Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Noul Chevrolet Cruze - în România de la 13.200 Euro

Noul Chevrolet Cruze - în România de la 13.200 Euro

Publicat în data de: 10 Aprilie 2009
Categorii: Chevrolet, Prezentare, Stiri.
 

Noul Chevrolet Cruze - combinație de confort, calitate, sportivitate, design expresiv și dotări standard de lux la un preț surprinzător - 13200 euro cu TVA - și echipare premium în standard (aer condiționat, 6 airbaguri, ABS + EBD, ESC+TCS, etc).



Noua berlină Chevrolet Cruze ridică ștacheta în ceea ce privește designul atractiv, calitatea construcției și rafinamentul în timpul conducerii între produsele din segmentul european al autovehiculelor compacte.

Cu un punctaj înalt estimat în cadrul clasificării Euro NCAP privind siguranța la impact și o nouă gamă de sisteme de propulsie, Cruze anunță, de asemenea, introducerea unui nou limbaj internațional în materie de design pentru marca Chevrolet.

„Chevrolet a reprezentat întotdeauna simbolul valorii, iar modelul Cruze materializează această promisiune mai mult decât toate modelele lansate până în prezent" afirmă Wayne Brannon, Vicepreședinte GM Europe, Chevrolet. „Acesta dă o nouă definiție valorii prin designul, calitatea, materialele și elementele de stilizare prezente atât la interior, cât și la exterior".

În România, Chevrolet Cruze se poate comanda începând cu luna aprilie 2009.
Chevrolet consideră că introducerea modelului Cruze a „ridicat ștacheta" pentru autovehiculele concurente care doresc să se bucure de succes în cadrul acestui segment.

Design exterior
Echipa internațională de design, cu sediul în Coreea, dar care colaborează cu colegii din Germania, Statele Unite ale Americii și Australia, a avut ca sarcină conceperea unei noi berline notchback compacte Cruze care să revitalizeze marca Chevrolet.

„Obiectivul nostru a fost să fim revoluționari, nu evoluționiști", a declarat Taewan Kim, Vicepreședinte al Centrului de Design GM DAT din Coreea. Atât la interior, cât și la exterior, echipa a creat un nou limbaj internațional în materie de design pentru marca Chevrolet, introducând noi elemente vizuale și căutând să confere noi sensuri elementelor stilistice tradiționale ale mărcii.

Linia arcuită a plafonului, care se întinde de la profilul abrupt al parbrizului până la montanții posteriori înclinați, este elementul care definește aspectul exterior al noului Cruze. Alături de capota scurtă, aceasta conferă acestei berline compacte proporții asemănătoare unui coupé cu 4 uși.

Mai lat și mai lung decât modelul anterior (Chevrolet Lacetti), Chevrolet Cruze afișează o gardă la sol coborâtă, o atitudine hotărâtă prin intermediul roților sale amplasate la marginile exterioare ale caroseriei cu aspect încordat. O linie concavă caracteristică a aripilor care parcurge părțile laterale până la capotă este gândită să devină o trăsătură de design specifică mărcii Chevrolet. La aspectul de înaltă calitate al noului Cruze contribuie, de asemenea, îmbinările cu aspect vizibil compact ale panourilor caroseriei și utilizarea cumpătată a ornamentelor exterioare.

Grila radiatorului prevăzută cu două prize de aer poartă cu o nouă atitudine mândră însemnul mărcii Chevrolet. Aceasta este încadrată în părțile sale laterale de carcasele îndrăznețe ale farurilor, cu efect strălucitor, care se răsfrâng peste colțurile frontale și se prelungesc ca niște săgeți spre aripi. Printre elementele de stilizare ale părții din spate a autovehiculului se numără blocurile optice montate la același nivel, cu montură dublă, care amintesc de motivul tradițional cu becuri duble al mărcii Chevrolet.

Aspectul puternic al noului Chevrolet Cruze este susținut de coeficientul aerodinamic de 0,31, o calitate care denotă o anumită atenție la detaliu caracteristică produselor de lux. Îmbinările vizibil ferme ale panourilor și liniile de închidere se adaugă aspectului de autovehicul construit din material solid, aducând calitatea designului din clasa premium în segmentul de top al pieței.

„Este un autovehicul cu un caracter puternic, de lux și o atitudine hotărâtă", adaugă Taewan Kim. „Considerăm că va ieși în evidență în raport cu modelele concurente".

