Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Drive test Toyota Avensis - director în stil japonez

Drive test Toyota Avensis - director în stil japonez

Publicat în data de: 27 Septembrie 2007
Categorii: Toyota, Drive-test, Stiri.
 

Prin amabilitatea dealerului Mega Auto Iasi am avut posibilitatea să efectuăm un drive test cu Toyota Avensis Executive D4D 2,2 litri 150 CP model ce a fost lansat în anul 2003.



Acesta a suferit modificări în anul 2006, primind un face lift minor la exterior precum și un nou motor diesel, motor ce a fost testat de revista noastră. Deși vremea ploioasă nu a fost tocmai una ideală pentru a testa la limită capacitățile mașinii, am reușit totuși să efectuăm o serie de teste care, sperăm noi, vor fi de folos unui potențial cumpărător.

Motorizare, tren de rulare, cutie de viteze
Vom începe cu grupul motopropulsor de 2,2 litri Diesel common-rail cu solenoid 16 supape DOHC și distribuție pe lanț, care la relanti are o turație liniară de aproximativ 1000 rpm, dar care în momentul ajungerii motorului la temperatura optimă de funcționare cade la 800 de rpm și începe o ușoară vibrație a motorului ce se transmite și în interiorul habitaclului, astfel pasagerii aflând că se află într-o berlină consumatoare de motorină.

În mers mașina nu trădează faptul că avem de-a face cu un diesel decât prin prezența cuplului mare de 310 N/m disponibil între 2000 și 3200 de rpm, sau dacă este forțată binișor, peste 4000 de ture de unde începe să nu mai tragă cu același aplomb dar crește până la zona roșie aflată la 5000 de rpm. În interiorul habitaclului la un mers normal nivelul de zgomot este foarte scăzut iar vibrațiile specifice unui motor diesel clasic lipsesc cu desăvârșire. Cutia de viteze cu 6 rapoarte este bine etajată și împreună cu cuplul mare al motorului se pretează la fel de bine și la un condus de croazieră și la un condus în forță, sportiv. Deși cuplul mare ajută la efectuarea în siguranță a depășirilor recomandăm pentru eventualele depășiri riscante o alegere corectă a treptei de viteză, diferențele între reprizele obținute în drive–test fiind prezentate în continuare.

Performante
Astfel, în testul nostru, accelerația de la 80 km/h la 120 km/h s-a făcut în 11,8 sec în cazul plecării din treapta a 5-a; în 8,69 sec cu plecare din treapta a 4-a cutiei de viteze respectiv 7,28 sec cu plecarea din treapta a 3-a. La testul de accelerație de la 110 la 150 km/h am obținut următoarele rezultate: 17 sec dacă se pleacă cu treapta a 6-a ; 13,1 sec în cazul plecării din treapta a 5-a și 9,9 sec pentru plecarea cu treapta a 4-a. După cum bine se observă diferențele sunt mai mult decât semnificative deși cuplul se simte la o apăsare la podea a pedalei de accelerație indiferent de treapta în care ne aflăm.

Treapta a 6-a mai lungă, a cutiei de viteze poate fi folosită pentru reducerea consumului dar nu avantajează depășirile pe drumurile mioritice. Mărturisim că în decursul efectuării testului, deși mașina a atins pe distanțe scurte și viteze de 180 km/h nu am utilizat treapta a 6-a cutiei de viteze decât pentru testarea 110-150, unde s-a dovedit a nu fi o alegere adecvată , recomandând pe această cale că alegerea treptei a 6-a pentru depășiri să se facă doar dacă efectuați depășiri la peste 180 km/h.

Direcția hidraulică asistată variabil împreună cu trenul de rulare conferă mașinii un comportament neutru chiar și în virajele atacate în forță, în ciuda suspensiei setate mai mult pentru confort. Suspensia față tip MacPherson cu bară stabilizatoare împreună cu suspensia spate tip bascule dublă cu bară stabilizatoare împreună cu anvelopele GoodYear Eagle 215/50/17 cu care a fost echipată mașina de drive test au oferit o aderență corespunzătoare atât în condiții de ploaie cât și pe asfalt uscat. Absorbția denivelărilor specifice drumurilor noastre se face fără zgomote, confortul oferit pasagerilor fiind unul foarte bun. Mașina testată vine echipată standard cu sistemul de control al tracțiunii TRC și cu sistemul de control al stabilității VSC care și-a făcut simțită prezența în momentul atacării prea tare a unui viraj încetinind mașina de la 140 la 130 km /h deși pedala de accelerație a stat la podea pe tot parcursul virajului, lăsând motorul să urce în ture doar în momentul intrării pe linie dreaptă. Intrarea în funcțiune a VSC nu este una deranjantă, momentul activării fiind ales cu grijă pentru evitarea derapajelor necontrolate, lăsând totuși în seama șoferului rolul principal în menținerea traiectoriei.

Deși vorbim de un motor diesel în cazul în care avem nevoie mașina poate dovedi și unele înclinații sportive, astfel demarajul de la 0 la 100 km/h se realizează conform fișei tehnice în 9,3 sec, valorile obținute în test au fost de 9,47 sec respectiv de 9,5 secunde.

