Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Skoda Yeti, primul SUV al companiei, a intrat în producția de serie

Skoda Yeti, primul SUV al companiei, a intrat în producția de serie

Publicat în data de: 13 Mai 2009
Categorii: Skoda, Prezentare, Stiri.
 

Primul vehicul de serie Skoda Yeti, având tracțiune integrală și motor 1.8 TSI, a părăsit linia de producție a uzinei din Kvasiny Prin acest nou model (al cincilea în gamă), producătorul ceh a intrat pe piața SUV-urilor compacte.



foto-skoda yeti primul suv al companiei a intrat in productia de serie
 ›Galerie foto:
foto-skoda yeti primul suv al companiei a intrat in productia de serie foto-skoda yeti primul suv al companiei a intrat in productia de serie foto-skoda yeti primul suv al companiei a intrat in productia de serie foto-skoda yeti primul suv al companiei a intrat in productia de serie
foto-skoda yeti primul suv al companiei a intrat in productia de serie foto-skoda yeti primul suv al companiei a intrat in productia de serie foto-skoda yeti primul suv al companiei a intrat in productia de serie foto-skoda yeti primul suv al companiei a intrat in productia de serie
Noul model produs de Skoda a străbătut mii de kilometri de la primul concept până la lansarea pe piață. Cea mai mare parte a acestei distanțe a fost parcursă cu rezultate remarcabile de Yeti, modelul SUV compact inovator realizat de producătorul ceh. În prezent, după un maraton de teste, se află în lina dreaptă și, în cadrul verificărilor finale, sunt eliminate ultimele obstacole în drumul către client. Cu modele care preced versiunea destinată producției de serie, sunt efectuate așa-numite teste de verificare, ocazie cu care setările motorului și ale trenului de rulare sunt supuse unei verificări finale. Aceste teste finale oferă posibilitatea de a efectua ultimele modificări pentru Yeti înainte de lansarea producției de serie: trăsăturile care vor ajuta acest SUV compact, cu un comportament agil și sigur de rulare și compatibilitate remarcabilă de rulare pe teren accidentat, să iasă în evidență între modelele variate disponibile în oferta actuală la această gamă.

Cursele de verificare nu au loc pe trasee proprii de verificare izolate ale producătorului, ci pe drumurile publice. Starea tehnică a modelelor testate este apropiată de cea prevăzută pentru producția de serie. Pentru aceste ultime operațiuni de verificare și reglare, alegerea perfectă este reprezentată de distanțele considerabile din Norvegia. În această țară există suprafețe carosabile foarte variate, care corespund celor întâlnite în majoritatea traseelor europene, ba chiar și din afara acestui continent. În plus, izolarea regiunii din nordul Europei evită privirile indiscrete care să urmărească modelul Yeti, în cursele sale. Pentru că acesta nu a fost prezentat încă oficial pe drumurile publice, motiv pentru care aceste ultime teste sunt confidențiale.

Prin performanțele remarcabile de rulare, Yeti nu va impresiona doar pe suprafețele carosabile, pentru că modelul permite și utilizarea fără restricții pe teren accidentat. Pe traseele de testare foarte variate, modelul SUV produs de Skoda își poate dovedi calitățile la cele două discipline. Nu este testată doar fiabilitatea în orice condiții de rulare, ci și funcționalitatea deplină a sistemelor individuale, în cele mai variate condiții climatice. În acest scop, Norvegia oferă condiții optime: la primele ore ale dimineții, temperaturile din zona Cercului Polar nu depășesc în prezent zero grade și există riscul formării de polei pe carosabil. Această situație impune exigențe deosebite cu privire la sistemele destinate stabilității de rulare și capacității de încălzire a aerului. După-amiaza, când temperaturile cresc semnificativ și este necesară pornirea sistemului de climatizare, poate fi verificată funcționalitatea tuturor sistemelor care interacționează. În perioada respectivă a zilei, carosabilul este de regulă uscat și oferă aderența maximă posibilă. Printre altele, aceste condiții oferă posibilitatea de a aprecia fără eroare stabilitatea în viraje și manevrabilitatea la schimbarea direcției.

