Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți BMW i3, prezentarea oficială a primului model electric de serie

BMW i3, prezentarea oficială a primului model electric de serie

Publicat în data de: 30 Iulie 2013
Categorii: Bmw, Stiri, Electric.
 

BMW a prezentat noul i3 printr-un eveniment care s-a desfășurat simultan în trei metropole de pe trei continente: Londra, New York și Beijing. Primul BMW electric de serie este programat să fie disponibil spre vânzare la sfârșitul anului 2013.



Schimbările globale din ultima perioadă, precum schimbările climatice, diminuarea resurselor sau tendința de urbanizare, determină o nouă abordare a transportul individual. BMW i vine cu un răspuns clar la aceste noi provocări. Noul sub-brand vine cu un concept absolut nou de automobil care determină o nouă percepție a segmentului premium cu dezvoltare durabilă ca element principal.

Noul model BMW i3 are avantajul costurilor deosebit de reduse de utilizare, estimate la aproximativ 60% din nivelul unui BMW 320d în Germania, chiar dacă acesta din urmă se remarcă prin cifre de consum deosebit de reduse.

BMW i3 debutează într-un context ascendent pentru piața de automobile electrice. După ce în 2012 au fost înmatriculate aproximativ 93 000 automobile, estimările pentru acest an sunt la nivelul de 150 000 unități. Noul model se bucură încă de la început de o primire deosebit de pozitivă.

Primul model BMW Group cu propulsie integral electrică oferă clienților modalități noi și revoluționare pentru a experimenta plăcerea condusului, dezvoltarea durabilă și conectivitatea pe traseele urbane.

Designul vizionar al BMW i3 demonstrează atât calitățile sportive emblematice BMW, cât și eficiența unui model cu patru locuri. Conceptul inovator al automobilului care include un compartiment al pasagerilor realizat din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), combină masa redusă, stabilitatea și siguranța cu un nivel extraordinar al spațiului. Totodată, sistemele de asistare a conducătorului și serviciile de mobilitate de la BMW Connected Drive, precum și serviciile 360° ELECTRIC - cu toate dezvoltate special pentru BMW i - transformă mobilitatea urbană fără emisii într-o experiență convingătoare a condusului cotidian.

Motorul electric ce echipează noul BMW i3 generează o putere maximă de 125 kW/170 CP și un cuplu maxim de 250 Nm. Puterea instantanee este transferată către puntea spate prin intermediul unei transmisii cu un singur raport. Motorul este alimentat cu energie de la celulele litiu-ion de stocare integrate în secțiunea de sub podeaua mașinii. Centrul de greutate al i3, dispus foarte jos - rezultatul unei plasări joase și centrale a bateriilor -, și distribuția echilibrată a maselor au o contribuție suplimentară la manevrabilitatea agilă a automobilului. Acumulatorul oferă mașinii o autonomie cotidiană cuprinsă între 130 și 160 de kilometri atunci când este încărcat complet de la o sursă casnică de curent electric, un panou BMW i sau o stație publică de alimentare.

Prețul de vânzare a noului BMW i3, anunțat pentru Germania, este de 34.950 Euro cu TVA și 39.450 Euro cu TVA pentru versiunea cu autonomie extinsă.

VIDEO: Lansarea BMW i3



[+] Noul BMW i3 - Dosar de presa (click pentru afisare)

BMW i: un brand nou, o abordare nouă a segmentului premium.
Deja un constructor de succes la nivel mondial și lider consacrat în segmentul premium, BMW Group este pregătit să interpreteze un rol de lider și de inovator în formarea mobilității personale în viitor. Activitatea de cercetare și dezvoltare depusă cu începere din 2007, în cadrul "project i", a pus bazele unor soluții de mobilitate cu dezvoltare durabilă. BMW Group urmărește o abordare integrată, reflectată de noul brand BMW i, pentru a realiza echilibrul necesar între nevoile personale și nevoile globale de mobilitate din viitor. BMW i se angajează să creeze automobile și servicii de mobilitate inovatoare cu caracter premium. Această viziune se transformă azi în realitate: BMW i3, primul model de serie al noului brand, oferă clienților mobilitate cu emisii zero într-un pachet auto premium.