Design și detalii interioare
Creând o atmosferă sportivă, dar totuși confortabilă, habitaclul noului Chevrolet Cruze cu cinci scaune este caracterizat prin linii armonioase și utilizarea materialelor granulate, fine. Calitatea habitaclului se ridică peste cea oferită de segmentul premium al autovehiculelor din clasa compactă.

Printre detaliile de lux se numără panourile montate la același nivel, cu rosturi extrem de reduse și spațiul generos pentru picioare, cap și umeri oferit pasagerilor de pe locurile din spate, în ciuda liniei arcuite a plafonului specifică modelului Cruze.

Habitaclul reproduce într-o manieră modernă o temă stilistică distinctă pentru marca Chevrolet - dispunerea de tip „cabină dublă" proprie modelului Corvette, menită să ofere șoferului și pasagerului din față ocazia împărtășirii unei experiențe unice în timpul călătoriei. Panourile acoperite cu material textil de diverse culori sau materiale granulare din vinil se ramifică în ambele părți ale consolei centrale, asortându-se cu inserțiile scaunelor și capitonajul ușilor.

Elementul central al simetriei „cabinei duble" este reprezentat de consola centrală atent integrată, unde se află afișajele și butoanele de comandă ale sistemului de infotainment și de climatizare. Aceasta este montată ușor în unghi și are o formă lină, care elimină liniile drepte și aspectul tradițional de „ramă de tablou" al panourilor.

Modelarea matematică tridimensională a fost utilizată la proiectarea panoului principal de instrumente. Cele trei indicatoare analoge au iluminare de fundal cu leduri albe și albastru deschis pentru ca valorile acestora să fie citite mai clar.

În comparație cu scaunele modelului Lacetti, principalele îmbunătățiri aduse modelului Chevrolet Cruze constau în construcția cu plasă metalică pentru o distribuire uniformă a greutății, pernele și spătarele scaunelor din față și din spate mai ferme și o susținere optimă.

Tapițeria din material textil este prevăzută cu cusătură franceză de înaltă calitate, care asigură o rezistență ridicată și elimină aspectul de „tiv întins" al acesteia în timp. Tapițeria din piele pentru scaunele față încălzite, este inclusă în dotările opționale ale modelului de vârf LT.

Distanța de rabatare în față/spate a scaunelor din față a fost mărită cu aproximativ 50 mm, cea mai lungă distanță din segmentul premium al autovehiculelor compacte.

Sistemul de climatizare cu comandă manuală este inclus ca dotare opțională pentru varianta de bază și ca dotare standard pentru variantele LS, în timp ce sistemul automat de climatizare pe două zone reprezintă o dotare standard pentru varianta LT. Un filtru de particule și de polen care decontaminează aerul care pătrunde în habitaclu este inclus în dotarea standard a întregii game, la fel ca și luneta încălzită.

Sistemul audio AM/FM/CD, cu posibilitate de recepționare a semnalelor digitale RDS, funcție de redare a fișierelor MP3 și afișaj bicolor, este inclus în dotarea standard a variantei de bază și a variantelor LS. Sistemul LT mai include un schimbător automat de CD-uri, cu 6 discuri, integrat în planșa de bord și un port USB pentru conectarea unui iPod situat în consola centrală. Sistemul de navigație pe bază de DVD este inclus în dotarea standard a tuturor variantelor și include un afișaj color de 7 inch pentru hartă, o premieră pentru un autovehicul Chevrolet din acest segment.

Structura și sistemele de siguranță
Structura caroseriei noului Chevrolet Cruze este una dintre cele mai solide din clasa sa, având o rezistență la torsiune cu 140 % mai mare decât cea a modelului Lacetti. Acest lucru oferă o bază solidă pentru reducerea nivelului de zgomot, a vibrațiilor și durității (NVH). Structura joacă un rol esențial în asigurarea unui punctaj bun în cadrul clasificării privind siguranța la impact și a unei manevrabilități optime.

Componentele structurii noului Chevrolet Cruze au fost proiectate și realizate prin cooperarea unităților GM din Germania, Statele Unite ale Americii, Australia și Coreea. „În ceea ce privește anumite părți esențiale, cum ar fi structura caroseriei, suspensiile, sistemele electrice și de siguranță, am folosit „cele mai bune practici" GM la nivel internațional", declară Peter Mertens, directorul diviziei GM Global Vehicle Line pentru autovehicule compacte.

