Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Noul Ford Focus ST debutează la Frankfurt 2011. Focus Break ST - surpriza pentru Europa

Noul Ford Focus ST debutează la Frankfurt 2011. Focus Break ST - surpriza pentru Europa

Publicat în data de: 13 Septembrie 2011
Categorii: Ford, Auto-show, Prezentare, Stiri, Frankfurt.
 

Prima mașină globală Ford de înaltă performanță, noul Focus ST cu 5 uși, debutează pregătită de producție la Frankfurt, însoțită de un Wagon ST stilat pentru piața europeană. Performanța este asigurată de un motor EcoBoost de 2,0 L cu 250 CP și 360 Nm.



Versiunea de producție a noului model spectaculos Focus ST cu cinci uși a fost în sfârșit lansată astăzi la Salonul Auto de la Frankfurt, dezvăluind mașina de performanță pe care entuziaștii din toată lumea o așteaptă.

Clienții europeni pot alege și o versiune de wagon stilat a modelului Focus ST, care va fi lansată împreună cu modelul cu cinci uși în 2012.

Focus ST este prima mașină de performanță cu adevărat globală a companiei Ford, care consolidează tradiția modelelor anterioare Focus ST în Europa și evoluează, permițând șoferilor din toată lumea să experimenteze și să se bucure de performanța captivantă, manevrabilitatea neegalată, sunetul care creează dependență și designul sportiv atletic reprezentate de marca ST.

Cu design și tehnologie inovative, noul Focus ST va fi mai puternic și surprinzător de eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, ridicând ștacheta din nou în ceea ce privește manevrabilitatea. Pentru șoferii care își doresc nu numai rafinament pentru condusul cotidian dar și performanță excepțională, pasiunea, entuziasmul și expertiza grupului Ford de Vehicule Globale de Înaltă Performanță sunt întruchipate de noul Focus ST, care face ca acest model să fie alegerea evidentă.

"Noul Focus ST este o mașină cu adevărat incitantă pentru Ford", a declarat Jost Capito, director al diviziei de Vehicule Globale de Înaltă Performanță. "Este primul model de performanță care valorifică punctele forte de design și tehnologie ale unuia din noile noastre vehicule globale de serie. Este o mașină construită pentru șoferii entuziaști din toată lumea, care nu vor fi dezamăgiți.

ADN-ul global Ford ST
Sub pielea noului Focus ST este un ADN detaliat pentru gama ST, implementat în strategia captivantă pentru mașinile Ford globale de înaltă performanță. La acest model au colaborat grupul Vehicule Globale de Înaltă Performanță - alcătuit din Echipa Ford RS din Europa și Echipa pentru Vehicule Speciale (SVT) din SUA, cu contribuții de la experți Ford din Asia Pacific și Africa - care au creat o strategie pe care o vor respecta toate mașinile Ford globale de înaltă performanță în viitor.

"Focus ST nu a fost creat întâmplător", a declarat Capito. "Prima dată a fost creată strategia globală de performanță, care a fost dezvoltată împreună cu echipele din America de Nord, Europa și Asia. Astfel, toate atributele ADN esențiale precum direcția, dinamica șofatului, calitatea sunetului și îmbunătățirile de putere pentru toate modelele ST au fost definite în măsura în care inginerii noștri pot să preia amprenta ADN globală și să o folosească pentru a crea noul Focus ST".

La fel ca toate viitoarele modele ST viitoare, noul Focus ST are atribute ADN fizice esențiale precum bare de protecție față și spate îmbunătățite agresiv, adăugarea unui spoiler spate și unor praguri laterale, plus o culoare caracteristică unică.

Atât la modelul cu cinci uși cât și la wagon Focus ST oferă aceleași atribute ale șofatului ce fac ca modelele Ford "Sport Technologies" să iasă în evidență față de concurență. Șasiul, motorul, sunetul și confortul vehiculul sunt ajustate armonios pentru a oferi o experiență cu adevărat sportivă cu un nivel de rafinament rareori întâlnit în acest sector de vehicule. Aceleași atribute vor forma codul genetic pentru viitoarele modele produse sub marca ST.