BMW i3 este primul automobil premium din lume conceput din start pentru a fi propulsat de un sistem electric. Rezultatul este plăcerea condusului emblematică pentru BMW, furnizată cu emisii zero, o experiență neegalată de nicio altă mașină cu propulsie electrică. Asemenea arhitecturii unice a automobilului - bazată în jurul structurii LifeDrive, cu celula pasagerilor din CFRP și modulul de aluminiu care cuprinde sistemul de propulsie, acumulatorul și șasiul -, electromotorul, electronica de putere și bateria litiu-ion au fost dezvoltate independent de BMW Group în cadrul programului BMW eDrive. Prin aceasta a existat certitudinea că "Plăcerea de a conduce" - tradițională pentru BMW - este o caracteristică centrală a BMW i3.

Utilizarea vastă a CFRP - material foarte ușor, rezistent și sigur în caz de accident - este unică în producția de serie a mașinilor. Datorită proprietăților de reducere a masei, BMW i3 nu este mai greu decât un automobil comparabil cu sistem convențional de propulsie și rezervor plin. Masa proprie DIN, inclusiv acumulatorul, este de 1.195 de kilograme , asigurând performanțe sportive, dar și o autonomie de operare suficientă pentru utilizare cotidiană.

Design vizionar ca expresie a agilității, inovației și dezvoltării durabile.
Arhitectura LifeDrive și tehnologia de transmisie BMW eDrive permit o libertate deosebită în ceea ce privește designul. Apariția BMW i3 este la fel de memorabilă ca sentimentul de spațiu și experiența condusului. Cu o lungime de 3.999 mm, o lățime de 1.775 mm și o înălțime de 1.578 mm, caroseria oferă BMW i3 proporții distinctive care, prin dinamism și dimensiuni compacte, subliniază agilitatea automobilului în utilizare urbană. Consolele scurte ale BMW i3 sunt un indiciu clar al agilității la condus. Suprafețele mari de sticlă conferă i3 o luminozitate care amplifică senzația de spațiu și, împreună cu structurile de carbon vizibile, furnizează o imagine a designului ultraușor al mașinii.
Utilizarea unui material precum CFRP - foarte ușor, dar extrem de rigid - în construirea habitaclului permite eliminarea montanților B, ceea ce face ca accesul la cele două rânduri de scaune să fie foarte ușor. Una dintre caracteristicile de bază ale modelelor BMW i este "centura neagră", care se extinde la capotă peste acoperiș până la spatele mașinii. Un alt produs al limbajului de design BMW i de sine stătător este oscilația "fluxului" contururilor laterale care permite suprafețe mari ale geamurilor laterale din spate - astfel amplifică sentimentul de spațiu generos din interiorul automobilului.

Designul părții frontale de la BMW i3 este definit de o bară conturată proeminent, de interpretarea distinctivă a grilei BMW, a radiatorului ca element anexat și de farurile încadrate de unități LED în forma literei U. Stopurile LED - de asemenea, în forma literei U - sunt integrate ca elemente "plutitoare" în hayonul larg, complet din sticlă.

Ușile spate cu deschidere în sens opus, în combinație cu absența montanților B și a tunelului central de transmisie pe care îl regăsim la automobilele convenționale, formează baza pentru un interior deosebit de generos (date fiind dimensiunile exterioare compacte). Liniile și suprafețele sculptate ale cockpitului și decorațiunilor ușilor accentuează impresia de funcționalitate modernă. Datorită combinației de piele tratată natural, lemn, lână și alte materii prime regenerabile și reciclate, caracterul premium al BMW i3 este ceva ce poate fi văzut și simțit.

BMW i3 este echipat cu scaune ultraușoare care dispun de spătare foarte subțiri. O poziție ușor ridicată optimizează vederea conducătorului asupra traficului urban. Selectorul vitezelor și comutatorul start/stop împart un element de control proiectat din coloana de direcție. Atât panoul de instrumente, cât și afișajul de control (6,5 țoli/16,51 cm sau 8,8 țoli/22,35 cm) al sistemului de operare iDrive iau forma unui monitor de sine stătător.

