Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Drive test Subaru Legacy - lupul în blană de miel

Drive test Subaru Legacy - lupul în blană de miel

Publicat în data de: 27 Septembrie 2007
Categorii: Subaru, Drive-test, Stiri.
 

Mașina oferită prin amabilitatea S.C. Confort Autotrading Iași, dealer SUBARU MOTORS TRADING , importatorul oficial în România, a fost un Subaru Legacy cu motor de 2,0 litri boxer de 165 CP , cutie în 5 trepte.



Istoric
Divizia auto a concernului FUJI Heavy Industries, Subaru, produce de mai bine de trei decenii o gamă de automobile gândite și proiectate diferit față de marea masă a constructorilor de mașini. Subaru a creat motorul Boxer cu cilindrii dispuși orizontal opus, cu un centru de greutate mai jos și cu un echilibru rotativ ce conferă o vibrație scăzuta. Cu o configurație a pistoanelor așezate la 180 de grade, motorul SUBARU BOXER reduce dramatic vibrațiile, prin eliminarea inerției pistoanelor - contrar motoarelor în linie sau în V, unde pistoanele lucrează unul împotriva celuilalt. Rezultatul este un răspuns instantaneu pe întreaga plajă de turație și un confort al condusului. Prin punerea la punct a combinației unice dintre motorul SUBARU BOXER și designul perfect liniar al trenului de rulare, a fost creat sistemul de tracțiune integrală Symmetrical AWD.

Aceste două concepte complementare oferă un potențial de condus performant, pe care numai Subaru l-a folosit la întreaga sa gamă de modele. Ca noutate la Subaru Legacy găsim și șasiul tubular creat prin hidroformare care este unul foarte rigid și foarte ușor. Totul, de la motor la transmisie, de la cutia de transfer la axul cardanic și diferențialul spate, este dispus în mod logic în linie și cu o simetrie laterală, fără deviațiile altor sisteme de tracțiune pe patru roti (4WD).

Cam așa își prezintă cei de la Subaru automobilele, și după efectuarea drive-testului le dăm dreptate: Subaru nu se conduce ci se pilotează!

Mașina oferită prin amabilitatea S.C. Confort Autotrading Iași, dealer SUBARU MOTORS TRADING , importatorul oficial în România, a fost un Subaru Legacy cu motor de 2,0 litri boxer de 165 CP , cutie in 5 trepte si un nivel de echipare intermediar denumit FS , mașină aflată la a patra generație ce a fost lansată în anul 2003 și a suferit un face lift în anul 2007. Unitatea de 2,0 litri benzină și 165 CP ce a fost testată de revista noastră a fost introdusă pe gama Legacy începând cu anul 2006.

Motorizare, cutie de viteze, tren de rulare, suspensii
De la prima vedere Legacy-ul este o mașina reușita, iar de la punerea cheii în contact ne dăm seama că avem de-a face cu un “sportiv în costum”. Automobilul cu linii elegante oferă spații generoase și senzații interesante la condus. Motorul boxer de 2 litri și 165 CP DOHC dotat cu sistem activ de control al supapelor AVCS are un sunet plăcut la turații joase și un zgomot frumos la turații ridicate. Sunetul motorului și al evacuării se aude în interiorul mașinii, caracterul sportiv al mașinii fiind preferat în detrimentul unei liniști specifice berlinelor de lux.

Despre ținuta de drum a mașinii nu avem decât cuvinte de laudă, deși am fi preferat o cutie de viteze în 6 rapoarte mai scurte ce ar fi favorizat condusul și mai sportiv în detrimentul celei cu 5 rapoarte cu care cei de la Subaru echipează modelele de 2 litri. Cu toate acestea cutia este bine etajată cu rapoarte lungi ce favorizează deplasările confortabile pe distante mari, motorul dispunând de suficientă putere pentru a nu fi necesar un schimb prea des de trepte. Dar, și subliniem DAR, în cazul abordării unui stil sportiv de condus, mai ales pentru că mașina suportă cu ușurința un astfel de abuz, se impune o bună sincronizare între alegerea treptei de viteză și motorul ce are cuplu maxim la 3200 de rpm și puterea maximă la 6800 de rpm, cu o zona roșie spre 7500 rpm. Aceste cifre pot părea exagerate dacă sunteți obișnuiți cu mașinile europene de mic litraj sau cu un motor diesel, dar sunt cifre normale pentru multe japoneze pe benzină. Deci nu vă impacientați, motorul nu pățește nimic dacă turometrul atinge 7500 de rpm ci dimpotrivă se bucura, iar bucuria lui se transmite în mod inevitabil și șoferului.

