Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Timbrul de mediu 2013: noua taxă auto este cu 90% mai mică pentru cele mai poluante mașini

Timbrul de mediu 2013: noua taxă auto este cu 90% mai mică pentru cele mai poluante mașini

Publicat în data de: 20 Februarie 2013
Categorii: Legislatie, Stiri, Taxa-auto.
 

Timbrul de mediu, care va intra în vigoare pe 15 martie, înlocuind actuala taxă auto de poluare, vine cu o scădere cuprinsă între 60% și 90% pentru mașinile non-Euro, Euro 1 și Euro 2, conform formulei de calcul anunțate ieri. Vezi exemple de calcul.



foto-timbrul de mediu 2013 noua taxa auto este cu 90 mai mica pentru cele mai poluante masini
Executivul a aprobat marți Ordonanța de Urgență ce introduce timbrul de mediu. Ministrul Mediului a declarat că timbrul de mediu se va calcula în funcție de emisiile de dioxid de carbon ale autoturismului și diferit, pentru mașinile pe benzină și pentru cele pe motorină.

Timbrul de mediu va fi calculat în principal în funcție de emisia de CO2, luată în calcul în întregime pentru timbru față de 30% de legea în vigoare, înscrisă în cartea de identitate a mașinii sau documentele de omologare.

Formula de calcul a noii taxe auto/timbru de mediu va duce la o creștere cu circa 10% a sumelor de plată pentru mașinile Euro 3 și Euro 4. Conform noului timbru de mediu, cuantumul taxei va rămâne la același nivel în cazul mașinilor Euro 5, în timp ce pentru mașinile Euro 6 și mașinile electrice nu va fi plătită nicio taxă de mediu.

"Cumpărătorul poate să își aleagă orice tip de mașină dorește. Cu cât tehnologia utilizată pentru mașina respectivă este mai veche, cu atât și taxa e mai mare. Pentru că se presupune că poluează mai mult. Pe parcul național din România intră foarte multe mașini cu tehnologii Euro 3 și Euro 4. Ceea ce am urmărit noi prin introducerea acestui timbru de mediu este, în primul rând, să înnoim parcul auto și, concomitent, să putem să reducem emisiile de dioxid de carbon. Mașinile Euro 3 și Euro 4 au un grad de poluare mai mare decât mașinile Euro 5. Este clar că atât timp cât poluarea, ca și emisii, este mai mare pentru Euro 3 și Euro 4, și timbrul de mediu este mai mare. De ce preferă românii Euro 3 și Euro 4? Aici pot să vă răspundă cei care cumpără Euro 3 și Euro 4 sau cei care cumpără de obicei mașini rulate. Încercăm, prin introducerea acestui ecotichet, acordat acum pentru mașinile electrice, să îi impulsionăm pe cetățeni să cumpere mașini care utilizează tehnologii curate. Am ținut cont și de puterea de cumpărare a românilor. Sunt foarte mulți care, în momentul de față, au aceste mașini vechi și pe care ar dori să le vândă. Dacă am fi lăsat în aplicare această taxă de 33.000 de euro pentru o mașină veche de 13 ani, ar fi condus la un blocaj pe piața națională și nimeni nu ar mai fi vândut mașina pentru că nu ar fi avut cumpărător la o taxă atât de mare. Pentru a evita blocajul pe piața națională s-a ținut cont de componenta de mediu, dar și de realitatea din România", a mai spus Plumb.

Ministrul Mediului a subliniat că în noua formulă de calcul a fost eliminată taxarea pe cilindree:"Rugămintea mea ar fi să nu mai încercăm să facem comparație între taxa actuală și timbrul de mediu. Am introdus cu totul și cu totul o altă formulă. În momentul de față, pentru că încă este în vigoare o lege, se ia în calcul cilindreea și emisia doar în proporție de 30%, noi am eliminat taxarea pe cilindree pentru că noi, cei care deținem autoturisme, mai plătim o dată cilindreea cu impozitul anual. Nu era just să plătim de două ori același lucru. De aceea ne-am îndreptat spre acest concept nou european".

Potrivit datelor puse la dispoziție presei, în cazul unui automobil Volkswagen Polo, cu motorizare de 1,422 cc , diesel, Euro 3, fabricat în 2001, timbrul de mediu va fi de 576 euro față de actuala taxă auto care este 738 euro, iar pentru același automobil, fabricat în 2000, cu aceeași motorizare și nivel de poluare, dar pe benzină, timbrul va fi de 425 euro față de 368 euro taxa auto.

Pentru un autoturism Polo nou, Euro 5, cu motor de 1,2, timbrul de mediu pentru benzină va fi de 60 euro, iar pentru motorină de 36 euro.

Pentru un Ford Fiesta , fabricat din 2003, cu nivel de poluare Euro 3 și motor de 1,4, timbrul de mediu va fi pentru diesel de 823 euro, iar pentru benzină de 933 euro.

În cazul unui Logan Sandero nou, Euro 5, cu motor de 1,2, pe benzină se va plăti un timbru de mediu în valoare de 109 euro, iar pentru un autovehicul de același tip, dar cu motorină și motor de 75 CP se va plăti un timbru de 52 euro.

Pentru un automobil Dacia Duster, nou, cu motor de 1,6, pe benzină, timbrul de mediu va fi de 269 euro, iar pentru unul cu motor diesel de 110 CP, timbrul va fi în valoare de 119 euro.

Comparatie taxa auto de poluare si timbrul de mediu 2013

Calculator online timbru de mediu 2013

 
 
Citește și:
› Amenzile de circuție se pot plăti la jumătate în 15 zile ...25/08/2018
› INTERZISE: Mașinile cu volan pe dreapta nu vor mai putea fi înmat ...22/08/2018
› Atentie cum circulăm cu mașina în Grecia! Amenzi mari și ridicări ...21/07/2018
› Guvernul pregătește o nouă taxă auto sub formă de impozit ...17/12/2017
› Guvernul lucrează la o nouă taxă auto pe poluare ...25/10/2017
› Guvernul pregătește o taxă auto de intrare în orașe ...25/02/2017
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2017 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2018 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.