Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Noua vedetă a capitalei filmului: conceptcar-ul Audi e-tron GT

Noua vedetă a capitalei filmului: conceptcar-ul Audi e-tron GT

Publicat în data de: 05 Decembrie 2018
Categorii: Audi, Stiri, Electric.
 

Al treilea Audi e-tron: marca auto cu patru inele prezintă una dintre vedetele 2018 Auto Show, din capitala filmului, Los Angeles. Audi e-tron GT este un coupé cu patru uși, prezentat acum în premieră. Modelul de serie va urma în aproximativ doi ani.



foto-noua vedeta a capitalei filmului conceptcar-ul audi e-tron gt
Călcând pe urmele SUV-ului Audi e-tron și a Sportback-ului Audi e-tron (programat pentru 2019), acum este lansat un nou Audi cu propulsie electrică. De data aceasta, este vorba de o arhitectură cu garda la sol redusă, cu proporții atractive și cu un centru de greutate coborât. 434 kW (590 CP) înseamnă performanțe demne de un automobil sport. După cum este de așteptat pentru un Audi atât de dinamic, cuplul este transferat către roți prin intermediul sistemului quattro de tracțiune integrală permanentă cu funcția torque-vectoring de transmitere selectivă a cuplului către fiecare roată. Automobilul va fi transferat în producția de serie de către subsidiara Audi Sport GmbH, care este responsabilă pentru modelele de înaltă performanță ale mărcii.

Inspirație din tunelul aerodinamic: designul și caroseria

Înălțime redusă, lățime mare și ampatament lung: acestea sunt proporțiile clasice ale unui Gran Turismo. Iar conceptcar-ul Audi e-tron GT le reflectă în manieră elegantă, prin dimensiunile sale: lungimea este de 4,96 metri, lățimea de 1,96 metri, iar înălțimea de 1,38 metri. Caroseria ușoară a acestui coupe cu patru uși este realizată dintr-un mix optimizat de materiale. Astfel, plafonul este realizat din carbon, iar numeroase componente sunt confecționate din aluminiu, în timp ce elementele de susținere sunt fabricate din oțel de înaltă rezistență. Tehnologia acestui automobil a fost dezvoltată în strânsă colaborare cu Porsche. Designul și caracterul emană ambele inconfundabilul ADN Audi.

Linia plafonului ce coboară ușor spre hayon și se extinde mult spre spate amintește de arhitectura specifică sportback-urilor mărcii. Aceasta va fi dezvoltată mai evidențiat în viitor, indicând următoarea etapă a evoluției limbajului de design al mărcii Audi. Spre deosebire de modelele actuale, la acest concept se remarcă în mod special cabina extinsă mult spre partea din spate. Protuberantele pasaje ale roților și "umerii" sculptați pronunțat, împreună cu garda la sol redusă, care este ieșită din comun la un automobil electric, subliniază vizual centrul de gravitație coborât și potențialul dinamic al prototipului Audi e-tron GT.

Liniile marcante și numeroasele elemente funcționale ale caroseriei, precum și prizele de aer de pe pasajele roților și difuzorul posterior solid îți indică proveniența din tunelul aerodinamic. Coeficientul aerodinamic redus, care contribuie și la scăderea consumului, precum și portanța redusă determină designul.

Zona protuberantă a pragurilor, situată între pasajele roților, contrastează puternic cu cabina. Astfel este atrasă privirea spre podeaua mașinii, unde se află bateria și deci sursa energiei conceptcar-ului Audi e-tron GT. La fel, și la designul jantelor cu cinci spițe duble, funcția este evidentă. Caracterul lor dinamic asigură ventilarea optimă a discurilor de frână, reducând totodată coeficientul aerodinamic. Echipate cu anvelope de 285/30, jantele de 22 de inchi au însă și un rol estetic, rafinând imaginea de ansamblu a automobilului.

Grila Audi Singleframe specifică este poziționată în centrul secțiunii frontale. Comparativ cu cele două SUV-uri e-tron, arhitectura sa este în acest caz mult mai orizontală. Jumătatea sa superioară acoperă o secțiune vopsită în culoarea caroseriei. Structura amintește de modelul de fagure specific modelelor Audi RS și este un indiciu vizual că Audi e-tron GT reprezintă un proiect viitor al diviziei Audi Sport GmbH.

Împreună cu fluxul de aer dirijat țintit de caroserie, prizele de aer din față răcesc eficient componentele, inclusiv bateria și frânele. Canalele de aer de pe capota motorului amintesc de cele mai recente showcar-uri ale mărcii, Aicon și PB18 e-tron, designul fiind astfel conceput încât fluxul de aer să îmbrățișeze practic caroseria, reducând astfel turbulențe nedorite.

Secțiunea frontală cu forma similară unei săgeți accentuează și farurile Matrix LED cu lumini laser de drum, conferind conceptului Audi e-tron GT o alură extrem de dinamică, inclusiv atunci când stă pe loc. La fel ca cele mai recente proiecte ale mărcii, și acest prototip dispune de lumini animate și întâmpină șoferul cu o scurtă secvență de lumini, ce se extind orizontal. Este vorba de o nouă semnătură vizuală, care va intra în viitor și în producția de serie.

