Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Opel Insignia OPC Sports Tourer începe testele în "Iadul verde"

Opel Insignia OPC Sports Tourer începe testele în "Iadul verde"

Publicat în data de: 22 Mai 2009
Categorii: Opel, Prezentare, Stiri.
 

Insignia OPC Sports Tourer va fi disponibil spre finalul acestui an, însă mai întâi trebuie să treacă prin iad: "iadul verde" al circuitului Nürburgring Nordschleife, considerat cel mai dur și cel mai periculos circuit de curse din lume.



Proiectanții Opel insistă ca toate autovehiculele din gama OPC să parcurgă un proces strict de testare, ce presupune parcurgerea a 10.000 de kilometri pe circuitul Nordschleife Nürburgring lung de 20,8 km, care a fost supranumit „Iadul verde" de către legendarul pilot Jackie Stewart. Cu doar câteva zile în urmă, Insignia OPC sedan a finalizat această provocare fără probleme.

„Insignia OPC sedan a parcurs cele 487 de tururi în 12 zile rulând fără greșeală la viteze foarte mari. Acestea sunt performanțele și calitățile pe care le dorim pentru toate automobilele Opel", a declarat Hans Demant, director executiv al Opel.

Opel Insignia OPC Sports Tourer este dotat cu un motor Turbo V6 de 2,8 litri, care dezvoltă o putere de 325 CP/239 kW și un cuplu de 435 Nm, oferind performanțe optime. Acesta este prevăzut cu elemente de înaltă tehnologie, precum șasiul mecatronic refăcut, amplasat mai jos, cu suspensie FlexRide, tracțiunea integrală Adaptive 4x4, diferențialul autoblocant electronic (eLSD) pentru puntea spate și frânele speciale Brembo. La toate acestea se adaugă și funcționalitatea generoasă a versiunii break, cu un volum de încărcare de 1.530 litri.

Cea mai bună tehnologie auto
Ca și Insignia OPC sedan, modelul Sports Tourer este prevăzut cu numeroase elemente tehnologice speciale. Motorul OPC este cu 25 de procente mai puternic decât versiunea cu 260 CP a motorului Turbo V6 de 2,8 litri montat la variantele Insignia Sport și Cosmo. Creșterea puterii dezvoltate a fost obținută prin refacerea sistemului de evacuare, reducerea semnificativă a contrapresiunii și instalarea unor tobe de eșapament speciale, care contribuie la obținerea unor sunete sportive, pline, ale motorului. Motorul este prevăzut cu o transmisie manuală cu șase trepte de viteză, care permite accelerarea de la zero la 100 de km/h în doar 6,3 secunde și atingerea unei viteze maxime de 250 km/h (cu limitare).

Unitatea de gestionare a tracțiunii integrale Adaptive 4x4 cu eLSD a fost recalibrată pentru adaptarea distribuției cuplului conform conceptului sportiv al OPC. Proiectanții de la Opel Performance Center au dezvoltat o punte față specială pentru șasiu, cu performanțe ridicate, denumită HiPerStrut (High Performance Strut - braț cu performanțe ridicate), care este amplasată cu 10 mm mai jos decât cea instalată la versiunea cu tracțiune integrală a modelului Insignia Sport. Printre beneficii se numără reducerea perturbărilor suferite de mecanismul de direcție și sporirea manevrabilității.

Suspensia electronică standard a OPC, FlexRide, a fost reglată pentru a oferi performanțe suplimentare și îi favorizează pe acei șoferi care preferă un stil de conducere mai sportiv. Aceasta oferă posibilitatea alegerii între trei moduri sportive diferite: modul standard oferă cea mai confortabilă călătorie, modul sport determină rigidizarea suspensiei, iar noul mod OPC oferă gradul optim de divertisment sportiv.

Cursă solicitantă: 12 zile, 27.000 de schimbări a treptelor de viteză, 35.551 viraje și 487 de tururi
Înainte de lansarea din toamnă, noul Opel Insignia OPC Sports Tourer va înfrunta, la rândul său, „Iadul verde": parcurgerea cu viteză mare a celor 10.000 de kilometri ai circuitului Nordschleife echivalează cu parcurgerea a aproximativ 180.000 de kilometri pe drumuri obișnuite. Modificările tehnice sunt adecvate pentru centrul de greutate deplasat al automobilului break, acesta fiind motivul pentru care suspensia Sports Tourer va fi testată separat pe Ring.