BMW i3 poate fi comandat cu o culoare exterioară care poate fi aleasă dintre două nuanțe mate și patru metalizate, toate realizând un contrast atractiv cu centura neagră. Interiorul poate fi personalizat în funcție de preferința clientului cu liniile de echipate Loft, Lodge și Suite - disponibile ca opțiuni la echiparea standard Atelier. Echiparea standard a BMW i3 include sistem iDrive, Radio Professional, facilitate hands-free pentru telefon, aer condiționat, Park Distance Control cu senzori în spate, control staționat al aerului condiționat și portbagaj variabil. De asemenea, tot standard este și conectivitatea în automobil, printr-un card SIM integrat, și integrare extinsă a terminalelor smartphone prin USB și Bluetooth, inclusiv aplicația BMW i Remote. Pe lista de opționale figurează sisteme de navigație, faruri LED adaptive, acoperiș din sticlă operat electric, control automat al aerului condiționat, scaune încălzite, Comfort Access și o varietate de facilități BMW ConnectedDrive.

De asemenea disponibile ca opțiuni sunt prelungitorul de autonomie și sistemele de asistare a conducătorului precum Driving Assistant Plus, Parking Assistant, cameră pentru mers înapoi și Speed Limit Info.

Arhitectura LifeDrive și BMW eDrive: angajament pentru plăcerea condusului electric.
Principalele elemente în obținerea unei plăceri a condusului tipice pentru BMW au fost arhitectura LifeDrive și tehnologia BMW eDrive. Utilizarea unui material foarte ușor precum CFRP la celula pasagerilor a anulat plusul de masă impus de acumulatorul litiu-ion, în timp ce poziționarea joasă și centrală a pachetului de baterii a îmbunătățit agilitatea automobilului grație distribuției perfecte (50:50) a maselor. În plus, electromotorul montat în vecinătatea axului spate propulsor oferă caracteristici unice de performanță pentru acest tip de sistem de propulsie, precum și o tracțiune imbatabilă. Jantele standard - 19 țoli, din aliaj forjat - de la BMW i3 sunt extrem de ușoare și sunt echipate cu anvelope cu rezistență redusă la înaintare, în format 155/70 R19, dimensiunile relativ reduse oferind combinația ideală între rezistența mică și suprafața de contact pentru o aderență optimă. Opțional, clienții pot comanda și jante de 20 de țoli, din aliaj ușor.

Caracteristicile de condus ale BMW i3 sunt dominate de manevrabilitate – un răspuns la cerințele traficului urban. Livrarea instantanee a puterii electromotorului, reglajul rigid al suspensiei mașinii, direcția precisă și diametrul de bracaj foarte mic (9,86 metri) definesc abordarea BMW specifică asupra electromobilității. Motorul electric generează o putere de 125 kW/170 CP și un cuplu maxim de 250 Nm, disponibile de la cea mai joasă turație. Motorul cântărește numai 50 de kilograme, iar sensibilitatea și nivelul de performanțe sunt fără precedent în lumea mobilității electrice. Construcția specifică a electromotorului sincron hibrid, dezvoltat exclusiv pentru BMW i3, menține un flux liniar de putere chiar și la turații ridicate. BMW i3 sprintează de la 0 la 60 km/h în aproximativ 3,7 secunde, iar de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde, cu o repriză 80-120 km/h în numai 4,9 secunde.
Conceptul de control cu o singură pedală de la BMW i3 - configurat de inginerii de dezvoltare a sistemelor de propulsie BMW Group - contribuie la o experiență a condusului cu adevărat remarcabilă. Modul de recuperare a energiei este activat în momentul în care conducătorul ridică piciorul de pe accelerator. Electromotorul trece din modul de propulsie în cel de generator, livrând energie acumulatorului litiu-ion. În același timp, generează un efect de frânare controlabil cu precizie. Această funcție depinde de viteză, ceea ce înseamnă că automobilul "rulează la liber" cu eficiență maximă la viteze ridicate și generează un puternic efect de frânare la viteze reduse.
Acumulatorul litiu-ion permite BMW i3 să obțină o autonomie de 130-160 km în condiții de condus cotidian. Aceasta poate crește cu aproximativ 20 de kilometri în modul ECO PRO și încă o dată cu aceeași distanță în modul ECO PRO+. Dacă se dorește, BMW i3 este disponibil și cu un motor cu ardere internă pentru extindere a autonomiei. Acesta menține încărcarea acumulatorului litiu-ion la un nivel constant atunci când mașina se află în mișcare. Acest rol este îndeplinit de un motor pe benzină, cu doi cilindri de 650 cmc, care dezvoltă 25 kW/34 CP și care este montat în imediata vecinătate a electromotorului, deasupra punții spate. Acest motor extinde autonomia maximă a automobilului la aproximativ 300 km.