Pe întreaga parte din spate a mașinii este trasată o bandă luminoasă orizontală. Aceasta se încheie în capete cu blocurile optice posterioare, cu segmente LED cu formă triunghiulară. Arhitectura aceasta face legătura dintre prototipul e-tron GT și SUV-ul e-tron din producția de serie. Astfel, ambele modele pot fi imediat identificate ca fiind automobile Audi electrice, chiar și pe întuneric.

kinetic dust, noua culoare pentru exterior, o nuanță caldă și închisă, similară titanului este funcțională, fără a da impresia de răceală tehnică. În funcție de incidența și mișcarea luminii, această vopsea creează contraste semnificative pe suprafețele caroseriei. Elementele din aluminiu mat cu tentă caldă de la geamuri și jante accentuează și mai puternic aceste efecte.

Modern și ecologic: interiorul

Patru uși, patru locuri, ampatament de 2,90 metri: interiorul prototipului Audi e-tron GT asigură un caracter practic în cotidian, plus o senzație superbă de calitate superioară. Centrul funcțional al interiorului este situat în partea stângă a habitaclului, fiind evident orientat spre șofer. Consola centrală, ecranul tactil de mari dimensiuni din partea de sus, precum și liniile portierei și bordului încadrează spațiul ergonomic destinat șoferului, cu comenzile aferente pentru automobil și sistemul de infotainment. Consola centrală și panoul de instrumente liber poziționat par că plutesc. Culorile sunt deschise din partea superioară a bordului și devin treptat tot mai închise spre podea, creând impresia de lățime și mai mare. Scaunele sport de pe ambele rânduri de locuri sunt inspirate de sportul automobilistic și asigură suport lateral optim, chiar și în virajele abordate sportiv.

Atât panoul central de instrumente, cât și ecranul tactil de deasupra consolei centrale sunt finisate negru lucios. Ambele subliniază designul generos și calm al interiorului, cu arhitectura sa predominant orizontală. Sunt oferite diferite moduri de afișare pentru funcțiile mașinii, astfel încât șoferul poate alege ceea ce preferă. Există chiar și o variantă în care instrumentele de bord sunt afișate în format clasic, ca ceasuri rotunde. De asemenea, hărțile de navigație sunt clar redate, pentru a putea fi citite cu ușurință, incluzând și informațiile privind autonomia sau diferitele funcții ale sistemului de infotainment. Aceste funcții pot fi controlate prin intermediul touchscreen-ului cu feedback tactil.

Designerii au ales să utilizeze materiale sustenabile în întregul interior, pentru a semnala tendințele designului auto contemporan. Nu sunt folosite deloc materiale de proveniență animală. Astfel, Audi e-tron GT are un interior pur vegan. Pielea sintetică sofisticată este aplicată pe scaune și pe alte suprafețe de decor. Materialele din fibre textile reciclate sunt utilizate pe șezut și pe cotiere, precum și pe consola centrală. Microfibra se găsește pe plafonul interior și pe montanți. Chiar și mocheta de pe podea este fabricată din fibră ecologică Econyl, realizată din plase de pescuit reciclate.

Având două portbagaje, Audi e-tron GT oferă mult mai mult spațiu decât un Gran Turismo obișnuit, folosind din plin avantajele specifice unui automobil electric, cu unități de propulsie compacte. Portbagajul din spate, cu capota de mari dimensiuni are un volum de 450 de litri. Sub capota din față, spațiul este de 100 de litri.

Performanțe ridicate, autonomie mare: sistemul de propulsie

Puterea de 434 de kW (590 CP) a sistemului este cel puțin impresionantă, relevând capacitatea sistemelor electrice de propulsie. Pe punțile față și spate sunt montate motoare electrice separate. Ambele sunt motoare sincrone cu excitație permanentă și transmit cuplul pe șosea cu toate cele patru roți antrenate, Audi e-tron GT fiind desigur un quattro. Mai exact: un quattro electric, având în vedere că între puntea din față și cea din spate nu există nicio legătură mecanică. Sistemul de control electronic coordonează raportul de antrenare a punților și a fiecărei roți în parte. Aceasta înseamnă tracțiune optimă și derapaj în proporția dorită.

În viitor, este planificat ca automobilul să accelereze de la 0 la 100 km/h în circa 3,5 secunde, respectiv în 12 secunde până la 200 km/h. Viteza maximă este limitată la 240 km/h, pentru a asigura o autonomie mai mare. Un aspect care nu poate fi egalat de mulți concurenți este opțiunea de utilizare a potențialului maxim al accelerației, de mai multe ori succesiv. În timp ce la alte modele această posibilitate nu este oferită, din considerente de management termic, Audi e-tron GT îi poate oferi șoferului întregul potențial al ambelor motoare și al bateriei, grație strategiei sale sofisticate de răcire.

