Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Legendele IAA: "Înapoi în viitor" cu vizionarele concepte Opel

Legendele IAA: "Înapoi în viitor" cu vizionarele concepte Opel

Publicat în data de: 06 August 2013
Categorii: Opel, Auto-show, Concept, Stiri, Frankfurt.
 

Pionierat:Opel a fost primul producător auto european care a prezentat un concept, în 1965. De la ficțiune la realitate: modelele Experimental GT, Insignia ș.a. au fost transpuse în realitate. Viziune:studiile sunt creații inovatoare și adevărate repere.



foto-legendele iaa inapoi in viitor cu vizionarele concepte opel
 ›Galerie foto:
foto-legendele iaa inapoi in viitor cu vizionarele concepte opel foto-legendele iaa inapoi in viitor cu vizionarele concepte opel foto-legendele iaa inapoi in viitor cu vizionarele concepte opel foto-legendele iaa inapoi in viitor cu vizionarele concepte opel
foto-legendele iaa inapoi in viitor cu vizionarele concepte opel foto-legendele iaa inapoi in viitor cu vizionarele concepte opel foto-legendele iaa inapoi in viitor cu vizionarele concepte opel foto-legendele iaa inapoi in viitor cu vizionarele concepte opel
Conceptul inovator Opel Monza va fi lansat în premieră mondială la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA), care va avea loc în perioada 12 – 22 septembrie 2013. Conceptul vizionar prezentat la standul Opel din Hala 8 va demonstra la ce se pot aștepta clienții pe viitor de la producătorul auto din Rüsselsheim. Eficiența și conectivitatea sunt două teme de importanță majoră, aflate pe primele locuri în lista de priorități pentru dezvoltarea noii generații de modele Opel. Aceste valori intrinseci sunt exprimate, de asemenea, în mod vizibil în evoluția filozofiei de design a mărcii Opel conform căreia „măiestria sculpturală întâlnește precizia germană”, contururile autovehiculului evocând acum mai degrabă atletism si suplețe decât forță pură.

„Conceptul Monza reprezintă forma pură a viziunii noastre privind viitorul mărcii Opel”, a declarat CEO-ul Opel, dr. Karl-Thomas Neumann. „În plus, acesta continuă o lungă tradiție Opel de prezentare la salonul auto IAA a unor concepte de ultimă generație. În definitiv, Opel a fost primul producător auto din Europa care a creat un concept și l-a prezentat publicului la salonul auto IAA din 1965.”

În rândul producătorilor auto europeni, Opel are cea mai lungă tradiție în prezentarea la Salonul Auto de la Frankfurt a conceptelor ce înglobează idei futuriste și inovatoare. Nu la toate saloanele auto IAA au fost prezentate concepte Opel, dar multe dintre acestea au reprezentat repere importante, exprimând sau anticipând tendințe.

Urmează o prezentare pe scurt a celor mai importante concepte Opel care lansate în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt în ultimii cincizeci de ani:

Conceptul, etapă preliminară revoluționară pentru producția de serie
Primul concept din toate timpurile a fost lansat de compania mamă a Opel, GM. În 1938, GM Design a creat modelul Buick „Y‑Job”, un autovehicul care nu era destinat producției de serie, ci constituia doar un prilej de etalare de noi tehnologii și idei de design. În timp ce în Europa doar producătorii de caroserii au creat și prezentat până acum modele cu design futurist, Opel a fost primul producător auto care și-a demonstrat puterea inovatoare cu un concept creat în întregime în propriul centru de proiectare: acesta a fost Experimental GT, care a fost prezentat în premieră la salonul IAA de la Frankfurt, în 1965. Opel Experimental GT reprezenta un concept inovator al unui autovehicul de vis, accesibil și sportiv. Acesta a fost primit cu entuziasm de presă și public și, după doar trei ani, conceptul a devenit realitate: Opel GT din 1968 a fost primul concept european care a intrat în producția de serie, un model pentru industria auto.

