Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Drive test: Ferrari F430 Spider

Drive test: Ferrari F430 Spider

Publicat în data de: 10 Ianuarie 2008
Categorii: Drive-test, Stiri, Ferrari.
 

Bolidul de 490 CP, Ferrari F430 Spider, ne-a fost pus la dispoziție prin bunăvoința Domnului Eduard Costel Vidrașc, proprietarul Oted Grup Iași. Mașina din drive test a fost achiziționată în leasing din Germania, la un preț de 215.000 euro.



Asigurarea Casco pentru un an de zile ajunge la 13000 de euro, echivalentul unui automobil de clasa medie în România. Domnul Eduard Costel Vidrașc a apelat la cinci firme specializate pe asigurări CASCO, fiind refuzat de două dintre ele. „Nici firma la care am semnat în final contractul nu acoperă toate riscurile”, a prezentat Vidrașc implicațiile pe care le presupune posedarea unui astfel de autoturism exclusivist.

Viteza maximă cu care s-a rulat în România a fost de 240 km/h atinsă pe drumul București - Iasi, atunci când a fost adusă. Prima revizie se va face la 10000 de km parcurși. Consumul de combustibil realizat pe străzile noastre a depășit 20 litri/100 km. Pe lângă echiparea standard, proprietarul modelul F430 Spider a optat și pentru pachetul cu discurile de frâna ceramice (14000 de euro) și pachetul „carbon” disponibil pentru interior. Ferrari F430 Spider nu a fost singura mașina pe lista de achiziții a Domnului Eduard Costel Vidrasc. Lamborghini ar fi avut prioritate, dar pentru ca mașina era prea joasă, iar străzile din România sunt cum sunt, a renunțat.

La prima vedere mașina este impresionantă, agresivitatea exterioară dată de prizele de aer largi, jantele foarte mari, cauciucurile foarte late nu este doar o impresie, ca în cazul multor mașini „tunate” ci este una reală și foarte bine susținută de tehnologia înglobată în această mașină. După așa zisa urcare în mașină (de fapt fie vorba între noi este o coborâre în mașină) rămâi plăcut impresionat de confortul scaunelor, de atenția cu care sunt lucrate fețele de portieră și planșa de bord , senzație cauzată în mare parte de faptul că totul este îmbrăcat în piele . Inserțiile de carbon te aduc la realitatea ca totuși nu te afli într-o limuzină de lux ci într-un alergător de circuit. În mașina prezentată a fost montat opțional și un sistem audio cu navigație care își face simțită prezenta până la un punct după care devine neinteresant, care e punctul respectiv va întrebați ?... răspunsul e simplu: acela în care este pornit motorul!

Vibrația motorului amplasat în spatele scaunelor și sunetul inconfundabil tip FERRARI îți cresc adrenalina instant. Începem mica noastră plimbare prin oraș, acolo unde proprietarul utilizează mașina preponderent în modul LOW GRIP, prezența diferențialului electronic făcându-se simțită din plin. În acest mod cutia de viteze F1 schimbă automat treptele pe la 4000-5000 de ture iar E-Diff transmite roților un cuplu redus senzația de mașina de curse nefiind prezentă. Deși modul Low Grip setează și suspensiile nu pot spune sub nici o formă ca acestea sunt moi sau confortabile, gropile mioritice simțindu-se foarte bine în coloana vertebrala a ocupanților.

