Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Noile BMW i8 Roadster și BMW i8 Coupe, lansate oficial

Noile BMW i8 Roadster și BMW i8 Coupe, lansate oficial

Publicat în data de: 04 Decembrie 2017
Categorii: Bmw, Facelift, Hibrizi, Stiri.
 

BMW lansează noul i8, o versiune actualizată a modelului cu 2+2 locuri - cel mai vândut automobil sport plug-in hybrid din lume. Debutează de asemenea și o versiune mai spectaculoasă și mai emoțională – noul BMW i8 Roadster.



Asemenea noului BMW i8 Coupé, noul BMW i8 Roadster se bazează pe arhitectura LifeDrive a automobilului, cu șasiu din aluminiu și celulă a pasagerilor din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP). Tehnologia BMW eDrive optimizată suplimentar, include o baterie de înaltă tensiune cu o capacitate crescută semnificativ și un motor electric mai puternic. Rezultatul este o creștere semnificativă a performanțelor dinamice și a autonomiei de funcționare în modul de condus electric.

Proporțiile și designul liniilor și suprafețelor marchează atât BMW i8 Coupé, cât și BMW i8 Roadster ca aparținând unei noi generații de automobile sport. Cele două modele poartă inscripțiile "Coupé" sau "Roadster" pe montanții C ca element de diferențiere. Lista de culori pentru finisarea exteriorului include acum noile nuanțe metalizate E-Copper și Donington Gray.

BMW i8 Roadster: design emoționant și caracter propriu
BMW i8 Roadster duce limbajul de design BMW i într-un alt concept de automobil, elegnat și plin de emoție. Acoperișul de tip soft-top este un element definitoriu al siluetei și întărește imaginea de automobil ușor, cu centrul de greutate coborât.

Când este deschis, acoperișul larg al BMW i8 Roadster se retrage complet în partea din spate. Un mecanism unic permite ca soft topul să fie pliat într-un pachet compact și să fie depozitat într-o poziție perpendiculară, creând în jur de 100 de litri de spațiu suplimentar de stocare în spatele scaunelor. Acoperișul electric se deschide și se închide foarte silențios în 15 secunde, proces care poate fi inițiat în timpul călătoriei cu o viteză de până la 50 km/h. Coborârea acoperișului ridică luneta cu aproximativ 30 de milimetri, într-o poziție de confort unde poate servi drept paravânt.

Deschiderea spectaculoasă a ușilor a fost păstrată și pentru modeul roadster, ceea ce contribuie la o prezență deosebit de spectaculoasă a automobilului.

Designul ultraușor inovator compensează masa roadsterului
Soluțiile de design ultraușor utilizate pentru modelele BMW i au fost adaptate la specificațiile BMW i8 Roadster. Modelul decapotabil cu două locuri dispune de uși tip „gullwing” fără ramă, cu structură din CFRP, cu panourile de exterior din aluminiu, în timp ce cadrul parbrizului este realizat în întregime din CFRP. Acest material high-tech foarte rezistent este ideal pentru a oferi o rigiditate excepțională, maximizând protecția pasagerilor chiar și în cazul răsturnării.

De asemenea, CFRP este utilizat pentru fabricarea pragurilor laterale cu secțiune transversală foarte mare. Suporturile și panourile suplimentare din punțile față și spate contribui și ele la maximizarea rigidității caroseriei. Masa proprie a noului BMW i8 Roadster este de 1.595 kg, ceea ce înseamnă că surplusul de masă cauzat de design față de Coupé este limitat la aproximativ 60 kg, o valoare remarcabil de mică pentru un automobil decapotabil.

Tehnologia BMW eDrive optimizată: mai multă putere, o autonomie mai mare, o experiență îmbunătățită a condusului electric
Tehnologia BMW eDrive și strategia de operare optimizată a gestiunii inteligente a energiei conduc la o creștere semnificativă a numărului de situații de condus în care motorul electric poate fi singurul responsabil pentru propulsia automobilului. Acest lucru subliniază caracterul revoluționar al noului BMW i8 Coupé, iar conducătorii noului BMW i8 Roadster au garanția că se pot bucura pe deplin de o decapotabilă silențioasă și fără emisii.

Acest nou nivel al experienței condusului electric este susținut de versiunea actualizată a bateriei litiu-ion dezvoltate pentru BMW i8. Unitatea de înaltă tensiune este plasată central în zona tunelului median. Capacitatea celulelor a crescut de la 20 la 34 Ah, iar capacitatea energetică brută crește de la 7,1 la 11,6 kWh (utilizabil net: 9,4 kWh). Toate acestea înseamnă că motorul electric are mai multă energie la dispoziție. Configurația celulelor permite o creștere a puterii maxime de 9 kW/12 CP, la 105 kW/143 CP, ceea ce înseamnă că sprinturile în regim exclusiv electric se realizează într-un mod și mai dinamic.

În modul standard de condus, noile BMW i8 Coupé și BMW i8 Roadster pot fi conduse exclusiv cu ajutorul motorului electric - de la demaraj până la o viteză de 105 km/h, față de doar 70 km/h cât era la primul i8. Motorul termic este acționat doar la viteze mai mari sau când conducătorul accelerează brusc și este oprit din nou mult mai frecvent atunci când se menține un stil de condus măsurat. Apăsarea butonului eDrive permite ambelor modele să se deplaseze cu viteze de până la 120 km/h în regim pur electric. Autonomia electrică a noului BMW i8 Coupé în ciclul de testare NEDC a crescut la 55 de kilometri*, iar noul BMW i8 Roadster dispune de o autonomie de 53 de kilometri*.