Prima mașină de performanță globală Ford
În cadrul abordării One Ford de transcendere a granițelor geografice, compania a lansat cu succes global modelele Fiesta și noul Focus. Această abordare permite versiunile de performanță să fie dezvoltate prompt pentru piața globală.

"Noul Focus este o mașină fantastică din care să dezvoltăm un model ST", a declarat Matthias Tonn, inginer șef de programe pentru Focus ST. "Are o caroserie solidă și o manevrabilitate precisă, după cum au aflat clienții din toată lumea. Mașina nu face compromisuri în nicio privință în nicio regiune a lumii, iar Focus ST valorifică aceste puncte forte pentru a oferi clienților noștri globali care achiziționează vehicule de performanță mașina pe care și-o doreau de mult timp".

Potrivit lui Capito și Tonn, clienții care achiziționează vehicule de performanță din toată lumea își doresc același lucru de la o mașină, indiferent de tipurile de drumuri sau condițiile meteorologice în care conduc. Aceasta este revelația grupului Ford de Vehicule Globale de Înaltă Performanță și formează principiile îndrumătoare pentru strategia privind mașinile globale de înaltă performanță a companiei.

Menit să fie comercializat în este 40 de piețe și 6 continente, Focus ST cu cinci uși va aduce lumii o performanță cotidiană rezonabilă ca preț. Vor fi implementate doar schimbări minore - pentru a respecta legislațiile regionale. În realitate, indiferent în ce țară un șofer se urcă la volan, noul Focus ST cu cinci uși va oferi aceeași senzație de putere, echilibru și rafinament ca pentru oricine altcineva din lume.

Pentru Europa, unde derivatele break sunt extrem de populare pe multe piețe, oportunitatea de a dezvolta un Break ST stilat ca model de nișă era irezistibilă.

"Știm că numeroși cumpărători europeni preferă capacitatea sporită a unui break, însă în același timp doresc entuziasmul și performanța unui model cu cinci uși", a declarat Tonn. "Cu acest model break stilat din noua gamă Focus, am avut baza ideală pe care să creăm un model de nișă unic pentru acești clienți - și acesta va fi la fel de entuziasmant de condus ca modelul cu cinci uși".

Mai multă putere și economie
Pentru clienții globali, Focus ST este alimentat de motorul Ford EcoBoost de 2,0 litri, care oferă o combinație fără compromis de performanță și eficiență. Motoarele Ford EcoBoost ușoare, fabricate integral din aluminiu, furnizează puterea unui motor mai mare cu o cilindree mai mică, eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, utilizând trei tehnologii de bază.

Injecția directă cu presiune ridicată, turbocompresoarele cu inerție redusă și temporizarea dublă variabilă a arborelor cu came (Ti-VCT) creează un sistem de combustie avansat care oferă noi niveluri de performanță și eficiență a consumului de combustibil motoarelor Ford pe benzină.

Grupul Ford de Vehicule Globale de Înaltă Performanță a preluat această tehnologie și a dezvoltat un derivat cu putere de 250 CP a motorului Ford EcoBoost de 2,0 litri pentru Focus ST.

Sistemele de admisie și evacuare reproiectate cu o calibrare unică a motorului oferă nivelul ideal de putere și reacție.

Motorul are o putere maximă de 250 CP și niveluri puternice ale cuplului într-o curbă largă, plată a cuplului cu nivelul maxim la 360 Nm. Cuplul cu reacție excelentă, o marcă a motoarelor Ford EcoBoost, este menținut în ciuda cifrelor maxime impresionante.

Comparativ cu motorul de 2,5 litri și 5 cilindri din modelul european anterior Focus ST, noul motor cu 4 cilindri oferă performanță sporită, însă capacitatea sa mai mică și tehnologia inovativă îi permit să fie în același timp mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil.

