Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Paris 2012: BMW Active Tourer, primul model cu tracțiune față al producătorului german

Paris 2012: BMW Active Tourer, primul model cu tracțiune față al producătorului german

Publicat în data de: 14 Septembrie 2012
Categorii: Bmw, Auto-show, Concept, Hibrizi, Paris.
 

Cu noul concept hibrid plug-in Active Tourer, BMW prezintă la Salonul Auto de la Paris 2012 primul vehicul din segmentul premium ce combină confortul și funcționalitatea spațiului cu performanțele dinamice și stilul. Vezi cum arată și ce performanțe are!



BMW se așteaptă la o rată de creștere anuală de 5% în segmentul mașinilor mici și compacte din clasa premium în anii ce urmează. Pentru acest sezon, BMW Active Tourer este o componentă cheie în dezvoltarea brandului și portofoliului de modele.

Având o propulsie hibridă plug-in (cu reîncărcare de la priză), BMW Active Tourer oferă și detalii despre viitoarele variante de automobile din clasa compactă. Conceptul eDrive, familiar de la BMW i8 este utilizat aici pentru prima oară la un model de bază al mărcii și în viitor va fi asociată tuturor modelelor electrice și hibride plug-in. El cuprinde toate componentele unei propulsii electrice: motorul electric dezvoltată de BMW, bateriile Li-Ion și sistemul inteligent de control al motorului.

Conceptul BMW Active Tourer poate parcurge până la 30 km în modul 100% electric, după care intervine motorul pe benzină de 1.5 litri twin-turbo cu trei cilindri, ce interacționează cu motorul electric. Puterea totală a sistemului este de peste 140 kW/190 CP, oferind vehiculului performanțe sportive dar la un consum de carburant extrem de scăzut. BMW Active Tourer poate accelera de la 0-100 km/h în mai puțin de 8 secunde iar viteza maximă este de peste 200 km/h. Cu toate acestea, consumul mediu de carburant nu depășește 2,5 litri/100 km.

BMW Active Tourer combină dimensiunile compacte cu stilul atractiv și sportiv, tipic mașinilor BMW. Cu un exterior lung de 4.350 mm, o lățime de 1.834 mm și o înălțime totală de 1.560 mm, BMW Active Tourer concept se adresează clienților din segmentul premium ce apreciază un înalt nivel de confort, o poziție înaltă de condus și un spațiu generos. BMW Active Tourer va atrage și familiile ce doresc mai multă funcționalitate și versatilitate de la o mașină BMW.

Ampatamentul lung de 2.670 mm, o linie a acoperișului înaltă și motorul compact montat transversal cu tracțiune față fac posibil crearea unui interior cu dimensiuni generoase. Compartimentul de încărcare oferă o capacitate mare pentru utilizarea zilnică pentru că bateriile sistemului hibrid sunt amplasat complet sub podea.

Noul BMW Active Tourer concept va fi prezentat în premieră mondială publicului la Salonul Auto de la Paris (29 septembrie - 14 octombrie 2012) și cu siguranță va da naștere la un model de serie din clasa MPV premium, posibil BMW Seria 1 GT, ce s-ar putea lansa pe piață în 2013-2014.

Video: BMW Active Tourer Concept



[+] BMW Active Tourer - în detaliu (click pentru afișare)

Designul: dinamic și compact.
Prin proporțiile armonioase, BMW Concept Active Tourer dovedește o eleganță sportivă indiferent cum îl privești. Studiul demonstrează cum dimensiunile compacte, funcționalitatea și versatilitatea pot fi combinate într-un mod fericit cu designul dinamic. Culoarea exclusivă pentru exterior, High Reflection Silver, contribuie la redefinirea aspectului BMW Concept Active Tourer. Totodată, detalii interesante sunt furnizate de ornamentele suplimentare aplicate frontal, lateral și în spate care, printr-o variație subtilă între mat și lucios, accentuează jocul de lumini și umbre pe care îl creează noua vopsea pentru exterior.

BMW Concept Active Tourer păstrează, într-o manieră unică, imaginea frontală caracteristică BMW. Elementul dominant este grila BMW a radiatorului, distinctivă și ușor înclinată în față. Farurile duble au lumini LED pentru poziții și liniile superioare de accent. Blocurile optice se extind mult spre spate în aripi și în bara față multifațetată. În plus, cele două prize de aer mari, dispuse la exterior sub faruri, accentuează impresia de lățime creată de vederea frontală.

