Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Dacia Sandero - dezvăluit în premieră mondială la Geneva

Dacia Sandero - dezvăluit în premieră mondială la Geneva

Publicat în data de: 04 Martie 2008
Categorii: Dacia, Auto-show, Prezentare, Stiri.
 

După Logan, Logan MCV, Logan Van și Logan Pick-Up, Dacia continuă să-și extindă gama de modele cu Sandero, un bicorp (hatchback) cu 5 portiere și dimensiuni generoase, prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva 2008.



Fabricat la uzina de la Mioveni, modelul Sandero are toate calitățile fundamentale ale vehiculelor din gama Dacia: interior spațios, capacitate mare de încărcare și robustețe.

Dacia Sandero va fi comercializată progresiv în Europa, începând cu iunie 2008. Ca toate celelalte vehicule din gama Dacia, Sandero va oferi un raport preț/prestații imbatabil.

Toate avantajele unui vehicul modern si accesibil
Dacia Sandero se afirmă ca un model bicorp modern al cărui design seducător evocă dinamism și robustețe. Partea frontală se remarcă prin blocurile optice expresive și moderne; bara de protecție și grila radiatorului sunt perfect adaptate ansamblului caroseriei. Conturul în formă de „val întors” care domină flancurile caroseriei contribuie la imaginea robustă a vehiculului, la fel ca și baghetele laterale de protecție (disponibile în funcție de versiune). Stilul adoptat de partea din spate consolidează impresia de vehicul spațios și robust.

Interiorul întrunește toate atributele de seducție și calitate. Planșa de bord este modernă și funcțională. Desenul său poate varia, în funcție de versiune, datorită jocului de nuanțe și al tratamentului diferit al unor suprafețe. Panourile portierelor au un design modern, cu mânere și baghete decorative elegante. Urcarea în gamă este evidențiată la Dacia Sandero prin trei variante de tratament al planșei de bord, cărora le corespund patru variante de tapițerie. O atenție specială a fost acordată ergonomiei: toate comenzile se află „la îndemână” iar informațiile tabloului de bord sunt ușor lizibile.

Eficiență și confort
Dacia Sandero utilizează platforma B0 (platforma Logan, provenită din platforma B a Alianței Renault-Nissan), cu puntea față de tip pseudo McPherson cu braț triunghiular. La rândul său, puntea spate provine și ea din platforma B0, având formă de H cu profil deformabil și epura programată; la aceasta se adaugă arcurile elicoidale și amortizoarele verticale cu cursă de suspensie mărită. O atenție deosebită a fost acordată dimensionării suspensiilor: articulațiile brațului inferior și ale punții spate favorizează precizia conducerii și ținuta de drum în cazul schimbărilor bruște de direcție. Ca și celelalte modele din gama Dacia, Sandero are o gardă la sol înaltă (155 mm), ceea ce îi permite să înfrunte toate tipurile de șosele și îi conferă o reală polivalentă. Sandero beneficiază de un scut de protecție care asigură rularea fără riscuri pe drumurile neamenajate.

Majoritatea versiunilor beneficiază de un sistem de direcție asistată, sigur și precis. Versiunile de intrare în gamă sunt echipate cu un sistem de direcție manuală, acest element contribuind la menținerea unui preț accesibil. Efortul la volan este diminuat, datorită creșterii ușoare a raportului de demultiplicare față de modelul Renault Clio II.
În funcție de versiune, scaunul șoferului poate fi reglat atât pe înălțime, cât și în zona lombară. Ca un element suplimentar de confort, Dacia Sandero dispune, în funcție de nivelul de echipare, de volan reglabil pe înălțime. Comenzile, amplasate ergonomic sub volan, au în vedere confortul șoferului.

Nivelul de confort termic din noul hatchback Sandero răspunde exigențelor climatice din numeroase țări. Traseul conductelor care asigură circulația aerului a fost astfel conceput încât nivelul de temperatură dorit să fie atins cât mai rapid în fazele de demaraj, mai ales în condiții extreme de căldură sau frig.

