Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Volkswagen CrossGolf 2007 în detaliu

Volkswagen CrossGolf 2007 în detaliu

Publicat în data de: 02 Octombrie 2006
Categorii: Volkswagen, Auto-show, Prezentare, Stiri.

Volkswagen a sărbătorit premiera mondială a unei noi versiuni din seria Golf, ce a fost lansată la Salonul de la Paris 2006: CrossGolf.

Volkswagen CrossGolf la Salonul Auto de la Paris 2006 [galerie foto]

Acesta îmbină potențialul și polivalența unui SUV compact cu versatilitatea și spiritul practic al unui monovolum familial, rezultând un model nou, de tip crossover.

Ca și fratele său mai mic – apreciatul CrossPolo – noul Volkswagen CrossGolf a fost proiectat ca un produs cu propria personalitate în ceea ce privește rafinamentul și ambianța celor mai deosebite automobile Volkswagen.

Poziționare pe piață.
SUV înseamnă “Sport Utility Vehicle”, sugerând o abordare semnificativ mai civilizată, diferită de specificul vehiculelor tot-teren “dure”. Referitor la partea tehnică, Volkswagen CrossGolf împărtășește caracterul polivalent al acestui gen de vehicul. Aproximativ 480.000 de modele SUV compacte s-au vândut în 2005 în Europa. MPV înseamnă “Multi Purpose Vehicle” și termenul se referă la caroseriile de tip monovolum. Cu interiorul său modulabil și generos dimensionat, CrossGolf se conformează și cerințor din acest segment. În 2005, în Europa, s-au vândut doar cu puțin sub 1,4 milioane de monovolume compacte. În același timp SUV și MPV, noul Volkswagen CrossGolf este poziționat perfect între acești doi poli. În momentul de față, nu are un concurent direct, ținând cont de criteriile de clasă, poziționare și concepție.

Versiunea CrossGolf cu tracțiune pe roțile din față se bazează pe modelul Golf Plus Sportline. De aceea CrossGolf pune la dispoziție detalii practice precum scaunele din spate rabatabile și culisante, măsuțe rabatabile pe spătarele scaunelor din față, poziție de ședere înaltă și patru portiere largi, plus accesul la portbagaj printr-un hayon. Pe dinafară, noul model propune un stil specific clasei SUV. Dotările care personalizează modelul Volkswagen CrossGolf sunt bandourile laterale de protecție, scuturile din față și din spate cu design specific, garda la sol mărită cu 20 mm față de Golf Plus, jantele din aliaj ușor cu diametrul de 17” și multe altele. Pentru lansarea pe piața europeană, care va avea loc în noiembrie, Volkswagen a pregătit două motorizări pe benzină (1.6 și 1.4 TSI) și două propulsoare turbodiesel (1.9 TDI și 2.0 TDI). Acestea furnizează puteri între 75 kW(102 CP) și 103 kW(140 kW). Asemenea tuturor modelelor Golf, noul CrossGolf va beneficia de sistem ESP (care include o funcție de contra-bracare și una de asistare a stabilității pentru remorcă), ABS, împreună cu dispozitiv de asistare a frânării de urgență, plus șase airbag-uri oferite în dotarea standard. De asemenea este propus standard sistemul de aer condiționat “Climatic”.

În privința aspectului exterior, numeroase modificări îl disting pe Volkswagen CrossGolf de cunoscutul Volkswagen Golf Plus. Atrag atenția, din acest punct de vedere, culoarea personalizată “Ice Silver”, noile scuturi din față și din spate, bandourile de protecție a caroseriei, la care se alătură elemente rafinate din fibra de carbon cu nuanța “Anthracite Satin Effect”. Pragurile, pasajele roților, ramele portierelor și scuturile sunt finisate astfel.

Secțiunea frontală.
Elementele fin stilate pentru protecția caroseriei, prizele de aer inferioare pentru răcirea radiatorului și proiectoarele de ceață integrate sunt, de asemenea, dotări standard. Zona centrală a spoilerului a fost proiectată în stilul unui scut ce se prelungește sub caroserie și are o nuanță metalică. Conturul său în formă de “V” este continuat de nervurile aflate pe capota motorului.

Secțiunea posterioară.
La fel de atrăgător pentru privire se prezintă și scutul din spate, unde se observă din nou elementul de design întâlnit la zona centrală a spoilerului din față. Acest gen de scut pentru zona de sub caroserie este des folosit în domeniul SUV-urilor și, la CrossGolf, domină partea din spate cu lățimea sa considerabilă. Ca efect vizual, scutul inferior cu aspect metalic subliniază sugestia de putere și soliditate a lui Volkswagen CrossGolf.

Secțiunea laterală.
Barele de pe pavilion sunt finisate în nuanța “Brillant Chrome”. În termeni de design, jantele din aliaj ușor de 17” sunt în genul celor folosite pentru CrossPolo. Pe lângă aceste elemente în culori clare, se remarcă un contrast puternic cu componentele laterale de protecție, acesta conferind siluetei lui CrossGolf caracterul său unic. Pasajele roților sunt protejate cu elemente al căror design se inspiră după al deja apreciatului Volkswagen CrossPolo. Elementele de protecție, eficiente când automobilul lasă în urmă drumurile asfaltate, acoperă începând de la pasajele roților, secțiunile laterale ale spoilerelor, până la praguri și porțiunile inferioare ale portierelor. Rezultă un efect vizual de robustețe, pentru că întreaga zonă inferioară a automobilului capătă un aspect unitar. Elementele de protecție sunt ranforsate și sunt realmente eficiente împotriva zgârieturilor sau micilor deformări care se pot produce într-un trafic urban aglomerat sau într-o parcare în care spațiul pentru deschiderea portierelor este îngust.

