Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți BMW ActiveHybrid 5, versiunea cu propulsie hibridă din noua Seria 5

BMW ActiveHybrid 5, versiunea cu propulsie hibridă din noua Seria 5

Publicat în data de: 30 Septembrie 2011
Categorii: Bmw, Hibrizi, Prezentare, Stiri.
 

BMW face încă un pas în introducerea sistemelor hibride inteligente și lansează BMW ActiveHybrid 5 - al treilea model de serie, după Seria 7 și X6, ce combină un motor pe benzină cu unul electric pentru micșorarea consumului de carburant.



BMW ActiveHybrid 5 aduce împreună tehnologie TwinPower Turbo de la un motor pe benzină cu șase cilindri și propulsia electrică dată de un motor electric alimentat de un set de baterii Li-Ion. Noua generație a tehnologiei ActiveHybrid aduce în acest mix și sistemul de management al energiei pentru o eficiență extremă.

Astfel, noul BMW ActiveHybrid 5, având sub capotă un sistem de propulsie ce oferă un total 250 kW/340 CP poate merge în modul 100% electric până la viteza de 60 km/h și accelerează de la 0-100 km/h în 5,9 secunde. Consumul mediu de carburant este însă de doar 6,4 litri/100 km, echivalentul a doar 149 grame CO2/km. Autonomia în modul electric este de până la 4 km (la o viteză constantă de 35 km/h).

Motorul pe benzină de 3.0 litri twin-turbo produce 225 kW/306 CP și 400 Nm, fiind aceeași unitate ce propulsează versiunea BMW 535i. Motorul electrice produce 40 kW/55 CP și 210 Nm, fiind alimentat cu energie electrică de un set de 96 baterii Li-Ion de 675 Wh, integrat în zona portbagajului. Capacitatea de încărcare a fost redusă la 375 litri, cu 145 litri mai puțin decât la o versiune Seria 5 cu propulsie tradițională.

Puterea dezvoltată de sistemul hibrid este transferată roților din spate prin intermediul unei cutii automate cu 8 trepte.

Prețurile noului BMW ActiveHybrid 5 nu au fost deocamdată dezvăluite, însă având în vedere că ActiveHybrid 7 costă aproape 110.000 euro, noul hibrid din Seria 5 este așteptată să coste între 60-70.000 euro.


[+] Noul BMW ActiveHybrid 5 - în detaliu (click pentru afișare)

Prin lansarea modelului BMW ActiveHybrid 5, BMW vine cu noi soluții inteligente pentru îmbunătățirea sistemului hibrid, motorul cu ardere internă funcționând împreună cu unul electric pentru a îmbunătăți eficiența, dar și plăcerea condusului atât de emblematică pentru marcă. Noul model va debuta și în România în prima parte a anului 2012. BMW ActiveHybrid 5 reunește - în premieră - un motor cu șase cilindri dispuși în linie, cu tehnologia BMW TwinPower Turbo, un sistem de transmisie electrică și o cutie de viteze automată cu opt trepte. Cea mai nouă generație a tehnologiei BMW ActiveHybrid introduce în această combinație și o gestiune inteligentă a energiei, controlată cu mare precizie și extrem de eficientă. Mulțumită acestora, modelul BMW ActiveHybrid 5 beneficiază de un echilibru excepțional între performanțe și consumul de combustibil pentru acest segment.

Datele tehnice care caracterizează BMW ActiveHybrid 5 sunt: puterea totală generată este de 250 kW/340 CP; automobilul poate fi condus în regim pur electric până la o viteză de 60 km/h; BMW ActiveHybrid 5 realizează sprintul (0-100 km/h) în 5,9 secunde; consumul mediu de combustibil se situează între 6,4 și 7,0 litri per 100 kilometri; emisiile CO2 sunt de numai 149-163 grame per kilometru (date în conformitate cu ciclul de testare EU, pot varia în funcție de formatul pneurilor utilizate).

Motorul aflat în echiparea modelului BMW ActiveHybrid 5 - propulsor cu șase cilindri dispuși în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, care dezvoltă 225 kW/306 hp - este același care se află în echiparea modelului BMW 535i și care este apreciat pentru puterea de tracțiune și eficiență. Motorul electric, care dezvoltă 40 kW/55 CP, este alimentat cu energia provenită de la un acumulator litiu-ion foarte performant, integrat în portbagaj.

Combinația armonioasă a puterii celor două sisteme este transferată către puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze automate cu opt trepte. Pe lângă construcția hibrid, care permite o călătorie în mediul urban în regim integral electric și fără nici un fel de emisii, BMW ActiveHybrid 5 deține cele mai sportive performanțe din segmentul său de piață, dar și o reducere semnificativă a consumului comparativ cu BMW 535i.