Văzut din lateral, BMW Concept Active Tourer are o siluetă deosebit de dinamică. Mânerele integrate ale ușilor și pragurile laterale contrastante, cu linia ascendentă a umbrei, se combină cu jantele mari, de 20 de țoli. Consolele scurte față și spate și ampatamentul lung fac loc unui interior generos ca spațiu dacă luăm în considerare dimensiunile compacte ale automobilului. Linia ridicată a acoperișului și ușile largi din față și din spate promit un acces facil la toate locurile.

Pronunțate, liniile orizontale ale caroseriei definesc vederea din spate a acestui BMW compact. Stopurile mari se extind în aripi, ceea ce evidențiază pasajele largi ale roților și subliniază vizual ținuta de drum a mașinii. Hayonul mare, cu prag coborât pentru încărcare și deschidere largă, oferă un acces convenabil spre portbagaj.

Interiorul: elegant, cu un sentiment de spațiu nelimitat.
La interior, lemnul poros laminat, obținut dintr-un singur bloc, realizează o conexiune vizuală între suprafețele de decor, superioare și inferioare, ale panoului cu instrumente. În partea din față a interiorului, acesta creează o impresie generală foarte elegantă și luminoasă. Panourile de decor ale ușilor și scaunele sunt acoperite cu piele catifelată granulată de culoare deschisă și cu piele fină - acestea furnizează o strălucire mătăsoasă care accentuează ambianța eleganță, chiar luxoasă a interiorului. De asemenea, la interior există și cusături portocalii contrastante, care subliniază caracterul sportiv al automobilului. BMW Concept Active Tourer oferă un sentiment cu totul nou de spațiu. Consola centrală dă impresia că plutește între scaunele față, cu o tranziție lină spre panoul de bord. Datorită acestui aranjament, conducătorul și pasagerul din dreapta beneficiază de spațiu maxim pentru picioare.

Cockpitul, cu orientarea spre conducător - specifică BMW -, oferă accesarea optimă a principalelor butoane de control. Instrumentele rotunde în tehnologie Black Panel se află în câmpul vizual al conducătorului, așa cum este monitorul de afișare centralizată a informațiilor. Ca dotare opțională, Head-Up Display integral color apare pe o suprafață retractabilă, din sticlă specială, amplasată între volan și parbriz - o premieră în segmentul compact. Scaunele asigură și o vizibilitate excelentă de jur-împrejur, completând nivelul optim de comoditate a operării și de confort.

Acoperiș panoramic "Cool Shade": schimbare a sentimentului de spațiu și a temperaturii prin apăsarea unui buton.

Un acoperiș panoramic inovator creează o ambianță unică, extinzându-se deasupra întregii suprafețe a acoperișului BMW Concept Active Tourer. Acoperișul din sticlă compozită cu tehnologia inovatoare Suspended Particle Device (SPD / sistem de particule în suspensie) înseamnă că nivelul dorit de luminozitate sau efectul temperaturii pot fi reglate prin apăsarea unui buton: controlat electric plafonul se întunecă la un nivel ca cel al ochelarilor de soare puternici sau se deschide la o transparență precum a cristalului. Prin impulsuri electrice, structura moleculară a sticlei se poate schimba, de la luminos la întunecat, în funcție de preferințe. Jocul de lumini și umbre astfel creat evidențiază sentimentul de spațiu, generând astfel un efect plăcut de lumină ambientală pentru toți pasagerii.

Sistemul Travel & Comfort: luminozitate deosebită în partea din spate.
Și pasagerii din spate se bucură de locuri confortabile în BMW Concept Active Tourer. Spațiul generos pentru picioare, creat de ampatamentul lung, și acoperișul ușor ridicat oferă pasagerilor multă libertate de mișcare. Acestea ușurează mult accesul în automobil. Portbagajul este foarte versatil datorită spătarului variabil al banchetei, care poate fi rabatat în raport 40:20:40. O suprafață plată de încărcare poate fi creată prin coborârea completă a întregului spătar.

Pe lângă toate aceste opțiuni de extindere variabilă a portbagajului, BMW Concept Active Tourer oferă pasagerilor din spate detalii inteligente suplimentare ca parte a sistemului Travel & Comfort. O șină metalică verticală este integrată în spătarele scaunelor față. Acest sistem-șină clip-on inovator permite fixarea unor măsuțe rabatabile sau a unor sisteme suplimentare , precum cele de stocare. Astfel, pe locurile din spate este deosebit de convenabilă utilizarea oricărui model de tabletă electronică. Tabletele pot fi fixate pe sistemul-șină clip-on în format vertical (portrait) sau orizontal (landscape) și utilizate pentru căutare pe internet, jocuri sau vizionarea de filme.