Structura principală reprezintă o construcție unitară din grinzi de oțel, elemente presate și secțiuni în formă de cheson, cu o rezistență totală la torsiune de 17,66 KNm/ nivel de abatere. Circa 65% din structură este alcătuită din oțel ultrarezistent (HSS), cu 50% mai mult decât cea a modelului anterior. Structura include, de asemenea, cu 30% mai multe puncte de sudură.

Zonele eficiente cu deformare controlată asigură o protecție optimă a pasagerilor în cazul unui impact din orice direcție. Grinzile lungi, precum și pragurile, montanții de tip B și A consolidați prin utilizarea oțelului ultrarezistent și a tehnicii de sudură în sistem „tailored blank" contribuie la sporirea rezistenței la impact a autovehiculului.

Zonele de deformare din față și din spate care absorb forța de impact sunt extrem de eficiente în a asigura menținerea integrității habitaclului, protejat de o celulă de siguranță ranforsată cu secțiuni tubulare care încadrează deschiderile ușilor și susțin plafonul. Îmbinarea structurii laterale dintr-o singură bucată cu grinzile ușilor din oțel ultrarezistent asigură, de asemenea, protecție eficientă în cazul unui impact lateral.

La viteze mai mici de 4 km/h, învelișul barelor de protecție față și spate este conceput pentru a absorbi forțe ușoare de impact, pentru a reduce la minim deteriorările caroseriei.

Pe lângă faptul că reduce nivelul de zgomot și vibrațiile, structura rigidă a modelului Chevrolet Cruze asigură, de asemenea, amortizarea zgomotului rezidual provenit de la agregatul de propulsie, a zgomotului de drum și a celui cauzat de vânt, pentru un confort acustic de excepție în habitaclu. Noul Cruze se caracterizează prin punctaje pentru zgomotul în habitaclu și cel provocat de vânt printre cele mai ridicate pentru segmentul premium al berlinelor compacte.

Toate cele cinci scaune sunt prevăzute cu centuri de siguranță cu prindere în 3 puncte. Dotarea standard a autovehiculului include airbaguri frontale pentru șofer și pasagerul din față, airbaguri cortină, airbaguri laterale montate în scaunele din față și un pedalier pliabil. Printre măsurile de siguranță activă se numără sistemul de antiblocare la frânare (ABS), sistemul de control al tracțiunii (TCS) și, opțional, sistemul electronic de control al stabilității (ESC).

Sistemul de propulsie
Noua gamă de motoare pe benzină și diesel pentru Chevrolet Cruze include agregatele pe benzină de 1,6 și 1,8 litri, cu o structură din aluminiu și un motor turbodiesel de 2 litri cu 16 supape.

Ambele motoare pe benzină sunt echipate cu sincronizare variabilă a supapelor atât în partea de admisie, cât și în cea de evacuare. Varianta de 1,6 litri dezvoltă o putere maximă de 113 CP/83 kW la o turație de 6.400 rpm și generează un cuplu maxim de 153 Nm la o turație de 4.200 rpm.

Versiunea de 1,8 litri oferă o performanță dinamică sporită, dezvoltând o putere de 141 CP/104 kW la o turație de 6.200 rpm și un cuplu maxim de 176 Nm la o turație de 3.800 rpm, 85% din acesta în intervalul de turație situat între 2.000 rpm și 6.300 rpm. Acesta este unul dintre cele mai eficiente motoare existente pe piață în materie de putere nominală/litru de combustibil.

Dotate cu transmisie manuală, aceste motoare propulsează noul Chevrolet Cruze de la 0 la 100 km/h în 11,8, respectiv 10 secunde, cu un consum de combustibil în regim mixt de 6,8 l/100 km.

Noul motor turbo diesel cu 16 supape și o cilindree de 2 litri, care dezvoltă o putere de 150 CP/110 kW, adaugă un plus de putere cu un consum și mai redus de combustibil. Datorită unei economii de combustibil impresionante - 5,6 l/100 km în regim mixt - autovehiculul se poate deplasa pe distanțe de peste 1.000 km. Motorul este echipat standard cu un filtru de particule care nu necesită întreținere.

Designul cu injecție common rail multipunct include un turbocompresor cu geometrie variabilă (VGT). Generând un cuplu performant de 320 Nm începând de la numai 2.000 rpm, motorul propulsează noul Cruze de la 0 la 100 km/h în 8.7 secunde și obține o performanță și mai impresionantă cu autovehiculul în viteză, accelerând de la 80-120 km/h în treapta a cincea de viteză în numai 12,5 secunde. Pe parcursul acestui an va fi lansată versiunea de 125 CP/92 kW.