O gamă completă de motorizări
Dacia Sandero preia motorizările pe benzină (1.4 litri 75 CP și 1.6 litri 90 CP) și pe motorină 1.5 dCi 70 CP și 1.5 dCi 85 CP), care și-au dovedit deja eficiența pe numeroase vehicule din familia Renault și care au contribuit, în egală măsură, la succesul gamei Dacia.

Cele două motoare pe benzină de 1.4 litri și 1.6 litri corespund perfect criteriilor de cost, robustețe și întreținere ușoară, caracteristice mărcii Dacia. Ambele propulsoare se disting prin cuplul care atinge valori importante începând chiar de la turații joase și care este disponibil pe o plajă largă de utilizare. Nu în ultimul rând, cele două motoare se remarcă prin consumul redus de combustibil.

Motorul 1.5 dCi este o adevărată referință pentru motorizările diesel, fiind recunoscut drept unul dintre cele mai performante motoare diesel din lume la acest nivel de cilindree. Este vorba despre un grup motopropulsor de înaltă tehnologie, dotat cu un sistem de injecție directă common rail de a doua generație, care oferă prestații excelente în condițiile unui nivel de consum foarte redus. Motorul 1.5 dCi este disponibil atât în versiunea de 70 CP, cât și în versiunea mai dinamică, de 85 CP (versiune lansată la sfârșitul anului 2007 pe modelele Logan berlină și Logan MCV). Dispunând de un nivel de emisii de CO2 scăzut, motoarele 1.5 dCi 70 CP și 1.5dCi 85 CP prezente pe Dacia Sandero se caracterizează printr-un impact ecologic deosebit de redus.

Generozitatea - atribut al modelului Dacia Sandero
Un spațiu interior și o capacitate de încărcare specifice segmentului superior, al mașinilor compacte

Dacă prețul de vânzare al modelului Dacia Sandero corespunde celui al unui vehicul de clasă mică, dimensiunile sale interioare și exterioare foarte generoase țin mai degrabă de categoria superioară, a vehiculelor compacte. Cu o lungime de 4,02 mm, o lățime de 1,75 m și un ampatament de 2,59 m, Dacia Sandero oferă un raport preț/ spațiu interior de neegalat.

Înălțimea până la plafon în zona banchetei spate este de 878 mm. Distanța între nivelul genunchilor pasagerilor din spate și spătarul scaunelor din față atinge 145 mm, iar lățimea la nivelul coatelor este de 1425 mm. Dacia Sandero oferă astfel suficient spațiu pentru ca trei adulți să stea confortabil pe bancheta spate sau pentru instalarea, pe aceeași banchetă, a unor scaune pentru copii. Accesul la interior este foarte ușor datorita unghiului larg de deschidere a ușilor din spate, care poate ajunge până la 67°.

Portbagajul are o capacitate de 320 de litri, ceea ce reprezintă o valoare imbatabilă pentru un vehicul de asemenea dimensiuni și disponibil la un asemenea nivel de preț. Ca element practic suplimentar, bancheta spate este rabatabilă și fracționabilă în proporție de 1/3 – 2/3 (în funcție de versiune). În cazul în care bancheta este complet rabatată capacitatea de încărcare maximă ajunge la 1200 litri. Astfel, Dacia Sandero se afirma drept un model bicorp foarte spațios, care oferă confort suficient pentru 5 persoane.

Siguranța, un element indispensabil
Dacia Sandero beneficiază de experiența recunoscută a grupului Renault în domeniul siguranței.

În materie de siguranță activă, sistemul de frânare al Dacia Sandero a făcut obiectul unei atenții deosebite. Astfel, caracteristica frânării (bruscă, progresivă), corespunde criteriilor îm vigoare pentru vehiculele din segmentul B în Europa. Dacia Sandero poate fi echipată cu sistemul ABS Bosch 8.1 de ultimă generație. Acesta dispune de un repartitor electronic al forței de frânare (EBV) și - în premieră pentru gama Dacia - de asistență la frânarea de urgență (AFU).