Performante
Astfel pentru a vă crea o impresie asupra performanțelor mașinii am efectuat testul de sprint de la 80 la 120 km/h test în care am obținut următoarele rezultate: 15.38 secunde cu plecare din treapta a 5 a; 12,1 sec pentru treapta a 4 a și 8,4 sec cu plecarea din treapta a 3 a, deși recunoaștem că pentru a obține cel mai bun timp ar fi trebuit să plecam cu 80 km/h din treapta a 2 a . În schimb la testul de sprint 110 până la 150 km/h efectuat cu treptele 3, 4 și 5 mașina s-a simțit în largul ei în special când plecarea s-a făcut cu treapta a 3 a obținând un timp foarte bun, de doar 8,37 sec și nefiind necesară nici o schimbare de viteză .Timpii pentru celelalte două trepte sunt de 12,8 sec pentru treapta a 4 a respectiv 18,4 pentru a 5 a . Cu o viteză maximă de 214 km/h ce se atinge în treapta a 5 a, a cutiei de viteze nu este de mirare că timpul scos în repriza 110-150 km/h este unul nesatisfăcător, sperând în acest fel să va facem să înțelegeți faptul că motorului ii plac turațiile.

În ceea ce privește demarajul de la 0 la 100 km/h acesta se face conform fișei tehnice a producătorului în 9,5 sec, dar aici recomandăm multă precauție deoarece datorita sistemului AWD cel mai probabil veți reuși în loc de o plecare în forța o patinare excesivă a discului de ambreiaj, ceea ce poate crea oarece neplăceri costisitoare în viitor. Se recomandă o plecare un pic lansată , apăsarea pedalei de accelerație la maxim făcându-se doar după ce mașina s-a pus deja în mișcare și ambreiajul e deja cuplat. În cazul în care sunteți obișnuit cu o mașina cu tracțiune FWD sau RWD, așa cum eram și noi, nu veți reuși o plecare corectă din prima, motiv pentru care nici noi nu am reușit să obținem un timp mai bun de 10,5 sau 10,6 sec de la 0 la 100 km/h .

În ceea ce privește suspensiile cu care Subaru Legacy vine echipat standard acestea sunt cam dure pentru o persoană aflată în căutarea comodității, dar acest tip de potențial compărător nu va agrea nici sunetul motorului, nici puterea maximă obținută la turații înalte. Dar pentru clienții ce sunt în căutarea unei limuzine prezentabile , elegante care să le ofere și un pic de adrenalină toate acele “neajunsuri” se transformă în plăcerea condusului, iar suspensiile ferme nu pot fi niciodată prea tari atât timp cât contribuie la ținuta de drum foarte bună.

Acum să trecem la partea cea mai plăcuta a drive-testului nostru și anume mersul sportiv pe un traseu virajat. Sentimentul oferit de Subaru Legacy șoferului aflat la volan este unul de siguranță deplină indiferent cât de mult ar risca la atacarea în forță a virajelor. Anvelopele cu care a fost echipat standard modelul testat cu dimensiunile de 215/45/R17 sunt puse la grea încercare de cei 165 de cai transmiși prin sistemul AWD în proporție de 50 % față și 50 % spate. Deși Legacy-ul de 2,0 litri benzină nu are sisteme de control de tracțiune și de traiectorie (gen ESP, VSC,VSA) nici măcar pe lista de opționale, lipsa acestora nu se remarcă ci dimpotrivă virajele putând fi luate cu viteze superioare comparativ cu alte berline ce sunt dotate cu astfel de sisteme. Inginerii de la Subaru au considerat pe bună dreptate ca nu este necesara asistarea șoferului decât în cazul echipării mașinii cu motorul de 3,0 litri si 245 CP. Centrul de greutate coborât al motorului boxer împreuna cu tracțiunea integrala excelenta oferita de către Subaru conduc la o stabilitate exemplară a mașinii pe viraje.