Motorul de 1,6 litri este inclus în dotarea standard a variantei de bază și a variantelor LS, în timp ce motorul de 1,8 litri este prevăzut în dotarea standard a variantei LT și în dotarea opțională a variantei LS. Ambele motoare sunt disponibile cu o transmisie manuală cu cinci trepte de viteză sau cu noua transmisie automată cu șase trepte de viteză, o premieră pentru un autovehicul Chevrolet din acest segment.

Motorul turbo diesel de 2 litri este prevăzut în dotarea variantelor LS si LT, iar versiunea de 125 CP/92 kW este inclusă în dotarea variantei de bază și a variantelor LS. Ambele motoare sunt disponibile numai cu transmisie manuală.

Pentru toate variantele de motorizare, un sub-cadru frontal universal, care susține motorul și transmisia, este fixat în poziție cu 4 manșoane de cauciuc. Această montare „izolată" împiedică transmiterea vibrațiilor produse de motor și a zgomotului de drum în habitaclu.

Suspensiile, sistemul de frânare, sistemul de direcție
Suspensiile, sistemul de frânare și sistemul de direcție ale noului Chevrolet Cruze au fost dezvoltate pe rețeaua rutieră europeană, pentru a satisface gusturile șoferilor europeni. Stabilind un echilibru fin între agilitate și confort în timpul conducerii, Cruze asigură o conexiune unică între șofer și drum, oferind în același timp relaxare și rafinament în timpul călătoriei.

În comparație cu modelul anterior Lacetti, Chevrolet Cruze beneficiază de o lățime sporită pentru mai multă stabilitate în timpul conducerii. Ecartamentul față a crescut la 1.544 mm (mai mare cu 64 mm), iar ecartamentul spate a ajuns la 1.558 mm (mai mare cu 78 mm), în timp ce ampatamentul de 2.685 mm a fost mărit cu 85 mm. Creșterile proporționale ale ecartamentului asigură o stabilitate îmbunătățită.

Suspensia față este de tip McPherson, cu compensare a sarcinii laterale pentru a reduce frecarea la alunecare. Sub-cadrul frontal asigură o poziționare mai fermă a elementului de montare al brațelor A inferioare. Bucșele hidraulice - dotări asociate de cele mai multe ori autovehiculelor scumpe - sunt utilizate pentru a asigura un nivel ridicat de izolare și o absorbție controlată a forței motrice.

În partea din spate, este utilizată o versiune avansată cu arbore compus (bară de torsiune). Asigurând o reglare permanentă a unghiului de cădere al roților, acest sistem de suspensie oferă în plus economie de spațiu și greutate, avantaj important pentru autovehiculele compacte.

Bara de torsiune, cu pereți dubli și profil în formă de U, este atașată brațelor nemotoare printr-un proces patentat de sudare cu arc electric în câmp magnetic. Această tehnologie de producție permite varierea grosimii grinzii și a unghiului de atașare în funcție de greutatea motorului și a autovehiculului, facilitând reglarea fină a caracteristicilor de ruliu și de tangaj.

Frânele cu discuri, ventilate în față și rigide în spate, sunt incluse în dotarea standard a întregii game.

Sistemul de antiblocare la frânare (ABS) a celor patru roți, sistemul de control al tracțiunii (TCS) și sistemul electronic de distribuție a forței de frânare (EBD), care controlează forța de frânare față-spate, sunt incluse în dotarea standard .

Sistemul electronic de control al stabilității (ESC), de asemenea dotare standard , utilizează funcțiile ABS și TCS pentru a contracara cu ușurință manevrele sau deciziile pripite ale șoferului. De asemenea, sistemul permite șoferului să mențină controlul autovehiculului în timpul manevrelor de evitare în situații de urgență.

Sistemul de direcție cu cremalieră și pinion este asistat hidraulic și intervine într-un timp foarte scurt, fiind necesare mai puțin de trei rotiri ale volanului pentru a ajunge la capătul cursei.

 
 
Citește și:
› Noul Chevrolet Volt a fost certificat cu o autonomie electrică de ...04/08/2015
› VIDEO: Cum funcționează noua generație a propulsiei Voltec ...29/10/2014
› Chevrolet Spark, rechemat în service ...13/10/2014
› A patra generație Honda CR-V ajunge pe piață în noiembrie 2012 ...26/07/2012
› BMW ConnectedDrive 2012, ce aduce nou ...12/07/2012
› Opel Adam, dezvăluit complet înaintea debutului de la Paris Motor ...11/07/2012
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.