Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Oficial în versiunea de serie: Dacia Duster sparge tiparele 4x4

Oficial în versiunea de serie: Dacia Duster sparge tiparele 4x4

Publicat în data de: 08 Decembrie 2009
Categorii: Dacia, Prezentare, Stiri.
 

Dacia a prezentat oficial noul SUV Duster, disponibil din primăvara anului 2010 în versiunile 4x2 și 4x4, cu o motorizare pe benzină - 1.6 16v 110 CP precum și cu două motoare diesel - 1.5 dCi de 85 CP și 1.5 dCi de 105 CP.



foto-oficial in versiunea de serie dacia duster sparge tiparele 4x4
 ›Galerie foto:
foto-oficial in versiunea de serie dacia duster sparge tiparele 4x4 foto-oficial in versiunea de serie dacia duster sparge tiparele 4x4 foto-oficial in versiunea de serie dacia duster sparge tiparele 4x4 foto-oficial in versiunea de serie dacia duster sparge tiparele 4x4
foto-oficial in versiunea de serie dacia duster sparge tiparele 4x4 foto-oficial in versiunea de serie dacia duster sparge tiparele 4x4 foto-oficial in versiunea de serie dacia duster sparge tiparele 4x4 foto-oficial in versiunea de serie dacia duster sparge tiparele 4x4
foto-oficial in versiunea de serie dacia duster sparge tiparele 4x4 foto-oficial in versiunea de serie dacia duster sparge tiparele 4x4 foto-oficial in versiunea de serie dacia duster sparge tiparele 4x4
După Sandero, Logan, Logan MCV și vehiculele utilitare Logan VAN și Logan Pick-Up, Dacia intra pe piața vehiculelor 4x4 cu modelul de tip SUV, numit Duster. Dacia Duster este un model 4x4 robust, fiabil și ușor de întreținut, destinat clienților care au nevoie în utilizarea cotidiană de un vehicul cu capacități tot teren reale.

Dacia Duster se vrea un vehicul economic:
- la achiziție: oferă un raport preț/spațiu interior/prestații imbatabil
- in utilizare: este echipat cu motorizări cu consum redus de carburant și cu emisii scăzute de CO2. Versiunile diesel ale Dacia Duster emit sub 140 g CO2/km în versiunea 4x2 - primind astfel semnătura Dacia eco² - și sub 150 g CO2/km în versiunea 4x4.

Cu Duster, Dacia arata că este posibil să propui un vehicul de teren funcțional, abordabil și ecologic. Marca Dacia, care a bulversat piața auto odată cu lansarea modelului Logan în 2004, dovedește acum, odată în plus, capacitatea sa de a răsturna codurile stabilite.

Dacia Duster este fabricat în uzina din Mioveni. Începând din primăvara anului 2010, primul SUV Dacia va fi vândut în cele două versiuni de tracțiune, 4x2 și 4x4, în Europa, în Turcia și în țările din Nordul Africii (Maghreb).

Duster este un vehicul cu ambiții internaționale, atât comerciale cât și industriale. Lansarea sa va avea loc progresiv în diferite regiuni ale lumii, sub mărcile Dacia sau Renault, așa cum este deja cazul modelelor Sandero și Logan.

Geneza proiectului Duster
Proiectul Duster s-a născut pornind de la o constatare simplă: existența în lume a unei nevoi reale pentru modele 4x4 încăpătoare, robuste și abordabile, nevoie care este prea puțin satisfăcută în prezent de oferta actuală. Pornind de la această constatare, grupul Renault a decis să dezvolte un model „tot-teren” destinat în primul rând piețelor în plină creștere. Încă de la lansarea proiectului au fost luate în calcul și necesitățile clienților europeni.

- În țările emergente (Rusia, Brazilia,…), clasa de mijloc aspiră la posesia unor vehicule moderne, care să reflecte reușita lor socială. în paralel însă, acești clienți au nevoie de o mașină robustă, fiabilă și polivalentă pentru a rezista la constrângerile climatice și la condiții de utilizare pe cât de severe pe atât de variate (distanțe mari; șosele abrupte, chiar impracticabile; parcursuri în oraș, deseori în centrul marilor aglomerări urbane…). Ofertele actuale, reprezentate în majoritatea cazurilor de modele SUV de import, sunt deseori inaccesibile acestor clienți.