Motorul EcoBoost de 2,0 litri de pe modelul Focus ST reduce emisiile de CO2 și consumul de combustibil cu peste 20% comparativ cu generația europeană anterioară.

"Acum folosim prima dată un motor cu 4 cilindri EcoBoost la un model de înaltă performanță, iar rezultatul este fenomenal", a declarat Capito. "Șoferii vor avea mai multă putere și un cuplu superior în întreg spectrul de turații. Pentru șofatul cotidian, caracteristicile acestei mașini le vor permite să conducă într-o manieră mai eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil, ceea ce este o parte esențială a ADN-ului ST.

Motorul de 2,0 litri are o transmisie manuală în 6 trepte, pentru care schimbarea vitezelor a fost special îmbunătățită pentru a produce satisfacția maximă pentru fiecare schimbare de viteză. Grupul de Vehicule Globale de Înaltă Performanță a acordat o atenție deosebită detaliilor pentru a asigura că raportul treptei 6 a fost adaptat perfect la modelul Focus ST, oferind o performanță optimă și în același timp rămânând suficient de lung pentru a menține o economie de combustibil excelentă pe rute lungi.

Sunet senzațional
Modelul anterior Focus ST a fost aclamat pentru sunetul său deosebit de sportiv datorită celor cinci cilindri. Odată cu introducerea motorului Ford EcoBoost cu 4 cilindri la noul Focus ST, inginerii de sunet Ford au făcut eforturi deosebite pentru a asigura satisfacția auditivă a entuziaștilor generată de acest motor total diferit.

O parte semnificativă a procesului este renumitul sound symposer, aplicat prima dată pe modelul anterior Focus ST și ulterior folosit cu efect devastator la generația anterioară de Focus RS european și la modelul RS500.

"Oamenilor le-a plăcut foarte mult sunetul scos de modelul anterior Focus ST", a spus Capito. "Fizica și acustica unui motor cu 5 cilindri comparativ cu un motor de 4 cilindri sunt foarte diferite, însă ca și Beethoven și Mozart - care au creat opere fantastice însă foarte diferite - noi credem că notele motorului noului Focus ST îi vor încânta la fel pe entuziaști".

Nu doar notele motorului sună fantastic pe noul Focus ST. Sistemul de eșapament - cu țevi de evacuare centrale unice - a fost reglat pentru a oferi o experiență auditivă echilibrată perfect. Șoferii entuziaști vor fi recompensați cu o orchestră de sunete sportive pentru a îmbunătăți aventura șofatului, însă dacă își doresc o experiență mai relaxată, rafinamentul cabinei și reglarea evacuării și notelor motorului vor oferi exact acest lucru la RPM mai reduse.

Dinamică a șofatului de neegalat
Dinamica incredibilă a condusului stă la baza modelului Focus ST. Inovația și tehnologia sunt combinate pentru a crea un șasiu capabil să depășească așteptările celui mai exigent entuziast al condusului, în același timp oferind chiar șoferilor începători o experiență de neuitat.

Din scaunul șoferului, clienții se vor bucura de noul sistem Ford Sport Steering System. Acest sistem de direcție cu raport variabil este proiectat să sporească agilitatea modelului Focus ST pe drumuri cu serpentine și în același timp inspiră aceeași încredere la viteze mari.

Sistemul unic face ca direcția să fie mai puțin sensibilă în linie dreaptă, însă sporește sensibilitatea în viraje. Șoferii își pot păstra mâinile pe volan în curbele strânse, maximizând controlul asupra vehiculului. De asemenea, este un beneficiu pentru situațiile în care se rulează cu viteză redusă precum manevrele de parcare strânse, fiind necesar mai puțin efort din partea șoferului pentru a direcționa vehiculul în spațiul respectiv.

Sistemul Electronic Power Assisted Steering (EPAS) al modelului Focus ST este de asemenea îmbunătățit prin sistemul Ford Torque Steer Compensation (TSC).

