Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Drive test Honda Accord - un fenomen denumit Accord

Drive test Honda Accord - un fenomen denumit Accord

Publicat în data de: 27 Septembrie 2007
Categorii: Honda, Drive-test, Stiri.
 

Prin bunăvoința dealerului ATI Motors Company, a cărui ușurință în cedarea mașinilor pentru drive teste începe să devină legendară, am purces la un mic drive alături de o Honda Accord 2.0 i-VTEC în echiparea Confort.



Am remarcat pe străzile orașului un nou fenomen ce a evoluat încet, de la aparițiile rarisime de la început, la o prezență obișnuită în trafic a unui anume automobil; să fie oare un început de rafinare a gusturilor comparatorilor care au aflat că nu numai nemții fabrică mașini, să fie o moda trecătoare… cine știe… dar fenomenul numit Honda Accord trebuia musai cercetat îndeaproape.

Modelul a fost lansat în anul 2003 suferind un facelift în 2006, când Accordul a primit o grilă față mai agresivă ce trădează de la prima privi-re înclinațiile sportive ale mașinii, pe mijlocul acesteia tronând litera H, logoul mărcii Honda (literă care duce la multe confuzii în rândul profanilor ce bucuroși te întreabă daca merge bine Hyundaiul - vorba românului mulți văd puțini cunosc). Spre norocul nostru, și al posesorilor, Accordul nu este mașina coreeană ci o japoneză pur sânge care oferă șoferului senzații tari, sau confort după cum variază gradul de încărcare cu plumb a piciorului drept. Ca noutate după facelift mai remarcăm accelerația drive by wire și un rework al motorului de 2,0 litri care are acum o curbă de cuplu optimizată.

Motor, cutie de viteze, tren de rulare, suspensii
Interiorul un pic cam sobru, dar confortabil și practic, este ușor trecut cu vederea după pornirea motorului, unul rafinat pe benzină de 2,0 litri 16 supape i-VTEC cu distribuție pe lanț ce oferă un cuplu de 190 N/m la 4000 de rpm și ”doar” 155 CP la 6000 rpm. Deși în istoria mărcii Honda găsim motoare VTEC de 1,6 litri și 160 CP sau de 2,0 litri și 240 CP, motorul testat de noi este echipat cu i-VTEC, varianta economică a celebrului sistem brevetat de HONDA. Tot am pomenit de VTEC dar nu am precizat ce înseamnă și anume: “Variable valve Timing and lift Electronic Control “ ceea ce într-un mod simplist s-ar traduce prin faptul că avem doua motoare într-unul singur unul ce oferă un consum mic la un trafic urban sau un mers de croazieră normal, și altul care oferă putere, viteză și adrenalină.

Modelul testat a fost echipat cu pe 16` și gume de 205/55 Michelin Pilot, alegere pe care noi am fi schimbat-o la orice oră cu 225/45/R17, mai potrivite pentru caracterul sportiv al mașinii. Prima impresie cu motorul este una perfect normală, mașina este silențioasa, motorul trage liniar până la 4000 de rpm totul este normal , potrivit unei familii aflate în plimbare. Dar totul se schimbă la o apăsare hotărâtă a pedalei de accelerație, turometrul urcă liniar spre 4000 rpm după care viteza de urcare de la 4000 spre 7000 creste proporțional cu pulsul șoferului. Motorul are un sunet inconfundabil ceva gen Hondaaaaaaaaa, un sunet care îndeamnă șoferul la turații și viteză, multă viteză … păcat că e ilegală.

Performante
Motorul cuplat la o transmisie manuală cu 5 rapoarte obține un timp de 7,4 sec în testul de accelerație de la 80 la 120 km/h, respectiv de 10,5 pentru plecarea din treapta a 4 a și 15,16 cu treapta a 5-a. Nu pare nimic deosebit față de timpii obținuți cu alte modele de 150 CP, dar posesorii de Accord știu ca pentru a obține maximul de performanța o depășire de la 80 Km/h se începe obligatoriu cu treapta a 2-a, a cutiei de viteze, lăsând motorul să urle până când acul vitezometrului ajunge la 110 km/h după care doar restul de 10 km/h se vor parcurge în treapta a 3-a. Recomandăm efectuarea acestui mic experiment potențialilor cumpărători care vor dori să testeze automobilul. În cazul reprizelor de la 110 la 150 km/h am obținut valorile de 8,5 sec cu plecare din treapta a 3-a; 12,5 sec cu plecare din treapta a 4-a și 16,9 sec cu plecare din treapta a 5-a, remarcând același lucru și în cazul altor motoare de turație și anume importanța sincronizării între treapta de viteze și turația motorului pentru a putea obține un maxim de satisfacție.

