Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți De ce schimbarea anvelopelor cu cele de vară este singura opțiune rațională

De ce schimbarea anvelopelor cu cele de vară este singura opțiune rațională

Publicat în data de: 15 Aprilie 2016
Categorii: Siguranta, Stiri.
 

Acum că am trecut la ora de vară, toată Europa așteaptă vreme mai caldă. O serie de ritualuri anuale marchează această schimbare de sezon: curățarea terasei, tunderea gazonului și pentru milioane de oameni, schimbarea anvelopelor de iarnă cu cele de vară.



foto-de ce schimbarea anvelopelor cu cele de vara este singura optiune rationala
În jur de 43% dintre șoferii europeni trec la anvelope de iarnă pentru sezonul rece, cu diferențe uriașe în funcție de regiune. În timp ce 92% dintre polonezi și 88% dintre germani conduc cu anvelope de iarnă, cifrele scad la 23% în Franța și la doar 8% în Marea Britanie . La modul general, folosirea anvelopelor de iarnă în Europa este în creștere, în parte datorită vremii total neprevăzute pe timp de iarnă din ultimii ani, dar și ca urmare a noilor reglementări naționale de siguranță rutieră. Analiza Bridgetone a profilului conducătorului auto arată că șoferii familiști, mai ales părinții, sunt grupul cel mai probabil să schimbe la anvelope de iarnă în fiecare an.

Dar, în ciuda informațiilor publicate repetat cu privire la faptul că anvelopele de iarnă nu performează în mod adecvat pe vreme caldă, un număr surprinzător de șoferi nu trec înapoi la anvelopele de vară. Cercetările Bridgestone arată că, spre exemplu, aproape 10% dintre șoferii italieni rămân cu anvelopele de iarnă peste vară și această cifră crește la 18% în Danemarca .

Jake Rønsholt, Managing Director, Consumer Business Unit, Bridgestone Europe comentează: “Dacă ești tentat să îți păstrezi anvelopele de iarnă pe timpul verii, sfatul Bridgestone este simplu: nu face asta! Adevărul este că doar anvelopele de vară îți pot oferi siguranța și performanța de care ai nevoie pe vreme caldă.”

Schimbă-ți anvelopele de iarnă acum
Prin compusul lor special și prin modelul benzii de rulare, anvelopele de iarnă sunt proiectate să rămână moi și flexibile în condiții reci, oferind tracțiune și aderență la temperaturi scăzute pe suprafețe uscate, umede și cu gheață. Dar pe măsură ce temperaturile cresc, anvelopele de iarnă își pierd aceste avantaje, aderența scade și banda de rulare începe să se uzeze mai repede.

Pe de altă parte, anvelopele de vară folosesc un compus mai tare care nu își pierde aderența pe carosabil fierbinte. La temperaturi ridicate, anvelopele de vară oferă performanțe generale îmbunătățite față de anvelopele de iarnă, mai ales la frânare, manevrabilitate, rezistență la uzură, rezistență la rulare și economie de carburant.

Mai sigure pe asfalt ud și uscat
Testele Bridgestone arată că diferența de performanță dintre anvelopele de vară și cele de iarnă în termeni de frânare și manevrabilitate pe vreme căldă pot varia între 30% și 8%, în funcție de condițiile de drum și de temperatură. Pe vreme umedă și o temperatură de aproape 30°C, un vehicul echipat cu anvelope de vară de calitate bună are o distanță de frânare cu 30% mai mică decât un vehicul echipat cu anvelope de iarnă. În anumite condiții, diferența poate egala chiar de două ori lungimea mașinii!

Mentenanța anvelopelor, la fel de importantă
Pe lângă trecerea la anvelopele potrivite sezonului, este de asemenea important să ai grijă de ele. Pentru siguranța condusului, mai ales a manevrabilității și frânării, cei mai importanți doi pași sunt verificarea regulată a presiunii din roți și a adâncimii benzii de rulare.

Sfaturi utile
Bridgestone îți recomandă să îți verifici presiunea din pneuri o dată pe lună. Dacă nu ești sigur, poți găsi nivelurile recomandate de presiune ale mașinii în manualul de instrucțiuni, pe stâlpul ușii șoferului, pe capacul rezervorului de carburant sau pe capacul torpedoului. Pentru a verifica dacă anvelopele au încă suficientă adâncime rămasă, în canalele principale ale acestora există indicatoare de uzură; dacă canalul principal are o adâncime mai mică sau egală cu indicatoarele de uzură, înseamnă că banda de rulare s-a uzat sub minimul legal de 1,6 mm și este timpul să înlocuiești rapid anvelopele. Cerința de adâncime minimă este valabilă în toate canalele principale și pe toată circumferința anvelopei.

În mod regretabil, cercetările europene recente arată că foarte mulți șoferi nu au grijă de anvelopele lor: 76% dintre șoferi nu verifică presiunea roților o dată pe lună, iar 54% verifică adâncimea benzii de rulare cel mult o dată pe an, sau niciodată!

Pe scurt, pentru condusul în condiții de siguranță asigurați-vă că vă schimbați înapoi la anvelopele de vară când iarna a spus în cele din urmă la revedere - și apoi în mod regulat verificați presiunea din anvelope și adâncimea benzii de rulare.

 
 
Citește și:
› Renault Clio, siguranță de 5 stele la testele Euro NCAP ...09/06/2019
› Volvo va limita viteza maximă a automobilelor sale ...01/04/2019
› Mazda6 2018, siguranță de 5 stele la testele Euro NCAP ...28/10/2018
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.