Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Noua înfățișare a familiei Q: Audi Q8

Noua înfățișare a familiei Q: Audi Q8

Publicat în data de: 10 Iunie 2018
Categorii: Audi, Stiri.
 

Modelul Audi Q8 introduce acum un nou membru în familia Q, datorită grilei impunătoare a radiatorului specifică mărcii, numită Singleframe. Audi Q8 va fi lansat pe piețele europene în al treilea trimestru al anului 2018.



Audi Q8 îmbină eleganța specifică modelelor coupé de lux, cu versatilitatea practică a SUV-urilor de talie mare. Modelul acesta cu dotări generoase, conectivitate amplă și caracteristici adecvate deplasării pe teren dificil este companionul optim pentru business, dar și pentru timpul liber.

Versatil, sportiv, elegant, grație dimensiunilor și a modului de organizare a spațiului.

Audi Q8 emană mai multă sportivitate și prestigiu decât orice alt SUV al mărcii cu patru inele. Cu o lungime de 4,99 metri, o lățime de 2,00 metri și 1,71 metri înălțime, acest SUV-coupé este mai lat, mai scund și cu garda la sol mai redusă decât fratele său, modelul Q7. Cu un ampatament de aproape 3,00 metri, acest model oferă un interior extrem de spațios, care îi întrece pe concurenții direcți la cele mai multe dintre dimensiunile importante, inclusiv la lungimea interiorului și la spațiul de la nivelul capului. În spate este montat un sistem cu trei scaune, care, opțional, poate fi ajustat longitudinal. Cu spătarele rabatate, portbagajul de sub hayónul cu acționare electrică are o capacitate de 1.755 de litri.

O alură nouă în familia Q: designul exterior

Modelul Audi Q8 introduce acum un nou membru în familia Q, datorită grilei impunătoare a radiatorului specifică mărcii, numită Singleframe. Grila din față emană forță și este dispusă vertical, iar alături de spoilerul care a fost mutat mai în față și de prizele de aer mari și marcante, accentuează atitudinea dominantă a mașinii. Linia plafonului coboară cu eleganță și se încheie cu montanții D ușor înclinați, sprijinindu-se pe blisterele quattro de deasupra pasajelor roților, care găzduiesc jante cu dimensiuni de până la 22 de inchi. Numeroase detalii amintesc de modelul quattro original. Contururile profilate și suprafețele tensionate atletic transmit senzația de forță, sofisticare și sugerează caracteristicile dinamice speciale ale tracțiunii integrale permanente. Spoilerul, evazările pasajelor roților, bandourile de decor de pe uși și difuzorul sunt finisate într-o culoare contrastantă, pentru a accentua și mai mult aspectul off-road al mașinii.


Farurile LED sunt incluse în dotarea standard și opțional iluminează șoseaua cu tehnologie HD Matrix LED, la care atât semnătura luminoasă tridimensională a luminilor de zi, cât și blocurile optice din spate au caracter digital. Unitățile din spate sunt legate între ele de o bandă luminoasă. La fel ca la modelul original Audi quattro, aceasta este aplicată pe un fundal negru.

Sportivitate la volan: suspensiile și sistemul de transmisie

Audi este quattro, iar quattro este Audi! Firește că se aplică mai ales modelului Q8, modelul din vârful gamei SUV a mărcii. În mod uzual, diferențialul blocabil central pur mecanic transferă cuplul la puntea din față și la cea din spate în raport 40:60. Când este necesar, sistemul transferă cea mai mare parte a cuplului către puntea care are tracțiunea mai bună. Plusul de 254 de milimetri adăugat la garda la sol, consolele scurte și asistentul pentru coborârea pantelor ii permit noului Audi Q8 să poată trece de punctul unde se opresc drumurile asfaltate. Suspensiile cu sistemul de control al amortizării sunt incluse în echiparea standard. Audi oferă suspensia pneumatică adaptivă cu sistemul de control al amortizării ca dotare opțională, fie cu reglaje confort sau sport. Aceasta ajustează garda la sol cu până la 90 de milimetri, în funcție de situația de mers și de preferințele șoferului.

Direcția progresivă este inclusă în dotarea standard și ajustează reglajele astfel încât direcția să dea un răspuns mai nemijlocit pe măsură ce volanul este rotit mai tare. Opțional, Audi oferă și sistemul de direcție all-wheel. La viteze reduse, aceasta poate braca roțile din spate cu până la 5 grade în direcția opusă față de direcția în care se îndreaptă mașina, pentru a spori agilitatea. La viteze mai mari, roțile din spate sunt îndreptate în direcția de virare, pentru a spori stabilitatea.

Toate sistemele de propulsie sunt deosebit de eficiente, datorită noii tehnologii micro-hybrid (MHEV).
Sistemul electric principal de 48 de volți încorporează două module tehnice importante: o baterie litiu-ion și un alternator cu curea. La frânare, sistemul poate recupera până la 12 kW. Această energie este stocată înapoi în baterie. Tehnologia MHEV permite etape lungi de rulare liberă, la care motorul este dezactivat, iar sistemul start-stop poate să intervină încă de la 22 km/h.