O nouă experiență a informației: afișaj multifuncțional pentru instrumentele de bord.
Un punct de interes aparte al BMW Concept Active Tourer este afișajul multifuncțional pentru instrumentele de bord. În locul unui panou convențional de instrumente, cu patru cadrane rotunde, analogice (care furnizează conducătorului informații precum viteză, turația motorului, nivelul de combustibil sau temperatura uleiului), există un monitor integrat, cu diagonala de 10,25 țoli (26.04 cm), care oferă o experiență deosebit de modernă.

Aspectul familiar cu patru instrumente circulare este menținut, dar utilizarea tehnologiei Black Panel oferă conducătorului un întreg spectru de opțiuni de afișare. Spre exemplu, ecranul prezintă modurile de condus COMFORT, SPORT și ECO PRO cu diferite indicatoare și în scheme coloristice distinctive. În consecință, panoul de instrumente furnizează conducătorului informațiile care se potrivesc perfect cu situația de pe traseu.

Aplicația "Seismic Surf" pentru ușurarea condusului economic.
Pe locurile din spate ale BMW Concept Active Tourer, pasagerii pot experimenta cu ușurință tehnologia fascinantă prin "Seismic Surf", noua aplicație iPad. "Seismic Surf" creează o lume a jocurilor în timp real. Este un joc de curse, atractiv și ecologic, care se bazează pe datele de accelerație, turație și altele care sunt furnizate continuu de BMW Concept Active Tourer. Fiecare situație reală de condus este interpretată și utilizată pentru a genera o varietate infinită de noi provocări.

Obiectivul jocului este colectarea a cât mai multe puncte posibil de-a lungul traseului virtual și înregistrarea celui mai eficient stil de condus. Conducătorul poate schimba și nivelul de dificultate prin stilul de condus. Condusul anticipativ simplifică jocul, în timp ce stilul de condus sportiv creează un traseu virtual virajat și mai dificil în joc. Doar interacțiunea perfectă între un conducător eficient și un jucător abil poate maximiza punctajul și duce la obținerea unei clasări pe podium în clasamentul BMW actualizat on-line.

Head-Up Display cu rezoluție deosebită și spectru integral al culorilor.
BMW Concept Active Tourer este echipat cu cea mai recentă generație Head-Up Display multicolor. Toate informațiile importante sunt proiectate, la rezoluție strălucitoare, direct în câmpul vizual al conducătorului prin intermediul unei suprafețe retractabile de sticlă. Intensitatea proiecției se adaptează automat în funcție de lumina disponibilă. Designul de zi și de noapte este identic cu cel al panoului de instrumente. În funcție de preferința conducătorului, nu doar viteza și limita legală de viteză pot fi afișate, ci și interdicțiile de depășire. Pot fi afișate informații de navigație precum și o serie extinsă de mesaje de avertizare. Datorită numeroaselor sisteme de asistență a conducătorului care sunt disponibile, gama de informații care poate fi afișată în Head-Up Display a atins un nivel neegalat în acest segment.

Display iDrive în tehnologie Black Panel.
Afișajul de opt inch (20,32 cm) oferă un sistem familiar de meniuri pentru gestionarea sistemului de navigație și a altor funcții specifice. În plus, este afișată starea actuală de operare a transmisiei hibrid. Conducătorul este astfel informat constant de funcționarea motorului cu ardere internă și a electromotorului și poate urmări fluxul de energie din sistem. Electronica de putere a transmisie hibrid este conectată cu sistemul inteligent de navigație Plus astfel încât să furnizeze eficiența maximă. Pe baza datelor colectate precum profilul traseului, limitele de viteză și situațiile din trafic, automobilul este pregătit în avans pentru a utiliza energia disponibilă cât se poate de eficient.

Sistemul de transmisie al BMW Concept Active Tourer: start spre viitor.
Transmisia BMW Concept Active Tourer urmează filosofia de pionierat a BMW Group privind mobilitatea durabilă. Tehnologia de transmisie a tuturor modelelor BMW hibrid plug-in și a modelelor BMW i cu propulsie electrică poartă denumirea BMW eDrive, un termen care include toate componentele transmisiei electrice.

