Informații Auto logo


› cautare avansata



Ce schimbi la o mașină S-H adusă în țară ?
Presupun că te-ai uitat într-un service autorizat ca mașina să nu fie “ciocănită”, îndreptată, sudată, nituită sau chituită și ai primit asigurări că este OK.

Totuși niște mici operațiuni de întreținere trebuie efectuate, pentru a sta liniștit că nu vei avea surprize.

Chiar dacă de cele mai multe ori mașinile SH au carnet de întreținere în service, totul rămâne in definitiv la nivel de declarații și de încredere. Este greu de verificat dacă într-adevăr anumite lichide au fost total schimbate, sau doar completate ori înlocuite cu unele de calitate inferioară. Sincer, când vânzătorul vrea să scape de mașină, nu îl mai interesează să pună in motor ulei 0W-40 și cumpără 15W-40, mult mai ieftin.

Te duci in service, te înarmezi cu niște milioane bune si măcar știi ca cea ai pus cu mâna ta e sigur.

1. Schimb de ulei si filtru ulei. Obligatoriu. Te ajută să poți relua istoricul mașinii (știi când urmează viitorul schimb) și știi ce lichid se plimbă prin burtica mașinii.

2. Filtru de aer. Este mai simplu să îl schimbi decât să faci anchete și investigații privind uzura etc.

3. Filtru de combustibil. Este mai sigur. Mai ales că în “afară” se schimbă rar, iar în România nu va mai face față.

4. Distribuția. Ei bine, da! Mai ales la mașinile turbo-diesel, la care la 90.000 de km trebuie înlocuită distribuția (kit complet - curea, role, întinzătoare, eventual pompa de apă). Dacă mașina nu este luată de la un cunoscut și nu ai garanția 100% a schimbării (piese vechi păstrate, demontat capacul pentru a se vedea piesele noi etc.), distribuția trebuie schimbată. În cele mai multe cazuri, distribuția nu este schimbată, pentru că vânzătorul nu mai “sparge” 500 de euro pe un kit complet. Situația este valabilă și în cazul unui turbo-diesel care afișează 50.000 de km la bord făcuți în numai 4 ani. Cam suspect. Mașina poate avea lejer 100.000 de km și deci trebuie schimbată distribuția. Nu te lua după cei 50.000 de km!

5. Sistem de alarmă. Mai ales dacă este un sistem care nu s-a comercializat în România și ai primit o singură telecomandă la el. În caz că se strică, rămâi pe lângă mașină. Mai mult, dacă vrei să cumperi accesorii, vei vedea că nimeni nu le aduce în țară. Mai bine îți cumperi o alarmă after-market cu mult opționale, la care există service autorizat și piese de schimb.

6. Lichidul de frână, de răcire și pentru servo- direcție. La fel, nu se poate știi când au fost schimbate ultima dată.

Acestea sunt verificări obligatorii pentru ca mașina să funcționeze in bune condiții. Nu se cunoaște proveniența pieselor și data când au fost schimbate și mai bine nu riști. Nu am vorbit de pneuri, plăcuțe de frână sau alte elemente, care pot fi verificate vizual foarte ușor și nu există nici un dubiu.
înapoi la informații utile.

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2021 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005 - 2021 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.