Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Noua Toyota Verso pentru 2009 - în detaliu

Noua Toyota Verso pentru 2009 - în detaliu

Publicat în data de: 29 Martie 2009
Categorii: Toyota, Prezentare, Stiri.
 

Noua Toyota Verso combină utilitatea și flexibilitatea unui MPV cu dinamismul, eleganța și confortul unui turism, beneficiind de sistemul Toyota Easy Flat de dispunere a celor 7 locuri și de motoare cu 20% mai puternice și cu 12% mai economice.



„În dezvoltarea noului model Verso, am proiectat un design exterior care exprimă atât sportivitate, cât și stabilitate, precum și un interior cu totul nou, practic și cu mare atenție acordată celor mai mici detalii. Am căutat, de asemenea să asigurăm un nivel înalt de confort și utilitate, care credem că va fi apreciat de către utilizatorii europeni. Noul Verso se bucură de o gamă largă de soluții de depozitare și de o mare flexibilitate, care îi permite să răspundă cu ușurință nevoilor variate ale proprietarului. Am îmbunătățit manevrabilitatea și, datorită sprijinului acordat de echipele noastre de ingineri din Europa, am reușit să reglăm mașina așa încât să ofere stabilitate și o călătorie plăcută pe orice tip de drum european”, a spus inginer șef Verso, Masato Katsumata

Combinând flexibilitatea și utilitatea unui adevărat vehicul multi-funcțional, cu stilul, calitatea, confortul și plăcerea la volan tipice unui turism convențional, noul model Toyota Verso reprezintă alegerea fără compromisuri pentru clienții care își doresc un MPV compact.

Conceptul unic Toyota „Dynamic Lounge” îmbină exteriorul foarte avansat din punct de vedere tehnic și rafinamentul interior cu cele mai bune soluții în privința spațiului, confortului, utilității și flexibilității, siguranței pasagerilor și pietonilor, calității călătoriei, confortului acustic și performanțelor dinamice ale unui turism convențional.

La interior, sistemul îmbunătățit Toyota Easy Flat de dispunere a celor 7 scaune oferă mai mult spațiu, confort și ușurință în utilizare, o atenție specială fiind acordată rândului al doilea și al treilea de scaune.

Tehnologia Toyota Optimal Drive a fost introdusă pentru toate variantele noului model Verso, oferind o putere a motorului mai mare cu 20%, precum și consum de combustibil și emisii de CO2 mai scăzute cu până la 12%. Există o gamă de 5 variante de motorizare: 126 DIN cp de 2.0 litri, 150 și 177 DIN cp de 2.2 litri, dotate cu tehnologia Toyota D-4D turbodiesel, și motoarele Valvematic pe benzină de 1.6 și 1.8 litri, lidere de clasă în privința puterii și emisiilor de CO2.

Cu un coeficient aerodinamic de doar Cd 0,295, un ampatament mai lung cu 30 mm, un ecartament frontal și spate mai mari cu 23 și respectiv 48 mm, precum și o geometrie revizuită a suspensiilor, dinamica îmbunătățită a noului Verso oferă agilitate, control, stabilitate și confort tipice unui turism convențional.

Îmbinând caracteristici de siguranță activă, pasivă și de impact cu pietonii cu un șasiu rigid, cu mare putere de absorbție a energiei de impact, care încorporează un procent mai mare de oțel de înaltă tensiune, noul Verso este special proiectat pentru a obține 5 stele (maxim posibil) în urma programului de testare Euro NCAP mai riguros acum.

Cu o investiție de mai mult de 1 miliard de euro și consolidând reputația de constructor de excepțională calitate a fabricii Adapazari, noul model Verso va fi produs de către Toyota Motor Manufacturing din Turcia.

Conceptul Dynamic Lounge
Departe de a fi doar un exercițiu de interior rafinat și bine echipat, conceptul Toyota Dynamic Lounge are în vedere fiecare caracteristică cheie a unui MPV din segmentul C pentru a se asigura că noul Verso îmbină exteriorul de înaltă tehnologie și rafinamentul interior cu cele mai bune soluții în privința spațiului, confortului, utilității și flexibilității, siguranței pasagerilor și pietonilor, calității călătoriei, confortului acustic și performanțelor dinamice ale unui turism convențional.