Transmițând puterea la toate cele 4 roti, mașina virează natural și neutru în direcția curbei și evită subvirarea sau supravirarea care produc instabilitate în cazul mașinilor cu tracțiune pe doua roti (2WD). În cazul mașinilor cu tracțiune față dacă se ataca prea tare un viraj șoferul instinctiv va lua piciorul de pe accelerație și mașina va reveni pe trasa ideală. În cazul lui Legacy acest tip de reacție este contraindicată, dacă se ia piciorul de pe accelerație mașina are un comportament supravirator ea revenind la trasa ideală doar la o apăsare fermă a pedalei de accelerație, depășirea limitelor mașinii traducându-se printr-un comportament ușor subvirator. Direcția este foarte precisă și nu solicită un efort prea mare din partea șoferului nici măcar în cazul negocierii virajelor la limită.

Performante, consum
Performantele mașinii sunt susținute de un sistem de frânare cu discuri față/spate, ajutate de un control de distribuție electronică a forței de frânare EBD împreună cu un sistem ABS tip 4 senzori/4 canale. În drive testul realizat de noi frânele au fost foarte violente și foarte eficiente mașina de 1468 kg având nevoie de doar 1,7 sau 1,65 sec pentru a decelera de la 100 km/h la 0 km/h, lucru ce poate fi periculos pentru pasagerii din spate în cazul neutilizării centurii de siguranță.

Consumurile declarate de producător sunt de 12,4 litri/100 de km în mediu urban și de 6,8 litri/100 km pentru mersul extraurban, în mod normal în extraurban consumul se situează undeva la 7 litri/100 km la o viteză de 120 km/h și creste la 8 litri la sută dacă se merge cu 140 km/h. În drive testul efectuat de revista noastră am reușit “performanța” unui consum de 17,8 l/100km în condițiile în care acul turometrului a văzut extrem de des turația de 7500 rpm , iar pedala de accelerație a fost “blocată” cu intenție la podea. Oricum acest consum nu poate fi obținut decât în condiții de rally, și în cazul în care toți pasagerii au stomacul rezistent.

Cu o paletă larga de dotări standard din care enumerăm radio cd cu 6CD și Mp3, comenzi cruise control pe volan, computer de bord, sistem automat de climatizare cu două zone, scaune încălzite cu reglaj lombar, faruri bi-xenon, precum și multiple spații de depozitare, Subaru Legacy oferă o călătorie plăcuta la un nivel corespunzător clasei din care face parte. Modelul testat oferă condiții perfecte de călătorie pentru 4 pasageri locul din mijloc spate fiind unul incomod pentru calatorii lungi atât din punct de vedere al profilării banchetei cât și datorită prezentei axului cardanic pe centru.

Prezența rutieră a modelului îl recomandă celor care doresc un automobil deosebit, altfel față de marea masă a europenelor, dotările standard și opționalele îl recomandă celor ce doresc o mașina luxoasă, în timp ce prestația motorului și a trenului de rulare îl recomandă șoferilor adevărați. Cu o suspensie setată pentru siguranța și nu pentru confort, cu un motor puternic dar gălăgios, în sensul bun al cuvântului, cu o direcție precisă dar nu moale Subaru Legacy este alegerea ideală pentru adepții zicalei “Fun is not a straight line”.

Concluzie
Comportamentul rutier, alături de dotările standard oferite fac din Subaru Legacy o ofertă demnă de luat în calcul deși concurența în categoria din care face parte este puternică și variată, atuul principal pe care îl are fiind sistemul AWD.


 
 
Citește și:
› Noul Subaru Outback va debuta în premieră la New York ...04/04/2014
› Geneva 2014: Subaru VIZIV 2 anticipează un viitor crossover ...21/02/2014
› Noul Subaru Legacy va debuta în premieră la Chicago Auto Show 201 ...07/02/2014
› Drive Test: Ford C-MAX 2015 ...27/09/2015
› Drive Test: Toyota Aygo 2015 ...05/10/2014
› Drive test: Toyota GT 86, o mașină sport cu motor de 200 CP dar e ...10/10/2012
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.