Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Oficial: Iată noul hibrid coupe sport Honda CR-Z - în premieră la Detroit

Oficial: Iată noul hibrid coupe sport Honda CR-Z - în premieră la Detroit

Publicat în data de: 12 Ianuarie 2010
Categorii: Honda, Auto-show, Hibrizi, Prezentare, Stiri, Geneva-10.
 

Noua Honda CR-Z a fost dezvăluită în premieră mondială la Salonul Auto din Detroit. Coupe-ul hibrid creat de Honda are un sistem de propulsie benzină+electric, cuplat la o cutie de viteze cu 6 trepte. Versiunea europeană debutează la Geneva.



Noua Honda CR-Z, versiunea de serie a conceptului omonim prezentat prima oară la Salonul Auto de la Tokyo, în 2007, este o mașină nouă, unică, ce combină avantajele unui propulsor hibrid eco benzină+electric, cu transmisie manuală cu 6 trepte și o caroserie eleganta 2+2*. Acest nou și captivant coupe își propune să modifice percepția curentă în ceea ce privește mașinile hibrid, fiind echipată cu un șasiu special conceput pentru plăcerea de a conduce și un motor ce răspunde foarte rapid la comenzile șoferului, asistat de un sistem paralel hibrid IMA.

Noua Honda CR-Z este:
• Prima mașină hibrid din lume cu transmisie manuală cu 6 trepte
• are un sistem unic de condus cu 3 posibilități, răspuns al accelerației și asistență IMA pentru nevoile șoferului
• Motor i-VTEC de 1,5 litri cuplat la sistemul paralel hibrid IMA Honda cu emisii CO2 de 117 g/km** și economie de combustibil de 5,0 l/100km**
• Formă coupe 2+2 , total nouă, design sportiv, aerodinamic
• Ecartament lat, ampatament scurt pentru o manevrare mai agilă și mai ușoară
• Mașinile de pe piața europeană vor fi echipate cu un sistem flexibil de locuri 2+2

Designul exterior al CR-Z se bazează pe un concept prismatic continuu, cu o linie joasă a capotei și un interior încăpător, conferind vehiculului o imagine atletică, îndrăzneață. Trăsăturile specifice Honda, cum ar fi luneta și eleronul, precum și linia puțin înclinată a capotei sunt prezente în design-ul coupe-ului aerodinamic, alături de o formă exterioară curbată și sculptată în adâncime.

Pentru prima dată un sistem paralel hibrid cu emisii scăzute de noxe și cu economie de combustibil este combinat cu o cutie manuală de viteze cu 6 trepte, perfect gândită pentru a răspunde necesităților șoferului. Pentru prima dată de când a fost lansat modelul Civic Hibrid cu 5 viteze în 2003, noul CR-Z combină o cutie manuală de viteze cu un motor hibrid, iar acest lucru este posibil numai datorită flexibilității sistemului paralel hibrid IMA dezvoltat de Honda.

Transmisia manuală este completată de un motor în 4 cilindri de 1,5 litri, ceea ce reprezintă o noutate pe piața UE și un component de bază al caracterului unic al modelului CR-Z. Dorința de turație a motorului de capacitate medie este îndeplinită de un cuplu de 78 Nm asigurat de motorul electric de 14 CP, care este amplasat între motor și transmisie.

Motorul de 1,5 litri împreună cu puterea și cuplul sistemului paralel hibrid IMA au ca rezultat o putere totală de 124 CP și un cuplu de 174 Nm. Cifrele de vârf ale cuplului sunt identice cu cele ale motorului Civic de 1,8 litri, având cu 35 g/km mai puține emisii de CO2, mai exact doar 117 g/km**.

Motorul electric determină pentru CR-Z o curbă aplatizată neobișnuită a cuplului, cu maximul la doar 1500 rpm, neobișnuit de jos pentru un motor cu aspirație naturală. Împreună cu transmisia manuală cu 6 trepte, motorul asistat IMA asigură o mare flexibilitate în treptele de viteză, un randament excelent al emisiilor de noxe și un sunet sportiv al evacuării.

Pentru a maximiza opțiunile șoferului și pentru a intensifica plăcerea de a conduce mașina în fiecare zi, CR-Z a fost echipată cu un Sistem de condus cu 3 moduri. Această trăsătură unică permite șoferului să aleagă din trei moduri de a conduce, ceea ce modifică răspunsurile accelerației, direcției, timpului de funcționare a motorului în caz de oprire în trafic, ale controlului climei și ale nivelului de asistență asigurată de sistemul IMA. Prin dezvoltarea acestui sistem complex de condus cu 3 moduri, Honda permite șoferilor să sporească plăcerea de a conduce sau randamentul economic ori câte ceva din amândouă. Inginerii Honda au dorit să ofere clienților mai multe posibilități în ceea ce privește modalitatea de a conduce CR-Z, în funcție de necesitățile și dorințele acestora din momentul respectiv.