Motor cu emisii optimizate
Motorul cu combustie internă a fost supus unei optimizări suplimentare pentru a fi gata pentru noile BMW i8 Coupé și BMW i8 Roadster. Propulsorul cu trei cilindri oferă o puterea maximă de 170 kW/231 CP, la o capacitate cilindrică de doar 1,5 litri, împreună cu un cuplu maxim de 320 Nm. Prin aceasta, motorul generează o acustică și mai sportivă. Un filtru de particule asigură un control și mai bun al emisiilor.

Puterea totală a sistemului, produsă de combinația dintre motorul electric și cel termic, este acum de 275 kW/374 CP. Noul BMW i8 Coupé accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,4 secunde, în timp ce noul BMW i8 Roadster are nevoie de 4,6 secunde pentru realizarea sprintului. Ambele modele au viteza maximă limitată electronic la 250 km/h. Consumul mediu de combustibil, calculat în ciclul de testare UE pentru automobile plug-in hybrid, este de 1,9 l/100 km* pentru BMW i8 Coupé, respectiv de 2,1 l/100 km pentru BMW i8 Roadster, plus 14,0 kWh/100 km*, respectiv 14,5 kWh/100 km* de energie electrică. Emisiile CO2 pe benzină sunt de 42g/km* pentru BMW i8 Coupé și de 46 g/km* pentru BMW i8 Roadster.

Tracțiune integrală specifică propulsie hibrid, șasiu reglat cu precizie
Puterea motorului electric este transferată către roțile față, iar cea a motorului termic către roțile spate, rezultând un sistem de tracțiune integrală specific propulsie hibrid, care este controlat inteligentă. În modul hibrid, motorul electric oferă o creștere a puterii pentru a asista motorul termic atunci când conducătorul auto accelerează brusc. De asemenea, este capabil să recupereze energia și să alimenteze bateria de înaltă tensiune în timpul frânei de motor și la frânare. De asemenea un al doilea motor electric, cu funcție de generator și starter al motorului termic, poate genera o rezervă suplimentară de energie electrică, asigurând astfel că mereu există suficientă energie pentru sistemul de propulsie electrică ale noilor BMW i8 Coupé și BMW i8 Roadster.

Când este activată funcția de orientare pe traseu a sistemului de navigație, gestiunea inteligentă a energiei asigură că motorul electric este utilizat cât mai mult și mai eficient posibil. Sistemul analizează traseul în întregime și managementul inteligent al sistemului de propulsie, alături de funcțiile de recuperare/ generare de energie, asigură o funcționare optimă în regim electric, în special pe secțiunile de viteză redusă ale călătoriei.

Reglajul specific al suspensiei și sistemelor de amortizare, caracteristicile de direcție special configurate, setarea mai fermă a stabilizării barelor antiruliu și modificarea direcționată a parametrilor DSC garantează că noul BMW i8 Roadster păstrează toate calitățile de manevrabilitate și performanțe specifice automobilului sport plug-in hybrid. Dynamic Damper Control este inclus standard la ambele modele. Jantele de 20 de țoli, din aliaj ușor, ce echipează noul BMW i8 Roadster au o construcție ultraușoară, iar fiecare este mai ușoară cu aproximativ un kilogram față de cea mai ușoară jantă disponibilă anterior la BMW i8.

Echipare exclusivă cu stil inovator
Noile BMW i8 Coupé și BMW i8 Roadster dispun în echiparea standard de decorațiuni interioare Carpo, care cuprind tapițerie integrală cu piele în Ivory White pentru Coupé și Ivory White/Black pentru Roadster. Pe lângă decorațiunea interioară Halo, lista de accesorii opționale include și o nouă decorațiune interioară Accaro cu o schemă coloristică Amido/E-Copper. De asemenea, specificațiile standard includ dotări precum volan sport îmbrăcat în piele, cu butoane multifuncționale și clapete de schimbare a vitezelor, scaune reglabile electric și încălzite, afișare multifuncțională a instrumentelor, Driving Assistant, care include Surround View, BMW Display Key și sistem de navigație Professional. Meniul principal din Control Display este prezentat acum sub formă de panouri orizontale cu un mod live.

Echipamentele opționale disponibile includ BMW Head-Up Display specific modelului, BMW Laserlight cu funcție antiorbire, cu BMW Selective Beam, și avertizare acustică pentru pietoni.

* Consumul de combustibil, emisiile CO2, consumul de energie și valorile autonomiei de funcționare au fost determinate în conformitate cu Regulamentul European (CE) 715/2007, în versiunea aplicabilă. Datele sunt provizorii și se referă la un automobil în configurație de bază pentru Germania.

 
 
Citește și:
› Noul BMW M5 pentru 2018. Prețuri pentru România ...08/12/2017
› BMW i3s, în România de la 35.100 Euro ...19/11/2017
› Noul Dacia Duster 2018, preț de la 10.400 Euro ...25/11/2017
› Noul C4 cactus, un hatchback ultra-confortabil ...05/11/2017
› Polestar dezvăluie prima sa mașină ...22/10/2017
› Din 2019 toate modelele Volvo vor fi electrificate ...13/07/2017
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2017 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2017 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.