Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți BMW M5 cu xDrive se pregătește de lansare

BMW M5 cu xDrive se pregătește de lansare

Publicat în data de: 17 Mai 2017
Categorii: Bmw, Stiri.
 

A șasea generație a BMW M5 va fi lansată în 2017. Noul model vine în premieră absolută cu sistemul M xDrive, a cărui tehnologie de tracțiune integrală permite dezlănțuirea calităților dinamice, dar păstrează, în același timp, emoția pură a noului sedan.



foto-bmw m5 cu xdrive se pregateste de lansare
 ›Galerie foto:
foto-bmw m5 cu xdrive se pregateste de lansare foto-bmw m5 cu xdrive se pregateste de lansare foto-bmw m5 cu xdrive se pregateste de lansare foto-bmw m5 cu xdrive se pregateste de lansare
foto-bmw m5 cu xdrive se pregateste de lansare foto-bmw m5 cu xdrive se pregateste de lansare foto-bmw m5 cu xdrive se pregateste de lansare foto-bmw m5 cu xdrive se pregateste de lansare
foto-bmw m5 cu xdrive se pregateste de lansare foto-bmw m5 cu xdrive se pregateste de lansare
Noul BMW M5 este cel emoțional sedan de înaltă performanță din această gamă pe care l-a lansat vreodată BMW M.

Pe lângă performanțe, caracterul practic cotidian al noului BMW M5 a fost mult îmbunătățit. Prin urmare, constituie un alt pas evolutiv din toate punctele de vedere pentru un concept de automobil extrem de reușit, care a fost lansat în 1984 odată cu prezentarea primului BMW M5.

Tren de rulare superior: M xDrive Dinamica de înaltă performanță, pe de-o parte, și caracterul practic cotidian și calitățile unui sedan business, pe de altă parte: acestea caracterizează abordarea tradițională M.

"Componenta principală a M xDrive este unitatea centrală de informații cu software specific M care furnizează control integrat al dinamicii longitudinale și laterale. Noua tehnologie a trenului de rulare - care debutează la noul BMW M5 - combină toată agilitatea și precizia tracțiunii spate standard cu atitudinea superioară și tracțiunea sistemului de tracțiune integrală", explică Frank van Meel, președinte al Consiliului de Administrație al BMW M GmbH. "În consecință, noul BMW M5 poate fi pilotat cu combinația familiară de sportivitate și precizie infailibilă atât pe circuit, cât și pe șosea - și în diferite condiții meteorologice."

Sistemul M xDrive permite o configurație orientată spre puntea spate, prin implicarea roților față doar atunci când cele din spate nu mai pot transmite putere către șosea și este necesară o forță de tracțiune suplimentară. Chiar și atunci când este pilotat într-o manieră foarte sportivă și se utilizează toată puterea, noul BMW M5 cu M xDrive se comportă previzibil și poate fi controlat cu ușurință de către conducător, deschizând drumul pentru o experiență și mai bogată a performanțelor extraordinare ale sedanului business.

Conducătorul poate alege una dintre cele cinci configurații diferite, bazate pe combinații între modurile DSC (DSC on, MDM, DSC off) și modurile M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD).

Configurațiile permit caracteristicilor sistemului de propulsie să fie adaptate în funcție de preferințele personale ale conducătorului, dar și de natura călătoriei. Puriștii pot opta pentru tracțiunea spate clasică prin dezactivarea completă a sistemului de tracțiune integrală.

Per total, noul sistem de tracțiune generează cea mai bună dinamică din clasă, însoțită de utilizare zilnică fără restricții. Acest lucru este posibil datorită unității centrale cu software specific M pentru control integrat al dinamicii longitudinale și laterale. Rezultatul este performanță optimă în fiecare configurație diferită. Odată cu apariția M xDrive, inginerii au reușit să combine calitățile clasice ale tracțiunii spate standard cu beneficiile orientate spre sportivitate ale BMW xDrive.