Testele efectuate în nordul Europei permit o evaluare concentrată, rapidă și precisă a trenului de rulare și a tuturor sistemelor de asistență relevante pentru comportamentul de rulare. Începând cu capacitatea de reacție a sistemului ESP până la repartizarea controlată electronic a cuplului motor pentru toate cele patru roți, în condițiile unui necesar ridicat de tracțiune pe teren accidentat.

Unul dintre cele mai importante obiective la crearea modelului Yeti a fost acela de a îmbina caracteristicile remarcabile ale unui model SUV cu cele mai bune performanțe ale unei limuzine. În ciuda greutății reduse, este un model robust și rigid la torsiune, îmbină performanțe remarcabile în caz de impact cu rezerve optime de siguranță în ceea ce privește protecția pietonilor. În același timp, performanțele sale de rulare permit utilizarea în regim cotidian. Grație configurației elaborate a trenului de rulare, Yeti este un model ușor de controlat și la viteze mari și oferă și un bun confort al suspensiilor. La terminarea suprafețelor asfaltate, caracterul său se modifică. Limuzina elegantă, rapidă se transformă într-un cercetaș, care deschide drumuri fără probleme și în condiții de siguranță pe suprafețe dificile. Tehnologia elaborată de tracțiune integrală cu repartizare variabilă a forței și blocajul electronic al diferențialului disponibil opțional conferă modelului Yeti performanțe de tracțiune și de rulare pe teren accidentat unice până în prezent la clasa din care face parte.

PRIMUL SUV PRODUS DE SKODA
Cea de-a cincea gamă de modele produsă de Skoda se remarcă prin caracteristicile tipice autoturismelor realizate de acest producător. Partea frontală expresivă cu grila caracteristică a radiatorului și farurile cu un aspect prietenos confirmă apartenența la familia Skoda. Designul funcțional al caroseriei cu o lungime de 4223 mm și o lățime de 1793 mm se remarcă prin greutatea redusă. Deși imaginea laterală, cu aripile proeminente, jantele din aliaj ușor de 17 țoli și garda la sol de 180 mm conferă un aspect robust modelului Yeti, acesta nu este sub nicio formă un autoturism greoi. Imaginea este confirmată de valorile din tabelele cu date tehnice. Masa, în versiunea de echipare cu motorul TSI 1,8 și tracțiune integrală, cu un șofer la bord, este de numai 1520 kg. Varianta cu motorizare diesel cu o putere de 103 kW nu cântărește decât cu 25 kg mai mult.

INTERIOR VERSATIL ȘI ATRACTIV
În condițiile unei înălțimi totale de 1691 mm și cu un ampatament de 2578 mm s-a reușit, grație așa-numitelor dimensiuni inteligente, crearea unor condiții generoase de deplasare la bord. Configurația optimă a interiorului, distribuția logică și armonioasă a elementelor constructive individuale creează spațiu și confort. Scaunele față oferă suporturi superioare generoase și o stabilitate laterală remarcabilă. Poziția ridicată pe scaun care oferă o vizibilitate superioară asupra caroseriei și a traficului, permite un acces comod la bord. Pasagerii de pe locurile din spate pot valorifica conceptul de scaune VarioFlex. Grație sistemului pentru bancheta din spate preluat de la modelul Skoda Roomster, Yeti oferă o variabilitate a interiorului unică până în prezent pentru gama SUV-urilor compacte. Cele trei scaune spate separate pot fi rabatate sau demontate individual, scaunele laterale pot fi reglate pe lungime, dar și transversal, în condițiile în care scaunul central este demontat.

Grație acestui sistem variabil de interior, Yeti nu trebuie să capituleze nici în fața unor transporturi mai problematice. În condițiile în care scaunele spate sunt demontate, portbagajul oferă un volum de până la 1760 de litri pentru bagaje. Din echiparea standard fac parte, printre altele, fără îndoială o prelată pentru portbagaj, cârlige de prindere, precum și o plasă pentru asigurarea bagajelor. Yeti oferă și o serie de soluții inteligente care îmbunătățesc simplu, dar eficient, confortul cotidian și siguranța de operare. Sistemul de fixare din portbagaj cu cârlige mobile de exemplu reduce timpul necesar la încărcare și previne mișcarea accidentală a bagajelor în timpul deplasării.