Siguranță optimă: protecție în orice situație.
Arhitectura LifeDrive - divizată orizontal -, care constă în două module independente separate, este similară designului "caroserie pe cadru". În timp ce modulul Drive din aluminiu - șasiul - furnizează fundația robustă a automobilului și încorporează acumulatorul, sistemul de propulsie și funcțiile structurale și de siguranță de bază, modulul Life constă în principal din celula pasagerilor, produsă din CFRP, foarte rezistență și deosebit de ușoară.

Celula pasagerilor - foarte rezistentă -, în combinație cu distribuția și absorbția inteligentă a forțelor de impact, furnizează standarde optime de protecție a pasagerilor. Chiar și la un impact frontal la o viteză de 64 km/h (viteza de testare EuroNCAP), materialul foarte rigid al celulei pasagerilor permite ca celula de siguranță a ocupanților să nu fie afectată, în timp ce structurile de aluminiu pentru protecție în caz de accident - dispuse în fața și în spatele modulului Drive - furnizează protecție suplimentară. În consecință, deformarea caroseriei la impact este mai mică decât a unei caroserii din oțel de aceleași dimensiuni. La impactul cu un stâlp sau din lateral, caroseria CFRP demonstrează calități excepționale de absorbție a energiei. În ciuda forțelor mari de impact și a faptului că acestea sunt concentrate în suprafețe relativ mici, materialul suferă doar deformări minore. Aceste calități remarcabile oferă o protecție optimă nu doar pentru pasageri, ci și acumulatorului. La testul de impact lateral, stâlpul nu a intrat până la baterie.

Primul automobil electric din lume integral conectat, datorită BMW ConnectedDrive.
BMW i3 este primul automobil electric din lume complet conectat. Nici un alt model nu se bucură de un schimb atât de vast de informații între mașină, conducător și mediul înconjurător. Un card SIM disponibil standard în BMW i3 este cheia care deblochează serviciile BMW ConnectedDrive - în forma actualizată 2013 - disponibile pentru noul model electric. De exemplu, apar serviciile de navigație special dezvoltate pentru a îmbunătăți electromobilitatea, alături de facilitățile familiare precum funcția de informare Concierge Services sau Intelligent Emergency Call. În plus, conducătorii pot utiliza aplicația BMW i Remote pentru a împărtăși în orice moment informații cu propria mașină prin utilizarea unui terminal smartphone. Funcția de navigație pietonală îndrumă conducătorul de la locul de parcare la destinația finală și înapoi, în timp ce BMW ConnectedDrive oferă în premieră mondială orientare pe traseu care încorporează conexiunile cu transportul public local în planificarea călătoriei. Obiectivul acestei conectări inteligente este acela de a permite plăcere maximă a condusului într-un automobil cu emisii zero.