Pentru a exploata la maximum potențialul tehnologiei BMW ActiveHybrid, gestiunea inteligentă a energiei din transmisia modelului BMW ActiveHybrid 5 utilizează o serie de funcții inovatoare care au rolul de a asigura eficiența sistemului. Acumulatorul litiu-ion este încărcat în momentul în care automobilul coboară sau frânează, motorul electric jucând rolul unui generator care furnizează energie bateriei de înaltă tensiune. În reprizele de accelerare motorul electric preia funcția de „boost”. În această situație asistă motorul pe benzină printr-un plus de putere și cuplu, ceea ce face ca experiența condusului sportiv să fie dusă aproape de limită. La acestea se adaugă faptul că atunci când automobilul rulează liber (coasting) cu viteze de până la 160 km/h în modul ECO PRO, motorul cu ardere internă poate fi decuplat complet și oprit. Acest mod de funcționare combină condusul confortabil cu utilizarea optimă a energiei cinetice deja generată. Pentru a evita perioadele în care motorul funcționează la ralanti - la intersecții sau în ambuteiaje -, BMW ActiveHybrid 5 este echipat cu o funcție start-stop deosebit de eficientă.

Suplimentar, electronica de propulsie de la BMW ActiveHybrid 5 este conectată la sistemul de navigație Professional, aflat în dotarea standard. Acesta permite analizarea în avans a situațiilor de condus și activarea componentelor transmisiei pentru a furniza eficiența maximă.

BMW ActiveHybrid 5 adaugă la designul sportiv și elegant al BMW Seria 5 Sedan elementele distinctive ale modelelor BMW ActiveHybrid. Inscripția "ActiveHybrid 5" de pe montanții C, grila radiatorului cu bare galvanizate și țevile de eșapament cromate mat diferențiază exteriorul de cel al altor modele din gamă. Disponibile opționale, jantele Streamline de 18 țoli, din aliaj ușor, dovedesc o eficiență aerodinamică excepțională. BMW ActiveHybrid 5 este singurul model din gama BMW Seria 5 care este disponibil în culoarea Bluewater metalizat și se distinge vizual de toate celelalte variante Seria 5 prin benzile inscripționate "ActiveHybrid 5" din pragurile ușilor, prin placa de aluminiu, cu aceeași inscripție, din consola centrală, prin masca specifică a motorului și prin inscripția "ActiveHybrid Power Unit" vizibilă pe carcasa specială a acumulatorului din portbagaj.

Selecția de culori, tapițerii și elemente de echipare pentru interior reflectă diferența față de celelalte variante BMW Seria 5 Sedan. Alături de o serie de dotări standard, al căror scop este sporirea confortului, regăsim atât sistemul de navigație Professional, cât și un sistem de climatizare cu patru zone.

Motorul cu șase cilindri dispuși în linie în premieră folosit pe BMW ActiveHybrid.
Este pentru prima dată când un motor cu șase cilindri dispuși în linie este integrat într-un sistem BMW ActiveHybrid. Propulsorul pe benzină de 3,0 litri dezvoltă 225 kW/306 CP și atinge un cuplu maxim de 400 Nm. Tehnologia BMW TwinPower Turbo a motorului cu șase cilindri, agregat care a fost distins de două ori consecutiv cu "International Engine of the Year Award", cuprinde un turbocompresor twin-scroll, injecție directă High Precision și gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC.

Propulsorul electric sincron de la BMW ActiveHybrid 5 este integrat în carcasa transmisiei automate cu opt viteze, economisindu-se astfel spațiu. Conexiunea dintre motorul electric și cutia de viteze este controlată printr-un ambreiaj, iar temperatura de operare a motorului electric este reglată de sistemul de răcire al propulsorului cu ardere internă. Sistemul de transmisie electrică dezvoltă 40 kW/55 CP și oferă un cuplu de 210 Newton metri, disponibil chiar de la pornire. Motorul este alimentat cu energie de un acumulator litiu-ion performant, și el dezvoltat special pentru BMW ActiveHybrid 5. Bateria de înaltă tensiune este dispusă într-o carcasă foarte rezistentă și este poziționată între pasajele roților, în portbagaj, pentru protecție maximă. Acumulatorul este compus din 96 de celule, are propriul său sistem de răcire și oferă o energie utilizabilă de 675 Wh. Integrarea acumulatorului Li-Ion în portbagaj a redus capacitatea de încărcare a modelului BMW ActiveHybrid 5 la 375 litri, cu 145 litri mai puțin față de un model BMW Seria 5 Sedan propulsat exclusiv printr-un motor cu ardere internă.

BMW ActiveHybrid 5 dispune de o sursă convențională de curent, acumulator de 14 V, dar și de o sursă de înaltă tensiune, care operează la o tensiune de 317 V. Acestea sunt interconectate printr-un transformator de tensiune, care asigură utilizarea la maximum a energiei electrice pentru sporirea dinamicii și a confortului în orice fază de operare. Asemeni propulsorului electric, compresorul aerului condiționat poate fi alimentat cu energie de la acumulatorul litiu-ion, prin intermediul sursei de înaltă tensiune. Se asigură astfel funcționarea aerului condiționat chiar și atunci când motorul cu ardere internă este oprit - de exemplu, când automobilul staționează sau operează doar în modul electric. În plus, acest mod de funcționare poate fi utilizat pentru a răci interiorul încă dinainte de pornirea motorului.

