După doi ani de la ieșirea de sub protecția falimentului sub aripa grupului Fiat, condus de Sergio Marchione, Chrysler Group LLC anunță primul său trimestru profitabil.
Vânzărilor constructorului american au crescut cu 18% în primele trei luni ale anului 2011, pe fondul îmbunătății economice globale iar clienții au răspuns favorabil gamei noi de modele și camionete a Chrysler.
„Vânzările și performanțele financiare ale Chrysler Group de pe primul trimestru arată că linia noastră tânără de modele ia avânt pe piață și rezonează cu clienții”, a declarat Sergio Marchionne, CEO al Chrysler.
Vânzările pe piața din SUA au fost revitalizate de noul Jeep Grand Cherokee, ce a sărit cu 64%, și sedan-ul Chrysler 200, a cărui vânzări au crescut cu peste 40%, față de predecesorul său, Sebring.
Chrysler a raportat ultimul trimestru profitabil în 2007, imediat după ce a devenit o companie independentă, Daimler AG vânzându-și acțiunile către Cerberus Capital Management. Aceasta din urmă, însă, nu a investit banii necesari pentru a depăși cel mai mare declin de pe piața auto din ultimii 25 de ani, și drept rezultat Chrysler a fost cât pe ce să intre în faliment la sfârșitul lui 2008.
Atunci a intervenit guvernul SUA, autorizând un ajutor de stat de 10 miliarde de dolari și punându-l pe Marchionne în fruntea conducerii companiei după ce a ieșit de sub protecția falimentului, în iunie 2009.