Toate acestea contribuie la un sentiment de fler dinamic care i-a uimit și pe cei mai experimentați piloți DTM: "Sunt un mare fan M5", explică pilotul oficial BMW Timo Glock. "Deseori, conduc pe distanțe lungi și am nevoie de mult spațiu pentru familie, dar nu aș renunța la ocazia de a explora caracterul sportiv al automobilului. Cu M xDrive, noul BMW M5 nu numai că poate fi condus cu precizia și agilitatea obișnuite, ci oferă și ceva ce apreciez cu adevărat, trăind în Elveția: o creștere semnificativă a tracțiunii și controlului - chiar și când conduc în anumite condiții de mediu, precum vreme ploioasă și zăpadă, atât în situații de condus cotidian, cât și atunci când îi testezi limitele de performanță."

Sportivitate și liniaritate: transmisia M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic La noul BMW M5, misiunea de transfer al puterii motorului revine transmisiei M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic. Datorită timpilor de schimbare foarte mici și spațierii optime a raporturilor, transmisia se îmbină cu noul sistem M xDrive și motorul V8 turbo îmbunătățit suplimentar pentru a forma un ansamblu perfect orchestrat.

În plus, transmisia oferă caracteristici impresionante de demaraj, ceea ce face manevrele mai ușoare, și are un interval mai larg al rapoartelor, ceea ce contribuie la menținerea unui nivel redus al consumului. Conducătorul are posibilitatea obișnuită de a alege trei programe de schimbare, precum și opțiunea de schimbare manuală a vitezelor cu ajutorul clapetelor de pe volan și chiar să efectueze numeroase downshifts sportive. Transmisia M Steptronic cu opt trepte face parte dintr-un pachet nou, perfecționat, care transformă BMW M5 într-un sedan de înaltă performanță ce oferă caracter practic zilnic veritabil, rezolvând contradicția aparentă dintre sportivitate și confort.

Mai puternic și mai eficient: noul motor V8 turbo îmbunătățit Ascuns sub capota noului BMW M5 se află cel mai recent motor V8 de 4,4 litri, care dispune de tehnologie M TwinPower Turbo. Îmbunătățit suplimentar, motorul capabil să urce în turații își surclasează predecesorul în ceea ce privește puterea și cuplul. Îmbunătățirile implementate de ingineri includ presiune de injecție mai mare, noi turbocompresoare, sisteme mai puternice de lubrifiere și răcire, dar și sistem de evacuare modificat, mai ușor și generează o interpretare mai clară a acusticii M inconfundabile. Echipat astfel, V8 propulsează sedanul spre performanțe dinamice mai mari. Cu toate acestea, combinația de motor, M xDrive și transmisie M Steptronic cu opt trepte este cea care, mai mult decât specificațiile tehnice actualizate ale motorului, accentuează cu adevărat caracterul de înaltă performanță al noului BMW M5; duce experiența condusului la un nivel mult mai ridicat decât ar permite creșterea relativ moderată a puterii.

Hardware și software cu reglaje specifice M Principalele componente hardware ale M xDrive sunt bazate pe cele ale sistemului inteligent de tracțiune integrală BMW xDrive și ale diferențialului M activ, în timp ce software-ul de control al dinamicii specifice M asigură implementarea inovatoare. Trenul de rulare a fost ranforsat pentru o mai mare rigiditate și forță pentru a influența cuplul mare, configurația orientată spre puntea spate și opțiune de tracțiune spate. În timp ce caseta de transfer împarte o parte a cuplului motor între roțile față și cele spate într-un raport ajustabil (în funcție de cerințe), diferențialul M activ este responsabil pentru distribuția cuplului între roțile punții spate. Acest element de control activ face parte din funcționalitatea sistemului M xDrive, iar efectul său de blocare poate fi variat între 0 și 100%, după cum cere situația. Aceasta asigură tracțiune, agilitate și manevrabilitate îmbunătățite atunci când automobilul este condus într-o manieră foarte sportivă sau pe drumuri cu niveluri diferite de aderență - adică exact când este necesar. Din moment ce M xDrive include calități de control al dinamicii specifice M, intervențiile de stabilizare din partea sistemului DSC sunt necesare doar în condiții extreme. Iar astfel puterea foarte mare a motorului poate fi transformată în forță de propulsie cu pierderi aproape nule. Rezultatul este că noul BMW M5 poate fi condus cu și mai mare precizie și acuratețe direcțională, reacționează sensibil și direct la comenzile conducătorului și astfel necesită câteva corecții de direcție când se pilotează la limită.