Ca și pe dinafară, în interior, CrossGolf mizează pe un stil contrastant. Finisarea interioară a fost special studiată pentru noul model. Aceasta include materiale cu nuanțe noi pentru scaune, panourile de portiere și planșa de bord.

Scaune.
Tapițeriile și cotierele au o structură evidentă gen “napolitană”, în plus culorile lor contrastează cu zonele laterale ale șezutului și spătarului. Pe partea din spate a scaunelor șoferului și pasagerului se află măsuțe rabatabile și buzunare de depozitare. Câte un compartiment practic se află sub fiecare din cele două scaune sport (configurație standard) din față. Finisarea panourilor de portieră se asortează cu tapițeria. De fapt, întreaga cromatică interioară se orientează după nuanțele folosite la tapițeria scaunelor.

Post de conducere.
La Volkswagen CrosGolf se fac remarcate, de asemenea, elementele cu aspect metalic-argintiu de pe planșa de bord. Spre deosebire de cazul lui Golf Plus, toate cele opt guri de ventilație au rame în nuanța “Ice Silver Metallic”. Tot din dotarea standard a habitaclului fac parte volanul cu trei spițe și schimbătorul de viteze îmbrăcate în piele, un selector de viteze cu design special (nu și pentru versiunile DSG), multe compartimente utile, un logo CrossGolf prezent pe panourile portierelor, pedalele finisate cu aluminiu și presurile al căror contur are o nuanță verde contrastantă.

Dimensiuni interioare.
Ca și versiunea de baza a seriei Volkswagen Golf Plus, interiorul lui CrossGolf propune un înalt grad de versatilitate și o concepție ergonomică bine studiată. În zona din față, șoferul și pasagerul au condiții de ședere foarte plăcute. Planșa de bord situată relativ sus și nivelul poziției de ședere, de asemenea, ridicat cu 7,5 cm față de cazul berlinelor Golf (respectiv 8,5 cm, pentru locurile din spate), creează o senzație de spațiu similară cu cea oferită de SUV-urile compacte. La această impresie contribuie și înălțimea interioară mare, de 100,7 cm (97,6 cm, în spate). Dincolo de aceasta, CrossGolf oferă un spațiu larg pentru picioare, atât la locurile din față, cât și la cele din spate. Asta nu este tot. În funcție de rabatarea secțiunilor de spătar ale locurilor din spate, sau de culisarea longitudinală a acestora, volumul util al portbagajului poate fi modulat. Culisarea permite variația între un minimum de 395 litri și un maximum de 505 litri. Rabatarea duce până la obținerea unui volum total de 1.450 litri. Și podeaua portbagajului este reglabilă, fiind disponibile două poziții, pe verticală.

Volkswagen va oferi pentru Volkswagen CrossGolf două motorizări alimentate cu benzină și două propulsoare turbodiesel. Versiunea de bază a ofertei de motoare cu benzină dezvoltă 75 kW (102 CP), în timp ce modelul TDI de baza dispune de 77kW (105 CP). Versiunile de vârf 1.4 TSI și 2.0 TDI furnizează fiecare câte 103 kW (140 CP). Motorizarea supraalimentată 1.4 TSI merită o atenție deosebită. Mulțumită sistemului de supraalimentare dotat atât cu compresor mecanic, cât și cu turbocompresor, motorul oferă o caracteristică de cuplu excelentă și poate atinge rapid turații ridicate. Pe lângă aceasta, motorul 1.4 TSI este economic. Cele două motorizări TDI sunt echipate cu filtre de particule. Motorizarile TSI și TDI pot fi cuplate (opțional) cu cutie de viteze automată DSG.

Volkswagen CrossGolf la Salonul Auto de la Paris 2006 [galerie foto]

 
foto-Volkswagen CrossGolf 2007 în detaliu
foto-Volkswagen CrossGolf 2007 în detaliu
foto-Volkswagen CrossGolf 2007 în detaliu
foto-Volkswagen CrossGolf 2007 în detaliu
foto-Volkswagen CrossGolf 2007 în detaliu
foto-Volkswagen CrossGolf 2007 în detaliu
foto-Volkswagen CrossGolf 2007 în detaliu
foto-Volkswagen CrossGolf 2007 în detaliu
foto-Volkswagen CrossGolf 2007 în detaliu
foto-Volkswagen CrossGolf 2007 în detaliu
 
 
 
Citește și:
› Noile Volkswagen Polo și T-Roc, siguranță de 5 stele la teste Eur ...11/11/2017
› Noul Volkswagen Tiguan Allspace, în România de la 21.900 Euro ...22/10/2017
› Noul Volkswagen T-Roc, în România de la 16.600 Euro ...01/10/2017
› Mazda dezvăluie CONCEPTUL KAI și VISION COUPE ...25/10/2017
› Premieră dublă pentru Mazda la Salonul Auto de la Tokyo ...10/10/2017
› Frankfurt IAA 2017: Noul Renault MEGANE R.S. și conceptul SYMBIOZ ...24/09/2017
› A patra generație Honda CR-V ajunge pe piață în noiembrie 2012 ...26/07/2012
› BMW ConnectedDrive 2012, ce aduce nou ...12/07/2012
› Opel Adam, dezvăluit complet înaintea debutului de la Paris Motor ...11/07/2012
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2017 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2017 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.