Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTTR) trage din nou un semnal de alarmă pentru înfrânarea majorării prețurilor, fenomen ce dirijează inevitabil, prin componenta de transport, creșterea prețurilor finale ale tuturor produselor de pe piață pentru consumatori.
„Considerăm că, prevederea introducerii unei accize de 7 eurocenți la litrul de carburant este total nepotrivită în acest moment și dorim să menționăm că aceasta reprezintă o amenințare gravă și permanentă pentru stabilitatea unei industrii cu un impact atât de puternic asupra economiei. Industria transporturilor a ajuns la limita toleranței si suportabilității, astfel că orice majorare a costurilor trebuie să fie transmisă integral și imediat clienților/beneficiarilor, evitându-se în acest mod dezechilibrul unui întreg sistem logistic”, se arată într-un comunicat al UNTRR.
De asemenea, orice sumă care se dorește a fi colectată din prețul carburanților nu poate fi obținută decât ca acciză direct în bugetul de stat. Fondurile speciale
nu sunt admise în Europa, astfel încât o eventuală alocare a sumelor colectate din majorarea accizelor pentru proiecte de infrastructură nu poate fi făcută decât prin bugetul de stat. Acest fapt demonstrează că orice enunț prin care se menționează că banii colectați prin mărirea accizei urmează să fie atribuiți într-un fond special destinat investițiilor în infrastructura rutieră, este una falsă și nefondată, susține UNTRR.
Transportatorii afirmă că dezvoltarea infrastructurii ar trebui să constituie subiectul parteneriatului public – privat într-o formă autentică, și nu folosind ca soluții binecunoscutele tertipuri românești.
UNTRR atrage atenția că sumele ar trebui să fie adunate din taxarea unei rețele de autostrăzi existente, nu închipuite, și este de părere că orice taxă suplimentară apărută înainte de a conecta capitala țării cu rețeaua de autostrăzi din Europa, devine inacceptabilă și total nejustificată.
Uniunea Transportorilor solicită Guvernului României o conștientizare a consecințelor negative care vor apărea ca urmare a creșterii accizei la carburanți și care vor afecta pe termen lung transportatorii rutieri din România și implicit întreaga economie a țării.