"
Sandero va fura din clienții berlinei (Logan Sedan - n.r.). Garantat, Sandero va depăși vânzările berlinei", a declarat, marți, agenției MEDIAFAX, vicepreședintele Automobile Dacia, Constantin Stroe. El a precizat că platforma Logan este flexibilă și permite producția mai multor modele.
"Vor fi mici probleme cu furnizorii, care vor trebui să-și adapteze producția în funcție de cererile pentru diversele modele Dacia", a mai spus Stroe. Dacia a prezentat, marți, la salonul auto de la Geneva, modelul Sandero, mașina în două volume și cu cinci uși urmând să fie lansată pe piața românească, în luna iunie, la un preț care nu va depăși 9.500 de euro pentru versiunea cu echipare de top.
Dacia Sandero va fi disponibilă în patru variante de motorizare, respectiv două pe benzină și două diesel. Unul dintre motoarele pe benzină va avea 1,4 MPI și 75 CP, iar celălalt 1,6 MPI și 90 CP. Motorul diesel, 1,5 dCI, va fi disponibil în două variante de putere, 70 CP și 85 CP.
Din luna septembrie, uzina din Mioveni va fabrica zilnic 500-600 de unități Dacia Sandero, model derivat din Renault Sandero, comercializat de grupul francez în Brazilia și Argentina. Noul model este al cincilea autoturism dezvoltat de Renault și Dacia pe platforma Logan (B0).
Celelalte patru versiuni fabricate pe această platformă sunt Dacia Logan Sedan, Logan MCV (break), Logan VAN (furgonetă) și Logan Pick-Up (mini camionetă). Oficialii Dacia au afirmat anterior că noul model va fi comercializat în România din a doua parte a acestui an, la prețuri similare Logan Sedan. Cel mai ieftin automobil de acest fel costă 6.400 de euro, cu TVA inclus, și este echipat cu un motor pe benzină de 1,4 litri, care dezvoltă 75 CP. Cel mai scump Logan Sedan costă 11.205 euro, cu TVA, și are un motor diesel de 1,5 litri și 85 CP.
Vânzările totale ale companiei Dacia au crescut în 2007 cu 17,4%, la 230.473 de unități, de la 196.378 de unități în urmă cu un an. Evoluția vânzărilor a fost susținută de autoturismul Logan, care a fost vândut în 367.745 de unități la nivel global, cu 48% mai mult decât în 2006, atât sub marca Dacia cât și sub brand Renault.