Autonomia conceptcar-ului va fi de peste 400 de kilometri, conform noului standard WLTP. Energia necesară pentru propulsie provine de la o baterie litiu-ion, de peste 90 kWh. Aceasta este subțire și ocupă suprafața întregii podele, de la puntea față, la cea din spate. Avantajul acestui design constă în centrul de greutate extrem de coborât al mașinii, comparabil cu cel de la Audi R8. Aceasta oferă avantaje decisive în favoarea manevrabilității dinamice. Împreună cu tracțiunea integrală, aceasta înseamnă o sinteză perfectă între agilitatea și precizia de automobil sport, completate cu stabilitatea direcțională extraordinară.

Sistemul de recuperare crește autonomia autovehiculelor electrice Audi cu până la 30%, ceea ce este extrem de important, inclusiv pentru automobilele atât de sportive precum conceptcar-ul Audi e-tron GT. Sistemul de recuperare include cele două motoare electrice și sistemul electro-hidraulic integrat de control pentru frânare. Sunt combinate diferite moduri de recuperare: recuperarea manuală la rularea liberă, folosind padelele transmisiei, recuperarea automată la rularea liberă, prin intermediul sistemului predictiv de asistență pentru sporirea eficienței și recuperarea la frânare, cu o trecere lină de la decelerarea electrică la cea hidraulică. Până la 0,3 g, prototipul Audi e-tron GT recuperează energie exclusiv prin intermediul motoarelor electrice, fără a folosi sistemul obișnuit de frânare, care acoperă peste 90% din totalul decelerărilor. Astfel, energia este retransmisă în baterie, la practic toate frânările. Frânele de pe roți sunt utilizate doar când șoferul încetinește cu peste 0,3 g, folosind pedala de frână. Audi e-tron GT dispune de discuri ceramice de frână de înaltă performanță, care fac față unor operațiuni multiple de frânare extremă, fără a li se reduce performanțele.

Reducerea timpului de încărcare: sistemul de încărcare de 800 de volți

Bateria conceptului Audi e-tron GT poate fi încărcată în mai multe feluri: folosind cablul conectat sub clapeta de pe aripa frontală din stânga sau inductiv, cu Audi Wireless Charging, variantă în care nu este necesar niciun contact fizic. Acest sistem funcționează prin instalarea permanentă a unei plăci cu bobină integrată pe suprafața pe care urmează a fi parcată mașina. Placa trebuie conectată la curent. Câmpul magnetic induce tensiune alternativă în bobina secundară instalată în podeaua automobilului. La 11 kW, Audi e-tron GT poate fi încărcat complet peste noapte.

Încărcarea prin cablu este mult mai rapidă, coupe-ul cu patru uși fiind echipat cu un sistem de 800 de volți. Astfel, timpii de încărcare sunt reduși substanțial în comparație cu sistemele obișnuite, utilizate în prezent. Cu acest sistem, este nevoie de circa 20 de minute pentru a reîncărca bateria la 80% din capacitatea sa și pentru a dispune din nou de o autonomie de peste 320 de kilometri (conform WLTP). e-tron GT poate fi însă încărcat și la stațiile de încărcare de tensiune mai joasă, ceea ce îi asigură șoferului posibilitatea de a utiliza întreaga rețea de alimentare.

Audi continuă ofensiva electrică

Marca auto cu patru inele și-a lansat ofensiva electrică odată cu premiera mondială a SUV-ului pur electric Audi e-tron, în septembrie. Până în anul 2025, Audi va oferi 12 automobile cu propulsie pur electrică, pe cele mai importante piețe din lume, acoperind cu modele electrice circa o treime din

vânzările sale. SUV-urile din acest portofoliu includ modelele Audi e-tron și Audi e-tron Sportback, model ce va fi lansat în 2019. De asemenea, va urma o gamă de modele cu caroserii clasice, precum Avant și Sportback. Astfel, gama va acoperi toate segmentele importante de piață, de la clasa compactă, la clasele de talie mare.

Prezentat în premieră în cadrul Los Angeles Auto Show 2018, showcar-ul Audi e-tron GT este un coupe extrem de dinamic, cu garda la sol redusă. Tehnologia acestui automobil a fost dezvoltată împreună cu Porsche. Designul și caracterul prototipului e-tron GT sunt marcate de inconfundabilul ADN Audi. Modelul va intra în producția de serie până la finele anului 2020.

Primele livrări la clienți vor avea loc la începutul anului 2021.

Un alt proiect născut din colaborarea departamentelor de dezvoltare ale mărcilor Audi și Porsche este platforma electrică premium - PPE (Premium Platform Electric). Aceasta va constitui baza pentru numeroase familii de modele Audi cu propulsie pur electrică, din segmentele de piață cu volum mare, de la clasa B la clasa D.

 
 
Citește și:
› Audi implementează inteligența artificială în producția de mașini ...02/11/2018
› Power play: prototipul Audi e-tron cu o dinamică electrizantă ...22/10/2018
› Infiniti ne arată viitorul său crossover 100% electric ...16/12/2018
› Cea mai mare flotă de automobile BMW plug-in hybrid din România ...09/12/2018
› Volkswagen, lider în România pe segmentul de mașini electrice ...05/12/2018
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2017 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2018 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.