Autobuzul este verde nu numai la exterior, ci și în interior. Consumă cu 25 la sută mai puțin combustibil, adică 40 de litri de motorină la o sută de kilometri, ceea ce îl face mai puțin poluant. Autobuzul hibrid are pe acoperiș un pachet de acumulatori electrici de mare capacitate ce se încarcă în timpul mersului și pun în funcțiune motorul electric.
Prima cursă cu autobuzul hibrid a fost pe linia lui 381. În următoarea lună va fi testat pe mai multe trasee. Autobuzul este mai lung față de unul obișnuit și are două punți unite printr-un burduf, așa cum erau pe vremuri autobuzele din București.
"Costurile operaționale sunt reduse la nivelul unui autobuz de 100 de locuri, oferind în schimb 155 de locuri", a declarat Gheorghe Aron, directorul RATB.
Un asemenea hibrid costă peste 300.000 de euro, mai scump cu 30 la sută decât unul clasic. Deocamdată, în București circulă doar un autobuz verde. Dacă vor exista bani, iar investiția merită, Regia de Transport are de gând să cumpere mai multe astfel de vehicule hibride. (Antena3)