Nu putem vorbi de performanțe, reprize, demaraje comportament sportiv fără a vorbi și despre sistemul de frânare care la Avensis este reprezentat de discurile ventilate față de 295 mm și de discurile pline spate de 280 mm ajutate de diferite sisteme. Modelul testat a fost echipat standard cu sistemul anitblocare ABS, cu sistemul de distribuție electronic a forței de frânare EBD precum și cu sistemul de asistență la frânare BA. Întreg sistemul oferă o frânare fermă, progresivă și eficientă, în testul efectuat de noi decelerarea de la 100 km/h la 0 efectuându-se în 2,81 sec respectiv 2,88 sec, mașina rămânând controlabilă și stabilă.

Consum
Toyota Avensis vine echipată standard cu Trip Computer ce oferă date despre distanța, viteza medie și consumul de carburant mediu sau instant. Totuși, consumul instantaneu afișat trebuie luat în calcul doar dacă se merge o distanță mai mare cu aceeași viteză, lucru ce determină o stabilizare a consumului, în caz contrar valorile instant arătate la o călcare mai bruscă a pedalei fiind mult mai mari decât consumurile reale maxime ce ar putea fi obținute. Consumurile declarate de producător pentru motorul 2,2 litri diesel sunt de 7,6 litri/100 km urban și de 5,2 litri/100 km extraurban. Aceste valori sunt orientative și depind de o mulțime de factori printre care traficul, stilul șoferului, condițiile meteo, etc.

Din experiența noastră cu modelul în cauză putem relata un consum de 4,7 litri/100 km în cazul în care se merge extraurban cu o viteză constantă de 100 km/h, de 5,2 litri/100 km în cazul unei deplasări cu 120 km/h sau de 7,2 litri/100 în treapta a 6 a la viteza de 150 km/h. În cazul efectuării unei deplasări în “mare grabă” consumul poate atinge și un maxim de 12 litri/100 km, consum obținut în drive test dar condițiile de “stres” la care a fost supus Avensis-ul nu pot fi comparate de nici un fel cu mersul normal.

Securitate
Din punctul de vedere al siguranței Toyota Avensis a fost cotată de Euro NCAP cu 5 stele, fiind prima mașină de serie ce vine echipată standard cu 9 airbaguri, noutatea fiind dată de airbagul pentru genunchii șoferului. Cele 5 stele au fost obținute grație dotării cu airbaguri față cu doua trepte pentru șofer și pasager precum și cu centuri cu pretensionare și limitatoare de forță. Mașina testată de către Euro NCAP avea o greutate de 1245 Kg comparativ cu automobilul din drive test ce cântărea 1552 kg. Această diferența de kilograme poate fi un avantaj în cazul unui impact cu alt autovehicul sau poate constitui un ușor dezavantaj în cazul ciocnirii cu un obiect staționar (copac, stâlp, etc..) datorită greutății suplimentare ce mărește forța de apăsare asupra structurii de rezistență. Tot în echiparea standard vine și sistemul ISOFIX de fixare a scaunelor pentru copii.

Interior și confort
Poziția la volan este una comodă, scaunele din piele bine profilate oferă un sprijin suficient în viraje, comenzile sunt accesibile iar vizibilitatea este bună. Mașina oferită la drive test a fost echipată în varianta Executive, având în plus față de echipările inferioare, pielea pe volan și pe schimbătorul de viteze, faruri xenon cu spălare, jante pe 17`, cd changer cu 6 cd-uri, scaun față reglabil electric 10 moduri, tapițerie piele perforată, scaune față încălzite. În drive test volanul îmbrăcat în piele nu a prezentat o aderență corespunzătoare, motivul probabil fiind o siliconare excesivă.

Confortul pasagerilor este unu total, fără compromisuri, atât pentru locurile din față cât și pentru cele din spate, accesul și confortul persoanelor mai corpolente fiind foarte bune. Sistemul audio oferă un sunet clar, dotarea cu magazine de 6 cd-uri asigurând o audiție fără repetări pe distanțe foarte lungi, totodată dispunând și de reglaj automat al volumului pentru a compensa eventuala creștere a zgomotului în interior. Portbagajul oferă un spațial util de 520 litri, dar apelând la altă facilitate oferită și anume posibilitatea plierii banchetei spate 60:40, vom putea obține un spațiu suficient de mare pentru transportul obiectelor mai lungi . Climatizarea cu 2 zone și filtru de polen nu putea să lipsească din dotarea standard, accesul la reglaje fiind unul facil, dar remarcăm absența unui spațiu de refrigerare .

Adresându-se unui target foarte larg de cumpărători, Avensis poate fi la fel de bine mașina unui director de companie ce caută prestanță și confortul cât și mașina întregii familii ce asigură siguranță și confort în vacanțe.

Cu un design ce a suferit deja un face lift minor Toyota Avensis face față cu brio concurenței, care deși este puternică nu este cu nimic mai presus decât modelul testat de noi.

Concluzie
Bazându-se pe fiabilitatea de top, pe ușurința în conducere, pe performanțele dinamice bune și pe dotările bogate Toyota Avensis oferă un raport preț/satisfacție foarte bun.


 
 
Citește și:
› Noua Toyota Aygo, în România de la 9.637 Euro ...01/10/2018
› Toyota Corola 2019 înlocuiește Auris ...04/09/2018
› Toyota RAV4 pentru 2019, primele detalii ...12/08/2018
› Drive Test: Ford C-MAX 2015 ...27/09/2015
› Drive Test: Toyota Aygo 2015 ...05/10/2014
› Drive test: Toyota GT 86, o mașină sport cu motor de 200 CP dar e ...10/10/2012
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.