Reglarea mai agresivă a TSC permite șoferilor Focus ST să accelereze la maxim și să mențină aderența pe drumuri cu suprafețe neregulate sau cu niveluri de aderență neregulate. Sistemul TSC detectează direcția cuplului pe care o poate crea respectivele condiții și comunică cu software-ul EPAS, care atunci contracarează efectul pentru a elimina virtual senzația pentru șofer.

Au fost aplicate îmbunătățiri suplimentare și la sistemul Electronic Stability Programme (ESP) al modelului Focus ST, cu accent pe satisfacția șoferului. Șoferii vor beneficia de trei moduri ESP din care pot alege. Acestea pot fi selectate potrivit condițiilor meteorologice și de drum sau pur și simplu pot satisface dorința șoferului de a fi asistat prin instrumente de suport suplimentare.

În primul caz ESP funcționează aproape la fel ca sistemul inovativ aplicat pe modelul de bază Focus, deși pentru ST este reglat pentru a fi non-intruziv pentru șofer. Acest mod standard asistă șoferul pe toate suprafețele, uscate, umede sau acoperite de zăpadă, oferindu-le încrederea de a conduce sigur indiferent de vreme.

Șoferul poate opta pentru selectarea celui de-al doilea mod, denumit mod de alunecare redusă sau largă, în care controlul tracțiunii este oprit. Tracțiunea este gestionată de șofer aici, în timp ce ESP este programat să intervină doar când este absolut necesar.

Bineînțeles, sistemul ESP poate fi oprit complet, ceea ce va avea ca rezultat un Focus ST în forma sa cea mai pură, oferind control complet al șasiului sublim șoferului când este în poziția de a-l exploata, de exemplu pe pista de curse. Doar sub-funcții precum Enhanced Dynamic Cornering Control (EDCC) rămân active, optimizând plăcerea de a conduce modelul Focus ST.

Torque Vectoring Control
În viraje, funcția Enhanced Torque Vectoring Control este un instrument de suport esențial pentru șoferii Focus ST, o versiune ajustată a sistemului Torque Vectoring Control de pe modelul de bază Focus. Acest sistem standard folosește tehnologia Torque Vectoring prin frânare, în care cuplul frânei este aplicat pe roata interioară a mașinii Focus într-un viraj, reducând comportamentul de subvirare și permițând o tracțiune mai mare, precum un diferențial de alunecare limitată tradițional.

Sistemul Focus ST aplică această tehnologie mai agresiv și folosește și funcția Cornering Under Steer Control (CUSC), care aplică cuplul pentru a crea un cuplu de deviere pe baza comportamentului de subvirare al vehiculului anterior ESP, ambele atât cu motorul pornit cât și oprit. Combinate, acestea asigură că funcția Enhanced Torque Vectoring Control este un element esențial pentru a ajuta modelul Focus ST cu tracțiune față să fie o adevărată mașină a șoferului, putând să abordeze fiecare viraj cu încredere supremă.

Suspensie sport
Lucrând în armonie cu caracteristicile avansate de asistare a șoferului este suspensia fin reglată a noului Focus ST. Amortizoarele și arcurile îmbunătățite coboară șasiul ST cu 10 mm, obținându-se o ținută de drum mai agresivă, iar centrul de gravitate este mai aproape de șosea, ceea ce îmbunătățește precizia virării.

Suspensia spate a fost îmbunătățită, fiind dezvoltate mai multe piese noi special pentru Focus ST. Componentele de bază sunt clichetele de cuplare ale suspensiei îmbunătățite și un design al barei antiroliu, ambele rezultatele dorinței echipei de dezvoltare de a oferi șoferilor feedback și control excepționale.

Suspensia spate a versiunilor cu cinci uși și break ale modelului Focus ST diferă ușor. Break-ul are amortizoare unghiulare - la fel ca la modelul de bază - pentru a menține capacitatea maximă a portbagajului.

Ambele caroserii Focus ST oferă aceleași caracteristici de manevrabilitate care îi vor determina pe șoferi să caute drumurile cu serpentine.