Elementul „Lounge” al acestui concept unic este redat prin confortul, calitatea, utilitatea, atmosfera și spațiul generos care caracterizează acest interior cu totul nou, în timp ce elementul „Dynamic” este exprimat prin design-ul robust al exteriorului și interiorului și dinamica remarcabilă a mașinii.

Design exterior „Dual-Zone”
În comparație cu modelul actual, noua Toyota Verso are o lungime cu 70 mm mai mare, ajungând la 4440 mm, o lățime mai generoasă cu 20 mm, adică 1790 mm, și rămâne cu aceeași înălțime de 1620 mm.

Păstrând caracterul dinamic al modelului precedent, noul model Verso duce mai departe limbajul de design unic Toyota, dându-i o interpretare nouă, unică. Exteriorul dual-zone inovator împarte vehiculul în două zone distincte, exprimând clar îmbinarea dintre funcționalitate și dinamism esențială conceptului MPV „Dynamic Lounge”.

Văzut din profil, aspectul dual zone al noului model Toyota Verso este evidențiat printr-o linie clar conturată care pornește de la bara de protecție față, urcă până în partea inferioară a ușilor și continuă să urce prin stâlpul C pentru a sublinia eleronul spate. Sunt delimitate astfel două zone distincte: zona 1, capota și habitaclul, și zona 2, șasiul și spațiul de încărcare spate.

Partea frontală a noului model Verso se caracterizează prin liniile distinctive ale capotei care curg de la baza stâlpului A, o grilă îndrăzneață cu două bare orizontale care se curbează spre în jos, o emblemă Toyota în relief, faruri mari, trase ușor înapoi spre aripile față și un prag care subliniază ținuta mare și robustă a noului model MPV.

Văzută din profil, arcurile roților față clar conturate subliniază linia principală dual- zone și se îmbină armonios cu partea superioară a aripilor pentru a crea o a doua linie definitorie, care întărește arcul roților înainte de a atrage privirea asupra mânerelor aerodinamice ale ușilor pe măsură ce se retrage spre spate.

În partea din spate, haionul practic, cu prindere pe plafon, flancat de stopurile spate mari, cu vizibilitate superioară, pătrunde adânc în bara de protecție, ambele elemente continuând de-a lungul părții superioare a lateralelor înainte de a se pierde spre stopurile spate, ajutând la accentuarea siluetei mașinii.

Jantele din aliaj de 16” și 17” (disponibile în funcție de echipare) special proiectate pentru noul model Verso se îmbină perfect cu design-ul dual-zone, iar caroseria este disponibilă în 10 variante de culoare, incluzând cinci noi culori: Silver Metallic, Red, Blue Metallic, Dark Blue Metallic and Dark Purple.

Design interior „Smart Wave”
Continuând să reflecte conceptul „Dynamic Lounge”, interiorul cu totul nou este dominat de bordul cu design „Smart Wave Dynamism”, care ridică nivelul de rafinament al habitaclului mult peste funcționalitatea convențională a unui MPV tradițional.

Oferind un mod ergonomic de a schimba vitezele și plasând schimbătorul de viteze cât mai aproape posibil de volan, linia puternică a consolei centrale separă zona funcțională din dreptul șoferului de zona confortabilă a pasagerului față.

Cele două zone se îmbină cu ajutorul unei linii unduite care traversează întreaga lățime a bordului, găzduind instrumentele de bord. Această zonă conține un vitezometru cilindric și un turometru și este special concepută pentru a lărgi vizibilitatea șoferului asupra drumului, rămânând totuși în raza sa de vedere.

Ambianța, opțiunile de culoare și calitatea materialelor sunt toate elemente fundamentale ale conceptului “Dynamic Lounge”. Pe măsură ce ne apropiem de mașină și o deschidem cu ajutorul telecomenzii montate pe cheie, luminile de întâmpinare de pe oglinzile laterale de aprind și iluminează zona din jurul mașinii, iar iluminarea discretă cu LED-uri portocalii situate la nivelul pragului întâmpină pasagerii când ușile se deschid.

