Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți UNTRR solicită aprobarea noului Cod Rutier prin Parlament

UNTRR solicită aprobarea noului Cod Rutier prin Parlament

Publicat în data de: 14 Octombrie 2013
Categorii: Codul-rutier, Legislatie, Stiri.
 

UNTRR consideră că, înainte de lansarea unui proiect de Cod Rutier în dezbatere publică, acesta ar trebui sa fie elaborat în consultare cu partenerii sociali, cu reprezentanți ai tuturor celor care urmează să aplice noua legislație.



foto-untrr solicita aprobarea noului cod rutier prin parlament
În acest fel, se vor evita abordările extreme, ambiguitățile și posibilitățile de interpretare și speculație, se arată într-un comunicat al UNTRR (Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România).

„În opinia noastră, pentru atingerea obiectivului de reducere a numărului de accidente rutiere este necesar un ansamblu de măsuri care să nu se rezume doar la creșterea amenzilor. Rolul principal în formarea unui comportament rutier corect în rândul participanților la trafic îl are educația rutieră. Accentul trebuie pus pe educare, prevenire, pe aplicarea nediscriminatorie a legislației și mai ales, pe responsabilizarea tuturor participanților la trafic: conducători auto (profesioniști și amatori), conducători de mopede, motocicliști, bicicliști, căruțași, pietoni, precum și administratori de drumuri și administratori de căi ferate în punctele de intersecție cu carosabilul”, conform UNTRR.

Studiul realizat de IRU – Uniunea Internațională a Transporturilor și Comisia Europeană, cu privire la cauzele accidentelor în care sunt implicate camioane, arată că la nivel european accidentele se produc 85% din cauza factorului uman (dintre acestea 75% fiind provocate de conducătorii auto amatori), 5% din cauza defecțiunilor tehnice, 5% din pricina condițiilor meteorologice și 5% sunt provocate de starea infrastructurii. În România, procentul atribuit în mod real infrastructurii este mai ridicat în cauzalitatea accidentelor rutiere.

UNTRR, față de prevederile actualului proiect, dorește eliminarea erorilor umane la constatarea trecerii pe culoarea roșie a semaforului, astfel încât solicităm ca aceste constatări să fie realizate în mod exclusiv cu dispozitive tehnice omologate și metrologizate.

UNTRR solicită responsabilizarea pietonilor în egală măsură cu cea a conducătorilor auto – amenzi egale și măsuri administrative suplimentare – muncă în folosul comunității, pentru a echilibra măsurile administrative adiționale impuse conducătorilor auto, și amenzi și măsuri administrative sporite pentru pietonii persoane adulte care însoțesc minori și trec pe culoarea roșie a semaforului.

UNTRR solicită responsabilizarea administratorilor drumurilor pentru asigurarea amplasării marcajelor rutiere corespunzătoare caracteristicilor segmentelor de drum vizate, precum și pentru menținerea vizibilității acestora. Menținerea unor indicatoare rutiere temporare (lucrări) după data expirării avizelor de amplasare și finalizarea lucrărilor, trebuie sancționată sever – cu până la 10% din cifra de afaceri pe ultimul an a constructorului care nu îndepărtează indicatoarele rutiere.

UNTRR solicită totodată să se ia în considerare prezumția de nevinovăție a conducătorilor auto, prin limitarea atributelor poliției rutiere la constatarea abaterilor care trebuie prezentate alături de dovezi unui judecător. Audierea agentului constatator, precum și a conducătorului auto a cărui sancționare este propusă, trebuie să se facă pe baza probelor furnizate de ambele părți și pe baza accesului la alte informații referitoare la istoricul abaterilor conducătorului auto în cauză, judecătorul urmând să aplice o sancțiune, moment până la care conducătorul auto trebuie să fie considerat nevinovat. Cauțiunile la care face referire proiectul de act normativ să poată fi solicitate doar la contestarea unei sancțiuni aplicate de judecător.

Creșterea capacității instituționale a poliției rutiere trebuie să fie o prioritate atât legală, cât și administrativă, real pusă în aplicare de factorii decidenți – prin acordare de resurse tehnice și materiale corespunzătoare, instruire și recompensare a performanțelor polițiștilor, dar și prin oferirea exemplelor de bună practică cu privire la respectarea regulilor de circulație, iar tocmai pentru a nu mai ignora sancțiunile aplicate până în prezent de polițiști, considerăm că acestea trebuie aplicate de instanțele de judecată – ale căror verdicte sunt respectate de toată lumea.

UNTRR solicită încetarea discriminării cetățenilor români la ei acasă, prin imobilizarea vehiculelor străine până la plata amenzilor aplicate de polițiști, la fel cum românii plătesc aceste amenzi pe loc în celelalte state membre UE sau nemembre UE. Noua Directivă 2011/82/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 25 octombrie 2011, de facilitare a schimbului transfrontalier de informații privind încălcările normelor de circulație care afectează siguranța rutieră, cu intrare în vigoare din 7 noiembrie 2013, vizează aplicarea sancțiunilor pentru conducătorii auto ale căror vehicule nu sunt oprite de polițiști în trafic, dar ale căror abateri sunt constatate cu dispozitive tehnice – viteză, trecere pe roșu, distanță între vehicule. Noua directivă nu justifică în continuare neîncasarea pe loc a amenzilor de circulație aplicate în prezent de polițiștii români la oprirea vehiculelor străine în trafic.
Menționăm că, deși în majoritatea statelor membre UE limita maximă permisă a concentrației de alcool în sânge în cazul conducătorilor auto este de 0,5 g/l (Austria, Belgia, Danemarca, Franța, Germania, Grecia, Italia, Spania, Portugalia, Irlanda, Letonia), această limită variază între 0,2 g/l (Suedia, Finlanda, Polonia, Estonia, Cipru) și 0,8 g/l (Marea Britanie și Malta). Deși introducerea unui prag minim permis în România ar fi un indicator de maturitate pentru o societate responsabilă, se pare că societatea românească nu este încă pregătită – nici să respecte, nici să aplice regulile – exemple publice puternic negative au arătat că poți conduce băut, poți face chiar și accidente și să nu pățești nimic, ba dimpotrivă polițiștii care au îndrăznit să constate sunt dați afară din Poliție. Oricum, reamintim că în proiectul aflat în dezbatere publică „Se interzice conducerea unui vehicul de către o persoană aflată sub influența băuturilor alcoolice sau a substanțelor ori produselor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora”

Considerăm că, un act normativ cu un impact major asupra unui număr de peste 6 milioane de posesori de permis de conducere, care utilizează un parc auto de 5,7 milioane de autovehicule, dintre care doar 150.000 sunt vehicule comerciale de transport (125.000 reprezentând vehicule de transport marfă de peste 3,5 t și 25.000 vehicule de transport persoane de peste 8+1 locuri), care se modifică la intervale de ani de zile, trebuie să urmeze procedura legislativă standard/firească prin aprobarea de către Parlamentul României, și nu una rapidă și, poate, superficială.

 
 
Citește și:
› Amenzile de circuție se pot plăti la jumătate în 15 zile ...25/08/2018
› INTERZISE: Mașinile cu volan pe dreapta nu vor mai putea fi înmat ...22/08/2018
› Atentie cum circulăm cu mașina în Grecia! Amenzi mari și ridicări ...21/07/2018
› Amenzile de circuție se pot plăti la jumătate în 15 zile ...25/08/2018
› INTERZISE: Mașinile cu volan pe dreapta nu vor mai putea fi înmat ...22/08/2018
› Atentie cum circulăm cu mașina în Grecia! Amenzi mari și ridicări ...21/07/2018
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.