Jante din aluminiu
Designul în formă de Y al spițelor din generația anterioară Focus ST a evoluat într-o formă superioară. Un set de jante din aluminiu de 18 țoli incorporează stilul inconfundabil Focus ST, însă unele modificări subtile le actualizează pentru anul 2012.

Clienții ST vor beneficia acum de o opțiune suplimentară "Performance Pack", care oferă jante negre cu un finisaj contrastant pe roșu al etrierelor de frână de înaltă performanță.

În jurul jantelor din aliaj sunt 2 pneuri de înaltă performanță 235/40R18 Goodyear Eagle F1 Asymmetric, dezvoltate după teste riguroase pe tipuri diferite de suprafețe și condiții de rulare, inclusiv infama Nürburgring Nordschleife din Germania.

"Aceleași pneuri vor fi oferite pe Focus ST în fiecare țară", a declarat Tonn. "Acestea sunt proiectate pentru a extrage performanța optimă din mașină în toate condițiile de drum. Acestea nu fac niciun compromis de performanță și obțin rezultatul optim al șasiului și sistemelor de asistare a șoferului montate pe vehicul".

Exterior îndrăzneț și atletic
Pe plan global noul Focus ST va fi disponibil cu caroseria cu cinci uși, iar pe piețele europene se va putea comanda noua versiune break recent lansată. Ambele modele consolidează designul cinetic izbitor al modelului Focus standard, însă adaugă prezența atletică și performanța specifică asociate cu un model Ford ST.

Intenția de performanță a modelului Focus ST este evidentă de la prima privire. Noua culoare reprezentativă, Tangerine Scream, reflectă caracterul incitant și energic al modelului Focus ST, însă chiar și în celelalte culori disponibile - Performance Blue, Race Red și White - performanța mașinii va fi vizibilă. Acest lucru este evidențiat de stilul îndrăzneț și atletic al modelului Focus ST.

"Schimbările pe care le-am aplicat pentru a oferi aerodinamică și performanță superioare au făcut ca modelul Focus ST să fie și mai sportiv și distinctiv", a explicat Martin Smith, director executiv de design, Ford Europa. "Noile și captivantele îmbunătățiri de design în față și în spate dau modelului ST un caracter mai dinamic și hotărât, arătând clar că acesta este un model Focus sport".

De la interpretarea designului dintr-o singură piesă a grilei trapezoidale caracteristice Ford la pragurile laterale sculptate și bara de protecție spate dinamică cu orificii de ventilare în stil de difuzor în fascia inferioară, designul Focus ST adaugă agresivitate și stabilitate aerodinamică în comparație cu modelele de bază.

Șoferii Focus ST vor observa spoilerul de plafon extrem de eficient pe ambele modele, optimizat pentru a oferi o stabilitate îmbunătățită și frânare redusă la viteze mari. De asemenea, vor observa eșapamentul central unic cu o țeavă de evacuare uluitoare influențată de plasa hexagonală exclusivă a barei de protecție față.

În toată lumea, designul sport al modelului Focus ST vor arăta celorlalți șoferi că se află în prezența unui vehicul cu performanță incredibilă sub caroseria impresionantă.

Interior stilat și sportiv
Plăcerea captivantă a condusului noului Focus ST îi va face pe șoferi să petreacă cât mai mult timp posibil la volan. Având în vedere acest aspect, designerii Ford au lucrat din greu pentru a se asigura că interiorul Focus ST este un loc minunat, făcându-l pe șofer să se simtă cât mai mult posibil conectat la vehicul.

Interiorul modelului de bază Focus este deja proiectat cu un sentiment de "carlingă", oferind șoferului Focus o senzație sport. În varianta ST, sentimentul sport este subliniat prin fiecare atingere și senzație a șoferului, arătând clar că acesta este un model ST.

Detaliile variază de la pedale, volan și schimbător de viteze proiectate special, la scaune Recaro unice. Detaliile în culori închise de la capul șoferului și ornamentele de pe montanți, o parte integrantă a ADN-ului de design ST, contribuie la performanța șofatului.

