Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Kia Sportage, primul model cu sistem de propulsie hibrid diesel

Kia Sportage, primul model cu sistem de propulsie hibrid diesel

Publicat în data de: 20 Mai 2018
Categorii: Kia, Hibrizi, Stiri.
 

Kia Motors va lansa primul său sistem de propulsie mild-hybrid diesel de 48V în a doua jumătate a anului 2018, pe Kia Sportage, iar alte modele precum și un nou sistem de propulsie mild-hybrid pe benzină vor fi lansate ulterior.



foto-kia sportage primul model cu sistem de propulsie hibrid diesel
Noul sistem de propulsie ‘EcoDynamics+’ contribuie la reducerea emisiilor CO2 suplimentând accelerația cu putere electrică de la o baterie adițională de 48V și permițând rularea cu motorul termic oprit datorită unei unități Mild-Hybrid Starter-Generator.

În concordanță cu obiectivul Kia de a crea mașini inovatoare, accesibile pentru o gamă largă de cumpărători, tehnologia EcoDynamics+ mild hybrid oferă un raport cost-performanță convingător în comparație cu motoarele hibride complete. Dimensiunile compacte ale componentelor fac posibilă integrarea tehnologiei în arhitecturile existente ale autovehiculelor și sistemelor de propulsie fără a afecta caracterul practic sau versiunile de echipare. Sistemul de propulsie mild-hybrid Kia este proiectat să se potrivească perfect în viața consumatorilor, fără a fi nevoie de reîncărcare.

Kia Sportage va fi primul model care va oferi noul sistem de propulsie EcoDynamics+ mild-hybrid diesel în 2018. Cea de a treia generație Kia Ceed va fi cel de-al doilea dintre modelele Kia care va oferi noul sistem de propulsie începând din 2019.

Primul sistem de propulsie lansat în cadrul strategiei de electrificare Kia
Sistemul de propulsie mild-hybrid de 48V este prima tehnologie care va fi lansată ca parte a strategiei extinse de electrificare a sistemelor de propulsie Kia. Introducerea noului sistem de propulsie de 48V propulsează Kia ca primul producător care va oferi consumatorilor tehnologia hibridă, plug-in-hybrid, cu baterii electrice și mild-hybrid 48V în gama modelelor sale. Kia intenționează să lanseze 16 modele cu sisteme de rulare noi până în 2025, incluzând cinci hibride noi, cinci modele plug-in-hybrid, cinci vehicule cu baterii electrice și - în 2020 - un nou vehicul cu celule electrice.

Tehnologia sistemului de propulsie EcoDynamics+ mild-hybrid va permite Kia să ofere motoare diesel mai curate. Sistemul va fi cuplat cu tehnologia activă de control a emisiilor - SCR - Selective Catalytic Reduction - ce ajută la reducerea emisiilor CO2 cu până la 4% conform WLTP - Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure și până la 7% conform NEDC - New European Driving Cycle*. Dezvoltarea tehnologiei mild-hybrid diesel va contribui la eforturile globale ale brandului Kia de a îmbunătăți eficiența consumului de combustibil în întreaga gamă.

Tehnologia EcoDynamics+ mild-hybrid diesel dispune de modurile ‘motor’ și ‘generator’
Tehnologia Kia mild-hybrid dispune de o baterie lithium-ion compactă de 0.46 kWh și 48-volți și un nou generator de pornire mild-hybrid - Mild-Hybrid Starter-Generator (MHSG). Sistemul controlează electronic generatorul de pornire mid-hybrid (MHSG) cu ajutorul unui inverter și poate comuta între două moduri: ‘motor’ și ‘generator’. Conectat cu ajutorul unei curele la arborele cotit al motorului diesel, în timpul accelerării generatorul mild-hybrid (MHSG) oferă un plus de putere electrică de până la 10 kW sistemului de propulsie în modul ‘motor’, reducând astfel solicitarea motorului și emisiile. În modul ‘generator’, sistemul colectează energia cinetică de la motorul termic în timpul decelerării și frânării si folosește această energie pentru a reîncărca bateria.

Cum funcționează sistemul EcoDynamics+
Sistemul de propulsie a fost proiectat pentru a oferi o eficiență sporită motoarelor cu combustie internă, utilizând puterea electrică livrată și apoi recuperată.

În modul ‘motor’, bateria este descărcată în timpul accelerației, asigurând motorului un cuplu suplimentar pentru o ușoară creștere a performanței în cazul unei accelerări mai rapide sau pentru a reduce sarcina motorului în timpul unei accelerări normale. În timpul decelerării, la coborârea unei pante sau într-o intersecție, generatorul de pornire (MHSG) comută în modul ‘generator’, recuperând energia produsă de arborele cotit pentru a reîncărca bateria.

Sistemul este controlat de o unitate de control electronică avansată (Electronic Control Unit - ECU) care calculează utilizarea cea mai eficientă a energiei disponibile și ajustează după nevoi, luând în calcul gradul de încărcare al bateriilor mașinii.

Puterea bateriei poate fi utilizată de asemenea pentru a oferi o nouă funcționalitate sistemului ‘Moving Stop & Start’. Dacă bateria este încărcată suficient, motorul se oprește automat în timpul decelerării și frânării. Generatorul de pornire MHSG poate apoi să re-pornească motorul instant - în orice situație - dacă șoferul apasă pedala de ambreiaj.

Un pachet compact și integrare în arhitectura existentă
Natura compactă a tehnologiei înseamnă că integrarea sistemului EcoDynamics+ mild-hybrid în arhitectura existentă a vehiculului este relativ simplă. În funcție de vehicul, bateria de 48V va fi amplasată sub podeaua portbagajului, minimizând impactul asupra utilității vehiculului. Deoarece MHSG se integrează direct cu motorul, antrenând arborele cotit printr-o curea, nu este nevoie să de reproiectarea compartimentului motor.

Convertorul DC/DC al bateriei de 48V permite noii baterii să se conecteze la sursa de alimentare a vehiculului, ceea ce duce la o reducere semnificativă a dimensiunii bateriei de 12V necesară alimentării electronicii auxiliare a autovehiculului. Adoptarea MHSG înseamnă de asemenea că electromotorul convențional poate fi redus și utilizat în principal pentru pornirea la rece la temperaturi scăzute. Încărcarea de la bateria de 48V ajută la pornirea motorului în majoritatea condițiilor.

Sistemul de propulsie EcoDynamics+ mild-hybrid diesel dezvoltat de Kia este compatibil atât cu transmisia manuală cât și cu cea automată și poate fi adaptat pentru vehiculele cu tracțiune pentru puntea față, spate și tracțiune integrală. Sistemul de propulsie va fi adaptat de asemenea pentru a fi utilizat pe motoarele pe benzină.

Kia va comunica un plan mai detaliat pentru dezvoltarea noii sale tehnologii mild-hybrid în lunile următoare.

Notă
*Testat conform WLTP și transpus înapoi conform NEDC

 
 
Citește și:
› Kia Niro EV, primele imagini cu modelul 100% electric ...07/05/2018
› Premiile Red Dot 2018: un triumf triplu pentru designul Kia ...16/04/2018
› BMW i8 câștigă International Engine of the Year Award pentru a pa ...10/06/2018
› BMW introduce încărcarea prin inducție ...30/05/2018
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2017 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2018 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.