Finisajele din titan ale instrumentelor de bord, ale consolei centrale, ale volanului și ale mânerelor ușilor, alături de îmbinarea dintre materialul tehnic, plăcut la atingere care îmbracă zona superioară a bordului și finisajele din piele din zona inferioară accentuează senzația de spațiu generos oferit de habitaclu.

Atmosfera aerisită și spațioasă din habitaclu este accentuată și de cel mai mare plafon panoramic dintr-o singură bucată din clasa MPV. Pornind de la partea superioară a parbrizului și mergând dincolo de stâlpii B, plafonul are 1160 mm lungime, 1180 mm lățime și dispune de un parasolar sub formă de lamele acționat electric care poate fi deschis până la orice punct din lungimea plafonului.

Sistem Toyota Easy Flat de dispunere a celor 7 locuri
Oferind 32 de posibile configurații și recunoscut deja ca fiind unul din cele mai practice, flexibile și intuitive din lume, sistemul Toyota Easy Flat de dispunere a celor 7 locuri a fost revizuit substanțial pentru a beneficia de creșterea de 30 mm a ampatamentului noului MPV. Dispunând de locuri individuale atât pentru rândul al doilea, cât și pentru rândul al treilea de scaune, sistemul oferă posibilitatea de a fi operat mult mai ușor, o distanță mai mare de glisare a scaunelor, spațiu mai generos pentru picioare și confort sporit.

Scaunele față ajustabile pe înălțime beneficiază de suport pentru umeri îmbunătățit și o bază mai lungă cu 20 mm. Înălțimea pernei scaunului a crescut cu 40 mm, ceea ce, împreună cu ajustarea pe verticală și orizontală a volanului, oferă șoferilor de toate mărimile o poziție ideală la volan, cu vizibilitate substanțial sporită.

Având acces prin ușile spate de aceeași mărime cu cele din față, cel de al doilea rând de scaune beneficiază, de asemenea, de capitonaj și suport îmbunătățite. Distanța de glisare a celui de al doilea rând de scaune a crescut cu 30 mm, oferind un spațiu mai generos pentru picioare și un acces mai ușor la al treilea rând de scaune, iar fiecare din cele trei scaune de mijloc poate fi mutat independent pe o distanță de 195 mm, funcția de memorie readucând fiecare spătar la unghiul de înclinare selectat înainte.

Beneficiind de un nou design, cu profil coborât al tetierelor, ceea ce elimină nevoia de a le îndepărta, toate scaunele de pe al doilea și al treilea rând pot fi pliate individual. Pentru cel de al treilea rând, operațiunea a fost simplificată prin acționarea cu o singură mână, dintr-o singură mișcare a unui mecanism, iar spătarele scaunelor de pe al treilea rând pot fi înclinate pentru un plus de confort.

Spațiu de încărcare și depozitare
Complet orizontal cu scaunele de pe rândul al doilea și al treilea pliate, spațiul de încărcare al noului Toyota Verso a crescut cu 185 mm în lungime, ajungând la 1830 mm, și în lățime cu 240 mm, având acum 1585 mm. Cu toate cele trei rânduri de scaune la locul lor, volumul compartimentului de bagaje a crescut de la 63 la 155 litri, fiind printre cele mai generoase din acest segment.

Sub spațiul de încărcare, noul sistem Trunk Management este ideal pentru depozitarea obiectelor de valoare departe de ochi indiscreți. Capacitatea sa variază în funcție de numărul de locuri și de alegerea unei roți de rezervă de urgență sau de mărimea celorlalte. În acest spațiu se poate depozita și oblonul de la portbagaj când nu este folosit.

Ca un adevărat vehicul MPV, noul Verso oferă o gamă largă de compartimente de depozitare, incluzând aici un torpedo cu compartiment dublu, cu o secțiune superioară, cu sistem de răcire, suficient de mare pentru o sticlă de 1,5 litri, și o secțiune inferioară de 8,2 litri. Există, de asemenea, o consolă centrală spațioasă, buzunare generoase pe uși, spațiu de depozitare pe spătarul scaunului sub măsuțele pliabile cu suport integrat pentru pahare, un sertar sub scaunul pasagerului față, spațiu de depozitare sub al doilea rând de scaune, o consolă de plafon, buzunare pentru telefonul mobil pentru șofer și pasager, precum și o magazie de CD-uri MP3.