Ieșim din calvarul traficului urban, acolo unde mașina este ușor de condus dar în nici un caz nu se simte în largul ei, și ne îndreptam încet spre „Sculeni Ring” , acolo unde carosabilul corespunde cât de cât performanțelor mașinii. Ieșim din oraș ...ne oprim un pic pe loc... Manettino trece pe modul RACE ( după spusele proprietarului pentru prima dată) ...și... BOOOOM ...mașina cu “Matricola No152087” țâșnește brusc, capul meu face cunoștința cu tetiera ( molcuță ... nimic de obiectat ) motorul de 490 de cai trage tot aerul furnizat de cele 2 mari guri aflate pe partea superioară a aripilor spate ... E-Diff trimite toata puterea la roti ... schimbarea treptelor se face mai repede decât ar putea-o face un om ... și 1...2...3... Avem 150 km/h deja....4....190… dar vine prima curbă. Mă uit in retrovizoare după colegii de la redacție dar nu-i vad ... Who cares ... mă bucur de senzație la maxim … ieșim din viraj, accelerația la maxim și mașina arata pentru ce a fost făcuta : pentru viteză și adrenalină, zgomotul motorului de 4300 cmc care urca la 8500 de ture este infernal , muzica nu se mai aude ... dar nici nu-i duce nimeni dorul. Pe dreapta la un kilometru în fața un camion oprit cu niște muncitori care roiau in jurul lui ... îi văd că se opresc toți se uita în direcția noastră și dispar din carosabil... încetinim ...un pic... și vroommm iarăși, lăsându-i pe gura căscată să se bucure de sunetul eșapamentului cu 4 țevi . Dar vai.... sună telefonul ... al meu ... nu vreau sa răspund dar până la urma o fac ... colegii din redacție vor sa facă poze ... trebuie să oprim și sa-i așteptam ... gata distracția. Oprim mașina, o decapotam și ne bucurăm din plin de fotografierea unei decapotabile într-o frumoasă zi de toamnă.

Am ocazia să studiez mai bine volanul și sa remarc prezenta a încă unui mod după modurile Sport și Race ... și anume CST OFF, mod de care se pot bucura doar piloții europeni, opțiunea nefiind disponibilă pentru SUA. CST (Control, Stability and Traction)OFF este recomandabil a fi folosit doar pe circuite din simplul motiv ca singurul ajutor rămas pilotului este ABS-ul cu EBD , deci șansele unei ieșiri in decor cresc simțitor.

Terminăm sesiunea foto și începem repriza a 2-a de adrenalină. Scenariul se repetă: modul Race activat ... 180 km/h și nimeni și nimic nu ne stă în cale... BA DA ... frâna! În față noastră o berlină cu injecție (Dacie) depășește haotic o altă berlină pe carburație, așa ca frânele ceramice furnizate de Brembo sunt puse la încercare și fac față cu brio testului. Remarcam echiparea frânelor cu etriere cu 6 pistonase în față și 4 pistonase pe spate (dar pe spate mai exista și un al doilea etrier montat diametral opus față de primul!) frâne opționale care au costat 14000 de euro și care au o rezistență sporită față de cele standard (aproximativ 350 de ture de circuit la Fiorano în condiții de curse). Se termină depășirea fulminantă executata de ceilalți participanți la trafic și trecem instant pe lângă ei bucurându-ne încă 2 km de sunetul motorului și gata reintrăm în oraș… aceleași gropi.. același calvar... iar adrenalina creste doar din cauza traficului nu a mașinii.

Poate nu suntem prima revistă din România care a testat Ferrari F430 Spider și poate nu suntem nici ultima revistă care a testat acest sportiv plin de mușchi și prezență dar știm că echipa Informații Auto a testat pentru Dumneavoastră succesorului modelului 360 Modena si anume: Ferrari F430 Spider.

Sperăm ca în viitorul apropiat să vă mai delectăm si cu alte automobile cu nume mari în istorie, automobile cu sute de cai putere, și poate vom reuși să vă oferim și un test comparativ. Puține automobile de acest fel sunt în România, dar una dintre ele este 100% moldoveancă, de-a noastră!

 
 
Citește și:
› Drive Test: Ford C-MAX 2015 ...27/09/2015
› Drive Test: Toyota Aygo 2015 ...05/10/2014
› Drive test: Toyota GT 86, o mașină sport cu motor de 200 CP dar e ...10/10/2012
› VIDEO: Ferrari LaFerrari vs Lamborghini Sesto Elemento pe o autos ...11/07/2014
› Noul Ferrari California T, lansat oficial în România ...07/07/2014
› Oficial: Planul Fiat-Chrysler pe următorii 5 ani ...07/05/2014
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.