Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Drive test: Lexus CT 200h, alternativa hibridă din segmentul premium compact

Drive test: Lexus CT 200h, alternativa hibridă din segmentul premium compact

Publicat în data de: 12 Ianuarie 2012
Categorii: Lexus, Drive-test, Stiri.
 

Am testat prima compactă din gama Lexus ce este totodată și primul hibrid integral din clasa sa. Lexus CT 200h impresionează prin tehnologia preluată de la Prius și adusă în segmentul compact dar și prin dotările demne de gama premium.



Lexus a lansat anul trecut primul său model pentru clasa compactă, CT 200h, un vehicul hatchback cu cinci uși ce vrea să fie o „revoluție silențioasă”. Totodată este primul și singurul hibrid complet (full hybrid) din segmentul premium compact ce cu siguranță va atrage clienții tineri către brandul japonez.

Creat în principal pentru clienții europeni, Lexus CT 200h este un vehicul cu dimensiuni compacte și tehnologie hibridă completă ce-i conferă niște calități de mediu deosebite: consum mediu de 3,8 litri/100 km și emisii sub 90 grame CO2/km.

Cu toate acestea, Lexus CT 200h nu face compromisuri în ceea ce privește calitatea, confortul și rafinamentul - atribute ce caracterizează orice model premium Lexus.

Am pornit la acest drive test cu ideea că Lexus CT 200h este practic un Auris hibrid, ceva mai scump. Aceleași dimensiuni compacte de hatchback, același grup moto-propulsor, cu detalii tehnice aproximativ identice. În principiu, nu mi-am schimbat părerea, dar trebuie făcute câteva precizări. Lexus CT 200h este la fel de economic și ușor de condus precum Auris hibrid, însă este mai stilat, are dotări mai bune și oferă o atmosferă interioară premium.

Lexus CT 200h a preluat tot ce era mai bun de la Prius/Auris HSD, adică sistemul de propulsie hibrid ce oferă un total de 100 kW/138 CP. Motorul pe benzină de 1.8 litri produce 73 kW/99 CP iar cel electric produce 60 kW/82 CP. Transmisia automată (E-CVT) schimbă treptele insesizabil și face călătoria foarte confortabilă, șoferul nemaiavând grija schimbătorului decât la pornire/oprire și la parcare.

Sistemul de propulsie hibridă a lui Lexus CT 200h oferă 4 moduri de condus: pe lângă cel Normal (activat implicit la pornire și care oferă un echilibru între performanțe și consum), sunt modurile EV, ECO și Sport. EV se activează automat când bateria are suficientă energie și pedala de accelerație este apăsată cu grijă. Astfel, mașina poate merge fără emisii poluante până la 2 km și cu o viteză maximă de până la 45 km/h. Acest mod poate fi activat manual, printr-un buton amplasat pe consola centrală, forțând astfel sistemul să folosească bateria la maximum. În modul ECO timpul de reacție a pedalei de accelerație este redus iar controlul sistemului de aer condiționat optimizat pentru cel mai bun consum de carburant. Modurile EV, ECO și Normal sunt denumite de Lexus „relaxante” și sunt anunțate pe cadranul de bord printr-o lumină ambientală de culoare albastră (ar fi fost mai potrivită culoarea verde?).

Modul „Sport” își face simțită prezența printr-o lumină de culoare roșie, apare și turometrul în partea stângă și transformă vehiculul pentru un condus mai dinamic, mai puternic. Sistemul de control mărește puterea totală a celor două motoare, crește turația motorului pe benzină și modifică setările direcției și ale pedalei de accelerație pentru un răspund cât mai prompt. Mai mult, în modul Sport controlul stabilității (VSC) și cel al tracțiunii (TRC) sunt mai puțin intruzive, permițând șoferului să conducă într-o manieră cât mai dinamică.