Claritatea este noua trăsătură definitorie a unui produs premium: interiorul

Simbolurile intuitive indică precizia digitală de la bordul modelului Audi, precum și nivelul înalt de integrare a arhitecturii și posibilităților de operare. Elementul central este afișajul tactil MMI touch response. Datorită designului său special, se transformă într-o suprafață neagră unitară când nu este activ. Toate elementele sunt îmbinate logic, de la fanta îngustă a ventilației, la consola lată, de pe tunelul central, pe care este montat levierul transmisiei tiptronic. Pe întuneric, sistemul opțional de iluminare a contururilor accentuează liniile de design distinctive ale interiorului și iluminează fundalul emblemei tridimensionale quattro de deasupra torpedoului: încă un exemplu pentru atenția pe care Audi o acordă detaliilor. Printre dotările opționale, se numără scaunele profilate cu funcție de masaj și cu ventilație, sistemul automat de climatizare și pachetul pentru calitatea aerului, pentru a spori confortul în această ambianță elegantă.

Sensibilitate și design marcant: butoanele și afișajele

Sistemul de operare MMI touch response de la bordul noului Audi Q8 permite accesarea tuturor funcțiilor prin intermediul a două ecrane de mari dimensiuni. Ecranul superior, de 10,1 inchi este utilizat pentru a controla sistemul de infotainment și de navigație. Șoferul utilizează afișajul de 8,6 inchi poziționat în partea de jos pentru sistemul de încălzire și de aer condiționat, pentru funcții de confort și pentru introducere de text. În timpul acesta, încheietura mânii sale se poate odihni în poziție confortabilă și ergonomică pe levierul transmisiei.

Operarea este rapidă și simplă: un "click" tactil și acustic confirmă când degetul a activat o funcție. La acestea se adaugă funcția de comandă vocală naturală, care transformă Audi Q8 într-un partener inteligent de dialog. Șoferii își pot formula liber comenzile. Sistemul de comandă vocală poate recunoaște, de exemplu, propoziția: "I am hungry!" (Mi-e foame!) și poate sugera ca răspuns restaurante aflate în apropiere.

Instrumentele de bord sunt afișate pe ecranul 100% digital, Audi virtual cockpit. Afișajul său de 12,3 inchi poate reda informațiile în două moduri diferite de afișare. Acestea pot fi selectate cu ajutorul volanului multifuncțional. Versiunea opțională plus include un al treilea mod de afișare, care este deosebit de sportiv. Display-ul head-up proiectează informațiile importante pe parbriz, inclusiv direcționarea detaliată adaptivă pe bandă, în cadrul navigației.

Interconectare inteligentă: Audi connect și sistemele de asistență pentru șofer

Pe piața germană, Audi Q8 oferă, în echiparea standard, sistemul de infotainment premium, MMI navigation plus. Acesta include modulul Audi connect pentru transferul de date, cu standardul LTE Advanced și hotspot Wi-Fi. Sistemul de navigație recunoaște preferințele șoferului în baza călătoriilor anterioare și poate face astfel sugestii inteligente. Serviciile online Audi connect includ aspecte predictive în procesul de planificare a rutei. Astfel, cele două servicii Car-to-X, pentru informații privind indicatoarele de circulație și privind potențiale riscuri, pot beneficia de inteligența colectivă (engl. swarm intelligence) a flotei Audi. Cheia opțională Audi connect îi permite șoferului să încuie și să descuie automobilul și să pornească motorul folosind un smartphone Android compatibil. Profilurile individuale pentru diferiți șoferi permit memorarea a 400 de setări preferate pentru mai mulți șoferi. Utilizând aplicația myAudi, șoferii pot, de asemenea, transfera destinații speciale către sistemul de navigație, pot asculta muzică în streaming sau pot transfera calendarul smartphone-ului în MMI.

Audi Q8 oferă sunet și conexiuni de calitate, datorită echipării cu Audi phone box și voice-over LTE. Aceleași caracteristici sunt oferite și de sistemul de sunet Bang & Olufsen Advanced. Acesta generează un sunet 3D fascinant pentru toate cele cinci locuri. Muzica se aude exact așa cum a fost înregistrată în sala de concerte.

Audi Q8 își ajută șoferul în variate situații: la manevrele de parcare, în oraș, dar și la drum lung. De exemplu, printre sistemele care susțin șoferul în acest sens se numără tempomatul adaptiv, asistentul pentru eficiență, asistentul pentru intersecții, funcția de avertizare la schimbarea benzii de rulare, avertizarea pentru borduri, plus camerele video de 360 de grade. Printre dotările deosebit de speciale se numără pilotul telecomandat pentru garaj, care va fi lansat la începutul anului 2019. Acest asistent, supravegheat de șofer, direcționează autonom SUV-ul în garaj și apoi din nou afară din garaj. Șoferul iese în prealabil din automobil și activează procesul folosind aplicația myAudi pe smartphone. Pilotul pentru parcare oferă un nivel similar de confort. Pe fundalul tuturor cestor funcții lucrează sistemul central de comandă a sistemelor de asistență a șoferului. Acesta analizează în permanență situația curentă din jurul mașinii și utilizează aceste informații pentru a controla sistemele de asistență. Datele necesare sunt obținute, în funcție de opțiunile alese, de până la cinci sisteme radar, șase camere video, 12 senzori cu ultrasunete, plus scannerul laser.

 
 
Citește și:
› Audi e-tron, fiecare km de coborâre adaugă aproximativ un km de a ...13/08/2018
› Audi TT a ajuns la a treia generație ...01/08/2018
› Audi demarează producția de motoare electrice în Ungaria ...30/07/2018
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2017 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2018 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.