Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Noul BMW M3 CS vine cu motor de 460 CP

Noul BMW M3 CS vine cu motor de 460 CP

Publicat în data de: 11 Noiembrie 2017
Categorii: Bmw, Stiri.
 

După deputul BMW M4 CS în aprilie, BMW M3 CS este al doilea model care poartă acest indicativ. Este o ediție specială exclusivă, care vine cu un plus de putere și performanță, dar nu sacrifică caracterul practic pentru care modelele M sunt recunoscute.



În același timp, nou model vine cu o serie de elemente de individualizare speciale, dintre care se remarcă utilizarea extinsă a plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP). Noul model va putea fi comandat de la începutul anului viitor, în timp ce producția este pregătită pentru luna martie 2018.

Utilizarea extensivă a plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), de exemplu, a făcut ca noul BMW M3 CS să fie extrem de ușor - masa proprie este acum de 1585 kilograme (conform UE, fără conducătorul auto). De asemenea, secțiuni mari ale caroseriei sunt realizate din CFRP, inclusiv capota, care este mai ușoară cu aproximativ 25% decât cea de la un BMW M3 obișnuit. Numeroșii ani de experiență pe care BMW îi are în fabricarea componentelor din fibră de carbon și a plasticului armat cu fibră de carbon au dat rezultate la noul BMW M3 CS. Numai acoperișul din CFRP este mai ușor cu peste 6 kg față de versiunea convențională din oțel. Un alt avantaj al acestui material compozit extrem de ușor, dar și foarte robust este coborârea corespunzătoare a centrului de greutate al automobilului, ceea ce conferă BMW M3 CS o manevrabilitate de excepție.

Spatele automobilului dispune de un spoiler Gurney reproiectat, realizat din fibră de carbon vizibilă. Acest element aerodinamic al spoilerului, așezat pe toată lungimea muchiei capotei portbagajului, reduce semnificativ portanța punții spate. Pentru a menține caracterul practic în utlizarea zilnică, M3 CS nu face apel la un roll-bar.

Dinamica excelentă a noului BMW M3 CS își are originile nu numai în noua revizie a suspensiilor față de M3 cu pachet Competition (în ceea ce privește reglajele arcurilor/amortizoarelor), ci și în creșterea puterii pentru motorul cu șase cilindri dispuși în linie. Versiunea disponibilă la M3 CS dezvoltă 460 CP - cu 10 CP mai mult decât la M3 cu pachet Competition. Cuplul maxim crește cu 50 Nm, până la 600 Nm. Acustica motorului este asigurată de un sistemului de evacuare sport M care a fost adaptat special pentru CS și al cărui cvartet de țevi de eșapament din oțel inoxidabil se integrează perfect în difuzorul spate din CFRP.

Utilizarea generoasă de Alcantara și piele în două tonuri Silverstone/Black a permis un interior orientat către o imagine sportivă. O notă specială este butonul roșu de start/stop.

Reducerea habitaclului la esențial și, prin aceasta, realizarea unor economii semnificative de masă a reprezentat un obiectiv important. Totuși, în ciuda spiritului sportiv al habitaclului BMW M3 CS, exprimat, de exemplu, prin scaunele M ultraușoare, pasagerii nu sunt lipsiți de detalii precum controlul automat al aerului condiționat și o versiune special adaptată a sistemului de sonorizare surround Harman Kardon.

Comenzile pentru ediția specială BMW M3 CS pot fi realizate începând cu ianuarie 2018. Sedanul de înaltă performanță, care va fi produs într-un număr de aproximativ 1200, va fi construit la fabrica BMW din Regensburg cu începere din martie 2018.

Motorul cu șase cilindri dispuși în linie – un plus de performanțe Motorul cu șase cilindri dispuși în linie are o lungă tradiție la BMW, iar la noul BMW M3 CS este din nou responsabil pentru livrarea performanțelor de vârf. Comparativ cu M3 cu pachetul Competition, puterea maximă a crescut cu 10 CP la 460 CP și este acum disponibilă la 6.250 rpm. Cuplul maxim de 600 Nm este mai mare cu aproximativ 10% (M3 cu pachetul Competition: 550 Nm) și poate fi utilizat pe un interval foarte larg de turații - de la 4.000 rpm până la 5.380 rpm.