Nivelul de zgomot și vibrații
A fost acordată o atenție specială minimizării nivelului de zgomot și vibrații din habitaclul noului Toyota Verso, rezultatul fiind un vehicul care nu numai că oferă cele mai bune caracteristici NHV ale unui MPV din segmentul C, dar acestea sunt chiar egale cu cele ale multor turisme din segmentul D.

Alături de folosirea tehnicilor convenționale de reducere a zgomotului, noul Verso dispune pentru prima dată în lume de un capitonaj în două părți pentru zona superioară și cea inferioară a peretelui de compartimentare, capitonaj a cărui densitate este optimizată doar în punctele cele mai critice, reducând la minimum o creștere în greutate care nu este necesară. Un al doilea strat de material antifonic care îmbracă peretele dinspre motor și izolația de sub capotă reduc și mai mult nivelul de zgomot care pătrunde în habitaclu.

Panouri speciale de atenuare a zgomotului au fost instalate sub scaune și în cavitatea unde se află roata de rezervă. Noul Verso introduce, de asemenea, prima utilizare de către Toyota a unui material antifonic cu peliculă de izolare, care îmbină izolarea cu absorbția zgomotului în zona picioarelor.

Vibrațiile bordului au fost reduse la minimum cu ajutorul unei traverse în x care leagă panoul cu instrumente de bord de stâlpul A, bara transversală a mașinii și podea. O a doua bară, fixată în podea, traversează zona de sub bancheta din spate. În plus, capitonajul aripilor și apărătorile din rășină reduc zgomotul produs de pietricele, iar stratul izolator dintre stâlpul A și zona interioară a aripii protejează, de asemenea, habitaclul de zgomote.

Împreună cu elementele aerodinamice care îi permit modelului Verso să obțină cel mai bun coeficient aerodinamic din clasa sa (Cd 0,295), aceste măsuri speciale de reducere a nivelului de NHV estompează zgomotul din habitaclu cu 2,5 dBA în plus față de modelul precedent.

Tehnologia Toyota Optimal Drive
Toyota Optimal Drive reprezintă îmbinarea unei game largi de tehnologii avansate cu programe de îmbunătățire internă proiectate pentru a optimiza raportul dintre performanțe și plăcerea de a conduce, pe de o parte, și economia de combustibil și emisiile scăzute, pe de altă parte.

Aceste tehnologii esențiale se axează pe trei aspecte cheie ale dezvoltării trenului de rulare:
- în primul rând, reducerea greutății motorului prin utilizarea unor componente și tipuri de transmisii extrem de ușoare și compacte
- în al doilea rând, reducerea la minimum a pierderilor mecanice prin adoptarea tehnologiei Valvematic – o dezvoltare a tehnologiei VVT-i -, a noii tehnologii roller rocker, a unor pistoane de dimensiuni mai mici și mai ușoare, a unui tip de ulei cu vâscozitate redusă și a noilor transmisii manuală și Multidrive S
- în al treilea rând, prin maximizarea eficienței arderilor. Acest lucru a fost realizat pentru gama de motoare pe benzină Verso prin adoptarea unei rate de compresie ridicate (11.5:1), rafinarea design-ului orificiului de admisie și a camerei de combustie și introducerea sistemului de răcire a pistoanelor cu jet de ulei. Toate variantele diesel ale modelului Verso beneficiază de un sistem îmbunătățit de injecție a combustibilului.

Noul Verso este al nouălea model care beneficiază de tehnologia Toyota Optimal Drive. Există o gamă de 5 variante de motorizare: 2.0 litri 126CP, 2.2 litri 150 și 177 CP dotate cu tehnologia Toyota D-4D turbodiesel și motorul Valvematic pe benzină de 1.8 litri, lider de clasă în privința puterii și emisiilor de CO2.