ECHIPARE STANDARD ȘI DOTĂRI OPȚIONALE
Echiparea standard a modelului Yeti corespunde nivelului ridicat, obișnuit pentru modelele Skoda. Chiar și aceste elemente respectă majoritatea cerințelor formulate frecvent de client. Lista de dotări opționale oferă o gamă extinsă de sisteme de asistență electronică, contribuind semnificativ la confort și siguranță prin ușurința remarcabilă de utilizare și integrarea elaborată în rețeaua internă de date a modelului Yeti. Capacitatea de rulare pe teren accidentat este facilitată de funcțiile sistemului de navigație Columbus adaptat la necesitățile acestui SUV produs de Skoda. Acesta permite documentarea și memorarea traseului parcurs în afara rețelei de străzi stocate în format digital. Yeti lasă în urmă firimituri de pâine, asemenea lui Gretel din basmul fraților Grimm, pentru a putea ieși ulterior din pădure fără să se rătăcească, dar memorarea se realizează în format digital. Astfel nu există riscul ca porumbeii să mănânce firmiturile, și să nu mai găsească drumul către casă. Din echiparea standard a versiunilor Yeti cu tracțiune integrală face parte sistemul ESP și, la cerere, o tastă pentru rularea în regim Off-Road, montată la nivelul panoului de comandă și care permite adaptarea diferitelor caracteristici, precum admisia de carburant sau setarea sistemului ABS la cerințele specifice terenului accidentat. În regim urban este disponibil la cerere sistemul de asistență la parcare care poate fi echipat în opțional cu senzori de parcare pentru semnalizarea distanței față - spate la efectuarea manevrelor pentru parcarea autoturismului într-un spațiu restrâns. Un nou echipament de comandă permite și valorificarea deplasării înainte la efectuarea manevrei de parcare, astfel încât spațiile mai mici pot fi ocupate mai ușor și mai rapid decât până în prezent.

Instalația de climatizare Climatronic cu sistem inteligent de comandă în două zone, precum și senzorul pentru calitatea aerului asigură atmosfera optimă în habitaclul modelului Yeti. În cazul în care calitatea aerului proaspăt scade sub valorile programate, de exemplu într-un tunel sau în mijlocul unui ambuteiaj la ore de vârf, sistemul automat activează funcția de recirculare pentru alimentarea cu aer până când este posibilă aspirarea de aer curat din exterior.

TRENUL DE RULARE CREȘTE DINAMISMUL ȘI PLĂCEREA CONDUSULUI
Conceptul de bază al trenului de rulare garantează plăcerea condusului și dinamismul. Yeti se remarcă prin agilitatea manevrelor de rulare, oferind rezerve ridicate de siguranță. O execuție inteligentă pentru osia față și o osie spate în construcție ușoară, care asigură stabilitatea direcției de rulare conferă permanent șoferului și pasagerilor săi sentimentul de siguranță, îmbinat cu un nivel ridicat de confort la rulare.

Trenul de rulare al modelului Yeti valorifică tehnologia modulului realizat de concern, aplicabil de asemenea la Octavia și Octavia Scout. Osia față este realizată conform principiului McPherson, îmbinând astfel amortizoarele cu elementele suspensiilor, care susțin roțile împreună cu balansierele transversale.
Ampatamentul superior al modelului Yeti asigură o stabilitate de rulare îmbunătățită, aspect care prezintă o importanță deosebită din perspectiva înălțimii mai mari a autovehiculului. Acesta este identic la ambele versiuni, atât la cea cu tracțiune frontală, cât și la varianta Yeti cu tracțiune integrală permanentă. În toate cazurile, rezervorul are o capacitate de 60 de litri de carburant.

Jantele cu o dimensiune de 16 țoli și pneurile cu dimensiunea de 215/60 R16, care se regăsesc chiar la versiunea de bază a modelului Yeti, asigură o stabilitate perfectă a traiectoriei și un confort remarcabil oferit de suspensii. Pentru versiunile superioare de echipare sunt disponibile jante din aliaj ușor de 17 țoli și pneuri de 225/50 R17. Majorarea suprafeței de sprijin și dimensiunea de ansamblu superioară a pneurilor pentru versiunile cu tracțiune integrală facilitează deplasarea pe teren accidentat ca urmare a performanțelor superioare la capitolul tracțiunii. Ambele elemente reduc riscul de scufundare a roților în terenul moale și asigură menținerea gărzii la sol. Mai mult, razele superioare ale pneurilor exercită o influență pozitivă remarcabilă asupra siguranței de exploatare: chiar și pe traseele acoperite cu stânci, canturile ascuțite și pietrele proeminente reprezintă un pericol redus pentru suprafața de rulare a pneului în comparație cu diametrele reduse.

