Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Oficial: Ferrari 599 Hybrid debutează la Geneva Motor Show 2010

Oficial: Ferrari 599 Hybrid debutează la Geneva Motor Show 2010

Publicat în data de: 03 Martie 2010
Categorii: Auto-show, Concept, Hibrizi, Stiri, Ferrari, Geneva-10.
 

Update! Ferrari a lansat, în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva, tehnologia sa hibridă, prezentând un prototip bazat pe modelul 599 GTB Fiorano - Ferrari HY-KERS - experiment ce are drept scop reducerea consumul de carburant.



foto-oficial ferrari 599 hybrid debuteaza la geneva motor show 2010
 ›Galerie foto:
foto-oficial ferrari 599 hybrid debuteaza la geneva motor show 2010 foto-oficial ferrari 599 hybrid debuteaza la geneva motor show 2010 foto-oficial ferrari 599 hybrid debuteaza la geneva motor show 2010 foto-oficial ferrari 599 hybrid debuteaza la geneva motor show 2010
foto-oficial ferrari 599 hybrid debuteaza la geneva motor show 2010 foto-oficial ferrari 599 hybrid debuteaza la geneva motor show 2010 foto-oficial ferrari 599 hybrid debuteaza la geneva motor show 2010 foto-oficial ferrari 599 hybrid debuteaza la geneva motor show 2010
update 3 martie:
Ferrari HY-KERS - prototip hibrid bazat pe 599 GTB Fiorano
Ferrari prezintă la Salonul Auto de la Geneva un vehicul experimental, bazat pe modelul 599 GTB Fiorano, echipat cu un sistem avansat de propulsie hibridă, numit HY-KERS.

Tehnologia hibridă este una dintre soluțiile analizate de Ferrari în procesul său de cercetare și dezvoltare în domeniul mașinilor de stradă, pentru a le face mai eficiente. Compania experimentează diverse tehnologii alternative încă din 2007, când și-a anunțat planul pe cinci ani de a reduce consumul mediul al gamei sale. Prin lansarea modelelor Ferrari California (2008) și 458 Italia (2009), consumul mediu de carburant și emisiile de CO2 au fost reduse cu aproximativ 30%, comparativ cu valorile din 2007.

Conceptul HY-KERS prezentat la Salonul Auto de la Geneva este un exemplu a aplicării tehnologiei hibride în mașinile sport ultra-performante. Obiectivul central al Ferrari este menținerea unui balans între manevrabilitate și caracteristicile de performanță tipice unei mașini de acest gen, în ciuda dezavantajelor evidente de greutate, reprezentate de aplicarea soluțiilor hibride la modelele existente.

Ferrari, folosindu-se de experiența sa din domeniul motorsport, a adaptat un sistem hibrid ușor la un model 599 GTB Fiorano, asigurându-se totodată că dinamica vehiculului nu are de suferit. Acest lucru s-a obținut prin integrarea cu grijă a tuturor componentelor, poziționându-le sub centrul de greutate al vehiculului și asigurându-se astfel că spațiul interior și cel pentru bagaje nu sunt afectate. În mod similar, bateriile Li-Ion sunt poziționate sub podea, nefiind afectată nici aerodinamica. Mai mult, s-a obținut un centru de greutate și mai coborât decât modelul standard.

Ferrari a adoptat de asemenea și tehnologia sa din Formula 1 la designul și construcția unui nou tip de motor electric, ce ajută și optimizarea dinamicii longitudinale și laterale a mașinii, îmbunătățind balansul dintre tracțiune și frânare. Motorul intervine în timpul accelerațiilor, oferind cuplu instantaneu atunci când mașina este pusă în mișcare și în timpul manevrelor de depășire. În funcție de viteza vehiculului și solicitarea motorului, sistemul hibrid poate funcționa doar cu propulsie electrică și astfel rezultă o reducere directă a consumului și a noxelor.