Aceste rezerve de putere conferă noului BMW M3 CS performanțe demne de un automobil supersport. Sprintul de la 0 la 100 km/h durează doar 3,9 secunde, în timp ce viteza maximă disponibilă la BMW M3 CS, care este echipat standard cu M Driver Package, este limitată electronic la 280 km/h.

Puterea mare a motorului de 3,0 litri este obținută prin funcționarea la un regim de turații mari pentru un propulsor turbo, prin includerea a două turbocompresoare și a unei răciri foarte eficiente a aerului de admisie. Tehnologia M TwinPower Turbo disponibilă la BMW M3 CS utilizează două turbocompresoare mono-scroll foarte receptive, care sunt combinate cu High Precision Injection, sincronizarea variabilă a supapelor VALVETRONIC și controlul complet variabil al arborelui cu came Double-VANOS pentru a asigura un control perfect al funcționării motorului cu șase cilindri în linie. Presiunea de admisie este mărită continuu chiar de la turația de ralanti, în timp ce gestiunea complet variabilă a supapelor și a arborelui cu came ajută la menținerea unui factor de eficiență ridicat. Acest lucru nu numai că permite motorului să-și genereze puterea în mod liniar pe un interval foarte larg al turațiilor, dar o face și într-un mod foarte economic. Toate acestea înseamnă menținerea la un nivel scăzut a consumului de combustibil și, prin urmare, a emisiilor. Capacitatea de urcare în turații a acestui motor cu șase cilindri excepțional beneficiază, de asemenea, de tehnologiile VALVETRONIC și Double-VANOS. Prin urmare, propulsorul cu șase cilindri dispuși în linie aflat sub capota noului BMW M3 CS are un regim de turație maximă impresionant de mare pentru un motor cu două turbocompresoare (7.600 rpm).

Designul "closed-deck" al carterului motorului cu șase cilindri dispuși în linie asigură o rigiditate remarcabilă, deschizând drumul pentru presiune ridicată în cilindri și o livrare foarte eficientă a puterii. Pereții fără manșoane ai cilindrilor, cu strat pulverizat voltaic twin-wire, contribuie la reducerea masei. O altă particularitate concepută pentru performanțe de top este arborele cotit forjat care prezintă un design ultraușor, dar și rezistență ridicată la torsiune. Acest lucru menține masele rotative la un nivel redus și astfel oferă o reacție mai rapidă motorului twin-turbo.

Sistemul de alimentare cu ulei a motorului este o altă particularitate tehnică bazată pe experiența vastă în motorsport a mărcii. Acesta a fost proiectat ținându-se cont de cerințele deosebite a funcționării pe circuit și asigurându-se alimentarea motorului cu șase cilindri dispuși în linie cu lubrifiant sub forțe longitudinale și laterale de până la 1,4 g. Baia de ulei din magneziu ultraușor este prevăzută cu un capac suplimentar pentru a limita mișcările ascendente ale lubrifiantului, chiar și la manevre extreme de condus, cum ar fi schimbările bruște de direcție pe un circuit. O pompă suplimentară de aspirație este combinată cu un sistem foarte eficient de retur pentru a asigura alimentarea neîntreruptă cu ulei, chiar și atunci când se execută manevre de frânare extreme.

Noul M3 CS se exprimă acustic printr-un sistem de evacuare sport, cu două ramificații, cu patru țevi de eșapament, care sunt încorporate în designul difuzorului spate. Presiunea de evacuare, gestionată de un sistem de clapete, este cât mai scăzută posibil, contribuind la creșterea puterii. Poziționate chiar înaintea amortizoarele din spate, clapetele sunt controlate electric și au fost concepute pentru a oferi un feedback optim privind sarcina motorului pe întreaga gamă de turații, precum și pentru a genera sunetul M inconfundabil. Conducătorul auto poate modifica modul în care funcționează sistemul de clapete prin selectarea unui mod de condus. Țevile de eșapament sunt fabricate din oțel inoxidabil și poartă sigla M.

Puterea este transmisă către roțile spate ale noului BMW M3 CS prin intermediul transmisiei M cu dublu ambreiaj (M DCT), cu șapte trepte și Drivelogic. Schimbările foarte rapide ale vitezelor înseamnă că nu există nici o întrerupere a fluxului de putere, în timp ce funcția M Launch Control asigură o accelerație perfectă la demaraj. Unitatea M DCT funcționează complet automat, dar sunt disponibile și clapete de schimbare pe volan, în cazul în care se dorește schimbarea manuală a treptei de viteză. Pentru a gestiona confortabil chiar și cele mai solicitante condiții de funcționare, transmisia cu șapte trepte dispune de un răcitor de ulei dedicat.