Noul motor Valvematic de 1.8 litri etalează o creștere a puterii cu 18 CP față de predecesorul său, motorul, ajungând la 147 CP, iar cuplul cu 10 Nm, ajungând la 180 Nm la 4400 rpm. Motorul poate fi cuplat la noua transmisie manuală în 6 trepte sau la noua transmisie Multidrive S, un exemplu al celei mai recente tehnologii de transmisie Toyota. Echipat cu transmisie manuală în 6 trepte, emisiile de CO2 ale motorului au fost reduse cu 22 g, fiind acum de 162 g/km, iar consumul mixt este doar de 6,9 l/100 km. Când motorul este cuplat la transmisia Multidrive S, emisiile de CO2 sunt de 164 g/km, iar consumul este de 7.0 l/100 km.

Gama de motoare diesel care echipează noua generație Verso cuprinde un nou motor turbodiesel D-4D de 2.0 litri. Cuplat la transmisia manuală în 6 trepte, acesta generează 126 CP și un cuplu de 310 Nm la 1800-2400 rpm. Emisiile de CO2 ajung la nivelul de 140 g/km. Varianta Verso cu 7 locuri D-4D de 2.0 litri atinge cel mai scăzut nivel de emisii al clasei sale pentru gama 110-140 CP, gama de bază pentru segmentul C-MPV.

Motorul diesel revizuit D-4D de 2.2 litri oferă acum 150 CP și un cuplu de 340 Nm la 2000-2800 rpm. Acest motor este echipat cu noua transmisie automată în 6 trepte și tehnologia avansată Toyota Diesel-Clean (Toyota D-CAT), având emisii de 178 g/km și un consum de combustibil de 6,8 l/100 km.

Din gama precedentă de variante de motorizare s-a păstrat motorul turbodiesel D-4D de 2.2 litri, disponibil, de asemenea, cu transmisie manuală în 6 trepte. Acesta oferă 177 CP și 400 Nm la 2000-2800 rpm. Emisiile de CO2 au fost reduse cu 19 g, fiind acum de 159 g/km.

Toate motoarele diesel echipate cu tehnologia Toyota D-CAT se conformează standardelor EURO 5.

Dinamism
Dispunând de o caroserie nouă, de înaltă rigiditate, care oferă mai multă rigiditate la torsiune, de ampatament, ecartament frontal și spate mai lungi, precum și de o geometrie a suspensiilor revizuită, noul Verso a fost special proiectat pentru a oferi manevrabilitatea, controlul, stabilitatea și confortul tipice unui turism convențional.

Aerodinamică superioară
Cu un coeficient aerodinamic de doar Cd 0,295, design-ul aerodinamic realizat cu mare atenție al noului Verso este fundamental pentru controlul mașinii, stabilitatea la viteze mari și reducerea nivelului de zgomot produs de vânt.

O atenție specială a fost acordată circulației aerului sub mașină. Elementele rafinate care compun partea inferioară a mașinii contribuie la controlul asupra mișcării pe verticală a vehiculului și la optimizarea coeficienților de înălțare a părții frontale și a celei din spate a mașinii. Rezultatul este o călătorie în linie dreaptă cu mai puține înclinări ale vehiculului, un răspuns mai controlat în viraje și o stabilitate a părții din spate a vehiculului mult îmbunătățită, în special când vântul bate din lateral.

Suspensii revizuite
Sistemul revizuit de suspensii față MacPherson dispune acum de două elemente de prindere: un element exterior, mai rigid pentru arcuri și unul interior, mai puțin rigid pentru amortizor. Mărind unghiul și rigiditatea la rulare, această modalitate de fixare cu două elemente îmbină manevrabilitatea optimă cu un nivel scăzut de zgomot al transmisiei și confort de cea mai înaltă clasă.

Preferat datorită design-ului ușor și compact, care reduce la minimum intruziunea în spațiul de încărcare, sistemul de suspensii spate cu bară de torsiune și bară anti-ruliu încorporată a fost, de asemenea, revizuit. Unghiul brațului de remorcare a fost optimizat pentru a îmbunătăți răspunsul direcției, iar separarea elementelor de prindere pentru arcuri și amortizor a îmbunătățit eficiența dotărilor, confortul în timpul călătoriei și gradul de manevrabilitate.