MOTOARELE - PUTERE ȘI POLUARE REDUSĂ A MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR
Versiunile de motorizare au în vedere designul dinamic al modelului Yeti. Propulsoarele sunt puternice și economice: aceste performanțe sunt asigurate de gradul ridicat de supraalimentare și reducerea meticuloasă a rezistențelor de la nivelul interior al motorului. Gama de motorizare disponibilă pentru Yeti include două motoare pe benzină și trei pe motorină. Toate propulsoarele sunt motoare cu patru cilindri în serie montate transversal și supraalimentate cu injecție directă a carburantului la înaltă presiune. Motoarele impresionează prin dezvoltarea armonioasă a cuplului motor. Valoarea maximă a cuplului motor este disponibilă la o plajă extinsă de turații. Această performanță nu conduce doar la îmbunătățirea performanțelor ecologice și la reducerea volumului de emisii, ci îmbunătățește semnificativ și plăcerea condusului.

Motoarele diesel valorifică același bloc de bază ca propulsoarele pe benzină și dispun de o capacitate cilindrică de doi litri. Acestea funcționează exclusiv cu injecție de înaltă presiune, prin intermediul unui sistem Common-Rail, fiind echipate în versiunea de serie cu un filtru de particule de motorină. Toate motoarele respectă criteriile normei de poluare EU 5.

Un motor complet nou în oferta Skoda este propulsorul în patru cilindri pe benzină TSI 1,2 cu o putere de 77 kW, care valorifică așa-numitul principiu de downsizing – reducerea capacității cilindrice în condițiile aceluiași nivel de putere. Acest propulsor reprezintă motorizarea de bază a modelului Yeti și este disponibil în variantele cu tracțiune față.

Un alt element de noutate care debutează în gama de modele Skoda este versiunea de bază a motorului TDI CR 2,0, echipat cu filtru pentru particule diesel și care dezvoltă 81 kW. Și motorul TDI de doi litri, echipat de asemenea cu filtru și care dezvoltă 103 kW, oferit în premieră pe modelul Yeti, este un alt element de noutate Skoda.

Oferta include și două cutii de viteză diferite. Din echiparea de serie face parte cutia manuală de viteze cu șase trepte, numai la modelul Yeti cu tracțiune față de motor 2,0 TDI CR DPF/81 kW, transmisia cuplului motor este asigurată de o cutie în cinci trepte. Opțional, Skoda Auto oferă o cutie automată disponibilă exclusiv pentru motorul pe benzină cu patru cilindri 1,2 TSI/77 kW și cu tracțiune față. În acest caz, șoferul poate decide dacă dorește schimbarea automată sau manuală a treptelor de viteză. Cutia DSG în șapte trepte este una dintre atracțiile tehnice ale SUV-ului compact produs în Cehia.

Prezentare de ansamblu: oferta de motorizare pentru noul Skoda Yeti:
- Benzină: 1,2 TSI/77 kW (tracțiune față) - cutie manuală în 6 trepte / 7 DSG
1,8 TSI/118 kW (4Ś4) - cutie manuală în 6 trepte
- Diesel: 2,0 TDI CR DPF/81 kW (tracțiune față) - cutie manuală în 5 trepte
2,0 TDI CR DPF/81 kW (4Ś4) - cutie manuală în 6 trepte
2,0 TDI CR DPF/103 kW (4Ś4) - cutie manuală în 6 trepte
2,0 TDI CR DPF/125 kW (4Ś4) - cutie manuală în 6 trepte