Cântărind aproximativ 40 kg, motorul compact tri-fazic de mare voltaj a conceptului HY-KERS dezvoltă peste 100 și este cuplat la puntea spate printr-o transmisie F1 cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

În timpul frânărilor, motorul electric funcționează ca generator, folosind energia cinetică pentru a reîncărca bateriile. Acest proces este controlat de un modul electronic dedicat, dezvoltat pe baza experienței obținute în Formula 1 și, pe lângă managementul sursei de curent și reîncărcarea bateriilor, modulul asigură alimentarea cu energie a altor auxiliare (direcția asistată electric, frânarea asistată, aerul condiționat, sistemele de la bord) printr-un generator montat în motorul V12, atunci când vehiculul funcționează 100% doar cu motorul electric.

După inaugurarea instalației fotovoltaice de pe acoperișul facilității de producție Mechanical Machining în ianuarie 2009, ce a condus la reducerea nevoilor de curent a uzinei cu peste 210.000 kWh anual, 2009 a fost anul și când Ferrari a deschis un tri-generator (producție simultană de energie, căldură și aer rece dintr-o singură sursă) - primul de acest gen implementat de un producător de mașini sport. Acesta a permis Ferrari să-și reducă emisiile de CO2 cu 15%, având drept țintă atingerea unei reduceri de 40% până la sfârșitul anului 2010. Grație acestor soluții ecologice, Ferrari este acum complet autonom față de nevoile sale de energie.

update 1 martie:
Primele fotografii cu noul Ferrari 599 GTB Hybrid au fost scăpate pe internet, înaintea debutului oficial de la Salonul Auto de la Geneva. Conform unor surse, sistemul de propulsie al conceptului „verde” (la propriu și la figurat) cuprinde un motor electric ce produce aproximativ 100 CP și 137 Nm, fiind atașat în partea din spate a transmisiei, iar pachetul de baterii este amplasat sub podea.

Surplusul de putere generat de motorul electric va compensa greutatea suplimentară (cam 100 kg), făcând astfel din conceptul 599 Hybrid cel mai rapid model de serie al mărcii italiene.

Sistemul hibrid este încă în stagii incipiente de dezvoltare și cu siguranță nu va fi oferit în versiunile de serie ale mașinilor Ferrari decât peste cel puțin 1-2 ani.

text original 2 februarie:
Luca di Montezemolo, directorul companiei Ferrari, a confirmat oficial că primul vehicul hibrid, un prototip bazat pe modelul 599 va debuta oficial la Salonul Auto de la Geneva, în martie, fără însă a preciza alte detalii.

Patentele europene au dezvăluit încă de anul trecut că Ferrari lucrează la un sistem de propulsie hibridă, cu tracțiune integrală, unde motoarele din față pun în mișcare roțile din față. Revista italiană Quattroroute a publicat un articol în care se spune că noul sistem va utiliza un motor electric și bateriile Li-Ion pentru a reduce emisiile poluante de CO2 a motorului V12 cu până la 35%.

Conform unei surse din cadrul Ferrari, sistemul hibrid este derivat din sistemul KERS (kinetic energy recovery system), utilizat în sezonul de Formula 1 din 2009.

 
 
Citește și:
› Audi la Salonul Auto IAA 2019 de la Frankfurt ...06/10/2019
› Hyundai la Salonul International Auto de la Frankfurt 2019 ...25/08/2019
› Hyundai dezvaluie prima schita a noului i10 ...11/08/2019
› BMW i Hydrogen NEXT la Salonul Auto de la Frankfurt 2019 ...06/10/2019
› Audi la Salonul Auto IAA 2019 de la Frankfurt ...06/10/2019
› Hyundai la Salonul International Auto de la Frankfurt 2019 ...25/08/2019
› Noul Ford Puma hibrid a demarat producția la Craiova ...09/10/2019
› Kia lansează XCEED și CEED SW plug-in hybrid ...06/10/2019
› Noul BMW 330e Sedan este lansat pe piață ...18/08/2019
› VIDEO: Ferrari LaFerrari vs Lamborghini Sesto Elemento pe o autos ...11/07/2014
› Noul Ferrari California T, lansat oficial în România ...07/07/2014
› Oficial: Planul Fiat-Chrysler pe următorii 5 ani ...07/05/2014
› MINI Countryman - lansat la Geneva ca o stea de cinema ...05/03/2010
› Audi A8 Hybrid oferă 245 CP la un consum de 6,2 litri/100 km ...05/03/2010
› Pagani Zonda "Tricolore" - unicat de 1,3 milioane de euro ...04/03/2010
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.