La scurt timp după acesta, Opel a mai făcut un pas înainte: în 1969, producătorul auto din Rüsselsheim a prezentat conceptul Opel CD la salonul auto IAA, un Gran Turismo pur-sânge având la bază tehnologia modelului Opel Diplomat. Acest concept a fost îmbunătățit ulterior, fiind în final fabricat în serie mică.

Conceptele Opel din anii 1960 au avut un succes atât de mare încât, după câțiva ani, au început și alți producători concurenți să creeze și să prezinte propriile creații.

Nu doar autovehicule de excepție, ci și lideri în tehnologie
În perioada primei etape de dezvoltare a conceptelor Opel, în lumina reflectoarelor erau modelele coupé elegante și emoționale, dar prima criză a petrolului din 1973 a adus în prim plan subiecte noi, cum ar fi consumul de carburant, aerodinamica și eficiența în general, inclusiv siguranța și interiorul.

Acest lucru s-a reflectat pentru prima dată în modelul Opel GT2, care a uimit vizitatorii salonului auto IAA din 1975 cu forma sa ascuțită futuristă și ușile culisante. Interiorul era, de asemenea, inovator pentru vremea respectivă: scaunele tip bucket erau fabricate din componente individuale din material plastic-spumă poliuretanică, postul de conducere era alcătuit din module interschimbabile cu afișaje digitale și exista chiar și un computer de bord.

Vehiculul studiu TECH 1 a reprezentat o altă creație care a făcut senzație la salonul IAA din 1981. Având o parte frontală și o siluetă cu linii cursive care au inspirat prima generație a modelului Omega ce a fost lansată cinci ani mai târziu, TECH 1 a impus noi standarde în domeniul aerodinamicii, cu un coeficient aerodinamic de 0,235. Iar interiorul era la fel de revoluționar: instrumentele electronice digitale și tastele tactile controlau toate funcțiile, cu excepția frânelor, accelerației și ambreiajului.

La începutul anilor 1980, comercianții, designerii și inginerii au început să se axeze pe autovehicule accesibile de dimensiuni reduse, care ofereau unor clienți noi, în special tineri, femei și locuitori ai centrelor urbane în plină dezvoltare, posibilitatea de a avea acces la mobilitatea individuală.

La salonul IAA din 1983, Opel a prezentat conceptul Opel Junior. Acesta avea o lungime de 3,41 metri, fiind cu 21 de centimetri mai scurt decât prima generație a modelului Corsa, care fusese lansat cu doar un an în urmă. Privind retrospectiv, modelul Junior poate fi considerat precursorul campionului actual al personalizării, autovehiculul elegant de oraș ADAM. Acesta oferea o mulțime de idei pentru interior, de la instrumentele ce puteau fi schimbate cu ușurință și până la husele scaunelor ce puteau fi transformate în saci de dormit și un sistem de navigație absolut vizionar, iar astăzi modelul Opel ADAM este cel mai bine conectat autovehicul de dimensiuni reduse.

După ce au fost anunțate viitoarele standarde europene stricte privind emisiile (precum standardul Euro 4 pentru 2005), departamentele Opel de Inginerie Avansată și Design au înțeles cum trebuie să arate autovehiculul compact mai ecologic al viitorului. Aceștia și-au prezentat primul rezultat al efortului de proiectare la salonul IAA din 1999: modelul Opel G90 Concept cu emisii extrem de reduse. G90 cântărea doar 750 de kilograme. Numele său era foarte elocvent: datorită greutății reduse, unui motor pe benzină de ultimă generație cu 3 cilindri și unui coeficient aerodinamic foarte mic, de 0,22, autovehiculul atingea o valoare a emisiilor de CO2 de numai 90 g/km.

În 2001, Opel a sfidat cu îndrăzneală regulile pentru autovehiculele convenționale de dimensiuni reduse cu Frogster Concept, un autovehicul „nebunesc, sexy și modern”. În locul unui acoperiș obișnuit, acesta avea o jaluzea solidă, cu acționare electrică. Datorită celor patru scaune rabatabile în mod individual, șoferul putea transforma modelul Frogster într-un roadster, o decapotabilă sau o camionetă prin simpla apăsare a unui buton.