Serviciile BMW ConnectedDrive concepute special pentru BMW i pun accentul pe navigație și gestiunea energiei. Range Assistant este utilizat atât pentru planificarea traseului, cât și pentru călătoriile în desfășurare. Dacă destinația programată în sistemul de navigație este în afara razei de autonomie, sistemul sugerează trecerea în modul ECO PRO sau ECO PRO+ și calculează un traseu mai eficient. În cazul în care conducătorul trebuie să realimenteze acumulatorul la o stație publică, este afișată o listă a punctelor disponibile în zonă. Sistemul de navigație de la BMW i3 dispune și de afișare dinamică a autonomiei care furnizează conducătorilor informații precise și actualizate în timp real în legătură cu energia necesară pentru a ajunge la destinație - în acest caz, este indicat și nivelul de energie disponibilă la finalul călătoriei. Toți factorii care influențează autonomia sunt luați în calculul efectuat de un server BMW și transmis către sistemul de navigație prin intermediul cardului SIM instalat în automobil. Citirea autonomiei, prezentată sub forma unei diagrame pe harta de navigație de pe afișajul central, este foarte clară.

Legătura dintre conducător și automobil intră într-o nouă dimensiune odată cu BMW i3. Aplicația BMW ConnectedDrive Remote pentru BMW i permite terminalului smartphone să acceseze datele utile ale mașinii pentru planificarea călătoriei. Dacă BMW i3 este conectat la o stație de realimentare sau un panou BMW i, furnizarea energiei poate fi controlată prin smartphone, în timp ce aerul condiționat și funcția de încălzire pentru acumulator pot fi și ele operate de la distanță. În plus, clienții pot utiliza smartphone-ul pentru a transfera destinația în sistemul de navigație. Aplicația afișează și stațiile de încărcare (disponibile sau utilizate) și poate stabili dacă automobilul are suficientă energie pentru a ajunge la acestea. Afișarea limitei de autonomie pe ecranul smartphone-ului o reproduce pe cea a sistemului de navigație. BMW i3 este disponibil și cu o serie de sisteme inovatoare de asistare a conducătorului din portofoliul BMW ConnectedDrive, dezvoltate special pentru a îmbunătăți confortul și siguranța în condiții urbane.

Opțiunea Driving Assistant Plus cuprinde Collision Warning cu funcție de frânare (reacționează la vehiculele în mișcare și la cele statice aflate în față, dar și la pietoni) și Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcție Stop & Go. Pe lângă semnalele sonore și vizuale oferite, sistemul are și posibilitatea de a frâna automobilul dacă este cazul, utilizând până la maximum de forță de frânare. Parking Assistant - o altă opțiune - realizează manevre de direcție în timp ce controlează și accelerația, frâna și schimbarea vitezelor, ceea ce permite parcarea laterală automată a BMW i3. Suplimentar față de Park Distance Control (PDC - disponibil standard) cu senzori montați în spate, BMW i3 dispune și de cameră pentru mers înapoi. Alte sisteme de asistare a conducătorului sunt Traffic Jam Assistant și Speed Limit Info.

Abordare integrată: 360° ELECTRIC oferă soluții atotcuprinzătoare de mobilitate și furnizare a energiei.
Încărcarea automobilului de două-trei ori pe săptămână - acesta a fost obiectivul care s-a urmărit la determinarea autonomiei BMW i3 în funcție de necesitățile de energiei ale clienților. Studiile realizate în cadrul "project i" - a implicat peste 1.000 de participanți și este rsealizat pe parcursul a aproximativ 20 de milioane km - au arătat că distanța zilnică medie parcursă a fost de 45 km. Clienții își pot încărca mașinile prin intermediul unui wallbox/panou furnizat de BMW sau de la o sursă casnică de curent. BMW i oferă o gamă vastă de produse și servicii în cadrul pachetului 360° ELECTRIC conceput să îndeplinească toate nevoile personale ale clienților cu privire la furnizarea energiei și planificarea călătoriei. Spectrul de servicii cuprinde de la instalarea panoului BMW i în garajul clientului și oferte de furnizare de energie regenerabilă până la carduri de încărcare pentru acces facil la infrastructura publică de realimentare și servicii suplimentare de asistare de la BMW ConnectedDrive. În cazul în care conceptul BMW i3 nu reușește să îndeplinească nevoile de mobilitate într-o situație anume, 360° ELECTRIC furnizează soluții flexibile de mobilitate, inclusiv automobile alternative din gama BMW și serviciul DriveNow.