BMW Concept Active Tourer a fost conceput ca un așa-numit hibrid plug-in - combină ideal beneficiile transmisiei electrice cu cele ale unui motor convențional cu ardere internă. Hibridul plug-in (PHEV = Plug-in-Hybrid Electric Vehicle / automobil electric hibrid plug-in) va avea un rol deosebit de important în viitor în gama de modele a mărcii. Aceasta se datorează faptului că mașinile hibrid plug-in au, în mod normal, o autonomie de peste 20 de kilometri când rulează în regim electric și astfel pot fi utilizate eficient deopotrivă pentru călătorii scurte și lungi, precum și în regim mixt. În cazul BMW Concept Active Tourer, un motor de ultimă oră - pe benzină, 1,5 litri - din portofoliul BMW Group Efficient Dynamics interacționează perfect cu un electromotor sincron.

PHEV: tot ce e mai bun pentru performanțe impresionante.
BMW Concept Active Tourer prezintă un concept de transmisie care este nou pentru marca BMW. Puterea motorului pe benzină, de 1,5 litri, nu este transferată către puntea spate - așa cum a fost cazul tuturor modelelor BMW până în prezent -, ci spre puntea față. Electromotorul de la BMW Concept Active Tourer este conceput ca o sursă de putere suficientă pentru a propulsa independent automobilul și acționează pe puntea spate.

Cu o putere a sistemului de peste 140 kW/190 CP, combinația dintre motorul cu ardere internă și electromotor face ca BMW Concept Active Tourer să realizeze performanțe deosebit de sportive, în timp ce consumul și emisiile sunt menținute la un nivel foarte mic. BMW Concept Active Tourer accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puțin de opt secunde, în timp ce viteza maximă atinsă de hibridul plug-in este de aproape 200 km/h. În ciuda acestor performanțe impresionante, consumul mediu mixt este sub 2,5 litri per 100 kilometri, iar nivelul emisiilor CO2 nu depășește 60 g/km.
Pe lângă aceste valori convingătoare ale performanțelor, conceptul inovator de transmisie conferă BMW Concept Active Tourer o experiență a condusului care este atât confortabilă, cât și dinamică.
Noul motor BMW TwinPower Turbo de 1,5 litri: putere deosebită datorită genelor emblematice ale propulsorului cu șase cilindri.

Motorul cu ardere internă al noului BMW Concept Active Tourer este un propulsor revoluționar, de 1,5 litri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo. Derivat din motorul cu șase cilindri (cu tehnologie BMW TwinPower Turbo) care a câștigat numeroase premii internaționale, acesta combină cea mai nouă generație a injecției directe High Precision Injection cu sistemul de gestiune complet variabilă a supapelor VALVETRONIC și cu supraalimentarea foarte modernă. În viitor, tehnologia BMW TwinPower Turbo va fi utilizată la toate motoarele din portofoliul Efficient Dynamics al BMW Group – independent de capacitatea propulsorului sau de numărul de cilindri. Noul motor cu trei cilindri de la BMW Concept Active Tourer este unul dintre primii reprezentanți ai acestei noi generații. Compact, reprezintă soluția optimă pentru performanțele dinamice și eficiență.

Noul motor BMW TwinPower Turbo cu trei cilindri oferă beneficii specifice caracterului: funcționare cursivă, reacție spontană și o acustică dinamică și sportivă, dar și un nivel deosebit de ridicat al confortului în privința zgomotului și al vibrațiilor.

Electromotor sincron: putere suplimentară fără emisii.
Electromotorul sincron de la BMW Concept Active Tourer a fost dezvoltat tot de BMW Group. Cu un acumulator complet încărcat, BMW Concept Active Tourer are o autonomie maximă de peste 30 de kilometri când rulează în regim exclusiv electric. Aceasta înseamnă că majoritatea călătoriilor cotidiene se face cu emisii zero. În plus, prin aplicarea funcției boost, puterea furnizată de electromotorul sincron este utilizată în diferite situații, precum manevre foarte dinamice de accelerare. În ambele cazuri, puterea de propulsie este disponibilă spontan și fără nici o întârziere. Cuplul maxim de 200 Nm este disponibil din momentul demarajului.

Acumulatorul litiu-ion al BMW Concept Active Tourer poate fi încărcat de la orice sursă casnică de curent (220 V). Electricitatea poate fi obținută de la ambele punți ale BMW Concept Active Tourer și stocată în acumulatorul litiu-ion, astfel încă să îmbunătățească eficiența hibridului plug-in. În timp ce electromotorul generează maximum de energie pe puntea spate în timpul decelerării, un generator de înaltă tensiune conectat la motorul cu ardere internă încarcă suplimentar bateria ori de câte ori este nevoie.