Dacia Sandero beneficiază totodată de numeroase dispozitive în ceea ce privește siguranța pasivă. Un prim exemplu în acest sens este utilizarea unor materiale precum tabla de oțel cu limite extinse de elasticitate, care asigură o mai bună rezistență a habitaclului, limitând deformările acestuia în caz de impact frontal.
Armătura volanului, din magneziu, precum și coloana de direcție retractabilă contribuie la repartizarea energiei cinetice degajate în caz de impact. Același lucru este valabil și pentru planșa de bord din polipropilenă cu structură de tip fagure, care diminuează consecințele unui potențial impact asupra genunchilor. În plus, forma planșei de bord urmează linia picioarelor în partea inferioară, ceea ce reduce impactul în această zonă. Protecțiile pentru pasager și șofer, care protejează zona picioarelor și a gleznelor, completează acest dispozitiv de siguranță.

Dacia Sandero este echipata cu centuri de siguranță cu prindere în 3 puncte, care dispun, în cazul centurilor din față, de limitatoare de efort pentru o mai buna protecție în zona toracelui. În funcție de versiune, centurile de siguranță sunt completate cu un sistem de reglare pe înălțime, care optimizează susținerea corpului în caz de impact. Sistemul de reținere poate fi completat, în cazul locurilor din față, de dispozitive pirotehnice de pretensionare. În funcție de nivelul de echipare, Dacia Sandero poate fi prevăzută cu până la 4 airbag-uri. Airbag-ul șofer a fost special conceput pentru Dacia Sandero, fiind prevăzut cu un orificiu prin care se reglează presiunea exercitată asupra corpului în cazul activării. Cele două airbag-uri laterale din zona capului și a toracelui – disponibile în opțiune în funcție de versiune – oferă o protecție suplimentară în caz de șoc lateral, completată de structurile de protecție incorporate în portiere. Scaunele ranforsate dispun de tetiere special concepute pentru a evita un traumatism al vertebrelor cervicale în caz de impact brutal din spate. Această configurație nouă ameliorează poziția spatelui și asigură o poziție mai confortabilă a capului. Dacia Sandero beneficiază de sistemul de fixare ISOFIX pentru copii pentru locurile laterale din spate.

Sandero, al cincilea vehicul al gamei Dacia
Lansarea modelului Sandero marchează o etapă majoră în dezvoltarea mărcii Dacia. Gama sa de modele, compusa deja dintr-o berlină tricorp, dintr-un break, la care se adaugă o furgoneta și un pick-up, este completată acum cu un vehicul aparținând segmentului modelelor bicorp, care îi deschide accesul către un public nou.

Dacia Sandero va fi introdusă treptat, începând din iunie 2008, pe piețele din Europa, în Turcia și în Maghreb. Asemenea celorlalte modele din gama Dacia, Sandero se adresează clienților raționali, pragmatici și tineri, pentru care prețul reprezintă principalul criteriu de cumpărare al unei mașini. Dacia Sandero va seduce clienții care își doresc un bicorp spațios și accesibil, atât la cumpărare cât și în utilizare.

Oferta pe care Dacia o propune în România va fi compusă din cinci modele: Logan berlina, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-Up și Sandero. În Europa de Vest, la numai trei ani de la lansarea mărcii, Dacia va propune o gamă inedită, formată din trei vehicule: Logan, Logan MCV și Sandero.

Dacia Sandero - galerie foto live de la Geneva Motor Show 2008!

 
 
Citește și:
› Dacia anunță la Paris un nou motor în gamă ...02/10/2018
› Dacia vinde mașini online ...25/08/2018
› Dacia, 50 de ani de la prima mașină ...20/08/2018
› Noua Mazda3 va fi lansată în premieră la Salonul Auto de la Los A ...10/11/2018
› SEAT își prezintă toate noutățile la Paris ...11/10/2018
› Dacia anunță la Paris un nou motor în gamă ...02/10/2018
› A patra generație Honda CR-V ajunge pe piață în noiembrie 2012 ...26/07/2012
› BMW ConnectedDrive 2012, ce aduce nou ...12/07/2012
› Opel Adam, dezvăluit complet înaintea debutului de la Paris Motor ...11/07/2012
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2017 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2018 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.