-V ajunge pe piață în noiembrie 2012 ...26/07/2012
› BMW ConnectedDrive 2012, ce aduce nou ...12/07/2012
› Opel Adam, dezvăluit complet înaintea debutului de la Paris Motor ...11/07/2012
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.