Propulsie hibrid cu gestiune inteligentă a energiei.
Ca parte a strategiei Efficient Dynamics desfășurată de BMW Group, BMW Concept Active Tourer dispune de un pachet de măsuri adaptate special pentru a crește eficiența hibridului plug-in. De exemplu, strategia de operare anticipativă optimizează eficiența electromotorului și a acumulatorului. Astfel, sistemul se bazează pe datele furnizate de sistemul de navigație, calculează în avans următoarele secțiuni ale traseului și situațiile de condus în care să utilizeze transmisia electrică sau să încarce acumulatorul. Această strategie economisește până la 10 procente din energie astfel încât să extindă intervalul călătoriei de-a lungul căruia automobilul rulează doar în regim electric.
Portofoliu vast al echipamentelor suplimentare BMW EfficientDynamics.

Firesc, noul BMW Concept Active Tourer include și numeroase alte dotări ale strategiei BMW EfficientDynamics. În cazul BMW Concept Active Tourer, acestea au ca principal scop maximizarea autonomiei atunci când automobilul rulează exclusiv în regim electric. Aceasta implică optimizarea consumului de energie al componentelor auxiliare. Fiecare kilowatt stocat din energia economisită este disponibil astfel pentru a propulsa electromotorul.

Alte măsuri BMW EfficientDynamics includ un sistem automat de pornire/oprire a motorului adaptat special pentru transmisia hibrid plug-in și a doua generație a controlului flapsurilor de aer pentru răcirea radiatorului.

ECO PRO standard îmbunătățește suplimentar eficiența.
BMW Concept Active Tourer dispune de modul ECO PRO, care este disponibil și la actualele modele BMW aflate în producția de serie. În această formă și până în prezent, această metodă suplimentară de reducere a consumului rămâne unică la nivel global în industria auto. În situațiile adecvate, modul ECO PRO reduce puterea aerului condiționat interior și a altor funcții de confort acționate electric, astfel încât componentele transmisiei operează cu eficiență maximă în funcție de situația curentă de pe traseu.
Modul ECO PRO furnizează conducătorului și sfaturi prețioase. În acest scop, acest sistem este conectat cu sistemul de navigație. Pe baza datelor traseului calculat și a stilului personal de condus, modul ECO PRO este capabil să indice - de exemplu - cum se poate ajunge la o destinație cu cel mai redus consum. Asistarea în avanpremieră oferă conducătorului sfaturi precum "Remove foot from accelerator" dacă urmează un viraj strâns sau o limită de viteză, pe care conducătorul încă nu le-a văzut. Acest tip de asistare poate lua în calcul particularități precum viraje, zone în construcție, sensuri giratorii, intersecții T și ieșiri de pe autostradă. În același timp, o asistare de transmitere anticipată optimizează sistemul electronic de control al transmisiei pentru situații iminente.

Modul ECO PRO poate activa și așa-numitul mod de decelerare pe două niveluri între 50 și 160 km/h. Astfel sistemul dezactivează complet motorul cu ardere internă la viteze de până la 125 km/h. De asemenea, decuplează motorul de la sistemul de propulsie până la o viteză de 160 km/h, ceea ce permite un condus confortabil cu utilizarea integrală a energiei cinetice deja generată.


 
 
Citește și:
› BMW i Hydrogen NEXT la Salonul Auto de la Frankfurt 2019 ...06/10/2019
› Noul BMW 330e Sedan este lansat pe piață ...18/08/2019
› BMW și Jaguar Land Rover vor colabora pentru dezvoltarea tehnolog ...09/06/2019
› Audi la Salonul Auto IAA 2019 de la Frankfurt ...06/10/2019
› Hyundai la Salonul International Auto de la Frankfurt 2019 ...25/08/2019
› Hyundai dezvaluie prima schita a noului i10 ...11/08/2019
› BMW i Hydrogen NEXT la Salonul Auto de la Frankfurt 2019 ...06/10/2019
› Audi la Salonul Auto IAA 2019 de la Frankfurt ...06/10/2019
› Hyundai la Salonul International Auto de la Frankfurt 2019 ...25/08/2019
› Noul Ford Puma hibrid a demarat producția la Craiova ...09/10/2019
› Kia lansează XCEED și CEED SW plug-in hybrid ...06/10/2019
› Noul BMW 330e Sedan este lansat pe piață ...18/08/2019
› SEAT își prezintă toate noutățile la Paris ...11/10/2018
› Dacia anunță la Paris un nou motor în gamă ...02/10/2018
› Noul BMW Seria 3 Sedan pentru 2019, premieră mondială la Paris ...26/09/2018
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.