Lexus CT 200h are un consum mediu oficial de 3,8 litri de benzină/100 km iar în cadrul testului nostru ne-am apropiat destul de mult de această valoare. Chiar dacă am luat-o cu 5,6 litri/100 km consum mediu, după aproape 200 km (circa 70 km în oraș și restul în afară) am obținut un consum mediu de 4,8 litri în condițiile în care am mers mai mult pe modul Normal, cu scurte reprize în modul Sport.

Ca și performanțe dinamice, modelul Lexus CT 200h se comportă cum vrei tu. Mașina poate merge liniștită, cu un consum foarte redus de carburant, dar poate fi și sportivă, cu timpi de reacție foarte buni. Puterea totală a sistemului hibrid, de 138 CP și cuplul maxim de 350 Nm, fac modelul Lexus CT 200h să accelereze de la 0-100 km/h în 10,3 secunde.

Interiorul modelului Lexus CT 200h este foarte diferit de Toyota Auris, având un alt design, mai ergonomic și materiale de calitate o calitate mai bună. Cockpit-ul este orientat către șofer, comenzile fiind amplasate la îndemâna acestuia. Volanul îmbrăcat în piele are butoane pentru controlul sistemului audio, în stânga, dar și pentru sistemul hand free al telefonului și computerul de bord, în dreapta. Sistemul cruise control se poate regla de la o maneta aflată sub volan, în dreapta jos. Levierul schimbătorului de viteze este foarte discret amplasat în partea superioară a consolei centrale, având și o finisare cromată de efect.

M-am așteptat ca și reglarea scaunelor să se facă electric, însă această facilitate nu este disponibilă echipării avute în test (Business) ci doar pe versiunea de top (Luxury). Aceasta mai are în plus, printre altele, și sistemul de sunet premium 7.1 surround, navigație cu harddisk, senzori de parcare față și spate, tapițerie din piele.

Încălzirea în scaune este standard pe versiunea Business și a fost proiectată pentru a opera proactiv cu sistemul de aer condiționat. Când este activată, aceasta reduce încărcarea unității de încălzire pentru îmbunătățirea eficienței consumului de carburant. La pornirea pe timp de iarnă, când șoferul deschide aerul condiționat pentru încălzirea cabinei, încălzirea în scaune se activează automată pentru a încălzi direct corpurile ocupanților din față.

Bancheta din spate oferă suficient spațiu pentru două persoane adulte iar portbagajul este oarecum limitat la „doar” 375 litri datorită amplasării bateriilor în podeaua sa. Accesul la zona pentru bagaje este facilită datorită hayonului cu deschidere largă.

Vizibilitatea prin geamul din spate este limitată însă parcarea este ușurată de camera video cu afișare în oglinda retrovizoare și marcaje de ghidare.

În timpul mersului Lexus CT 200h este foarte silențios, în parte datorită funcționării limitate a motorului pe benzină dar și datorită antifonării mai bune, inginerii Lexus acordând o atenție deosebită minimizării zgomotelor motorului și a vibrațiilor.

La un preț de pornire de 22.984 Euro (fără TVA, ofertă limitată), Lexus CT 200h oferă pe lângă avantajul tehnologiei hibride, dotările și calitatea premium pentru oricine dorește prestigiu, dar fără cheltuieli mari la carburant. Lexus CT 200h este o alternativă luxoasă pentru cei care caută o mașină mai puțin „ciudată” dar la fel de economică precum Prius.

 
 
Citește și:
› Lexus, cel mai fiabil brand auto ...04/05/2016
› Noul Lexus RX, disponibil și în România de la 48.450 Euro ...05/03/2016
› Lexus NX, avanpremieră la Iași ...01/10/2014
› Drive Test: Ford C-MAX 2015 ...27/09/2015
› Drive Test: Toyota Aygo 2015 ...05/10/2014
› Drive test: Toyota GT 86, o mașină sport cu motor de 200 CP dar e ...10/10/2012
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2021 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005 - 2021 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.