TRACȚIUNEA INTEGRALĂ - UN CÂȘTIG NU DOAR PE TEREN ACCIDENTAT
Garda la sol peste media de 180 mm și, în special, tracțiunea integrală oferă condiții deosebite pentru rularea pe teren accidentat la modelul Yeti. Elementul principal al sistemului de distribuție a forței este cuplajul Haldex controlat electro-hidraulic din cea de-a patra generație, care transferă în mod fiabil și rapid cuplul motor către locul în care poate fi valorificat cel mai bine: către roțile cu cea mai bună tracțiune. Această soluție tehnică și-a dovedit fiabilitatea la modelele Octavia Combi 4Ś4, precum și la Superb 4Ś4 și oferă, în plus față de capacitatea de repartizare perfectă a forței, și un alt avantaj: cuplajul cu arcuri multilamelare Haldex montat la nivelul sistemului de tracțiune al osiei spate este foarte ușor și necesită un spațiu redus. Acesta este montat în aceeași carcasă cu sistemul de antrenare a osiei și diferențialul pentru osia spate. În condițiile favorabile de tracțiune – de exemplu pe carosabil uscat – aproximativ 96 de procente din puterea motorului sunt transferate către roțile față. Sistemul de comandă al cuplajului Haldex evaluează permanent și în intervale de câteva fracțiuni de secundă stările actuale de tracțiune și, în caz de necesitate, dacă se pierde aderența la nivelul roților față, poate transfera până la 85 de procente din cuplul motor către una dintre roți.

Activarea osiei spate prin intermediul sistemului de comandă al cuplajului Haldex este controlată de următoarele semnale:
- Sistemul de comandă al motorului (senzor de turație și senzor pentru poziția pedalei de accelerație),
- Sistemul de comandă al ABS/ESP (senzori pentru turația roților, comutatorul pentru lămpile de frână, senzorii pentru accelerația transversală și longitudinală),
- Senzorii pentru unghiul volanului.

Tracțiunea integrală este compatibilă fără restricții cu sistemele electronice pentru stabilitatea de rulare, de exemplu ABS și ESP. La acționarea ESP, disponibil în serie la versiunile 4Ś4 ale modelului Yeti, sistemul de comandă pentru ESP reglează în același timp și activarea cuplajului Haldex și a osiei spate. Dacă intervine ABS, cuplajul Haldex și roțile spate sunt activate separat în regim de mers în gol. Acest aspect permite valorificarea plusului de siguranță oferit de sistemul 4x4 și la rularea pe asfalt. Astfel, sistemul de tracțiune integrală nu asigură o stabilitate superioară de rulare doar pe carosabil ud sau acoperit cu polei.

La deplasările pe teren accidentat, un sistem suplimentar de asistență permite avansarea optimă a versiunii Yeti 4Ś4. Printr-o simplă apăsare de buton este activat regimul Off-Road al sistemului de tracțiune. În mod automat se realizează adaptarea sistemelor auxiliare pentru dinamica de rulare, precum ABS, ASR și EDS, în funcție de cerințele impuse de terenul accidentat, în mod suplimentar, pedala de accelerație reacționează cu mai multă sensibilitate de apăsare. În plus sunt activate sistemul de asistență la pornire cu reducerea turației (AFH) și sistemul de asistență la pornirea în rampă (BAA). Prin intervențiile rafinate asupra sistemului de frânare, BAA evită o accelerare accidentală a modelului Yeti pe un traseu în pantă pe teren accidentat, menținând viteza constantă de deplasare. Astfel, șoferul se poate concentra exclusiv asupra manevrelor de condus și a selectării traseului corect.

Modelul Yeti este produs în fabrica Skoda din Kvasiny și va ajunge la primii clienți în cea de-a doua jumătate a anului 2009. Toate versiunile acestei serii se remarcă prin performanțe deosebite de rulare și un nivel ridicat de agilitate. Versiunile 4Ś4 sunt caracterizate și de compatibilitatea de rulare pe teren accidentat și de forța ridicată de tracțiune. Consumul redus de carburant conduce la emisii minime de noxe. Ambele aspecte garantează menținerea atractivității segmentului SUV și în condiții dure de natură economică și ecologică.

Video: 2010 Skoda Yeti SUV 4x4


 
 
Citește și:
› Noua Skoda OCTAVIA pentru 2020: tehnologie mai avansată și design ...05/11/2019
› Skoda lansează noul SUV de oraș KAMIQ ...03/09/2019
› Skoda Superb va dispune de tehnologie de iluminare de ultimă oră ...14/05/2019
› A patra generație Honda CR-V ajunge pe piață în noiembrie 2012 ...26/07/2012
› BMW ConnectedDrive 2012, ce aduce nou ...12/07/2012
› Opel Adam, dezvăluit complet înaintea debutului de la Paris Motor ...11/07/2012
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.