- În Europa, succesul Dacia a demonstrat existența unei clientele aflate în căutarea unor vehicule moderne, fiabile și abordabile. Or, oferta de modele 4x4 și SUV, deși vastă, nu include segmentul vehiculelor de teren funcționale și abordabile, privilegiind în schimb modelele SUV ostentative, scumpe și, deseori, inadaptate la nevoile de utilizare „tot-teren”.


Dacia Duster, un 4x4 veritabil

Un design de 4X4…
Dacia Duster se prezintă de la bun început ca un model 4x4 veritabil. Partea sa frontală se distinge prin impresia de robustețe pe care o degajă: aripile largi, impozantul bandou cromat al calandrului precum și bara de protecție masivă nu lasă nicio îndoială cu privire la apartenența modelului Duster la universul SUV-urilor 4x4. Din profil, garda la sol supraînălțată, pasajele roților bine marcate și elementele de protecție a caroseriei invită șoferul la asaltul șoselelor și drumurilor cele mai dificile.

Cu o lungime de 4,31 m și o lățime de 1,82 m, Dacia Duster afișează dimensiuni compacte. Gabaritul său îi permite să evolueze la fel de bine atât într-un mediu urban, cât și în utilizare off-road. Ancorat evident în lumea vehiculelor tot teren, Dacia Duster prezintă linii seducătoare dar fără ostentație.

….cu capacități reale de trecere în teren accidentat

Dacia Duster a fost conceput pentru a înfrunta toate tipurile de șosele și drumuri, oriunde în lume. Pentru a răspunde acestor nevoi variate, Dacia Duster va fi disponibilă în toate țările de comercializare în versiunea 4x2 - pentru clienți care doresc un vehicul cu garda mare la sol, cu o poziție de conducere înaltă la volan, dar care nu au o nevoie reală de patru roți motrice în utilizarea cotidiană - și în versiunea cu tracțiune integrală 4x4 pentru o utilizare mai largă.

Baza rulantă ranforsata a modelului Dacia Duster este adaptată pentru o utilizare atât în afara drumurilor amenajate cât și pentru o utilizare off-road datorită unei gărzi la sol înalte (de peste 200 mm) și a unor unghiuri de trecere importante (30° pentru unghiul de atac și de peste 35° pentru unghiul de degajare).

Dacia Duster este un SUV 4x4 ușor de utilizat care nu este destinat exclusiv experților în șofatul off-road. Greutatea sa limitată la 1.180 kg în versiunea 4x2 și 1.280 kg în versiunea 4x4, combinată cu dimensiunile sale compacte, fac din Duster un vehicul deosebit de agil. Datorită unei comenzi unice și intuitive (de proveniență Nissan) situată în habitaclu, la baza consolei centrale, șoferul unei Dacia Duster poate selecta cu ușurință modul de tracțiune al vehiculului. Această comandă permite alegerea între 3 moduri de selecție:

- în mod AUTO, repartizarea cuplului între puntea față și spate se face automat în funcție de condițiile de aderență. Conceput pentru a garanta o motricitate optimă indiferent de condițiile de aderență, acest dispozitiv conferă modelului Dacia Duster capacități 4x4 reale. În condiții normale, cuplul este transmis doar roților din față. În caz de pierdere de motricitate sau în condiții de aderență precară, o parte din cuplu este transferată punții spate. În condiții extreme, cuplul este repartizat în proporție egală, de 50%, pe fiecare punte. Această distribuție este asigurată de un dispozitiv de cuplare electromagnetică de proveniență Nissan.

- în mod LOCK, șoferul închide electronic modul 4x4 și transferă în permanență 50 % din cuplu punții spate. Această utilizare este recomandată pe suprafețele cu aderență scăzută (zăpadă, noroi, pământ, nisip) și la viteză redusă.

- în mod 4x2, transmisia este setată pe 2 roți motrice. Acest mod se pretează șofatului pe șosele în stare buna și permite reducerea consumului de carburant.

Un 4x4 100% Dacia care oferă toate atuurile mărcii

Duster, al 6-lea vehicul al gamei Dacia, rămâne fidel filozofiei mărcii: un raport preț/spațiu interior imbatabil, un cost de utilizare redus, un consum limitat, un nivel de securitate optim și o fiabilitate garantată.