Comportament dinamic à la carte: 4WD, 4WD Sport sau 2WD De fiecare dată când motorul pornește, BMW M5 este setat implicit în modul 4WD cu DSC on. Chiar și în configurația de bază, care inițial permite un anumit nivel de patinare a roților spate pentru a produce agilitatea pe care modelele M sunt renumite, M xDrive oferă beneficii importante în situații precum accelerarea la ieșirea din viraje. Sedanul efectuează sprintul de la 0 la 100 km/h sau 200 km/h în timp care lasă în urmă predecesorul său.

Conducătorii cu o poftă și mai mare pentru acțiune sportivă pot folosi întregul potențial de performanță al automobilului prin activarea celei de-a doua configurații: Modul M Dynamic (MDM) cu modul 4WD Sport al sistemului M xDrive configurat pentru manevrabilitate ultrasportivă și dinamică. Prin urmare, noul BMW M5 devine mult mai agil decât în configurația standard și transferă și mai mult cuplu spre roțile spate. În același timp, MDM permite o mai mare patinare a roților, astfel că un conducător entuziast poate trimite sedanul în derapaje controlate și poate experimenta la maximum agilitatea remarcabilă a noului BMW M5 – o trăsătură familiară a modelelor M. Apariția supravirării este transmisă în timp util, în timp ce creșterea liniară a unghiului de patinare laterală îl face ușor de controlat, în special pentru că MDM ajută stabilitatea la limitele de performanță.

Cu DSC, există o varietate de trei moduri (4WD, 4WD Sport și 2WD). În modul 4WD, M xDrive are un reglaj neutru, care se supune controlului optim și tracțiunii remarcabile. Acesta este unul din beneficiile particulare pe drumuri care nu sunt perfecte. În același timp, modul 4WD lasă conducătorul să exploreze capacitatea de performanță dinamică a noului BMW M5 cu sistemul de control DSC dezactivat.

Activarea modului 4WD Sport schimbă configurația M xDrive pentru o agilitate și o sportivitate și mai mari. Reglajul modului 4WD Sport a fost făcut cu ajutorul specialiștilor foarte experimentați și este orientat spre utilizare pe circuit, în condiții de pistă uscată.

Cu modul 2WD activat, noul BMW M5 oferă conducătorilor pasionați experiența pilotajului unui sedan de înaltă performanță doar cu tracțiune spate, oferind o formă pură de plăcere a condusului. Combinația de manevrabilitate excelentă și control excepțional poate fi atribuită diferențialului M activ.

Concept nou de afișare a informațiilor Orientat spre conducător, cockpitul noului BMW M5 dispune acum de un aranjament și mai clar datorită panoului de instrumente coborât, cu Control Display de sine stătător. Bordul în stilul M, care dispune de două cadrane rotunde clasice și ace indicatoare de culoare roșie, găzduiește și un vitezometru digital pe partea stângă, în timp ce turometrul de pe dreapta include un câmp de avertizare a limitei de turații și lumini pentru schimbări sportive când Head-Up Display este pornit. În centrul setului de instrumente, conducătorul va găsi indiciile pentru selecția vitezelor, programul de schimbare Drivelogic, modul M xDrive și reglajul M1/M2, precum și setările pentru transmisie și suspensie utilizate în acel moment. Când Head-Up Display este activat, informațiile principale pot fi proiectate pe parbriz astfel încât să apară în câmpul vizual imediat al conducătorului. Grafica opțiunii de vizualizare M, dezvoltată pentru condusul dinamic, a fost complet revizuită, iar vizualizarea M permite acum, dacă se dorește, și afișarea informațiilor de navigație. Suprafața de proiecție a Head-Up Display de la noul BMW M5 a fost mărită cu aproximativ 70%.