Doi ani mai târziu, Opel a prezentat la salonul IAA din 2003 un concept complet nou, modelul Insignia. Acest concept de înaltă calitate nu a contribuit numai cu numele la noua generație de clasă superioară a modelului Opel din anul 2008: limbajul său de design a avut, de asemenea, un impact considerabil asupra următoarelor modele Opel care au intrat în producția de serie, la fel ca cel avut de conceptul Monza pentru viitor. Conceptul Insignia avea un design progresiv și elegant, fiind echipat cu inovații cum ar fi tehnologia de iluminare LED și mecanisme cu pantograf pentru deschiderea ușilor din spate.

Echipare cu sisteme de propulsie electrice adecvate pentru utilizarea zilnică în secolul 21
Având în vedere preocuparea permanentă a producătorilor auto de a spori eficiența și de a găsi modalități de propulsie mai ecologice, cele mai recente concepte Opel s-au axat foarte mult pe mobilitatea electrică.

Conceptul prezentat la salonul IAA din 2007, Opel Flextreme Concept, a constituit un reper important în dezvoltarea sistemelor de propulsie electrică prin arhitectura sa inovatoare E-Flex. Ideea de bază era ca navetiștii să poate călători cu zero emisii de CO2 în modul complet electric pe distanțe de până la 55 de kilometri, utilizând bateria litiu-ion a autovehiculului. Un motor diesel cu cilindree redusă urma să asigure producerea energiei electrice pentru extinderea autonomiei autovehiculului, acesta putând să parcurgă fără oprire distanțe de sute de kilometri. Se estima că conceptul Flextreme va avea emisii de 40 g de CO2/km sau chiar mai mici, cu un consum de carburant de numai 1,54 l/100 km (în conformitate cu procedura de testare europeană ECE R101 pentru autovehicule cu autonomie extinsă). Designul părții frontale a conceptului Flextreme a inspirat modelul Opel Ampera, care a fost lansat în 2011 și a primit titlul de Mașina Anului 2012 datorită tehnologiei similare cu a acestuia.

Cel mai recent capitol din istoria conceptelor Opel de la salonul IAA a fost scris de modelul RAK e, în 2011. Autovehiculul experimental cu construcție inteligentă de greutate redusă demonstra, prin costurile minime pentru energie, faptul că mobilitatea electrică prezentată în mod atrăgător poate fi accesibilă și pentru șoferii tineri, începând cu vârsta de 16 ani.

Iar Opel lucrează intens la următorul capitol al conceptelor vizionare. Rezultatul: conceptul Opel Monza va fi expus în cadrul celei de-a 65-a ediții a Salonului Auto de la Frankfurt începând cu 12 septembrie 2013 (10 -11 septembrie fiind zilele dedicate presei). Cu conceptul Monza, Opel pășește în noua eră a mobilității individuale și conectate.

 
 
Citește și:
› Noua față a mărcii: primele detalii asupra conceptului Opel GT X ...12/08/2018
› Noul concept Opel schimbă imaginea mărcii ...19/07/2018
› Opel este gata înainte de termenul limită pentru standardul Euro ...10/06/2018
› Audi la Salonul Auto IAA 2019 de la Frankfurt ...06/10/2019
› Hyundai la Salonul International Auto de la Frankfurt 2019 ...25/08/2019
› Hyundai dezvaluie prima schita a noului i10 ...11/08/2019
› BMW i Hydrogen NEXT la Salonul Auto de la Frankfurt 2019 ...06/10/2019
› Audi la Salonul Auto IAA 2019 de la Frankfurt ...06/10/2019
› Hyundai la Salonul International Auto de la Frankfurt 2019 ...25/08/2019
› Kia lansează XCEED și CEED SW plug-in hybrid ...06/10/2019
› BMW i Hydrogen NEXT la Salonul Auto de la Frankfurt 2019 ...06/10/2019
› Audi la Salonul Auto IAA 2019 de la Frankfurt ...06/10/2019
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.