Un raport preț/spațiu interior de neegalat

Dacă prețul său amintește mai curând de cel al modelelor de clasă mică, prin dimensiunile sale exterioare și interioare Dacia Duster se înscrie în mod clar în clasa compactă.

Dacia Duster oferă locuri confortabile pentru 5 adulți. Modelul asigură ocupanților același nivel de spațiu interior ca Dacia Logan berlină.

Capacitatea portbagajului modelului Dacia Duster este fără concurență, ținând cont de dimensiunile compacte ale vehiculului. În funcție de versiune, portbagajul oferă până la 475 dm³ ISO. În cazul în care bancheta spate este rabatată iar șezutul acesteia este basculat, Dacia Duster oferă un volum de încărcare impresionant care poate depăși 1.600 dm³ ISO (în funcție de versiune).

Motorizări fiabile, economice și cu un nivel scăzut de CO2

Dacia Duster va fi disponibil, în versiunile 4x2 și 4x4, cu o motorizare pe benzină - 1.6 16v 110 CP precum și cu două motoare diesel - 1.5 dCi de 85 CP și 1.5 dCi de 105 CP, prezente deja pe numeroase vehicule din gama Renault.

Aceste motoare răspund perfect criteriilor de cost, de robustețe și de ușurință în exploatare care caracterizează marca Dacia. Ele permit modelului Duster să afișeze un consum redus și un bilanț ecologic performant având în vedere că versiunile diesel dCi emit sub 140 g CO2/km în versiunea 4x2 - beneficiind astfel de semnătura Dacia eco² - și mai puțin de 150 g CO2/km în versiunea 4x4.

Siguranța, o prioritate
Dacia Duster beneficiază de expertiza recunoscută a grupului Renault în domeniul siguranței.
Modelul beneficiază de sistemul ABS Bosch 8.1 echipat cu un repartitor electronic al forței de frânare (EBV) și cu asistență la frânarea de urgență (AFU).
În planul siguranței pasive, Dacia Duster beneficiază, în versiunea de serie, de două airbag-uri frontale (în funcție de piață) și de centuri de siguranță în 3 puncte cu limitator de efort pentru locurile din față. În funcție de versiune sunt disponibile două airbag-uri laterale cap/torace pentru locurile din față. Acestea asigură o protecție suplimentară pentru ocupanți în cazul unui șoc lateral. Sistemele de pretensionare pirotehnică pentru locurile din față (în funcție de versiune) îmbogățesc dispozitivul de reținere al Dacia Duster, asigurând o menținere optimă a toracelui și, în caz de șoc frontal, limitând deplasarea corpului către înainte.

Fiabilitate și robustețe
Asemenea tuturor vehiculelor dezvoltate pe platforma B0/Logan, concepția SUV-ului Dacia Duster a fost ghidată de imperativul de robustețe și de fiabilitate care au construit notorietatea mărcii.

Protecția anticoroziune a făcut obiectul unei atenții speciale: injectare de ceară în cavitățile caroseriei și portierelor, etanșeizare prin aplicare de mastic, folosirea de ceară complementară pe piesele mecanice ale bazei rulante, protecție ranforsată a bazei rulante și a pasajelor roților împotriva proiecțiilor de pietriș.

Aceeași grijă pentru fiabilitate a fost acordată arhitecturii sistemelor electrice și electronice, arhitectura deja verificată pe mai multe modele ale gamei Renault. Dacia Duster va fi disponibilă pe majoritatea piețelor europene cu o garanție de 3 ani sau 100.000 km.

Video: SUV-ul Dacia, Dacia Duster


 
 
Citește și:
› Dacia lansează seria limitată Techroad ...09/04/2019
› Dacia Duster, disponibilă în România cu noul motor 1.3 TCe de 150 ...03/02/2019
› Vânzarile Dacia, cele mai bune din ultimii 10 ani ...20/01/2019
› A patra generație Honda CR-V ajunge pe piață în noiembrie 2012 ...26/07/2012
› BMW ConnectedDrive 2012, ce aduce nou ...12/07/2012
› Opel Adam, dezvăluit complet înaintea debutului de la Paris Motor ...11/07/2012
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.