Pe partea superioară a selectorului de viteze se regăsește comutatorul cu trei poziții pentru alegerea programelor de schimbare Drivelogic. Butonul P de dedesubt, pentru frâna de parcare, este și el la îndemână. În maniera specifică M, vitezele noii transmisii M Steptronic cu opt trepte pot fi schimbate utilizând fie maneta selectorului, fie clapetele de pe volan, în timp ce conducătorii pot opta și pentru modul automat D. Totodată, în modul manual S, transmisia M Steptronic permite downshifts multiple, rezultatul fiind o reducere semnificativă a timpilor de schimbare când se realizează manevre de condus dinamic, precum frânări puternice în viraje.

Ca și la modelul actual, volanul sport M include două butoane M Drive configurabile individual (M1, M2), care permit conducătorului să revină la un reglaj memorat anterior. Butoanele au fost reproiectate complet și sunt localizate vizibil. Aceasta asigură o accesare și mai ușoară și, în stilul M specific, oferă viteză excelentă de utilizare. Pe lângă modul M xDrive și programul de schimbare Drivelogic, controlul motorului și al suspensiei, caracteristicile de direcție Servotronic și afișările de pe Head-Up Display pot fi și ele memorate. Reglajul dorit poate fi stocat prin intermediul meniului iDrive. Un simbol de pe panoul de instrumente arată conducătorului când este activat reglajul M1/M2 stocat.

O apăsare scurtă a butonului DSC de pe consola centrală activează modul M Dynamic (MDM), iar o apăsare lungă activează modul DSC off. Când este activat DSC off, meniul de reglare a M xDrive apare simultan pe displayul iDrive. În plus, acum este posibilă selectarea modurilor 4WD, 4WD Sport sau 2WD prin utilizarea fie a controlerului iDrive, fie a funcție touchscreen. Modul activat este afișat pe panoul de instrumente și poate fi și el salvat ca parte a unei setări M Drive.

Noul BMW M5 cu M xDrive Appendix: componentele trenului de rulare

BMW M xDrive Noua tehnologie a trenului de rulare de la BMW M GmbH combină toată agilitatea și precizia tracțiunii spate clasice cu atitudinea supremă și stabilitatea tracțiunii integrale. Principalele componente hardware ale sistemului M xDrive includ casetă de transfer cu ambreiaj multidisc controlat electronic, diferențial spate cu diferențial M activ integrat și diferențial față. Acestea sunt completate de două axuri cardanice, care transmit cuplul motor de la caseta de transfer către diferențialele față și spate. De acolo, arborii de ieșire direcționează puterea către roți. Implementarea inovatoare a diferitelor componente este gestionată de unitatea de control a dinamicii, specifică M, care este conectată cu diferite sisteme, inclusiv Dynamic Stability Control (DSC). Puterea motorului este transferată la trenul de rulare prin intermediul noii transmisii M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic.

Caseta de transfer Caseta de transfer a noului BMW M5 direcționează o parte a cuplului către roțile față într-un raport ajustabil cu ușurință, așa cum impun cerințele. Cuplul este repartizat prin intermediul unui ambreiaj multidisc acționat electromecanic. Creșterea presiunii asupra discurilor transferă putere suplimentară către puntea față; pe de altă parte, când ambreiajul este dezactivat complet, automobilul este propulsat doar cu ajutorul roților spate. Ambreiajul poate fi activat/dezactivat complet în câteva milisecunde. Reglajul orientat spre spate al sistemului permite păstrarea agilității și a preciziei pentru care modelele M sunt renumite, dar, în același timp, există o îmbunătățire considerabilă a tracțiunii când se accelerează la ieșirea din viraje sau se conduce în condiții meteorologice nefavorabile, precum ploaie sau ninsoare.

