Juriul format din 87 jurnaliști din 35 de țări au ales pentru a doua oară consecutiv motorul Ford 1.0 EcoBoost drept la „International Engine of the Year” 2013 (Motorul internațional al anului 2013). Votanții au fost impresionați de acest „Baby EcoBoost” ce produce până la 125 CP între 1.400 rpm și 4.500 rpm.
În momentul de față, motorul 1.0 EcoBoost echipează modelele Ford Fiesta, B-MAX, Focus, C-MAX și Grand C-MAX, dar compania intenționează să-l introducă și în gama Mondeo și EcoSport, precum și în gama vehiculelor comerciale, pentru Transit Connect, Transit Courier, Tourneo Connect și Tourneo Courier. În America de Nord, Fiesta va fi primul vehicul oferit cu motorul 1.0 EcoBoost.
Ford a anunțat și că va dubla producția micului motor turbo la uzina Cologne, Germania, la peste 1.000 unități pe zi începând cu mijlocul lunii august, pentru a face față cererii crescute pentru acest propulsor.
Ford a câștigat titlul "International Engine of the Year"
și în 2012, cu cel mai mare scor din istoria competiției.
La categoria 1-1,4 litri, Motorul Anului 2013 este propulsorul 1.4 TSI cu 140 CP de la Volkswagen. Compania germană a primit și titlul „Best New Engine Award” pentru motorul TSI cu tehnologia ACT (active cylinder management).
La categoria 1.4-1.8 litri, Motorul Anului a fost acordat unității 1.6 litri de 200 CP, realizat de PSA în colaborare cu BMW, ce echipează modelele Peugeot 208 GTI, 308 GT și RCZ dar și MINI Cooper S.
La categoria 2 litri, a câștigat propulsorul TwinPower Turbo benzină de la BMW. Propulsorul este disponibil pe o gamă largă de modele, impresionând prin combinația specifică BMW de performanțe dinamice și consum redus: BMW 328i, BMW 528i, BMW Z4 sDrive28i, BMW X3 xDrive28i and BMW X1 xDrive28i.
Motorul Audi 2.5 Turbo a fost declarat Motorul Anului 2013 la categoria 2-2,5 litri. Unitatea cu cinci cilindri se află în dotarea modelelor Audi TT RS și RS3 Sportback.
La categoria 3-4 litri, Motorul Anului 2013 a fost declarat V8-ul de 3,8 litri de la McLaren, aflat sub capota lui MP4-12C.
La „peste 4 litri”, titlul Motorul Anului 2013 a fost acordat unității V12 de 6,3 litri de la Ferrari, aflată în dotarea modelului Ferrari F12Berlinetta. Acest motor a primit și titlul „Performance Engine”.
Titlul „Best Green Engine of the Year 2013” a fost acordat motorului cu doi cilindri de la Fiat, în versiunea bi-fuel, ce poate fi alimentată și cu CNG (gaz metan). Motorul de 0,9 litri TwinAir dezvoltă 80 CP la 5500 rpm și 140 Nm la 2500 rpm, dar emite doar 86 grame CO2/km.