Direcție asistată electric
Reprezentând o premieră pentru Toyota în Europa, Sistemul de Direcție Asistată Electric dispune acum de compensare activă a forței de direcție. Dacă sistemul detectează o acționare a direcției prea puternică pentru răspunsul solicitat, acesta va reduce automat puterea oferită de motor pentru a limita impulsul dat direcției cu scopul de a contribui la o călătorie mai lină.

În plus, când senzorul de cuplu de pe coloana volanului detectează vibrații provenite de la roți, programul de control activ al vibrațiilor din cadrul sistemului ECU poate produce un semnal de compensare, cu scopul de a reduce vibrațiile înainte ca acestea să ajungă la volan.

Frâne și pneuri
Noul Verso este echipat cu cele mai noi sisteme ABS și ESP de frânare și stabilitate, care încorporează sistemele de Distribuție Electronică a Forței de Frânare (EBD) și Asistență la Frânare, pentru a reduce semnificativ distanța la frânare.

Pentru a reduce și mai mult distanța de frânare, pneurile disponibile pentru noul Verso au o rezistență scăzută la rulare, consumul de combustibil fiind astfel mai mic, iar rigiditatea redusă pe verticală îmbunătățind confortul în timpul călătoriei.

Siguranță
Beneficiind de o serie de caracteristici îmbunătățite privind siguranța activă, pasivă și cea a pietonilor, precum și de o caroserie extrem de rigidă, cu absorbție a energiei de impact și un procent mai mare de oțel de înaltă tensiune, noul Verso este special proiectat pentru a obține maximul de 5 stele pentru siguranța la impact în clasamentul Euro NCAP, în urma testelor mult mai riguroase acum.

Siguranță activă
Noul Verso poate fi echipat cu o gamă largă de sisteme de siguranță activă, incluzând aici ultima generație a Sistemului de Prevenire a Blocării Roților la Frânare (ABS) cu Distribuție Electronică a Forței de Fânare (EBD), care analizează condițiile de drum, viteza, încărcătura și dinamica pentru a distribui automat forța de frânare într-un mod mai eficient.

Sistemul de Asistență la Frânare (BA) monitorizează viteza cu care este apăsată pedala de frână pentru a determina dacă intenția șoferului este de a frâna de urgență. Dacă șoferul aplică o forță insuficientă asupra pedalei, sistemul totuși sesizează nevoia de a frâna de urgență și va crește automat presiunea hidraulică în sistem pentru a optimiza eficiența frânării.

Sistemul de Control al Stabilității Vehiculului Plus (VSC+), încorporând Asistența Cuplului Direcției, contracarează subvirarea sau supravirarea prin aplicarea independentă a forței de frânare potrivite asupra oricăreia din cele patru roți, și, simultan, reglând cuplul pentru a ajuta șoferul să stabilizeze vehiculul.

Sistemul de Control al Tracțiunii (TRC) controlează patinarea roților, în timp ce Sistemul de Asistență a Cuplului Direcției ajută la contracararea abaterilor bruște de la drum în timpul frânării sau accelerării.

Sistemul de Asistență la Pornirea în Rampă (HAC) crește controlul asupra vehiculului pe pante abrupte în timpul opririi sau pornirii pe suprafețe alunecoase. Acest sistem este special proiectat pentru a ajuta șoferul să împiedice alunecarea în spate a vehiculului când piciorul se mută de la pedala de frână la cea de accelerație pentru a trece de o pantă.

Siguranță pasivă
Noul Verso este echipat cu 11 airbag-uri ca dotare standard: airbag-uri frontale și laterale pentru șofer și pasagerul din față, un airbag pentru genunchi pentru pasagerul față, airbag-uri laterale de tip cortină care acoperă acum întreaga lungime a habitaclului, încorporând și al treilea rând de scaune.

Scaunele față dispun de tetiere care previn leziunile cervicale, existând și un sistem de atenționare pentru fixarea centurii de siguranță pentru toate locurile. În plus, pentru șofer și pasagerul față au fost montate panouri de absorbție a energiei de impact pentru a reduce vătămările în zona inferioară a picioarelor.