La scaune, Ford a colaborat îndeaproape cu Recaro pentru a oferi clienților ST confort și suport absolute. Scaunele nu numai că-l vor susține pe șofer în timpul condusului energic, însă vor oferi caracteristici premium exclusive precum înclinarea banchetei, plus ajustarea lungimii, o opțiune unică în această clasă de vehicul. O poziție mai joasă în scaun a fost obținută pentru a oferi șoferilor o ergonomie îmbunătățită și locul perfect de unde să exploateze performanța ST.

Pasagerii din spate nu sunt neglijați. Pentru ST s-a dezvoltat o banchetă spate nouă, sculptată prin folosirea unei spume speciale. Aceasta îi va face pe pasagerii spate să se simtă la fel de siguri ca pasagerii din față, subliniind nu numai intențiile sportive ale modelului Focus ST, însă și considerațiile practice care fac parte din ADN-ul de bază.

Noul Focus ST va fi oferit clienților europeni în trei opțiuni distincte de ornamente - ST1, ST2 și ST3. Această abordare este deja cunoscută posesorilor modelelor anterioare Focus ST din Marea Britanie.

Deși detaliile precise ale disponibilității caracteristicilor pentru fiecare opțiune de ornament variază în funcție de piață, ST1 este modelul standard, care oferă caracteristici de bază precum scaune Recaro din material textil, pornire fără cheie, plăcuțele de la portierele față cu logoul ST și banchetă spate standard ST cu suport central pentru braț.

Focus ST2 oferă în plus scaune Recaro parțial din piele și funcția bizonală Electronic Automatic Temperature Control (EATC). Pentru șoferii cu volanul pe dreapta ST2 oferă preșuri de podea unice ST, control automat al farurilor, oglindă retrovizoare cu funcție de autoatenuare și ștergătoare automate, caracteristici standard pentru modelele ST1 cu volanul pe stânga.

Focus ST3 cu specificații de top sporește caracteristicile cu includerea scaunelor din piele încălzite Recaro cu ajustabilitate în 8 puncte și banchetă detașabilă, plus noua banchetă spate Recaro. Clienții ST3 beneficiază de faruri Bi-Xenon care îi vor ajuta să vadă drumul în față cu o claritate perfectă în timpul nopții.

Noul Focus ST wagon
Noul Focus ST wagon arată cât de departe poate merge ADN-ul de performanță al unui model ST și va oferi clienților europeni un produs unic în acest segment.

"Nimic nu se compară pe piață cu varianta wagon a Focus ST", a declarat Capito. "Acesta reține toate elementele practice ale break-ului Focus și adaugă performanța unică ST, precum și manevrabilitatea și rafinamentul modelului cu cinci uși. Suntem convinși că break-ul ST va fi un mare succes".

 
 
Citește și:
› Noul Ford Puma hibrid a demarat producția la Craiova ...09/10/2019
› Ford pregătește un Mustang electric pentru 2020 ...08/09/2018
› IONITY, Rețeaua Pan-Europeană de Încărcare de Mare Putere ...05/11/2017
› Audi la Salonul Auto IAA 2019 de la Frankfurt ...06/10/2019
› Hyundai la Salonul International Auto de la Frankfurt 2019 ...25/08/2019
› Hyundai dezvaluie prima schita a noului i10 ...11/08/2019
› A patra generație Honda CR-V ajunge pe piață în noiembrie 2012 ...26/07/2012
› BMW ConnectedDrive 2012, ce aduce nou ...12/07/2012
› Opel Adam, dezvăluit complet înaintea debutului de la Paris Motor ...11/07/2012
› Kia lansează XCEED și CEED SW plug-in hybrid ...06/10/2019
› BMW i Hydrogen NEXT la Salonul Auto de la Frankfurt 2019 ...06/10/2019
› Audi la Salonul Auto IAA 2019 de la Frankfurt ...06/10/2019
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.