Pentru amatorii de liniuțe (și pentru protecția motorului) cei de la Honda au dotat Accordul cu limitare de turație când motorul nu este în sarcina la 4000 de rpm. Astfel, cu pedala de accelerație apăsată la podea, mașina stă cuminte la 4000 rpm oferindu-ne cuplul maxim pentru o plecare în forță. Timpul declarat de producător pentru accelerația de la 0 la 100 km/h este de 9,6 sec, dar valorile obținute de noi în 3 teste au fost de 9,34 sec, 9,00 sec și 9,03 sec. Aceste valori nu pot decât să ne bucure în condițiile în care pe același traseu, în aceleași condiții meteo, cu același șofer și cu același cronometru alte mașini testate au obținut valori mai mari decât cele declarate de producător.

Cu toate acestea avem și lucruri care nu ne plac la Honda Accord, mai exact frânele. Pentru o mașină care incită la viteză considerăm că sistemul de frânare ar fi trebuit să fie mai eficient, mașina testată obținând în testul de frânare de la 100 la 0 km/h un timp de 3,25 sec, timp ce poate ar fi fost mai scăzut dacă mașina testată ar fi fost echipată cu alte pneuri. Dotarea standard a Hondei Accord include 2 discuri de 280 mm ventilate pentru față și 2 discuri de 260 mm spate, ajutate de ABS, EBD și EBA, sisteme care cumulate duc la un control bun pe întreaga perioadă de frânare.

În ceea ce privește stabilitatea mașinii pe zonele virajate, Accordul vine echipat standard cu VSA , sistem ce asigură controlul tracțiunii și stabilității, mașina testată dovedindu-se a avea un comportament corect în virajele atacate în forță cu un comportament ușor supravirator al trenului spate în cazul depășirii bunului simt. Direcția asistată hidraulic oferă un feed back foarte bun, sporind plăcerea condusului. Suspensiile deși asigură mașinii o stabilitate bună, sunt setate pentru confort, recomandarea noastră fiind achiziționarea unui kit de suspensie sport, kit ce se regăsește pe lista de opționale oferită de dealerul ATI Motors Company.

Consum
Rezervorul Hondei de 65 litri oferă o autonomie bună în cazul în care deplasarea se efectuează cu viteza legală, Accordul fiind creditat cu un consum de 6,2 litri la 100 km în extraurban și de 10,6 litri la mersul urban. Aceste valori sunt realizabile doar dacă șoferul dă dovadă de mult calm și î-și tratează mașina cu multă blândețe, lucru care sincer mi se pare greu de realizat. Mai ușor de realizat a fost consumul obținut de noi în drive-test de 16 litri la 100 km, consum ce trădează modul în care am savurat accelerațiile Hondei Accord.

Siguranță, interior, dotări
Siguranța de 4 stele la Euro NCAP a fost obținută grație airbagurilor frontale și laterale față și a celor cortină fața/spate, mașina fiind penalizată de riscul accidentării genunchilor în planșa de bord.
Dotările interioare în echiparea Confort sunt unele normale, care nu epatează cu nimic dar care oferă servodirectie asistată, climatizare cu două zone și filtru de polen, volan reglabil pe adâncime și înălțime, oglinzi și geamuri electrice, scaun șofer cu reglaj lombar, bancheta spate rabatabilă 60/40, radio CD, suport ochelari și vopsea metalizată, multe dintre aceste dotări fiind pe lista de opționale a concurenței. Datorită modului de funcționare a motorului Accordul poate fi condus atât de mama grijulie care își duce copiii la grădiniță, de tânărul șofer în căutarea adrenalinei cât și de managerul de succes pentru care imaginea contează.

Concluzie
Deși as prefera ca Accordul să fie dotat cu frânele și suspensia unui Civic Type R, să aibă bordul unui Civic 5d și să consume cât un Jazz, este totuși o mașină care la prețul de 19611 Euro DDP oferă mult mai mult decât concurența, fie ea europeană sau asiatică. Per total mașina merită premiul nostru pentru BEST BUY în categoria “Large Family Cars” în limita a 20000 Euro DDP oferind compromisul ideal între putere, consum, confort, siguranță, ținută de drum și preț de achiziție.


 
 
Citește și:
› Honda HR-V, facelift și îmbunătățiti importante pentru 2019 ...13/08/2018
› VIDEO: Honda a prezentat motocicleta care se auto-balansează ...09/01/2017
› Hyundai GENESIS G90 lansat pe piața din Europa la Geneva 2016 ...02/03/2016
› Drive Test: Ford C-MAX 2015 ...27/09/2015
› Drive Test: Toyota Aygo 2015 ...05/10/2014
› Drive test: Toyota GT 86, o mașină sport cu motor de 200 CP dar e ...10/10/2012
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.