Șocul în cazul unui impact lateral este canalizat spre panoul din podea și barele de susținere a plafonului și, în premieră pentru Toyota, au fost montate panouri de absorbție a energiei de impact pe ușa din spate în dreptul centurii de siguranță și a șoldului pentru a reduce leziunile. O bară de mare rezistență, localizată sub scaunele spate, fixată de fiecare parte a habitaclului cu ajutorul unor elemente de rigidizare din aluminiu și rășină ajută, de asemenea, la absorbția energiei în cazul unui impact lateral și reduce vătămările pentru ocupanții locurilor din spate.

Siguranța pietonilor în cazul unui impact
Capota noului Verso dispune de o structură care absoarbe energia de impact și o zonă deformabilă la capătul din spate. Motorul ștergătoarelor a fost poziționat mai jos pe zidul antifoc, permițând o lovitură de impact mai lungă în cazul în care este lovit un pieton.

În plus, elementul de fixare a capotei este departe de suprafața superioară a acesteia, partea frontală a vehiculului încorporează elemente de absorbție a energiei de impact în zona superioară și inferioară a picioarelor, alte elemente de absorbție fiind poziționate în zona unde capătul din spate al capotei se îmbină cu partea superioară a aripii. Toate aceste caracteristici sunt menite să reducă vătămările în cazul impactului cu un pieton.

Variante și specificații
Disponibil în variantele Terra, Luna, Sol și Sol Plus, noul model Verso oferă dotări standard generoase chiar și pentru varianta Terra. Toate variantele beneficiază de sistemul Toyota Easy Flat de dispunere a celor 7 locuri.

Toyota Verso Terra
Varianta Terra este echipată cu: aer condiționat cu acționare manuală, 11 airbag-uri (incluzând airbag-uri laterale pentru rândul al 3-lea), tetiere active, Sistem de Control al Stabilității Vehiculului Plus (VSC+) și Sistem de Asistență la Pornirea în Rampă (HAC), lămpi spate cu LED-uri și lumini de întâmpinare, sistem audio compatibil CD/MP3, cu 4 boxe și închidere centralizată. Alte caracteristici care sporesc nivelul de confort și utilitate includ spațiu de depozitare pe plafon și sub cel de al 2-lea rând de scaune, sistem de management al încărcăturii și oglindă de „conversație” care permite șoferului să aibă contact vizual cu pasagerii din spate.

Toyota Verso Luna
Față de dotările generoase ale variantei Verso Terra, Verso Luna oferă în plus sistem de aer condiționat DUAL cu reglare automată, proiectoare de ceață, volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele, geamuri spate acționate electric, sistem audio compatibil CD/MP3 cu 6 boxe și conexiune Bluetooth, spațiu de depozitare sub scaunul pasagerului și măsuțe pentru rândul al doilea de scaune. Alte caracteristici care subliniază nivelul de confort și utilitate sunt torpedoul cu sistem de răcire, o consolă de mijloc, o cotieră de dimensiuni mai mari și o priză spate de 12 V.

Toyota Verso Sol
Față de dotările specifice variantei Verso Luna, Verso Sol adaugă jante din aliaj de 16”, pilot automat cu limitator de viteză, afișaj pentru camera video spate (pe oglinda retrovizoare), sistem Smart Entry & Push Start, senzori de ploaie și de întuneric, oglindă interioară electrocromatică și o tapițerie specială pentru scaune.

Toyota Verso Sol Plus
Verso Sol Plus aduce pe langa Verso Sol: sistem de navigație cu hard disk de 10 Gb (care încorporează camera video pentru asistenta la parcarea cu spatele), plafon panoramic, geamuri fumurii, faruri Xenon și jante din aliaj de 17”.

Noua Toyota Verso, prezentată în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva din martie, va ajunge pe piața din România în luna iulie 2009, prețurile de comercializare fiind făcute publice în apropierea datei lansării oficiale.

 
 
Citește și:
› Noua Toyota Aygo, în România de la 9.637 Euro ...01/10/2018
› Toyota Corola 2019 înlocuiește Auris ...04/09/2018
› Toyota RAV4 pentru 2019, primele detalii ...12/08/2018
› A patra generație Honda CR-V ajunge pe piață în noiembrie 2012 ...26/07/2012
› BMW ConnectedDrive 2012, ce aduce nou ...12/07/2012
› Opel Adam, dezvăluit complet înaintea debutului de la Paris Motor ...11/07/2012
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.