Noi modele de vânzări în domeniul mobilității personale.
BMW i are o nouă abordare pentru mobilitatea personală. Pe anumite piețe, comercializarea produselor și serviciilor BMW i va fi realizată prin intermediul unui model inovator de vânzări multicanal. Pe lângă dealeri, acest model va cuprinde și o echipă mobilă de vânzări, un centru de interacțiune a clienților (Customer Interaction Centre / CIC) și vânzări pe internet. Toate aceste platforme noi sunt interconectate. Indiferent de canalul de vânzări pe care îl alege clientul și de faptul că vrea să cumpere un automobil sau să-l ia în leasing, contractul său va fi întotdeauna cu BMW AG, nu cu dealerul așa cum se întâmplă de obicei. La lansare, este de așteptat ca peste 10% din dealerii BMW din Europa să devină și reprezentanți BMW i.

Dezvoltare durabilă și o amprentă cât mai mică asupra mediului.
Caracterul revoluționat al BMW i3 se bazează pe conceptul general care a fost creat sistematic de la zero pentru a oferi mobilitate sustenabilă și care încorporează un număr neobișnuit de mare de particularități tehnice orientate spre o eficiență maximă. Noul concept de mobilitate premium, întruchipat de BMW i - "next premium" -, este concentrat nu doar pe automobil în sine. Când vine vorba de alegerea materialelor, procesul de producție, lanțul de aprovizionare și reciclare, BMW i3 stabilește standarde unice pentru dezvoltarea durabilă în industria auto.

Rețeaua de producție BMW Group construiește și electromotorul, dar și acumulatorul de la BMW i3. La uzinele sale din Dingolfing și Landshut, BMW Group a creat o "rețea de competențe" pentru electromobilitate. Uzina BMW din Dingolfing produce acumulatorii, transmisia și structura de aluminiu a modulului Drive, în timp ce fabrica BMW din Landshut realizează componentele CFRP pentru modulul Life, părțile exterioare de plastic, piesele turnate și cockpitul BMW i3.

Strategia de design ultraușor, dezvoltată special pentru modelele BMW i, utilizează CFRP la scară largă - un material high-tech foarte ușor, rezistent la coroziune și în caz de accident. Componentele CFRP sunt cu aproximativ 50% mai ușoare decât corespondentele lor din oțel, dar au proprietăți comparabile. Și sub acest aspect, BMW Group are rol de pionier - atât în utilizarea acestui material inovator, cât și în producție și procesare.

Dezvoltare durabilă în orice fază - inclusiv la producție.
Producția BMW i3 consumă aproximativ 50% mai puțină energie și circa 70% mai puțină apă în comparație cu datele medii actuale pentru producție la BMW Group, care deja sunt foarte eficiente. Toate electricitatea utilizată pentru a produce modelele BMW i la uzina din Leipzig este provenită din energie eoliană - deci 100% regenerabilă. Aceasta este prima dată când o uzină auto din Germania a montat turbine eoliene în incinta sa pentru a produce direct energie. De asemenea, toată energia folosită la producția de fibră de carbon la Moses Lake este derivată integral din hidroenergie, regenerabilă și produsă local - astfel, nu se produc emisii. În această manieră, BMW i își îndeplinește obiectivul pe care și l-a impus de la început: comparativ cu World Green Car of the Year 2008 - BMW 118d -, amprenta de carbon a BMW i3 este cu aproximativ o treime mai mică. În cazul în care clienții folosesc BMW i3 cu energie provenită din surse regenerabile, această performanță se îmbunătățește cu alte 50 de procente.


 
 
Citește și:
› BMW i Hydrogen NEXT la Salonul Auto de la Frankfurt 2019 ...06/10/2019
› Noul BMW 330e Sedan este lansat pe piață ...18/08/2019
› BMW și Jaguar Land Rover vor colabora pentru dezvoltarea tehnolog ...09/06/2019
› BMW i Hydrogen NEXT la Salonul Auto de la Frankfurt 2019 ...06/10/2019
› Electric! MINI Cooper SE, în România de la 27.800 Euro ...25/08/2019
› Renault lansează noul ZOE cu autonomie de până la 390 km ...23/06/2019
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.