Dinamică perfecționată pe circuit Automobilele create de BMW M GmbH s-au remarcat întotdeauna prin agilitatea superioară, precizia direcției și stabilitatea manevrabilității. Noul BMW M3 CS continuă această tradiție, oferind, de asemenea, conducătorului orientat spre sportivitate o varietate de opțiuni de reglare a suspensiei, direcției electromecanice M Servotronic, sistemului de control al stabilității DSC și transmisiei M cu dublu ambreiaj.

Noul BMW M3 CS este echipat standard cu suspensia M adaptivă, care oferă conducătorului posibilitatea de a alege între modurile Comfort, Sport și Sport+, inclusiv setări ale amortizoarelor pentru fiecare dintre cele trei moduri. De asemenea, prin simpla apăsare a unui buton poate fi selectată una dintre cele trei setări diferite pentru direcția electromecanică.

Pachetul high-tech de tehnologie a șasiului pentru noul BMW M3 CS include, de asemenea, diferențialul M activ. Comanda de blocare, controlată electronic, a diferențialului cu patinare limitată îmbunătățește suplimentar stabilitatea și tracțiunea în viraje. Sistemul de comandă comunică cu sistemul DSC (Dynamic Stability Control), luând în calcul o serie extinsă de parametrii precum poziția accelerației, viteza de rotație a roților, unghiul volanului și direcția de deplasare, precum și adaptarea cu maximă precizie și viteză la schimbarea situației de condus.

Atunci când modelul M3 CS rulează pe un circuit, dotările de stabilitate asigură o tracțiune optimă în toate situațiile, cum ar fi la accelerare la ieșirea din virajele strânse sau pe suprafețe cu niveluri diferite de aderență.

Pentru sistemul DSC, activarea modul M Dynamic (MDM) permite un grad mai mare de patinare a roților, ceea ce face posibilă efectuarea unor derapaje controlate ușoare. Acesta este tipul de manevre de care se bucură, în special pe circuit, conducătorii aflați în căutarea unor reacții sportive și dinamice. În acest mod, ei sunt pe deplin responsabili pentru stabilizarea automobilului.

Noul șasiu al BMW M3 CS este în mare parte identic cu cel al modelului BMW M3 cu pachet Competition, dar include și modificări exclusive care oferă o configurație și mai sportivă. Caracteristicile notabile includ masa redusa - rezultatul construcției cu aluminiu ultraușor - și rigiditatea extraordinară a sistemului de axe. Suspensia include punte față cu dublu braț transversal și punte spate cu suspensie multibraț. Brațele și suporturile roților sunt realizate din aluminiu forjat.

Suspensia elastică dublă a diferențialului spate și racordul rigid al subcadrului punții spate cu structura caroseriei demonstrează cât de multă tehnologie din motorsport a fost inclusă în automobil.

BMW M3 CS este echipată standard cu jante din aliaj ușor în nuanță Orbit Gray mat. Designul cu zece spițe este inspirat de cel al roților de la modelele M4 care concurează cu succes în Campionatul German de Turisme (DTM). Inginerii BMW M GmbH au aplicat și la jante un design ultraușor. Fiecare din jantele spate - 10 J x 20" - nu cântărește mai mult de zece kilograme, iar cele față - 9 J x 19" - aproximativ nouă kilograme. Acest lucru menține reduse masele nesuspendate, ceea ce reprezintă un alt factor în manevrabilitatea foarte dinamică a M3 CS. M3 CS este echipat standard cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2 de dimensiuni diferite (265/35 R 19 în față și 285/30 R 20 în spate). Anvelopele pentru cupă sunt proiectate să transfere forțele de direcție pe suprafața drumului cu o precizie incredibilă, oferind în același timp conducătorului un feedback cât mai bun posibil. Acestea sunt extrem de potrivite pentru utilizarea pe circuit și oferă o aderență maximă. Conducătorii care doresc să utilizeze zi de zi M3 CS pot opta pentru anvelopele Michelin Pilot Super Sport, care generează mai multă aderență pe drumurile ude decât pneurile de cupă.