Diferențialul M activ Deja familiar de la actualul BMW M5, diferențialul M activ a fost dezvoltat suplimentar pentru noul și acum dispune de discuri de carbon, precum și o logică de control complet redezvoltată. Blocantul multidisc cu control electronic permite distribuție complet ajustabilă a cuplului motor între roțile spate, cu efect de blocare care poate fi variat între 0 și 100%. Aceasta conduce la o îmbunătățire vizibilă a tracțiunii și stabilității când se accelerează la ieșirea din viraje, de exemplu, se realizează schimbări rapide ale benzii sau se conduce pe drumuri cu diferite niveluri de aderență, pentru că orice patinare a roții este anulată imediat. Sincronizarea permanentă a datelor de la diferențial și Dynamic Stability Control (DSC) permite ca distribuția cuplului să fie controlată rapid, precis și proactiv. Dincolo de asigurarea unor proprietăți remarcabile de manevrabilitate și a agilității specifice M în modul cu tracțiune spate, diferențialul M activ este, acum, un element integrat esențial în funcționalitatea generală a noului sistem M xDrive.

Dynamic Stability Control (DSC) Dynamic Stability Control monitorizează reacțiile automobilului prin utilizarea a numeroși senzori și îl stabilizează atunci când este necesar prin intervenții asupra gestiunii motorului și a grânelor. În consecință, DSC poate contracara eficient supravirarea sau subvirarea excesivă. Prin utilizarea butonului DSC de pe consola centrală, conducătorul fie poate ridica pragul de intervenție a sistemului prin selectarea modului M Dynamic Mode (MDM), fie îl poate dezactiva complet (DSC off). În ambele cazuri, sistemul permite o patinare mai mare a roților, astfel că un conducător entuziast se poate bucura la maximum de dinamica M caracteristică și poate duce automobilul aproape de limita posibilă de performanță.

Transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic Noul BMW M5 reprezintă o premieră în ceea ce privește combinarea transmisiei M Steptronic cu opt trepte cu M xDrive și motorul V8 optimizat, pentru a permite accelerări fără egal. Transmisia se evidențiază prin timpii de schimbare foarte mici, ceea ce nu necesită întreruperi ale fluxului de putere, precum și prin reacțiile directe la modificările de sarcină sau prin calitatea excepțională a schimbărilor. Plaja mai largă pe care o acoperă rapoartele înseamnă că creșterile turației între treptele individuale sunt mai mici decât la unitatea anterioară, astfel că există un raport ideal pentru fiecare situație de condus. Aceasta se traduce și prin economii suplimentare de combustibil în utilizarea cotidiană. Spre deosebire de transmisia automată convențională, în care blocarea convertorului de cuplu are loc doar la treptele superioare, ambreiajul blocant al transmisiei M Steptronic cu opt trepte este activat imediat după demaraj, ceea ce creează o conexiune aproape rigidă între motor și axul de transmisie. În același timp, un amortizor de torsiune cu turbină, îmbunătățit suplimentar, contracarează orice vibrații de torsiune. Conexiunea directă a transmisiei la trenul de rulare produce un sentiment foarte sportiv.

Ca și la modelul actual, conceptul de control M oferă conducătorilor trei programe de schimbare - atât în modul automat D, cât și în cel manual S -, care pot fi selectate prin utilizarea butonului de pe maneta selectorului de viteze. Spectrul variază de la un program foarte sportiv la unul concentrat mai mult pe confort și eficiența consumului. Alternativ, conducătorul poate schimba vitezele cu ajutorul clapetelor de pe volan. Cu modul S activat, transmisia se menține în viteza selectată chiar și la accelerație maximă, ceea ce permite utilizarea optimă a puterii de tracțiune de care dispune motorul V8. Mai mult, Drivelogic permite downshifts multiple, rezultând timpi de schimbare considerabil mai mici pentru conducătorii care adoptă un stil de pilotaj foarte sportiv.

 
 
Citește și:
› Frankfurt IAA 2017: BMW i Vision Dynamics, Gran Coupe cu o autono ...13/09/2017
› IAA Frankfurt 2017: BMW X7, concept iPerformance prezentat în pre ...10/09/2017
› BMW lansează la Frankfurt noile i3 și i3s ...29/08/2017
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2017 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2017 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.