Deși circuitul extrem de solicitant cu lungimea de 20,8 kilometri face parte din programul OPC standard, această confirmare suplimentară reprezintă întotdeauna un eveniment special pentru Volker Strycek și echipa sa. Fostul pilot în cadrul Campionatului german de turisme și directorul Opel Performance Center face rezumatul: doisprezece șoferi, ingineri proiectanți Opel și cunoscători ai circuitul Nordschleife conduc pe rând un automobil Insignia OPC timp de 12 zile, indiferent dacă plouă sau e însorit. „Această probă este cu adevărat solicitantă: acele 12 zile presupun 27.000 de schimbări a treptelor de viteză, pe parcursul a 35.551 de viraje, în timpul unui număr total de 487 de tururi."

Coordonatorul de validare Jens Hornischer, care va conduce automobilul pe parcursul unei mari părți a testului de anduranță, a declarat: „Solicităm în permanență aproximativ 90% din performanțele automobilului, ceea ce reprezintă un test dur pentru orice tip de autovehicul. Iar pregătirile sunt aproape inexistente."

Un automobil Arden Blue Insignia OPC sedan a finalizat propriul ritual de inițiere în mai, confirmând standardul de calitate ridicat pe care îl așteaptă clienții Opel.

Lunga tradiție Opel în construcția de modele break oferă cele mai bune lucruri din două lumi
Insignia OPC Sports Tourer reprezintă cel mai recent capitol din lunga poveste de succes a autovehiculelor break. În calitate de deschizător de drumuri în acest segment, Opel a lansat pe continentul european modelul Olympia Rekord Car-A-Van, o combinație între autoturism și furgon, în anul 1953. În 1970, Opel a lansat Ascona Voyage, primul automobil break lifestyle.

Următoarea inovație în acest segment a survenit în 1991, atunci când Opel a lansat cel mai puternic automobil break produs în serie din lume, Omega Caravan 24V, cu un motor de 3 litri cu șase cilindri în linie, care dezvolta o putere de 204 CP. Vectra OPC a continuat tradiția Opel în domeniul autovehiculelor break puternice. Acest model a fost disponibil începând din 2005, ultima varianta fiind un model cu tracțiune pe puntea față, cu performanțe superioare, al cărui motor dezvoltă o putere de 280 CP.

Noul Opel Insignia OPC de 325 CP reprezintă un uriaș pas înainte în domeniul dinamicii în timpul conducerii, oferind chiar și mai multă putere, în combinație cu sistemul Adaptive 4x4. Iar versiunea dinamică Sports Tourer va atrage garantat toate privirile.

OPC: acasă pe circuitul Nordschleife
Testele Opel pe circuitul Nordschleife al Nürburgring sunt o tradiție inițiată în anii 1960 și confirmată în 2006, atunci când marca germană a încheiat un parteneriat cu legendarul circuit. Atunci, producătorul de automobile din Rüsselsheim și-a deschis primul centru de testare chiar lângă Ring. Locația oferă condițiile ideale de testare, în special pentru modelele OPC ale Opel.

Portofoliul curent de modele cu performanțe superioare include variantele Corsa OPC, Astra OPC, Meriva OPC și Zafira OPC, pe lângă variantele notchback, hatchback și Sports Tourer ale modelului Insignia OPC. „Tabăra de curse OPC" Astra este denumită astfel pentru a reflecta cel de-al doilea sezon al programului de selectare a piloților care a înregistrat un mare succes.

„Tabăra de curse OPC" le oferă șoferilor ambițioși, fără experiență în domeniul curselor auto, oportunitatea de a-și descoperi talentul în lumea sportului cu motor, prin intermediul unui proces riguros de selectare a șoferilor talentați și în urma mai multor etape de calificare. Cei care dovedesc că dețin abilitățile necesare primesc apoi instruire profesionistă pentru cultivarea acestui talent și sunt pregătiți pentru competițiile auto. Opel asigură instruirea profesionistă, automobilele și susținerea organizațională necesară pentru „Tabăra de curse".

În prezent, 750 de candidați selectați dintr-un total de 22.000 de solicitanți, trec prin procesul de instruire și eliminare gestionat de foștii piloți și ambasadori ai mărcii Opel, Manuel Reuter și Joachim Winkelhock. Toți candidații speră să obțină unul dintre mult-râvnitele locuri în echipa de curse pentru cele două automobile de curse Astra care vor participa în cursa de 24 de ore organizată la Nürburgring anul viitor.

 
 
Citește și:
› Noua față a mărcii: primele detalii asupra conceptului Opel GT X ...12/08/2018
› Noul concept Opel schimbă imaginea mărcii ...19/07/2018
› Opel este gata înainte de termenul limită pentru standardul Euro ...10/06/2018
› A patra generație Honda CR-V ajunge pe piață în noiembrie 2012 ...26/07/2012
› BMW ConnectedDrive 2012, ce aduce nou ...12/07/2012
› Opel Adam, dezvăluit complet înaintea debutului de la Paris Motor ...11/07/2012
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.