La fel ca M3, noul M3 CS vine echipat standard cu frânele compozite BMW M. Etrierele față cu patru pistoane și cele spate cu două pistoane sunt utilizate pentru a oferi o putere de frânare remarcabilă, rezistență ridicată la fading și un control excelent. Frânele compozite sunt mult mai ușoare decât echivalentele convenționale, ceea ce înseamnă o reducere suplimentară a masei nesuspendate. Opțional, BMW M3 CS este disponibil cu frânele BMW M din carbon ceramic. Acestea dispun de etriere cu șase pistoane pe puntea față, respectiv cu patru pistoane pe cea spate, sunt și mai ușoare, pot rezista unor sarcini extreme pe circuit și sunt și mai durabile.

Design expresiv Partea frontală, cu conturul său tridimensional pronunțat, are o prezență foarte sportivă. Caracteristicile distinctive includ blocurile optice duble, cu tehnologie LED de ultimă generație, și grila subțire a radiatorului. Spoilerul față este împărțit în trei părți și, în paralel cu îndeplinirea funcțiilor sale tehnice, evidențiază și mai bine caracterul dinamic al noului BMW M3 CS. Prizele de aer largi asigură o răcire eficientă atât pentru motorul twin-turbo cu șase cilindri, cât și pentru sistemul de frânare puternic. Spliterul frontal este produs din fibră de carbon expusă și reduce portanța punții față. Plasticul ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) a fost utilizat și pentru spoilerul Gurney restilizat din spate. Difuzorul spate din CFRP este preluat de la BMW M4 GTS. Acesta adaugă un detaliu vizual sportiv în partea spate și încorporează perfect cele patru țevi de eșapament, din oțel inoxidabil, ale sistemului de evacuare sport M, cu două ramificații, specifice pentru CS. De asemenea, difuzorul și spliterul frontal optimizează fluxul de aer de-a lungul caroseriei automobilului și se combină cu spilerul Gurney pentru a menține mașina în contact mai ferm cu șoseaua. Utilizarea mai multor componente fabricate din CFRP arată preocupare BMW pentru soluții de construcție ultra-ușoară.

Modelul ediție specială BMW M3 CS dispune de ornamente BMW Individual High-gloss Shadow Line și blocuri optice spate întunecate. BMW M GmbH oferă cinci culori exterioare pentru sedanul de înaltă performanță. Modelul M3 CS este vopsit standard în Alpine White, în timp ce clienții pot opta și pentru San Marino Blue metalizat, Lime Rock Grey metalizat, Frozen Dark Blue II metalizat sau Black Sapphire metalizat.

Detalii exclusiviste Habitaclul noului BMW M3 CS este tapițat cu piele (într-un finisaj exclusiv pe două nuanțe Silverstone/Black) și Alcantara. Atât conducătorul, cât și pasagerul din față iau loc în scaunele sport M, cu design ultraușor, disponibile și la M3 cu pachet Competition. Scaunele din spate sunt tapițate și ele cu în piele Merino într-o combinație exclusivă în două tonuri Silverstone/Black, cu cusături contrastante gri. Scaunele sport de la noul BMW M3 CS garantează sprijin lateral optim, chiar și atunci când se rulează pe circuit, dar sunt foarte confortabile și în călătoriile lungi. Benzile BMW M familiare au fost încorporate în centurile de siguranță din față.

Cel mai important accesoriu pentru conducătorii noului BMW M3 CS este volanul sport M. Înfășurată în Alcantara exclusivă, de culoare antracit, și cu un marcaj argintiu la ora 12, această opțiune oferă aderență excelentă în toate situațiile de condus. Alcantara cu cusături contrastante gri decorează și manșonul manetei frânei de mână.

Benzile decorative exclusive de interior sunt acoperite cu Alcantara și dispun de identificatori CS proeminenți. Alcantara - un material de tapițerie elegant și rezistent - acoperă și consola centrală cu design ultraușor. Totodată, pragurile ușilor au benzi speciale inscripționate cu M3 CS.

În ciuda orientării pronunțate către sportivitate a noului BMW M3 CS, conducătorii nu trebuie să renunțe la dotările de confort, precum controlul aerului condiționat. De asemenea, există un sistem de sonorizare surround Harman Kardon de înaltă calitate, în timp ce sistemul de navigație BMW Professional face și el parte din specificațiile standard ale noului BMW M3 CS.

 
 
Citește și:
› BMW i3s, în România de la 35.100 Euro ...19/11/2017
› Cel de-al 18-lea BMW Art Car debutează în cursă la Macao ...15/11/2017
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2017 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2017 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.