Aspect unic, versiunea europeană a CR-Z este echipată cu faruri pentru zi cu opt leduri ce scot în evidență linia joasă a farurilor principale. Este pentru prima data când DTRL (Day Time Running Lights) au fost asamblate pe un produs Honda de serie, iar împreună cu proiectoarele frontale europene pentru ceață, acestea conferă o imagine îndrăzneață a modelului european CR-Z.

Linia înclinată a capotei și spatele retezat ale modelului CR-Z sunt trăsături specifice ale multor autovehicule Honda din trecut și din prezent. Acest design permite vehiculului să taie aerul cu perturbări minime, scăzând consumul de carburant și emisiile de noxe. Modelul european CR-Z are o dispunere a locurilor în sistem 2+2, dând posibilitatea clienților de a transporta adulți nu foarte înalți pe distanțe scurte sau copii în călătorii mai lungi. Scaunele din spate pot fi rabatate printr-o singură mișcare, pentru a spori spațiul pentru bagaje.

Interiorul modelului de serie a fost dezvoltat având la bază Conceptul CR-Z expus la Salonul Auto de la Tokyo, ce dispune de ecrane 3D și o consolă orientată către nevoile șoferului. Instrumentele de înaltă tehnologie și comenzile uzuale sunt plasate în habitaclu la îndemâna șoferului, permițându-i acestuia să își păstreze permanent atenția la drum.

Bordul noului coupe are o construcție complexă pe două niveluri, astfel că porțiunea de sus mai închisă la culoare pare că plutește deasupra secțiunii gri deschis ce se continuă până în centrul panourilor interioare ale ușilor.

Plăcerea de a conduce a reprezentat partea centrală a proiectului, iar șasiul lui CR-Z joacă un rol foarte important în determinarea caracterului acestei mașini. Caroseria prezintă unele componente comune cu cele ale modelului Insight, dar șasiul, ecartamentul și structura sunt caracteristice noului hibrid. Pentru CR-Z s-au folosit lonjeroane McPherson din aluminiu forjat pentru a reduce greutatea și pentru a crește rezistența în comparație cu elementele din oțel presat utilizate la modelul Insight.

Per total, modelul CR-Z are un ampatament mai redus cu 115 mm și este cu 295 mm mai scurt (lungime totală) față de Insight, conferind astfel agilitate sporită, reducând greutatea cu 44 kg în comparație cu ruda sa hibrida, mașina de familie cu 5 uși și cinci locuri. Suspensia CR-Z este caracterizată de arcuri și amortizoare noi, iar toleranța este specifică modelului coupe compact.

Versiunea europeană (afișată în primele 8 fotografii) a modelului Honda CR-Z va debuta la cea de-a 80-a ediție a Salonului Auto de la Geneva, în martie 2010, urmând ca în România să fie lansat pe piață în vara acestui an.

* configurația 2+2 este disponibilă numai în UE și în Japonia.
** Toate cifrele sunt preliminare și trebuie omologate


 
 
Citește și:
› Honda HR-V, facelift și îmbunătățiti importante pentru 2019 ...13/08/2018
› VIDEO: Honda a prezentat motocicleta care se auto-balansează ...09/01/2017
› Hyundai GENESIS G90 lansat pe piața din Europa la Geneva 2016 ...02/03/2016
› Audi la Salonul Auto IAA 2019 de la Frankfurt ...06/10/2019
› Hyundai la Salonul International Auto de la Frankfurt 2019 ...25/08/2019
› Hyundai dezvaluie prima schita a noului i10 ...11/08/2019
› Noul Ford Puma hibrid a demarat producția la Craiova ...09/10/2019
› Kia lansează XCEED și CEED SW plug-in hybrid ...06/10/2019
› Noul BMW 330e Sedan este lansat pe piață ...18/08/2019
› A patra generație Honda CR-V ajunge pe piață în noiembrie 2012 ...26/07/2012
› BMW ConnectedDrive 2012, ce aduce nou ...12/07/2012
› Opel Adam, dezvăluit complet înaintea debutului de la Paris Motor ...11/07/2012
› MINI Countryman - lansat la Geneva ca o stea de cinema ...05/03/2010
› Audi A8 Hybrid oferă 245 CP la un consum de 6,2 litri/100 km ...05/03/2010
› Pagani Zonda "Tricolore" - unicat de 1,3 milioane de euro ...04/03/2010
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.