Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Drive Test Renault Clio III 1,5 dCi 85 CP

Drive Test Renault Clio III 1,5 dCi 85 CP

Publicat în data de: 05 Noiembrie 2007
Categorii: Renault, Drive-test, Stiri.
 

Lansat prima dată în 1990, Renault Clio a ajuns la a treia generație, fiind un model de referință pentru piața românească, destul de fiabil, raportat la prețul de achiziție în același timp fiind desemnat „Mașina anului 2006 în Europa.



Motorizarea 1.5 dCi și 85 CP (Euro 4) a fost aleasă pentru a realiza acest drive test. La prima vedere noul Clio pare o mașina mare, cu dimensiuni ce depășesc puțin clasa mică fiind cu 18 cm mai lung decât vechiul model și cu 20 cm mai scurt decât Megane II . Mărirea dimensiunilor exterioare a avut un efect benefic asupra spațiului interior, confortul pasagerilor fiind o prioritate.

La primul contact cu motorul am rămas plăcut surprinși de silențiozitatea acestuia, de fapt izolația fonică a mașinii acoperă atât de bine zgomotul propulsorului încât doar o ușoară vibrație la relanti trădează faptul ca avem de-a face cu un diesel, vibrație care dispare la punerea în mișcare a autoturismului. Dispunând de un cuplu de 200 N/m, motorul împreună cu transmisia manuală cu 5 rapoarte se dovedesc a fi predestinate utilizării urbane unde oferă performanțe bune, în special dacă șoferul nu are ambiții de pilot. Rularea în traficul cotidian se face fără probleme mai ales în treapta a 3-a a cutiei de viteze, elasticitatea mare a motorului conducând la un număr redus de schimbări ale treptei de viteze. Cutia de viteze destul de precisă cu rapoarte lungi împreună cu ambreiajul moale a cărui cuplare se face un pic cam sus contribuie la un condus facil. Suspensia față tip MacPherson împreună cu suspensia spate derivată din cea utilizată la modelul Megane oferă o bună filtrare a denivelărilor, confortul oferit pasagerilor fiind unul de calitate, în special pe drumurile mioritice. Cu un consum urban declarat de 5,2 litri la 100 km, cu o servo direcție electrică accentuată mai ales la vitezele mici, cu o suspensie moale setată pe confort Renault Clio III este una din alternativele economice și confortabile pentru deplasarea în aglomerațiile urbane.

În cazul deplasărilor mai lungi mașina începe să își arate limitările , astfel servo direcția are un feed-back nemulțumitor, în cazul unor situații la limita șoferul nebeneficiind de obținerea unui feeling rapid și real asupra roților. Altă nemulțumire a noastră este legată de echiparea mașinii cu pneuri GoodYear Eagle NCT5 175/65R15, constructorul optând pentru aceste gume cu rezistență mică la înaintare pentru a obține consumuri foarte mici de carburant în detrimentul ținutei de drum. Astfel la virajele atacate un pic sportiv gumele încep să scârțâie semnalând astfel șoferului ca ar fi recomandat „să o lase mai moale ” cu pretențiile sportive, în timp ce suspensiile moi conferă mașinii ușor caracter supravirator. Cu toate acestea pentru o mașina din clasa mică destinată utilizării preponderent urbane, ținuta de drum este una foarte bună. În ceea ce privește frânarea, mașina testată echipată standard cu discuri ventilate față și tamburi spate asistate de ABS a obținut pentru decelerarea de la 100 km/h la 0 următorii timpi : 2,97 sec; 2,90 sec și 2,50 sec (ultimul timp fiind obținut pe o porțiune cu asfalt turnat mai recent, deci cu aderență sporită). Frânarea este puternică, mașina rămânând controlabilă, ABS-ul împiedică blocarea roților și cu toate acestea am remarcat că la toate cele 3 teste de frânare am lăsat în urma noastră pe sosea două dungi de cauciuc, paralele și de lungime egală. Vina o poartă iarăși gumele de 175/65 care sunt destinate mersului economic, recomandarea noastră fiind schimbarea anvelopelor cu unele mai late, mai ales în cazul în care șoferul este mai brutal cu mașina.

Reprizele obținute de noi în accelerarea de la 80 la 120 km/h au fost de 10,62 sec cu plecare din treapta a 3 a ; 9,16 sec cu plecare din treapta a 4 a și 14,66 sec cu plecare din treapta a 5 a a cutiei de viteze. Se remarcă timpul mai slab obținut în treapta a 3 a datorita plecării de la o turație mai mare a motorului (deci o scădere a cuplului), comparativ cu plecarea din treapta a 4 a care s-a făcut beneficiind din plin de cuplul de 200 N/m.

Ca și feeling la bord, remarcăm asemănarea planșei de bord cu cea a fratelui mai mare Megane, zona superioară a bordului fiind realizată din plastic moale, granulat cu efect antireflex . Vizibilitatea interioara și exterioara bună împreună cu accesul facil la comenzi creează o poziție de condus optimă. Spațiul interior este generos pentru o mașina de clasa mică, dimensiunile exterioare mai mari față de vechea generație făcându-și prezenta simțită din plin. Singurul lucru deranjant a fost poziția cotierei care în poziție culcată este un pic sus, iar în poziție ridicată împiedică deplasarea cotului în spate la schimbarea treptelor 2 și 4. Scaunele față oferă un confort bun atât la mersul de zi cu zi cât și în scurtele ieșiri în exteriorul orașului. Pe locurile din spate pot calatori 2 pasageri în condiții bune de confort . Dimensiunea de 289 litri a portbagajului este suficienta, in cazul rabatării banchetei spate putându-se ajunge la valoarea de 1038 litri . Surpriza vine în schimb la ridicarea mochetei din portbagaj , acolo unde ne așteptam să găsim roata de rezervă dar stupoare: constructorul a optat pentru amplasarea acesteia sub autovehicul, pentru scoaterea acesteia fiind nevoiți să parcurgem o serie de operații. Mie personal amintirile cu schimbatul roții la fosta Super Nova (sistem asemănător pentru rezervă) pe vreme urâtă încă îmi creează coșmaruri , caz în care încerc sa îmi imaginez cum ar putea o doamnă sa schimbe o roata la un Clio III... ...aaaa (scurt proces de gândire)... ...am găsit singurul răspuns : „sună un prieten” !

Nu putem să încheiem fără sa menționăm unul din marile atuuri ale lui Renault Clio III (deși în drive test nu am avut nevoie de el) și anume siguranța de 5 stele oferită în dotarea cu 6 airbaguri.

Concluzia noastră este ca mașina își merită toți banii în cazul în care căutați o mașină confortabilă, economică, bine dotată, ușor de manevrat în traficul aglomerat și dispuneți de un buget nu foarte mare. În cazul în care căutați o mașina cu valențe sportive vă sugerăm să vă orientați spre un Clio III RS (doar numele CLIO fiind comun la cele doua mașini), mai ales că mașina testată pe lângă limitările impuse de direcție în cazul abordării unui stil de conducere agresiv își pierde și avantajul economiei de carburant, acesta putând depăși cu 100% valoarea declarată de producător.


 
 
Citește și:
› Renault lansează vânzarile de mașini online în România ...23/02/2019
› Renault prezintă noul Clio pentru 2019 ...03/02/2019
› Renault lansează noul Kadjar în România, de la 15.630 Euro ...17/01/2019
› Drive Test: Ford C-MAX 2015 ...27/09/2015
› Drive Test: Toyota Aygo 2015 ...05/10/2014
› Drive test: Toyota GT 86, o mașină sport cu motor de 200 CP dar e ...10/10/2012
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.