Propulsorul electric
La viteze de până la 60 km/h, BMW ActiveHybrid 5 poate opera în modul pur electric pentru emisii zero în trafic urban. Acumulatorul litiu-ion poate stoca suficientă energiei pentru a oferi o autonomie electrică de până la patru kilometri la o viteză medie de 35 km/h.

Motorul cu ardere internă este pornit doar atunci când conducătorul dorește mai multă putere: este activat automat. Motorul electric oferă o funcție "boost" pentru a suplimenta motorul cu ardere internă în momentul accelerării. Puterea combinată maximă este de 250 kW/340 CP, cu un cuplu maxim de 450 Newton metri. Prin utilizarea celor două motoare, BMW ActiveHybrid 5 realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde.

Funcție Auto Start-Stop specifică pentru hibrid și modul coasting.
Datorită funcției Hybrid Auto Start-Stop special concepută, nu se face niciun compromis în privința confortului chiar și atunci când automobilul este oprit în trafic pentru perioade mai lungi. După ce motorul cu ardere internă este oprit, aerul condiționat este alimentat automat de la acumulatorul litiu-ion. Când conducătorul eliberează frâna, automobilul repornește fie în regim exclusiv electric, fie în regim mixt utilizând ambele propulsoare, în funcție de nivelul de încărcare a acumulatorului și de cât de multă putere dorește cel de la volan.

O altă inovație introdusă la BMW ActiveHybrid 5 sporește suplimentar eficiența prin oprirea motorului cu combustie nu doar când automobilul staționează sau circulă prin oraș, ci și la utilizarea frânei de motor sau rularea liberă (coasting) de până la 160 km/h. În acest condiții, motorul pe benzină este oprit și deconectat de la transmisie. Din acel moment, BMW ActiveHybrid 5 continuă să se deplaseze fără a face zgomot, fără emisii și fără efect de frânare din partea motorului. Posibilele îmbunătățiri ale eficienței sunt accentuate de pneurile cu rezistență redusă la ruliu. În acest mod de funcționare, asemenea celui pur electric pentru condus în trafic urban, toate funcțiile de siguranță și confort rămân complet operaționale (inclusiv asistarea frânei și direcției).

Gestiune inteligentă a energiei cu analiză anticipativă a situațiilor de condus.
Electronica avansată coordonează operarea motorului cu ardere internă și a propulsorului electric în funcție de situația de condus. Pentru o gestiune și mai eficientă a energiei la modelul BMW ActiveHybrid 5, această funcționalitate a fost extinsă pentru a include analiza anticipativă a situațiilor din trafic. Pentru a susține aceasta, electronica de putere se coordonează cu sistemul de navigație Professional - echipare standard -, ceea ce înseamnă că datele pot fi accesate și analizate pentru a indica, încă din faza incipientă, o schimbare viitoare a condițiilor exterioare sau a cerințelor conducătorului. Pe baza acestor analize, automobilul poate fi pregătit în avans astfel încât toate sistemele de transmisie și electronica de bord să fie gestionate corespunzător pentru a utiliza energia disponibilă într-o manieră cât mai eficientă.

Factorii care pot duce la o schimbare a strategiei de operare a transmisie pot fi topografia traseului și limitele de viteză. De exemplu, dacă sistemul știe că urmează un tronson în urcare, BMW ActiveHybrid 5 poate utiliza întreaga energiei electrică a acumulatorului de înaltă tensiune în furnizarea puterii suplimentare de propulsie, din moment ce bateria va fi reîncărcată fără consum suplimentar în timpul coborârii ce va urma. Pe pasajele lungi în coborâre, motorul electric poate reîncărca bateria de înaltă tensiune, fără a afecta consumul de combustibil sau viteza. Strategia de operare poate fi gestionată astfel încât să asigure că bateria de înaltă tensiune este cât se poate de încărcată când se apropie finalul călătoriei, pentru a crește autonomia în regim electric pe "ultima sută de metri".

Modul de funcționare al componentelor transmisiei este prezentat pe afișajele intuitive, amplasate pe panoul de instrumente și în Control Display de la BMW ActiveHybrid 5. Pe lângă afișarea fluxului de energie, acestea includ, alături de turometru, și informația cu privire la efectul "boost" furnizat de motorul electric în timpul accelerării. Afișajul din interfața iDrive oferă o varietate de informații - de exemplu, nivelul actual de încărcare a acumulatorului litiu-ion sau repartizarea puterii între motorul cu ardere internă și cel electric de-a lungul unei călătorii.

Cele mai înalte standarde de dinamică, siguranță și confort.
Specificațiile șasiului de la BMW ActiveHybrid 5 includ punte față cu suspensie cu dublu braț și punte spate integrală, servodirecție electromecanică ce include funcția Servotronic de asistare a puterii în funcție de viteză, sistem de frânare foarte performant și jante de 17 țoli, din aliaj. Dynamic Damper Control (amortizoare controlate electronic) este disponibil opțional. Sistemul Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilității) include și funcții precum Dynamic Traction Control (DTC / controlul dinamic al tracțiunii), Anti-lock Braking System (ABS), Cornering Brake Control (CBC / controlul frânării în viraje), Dynamic Brake Control (DBC / controlul dinamic al frânelor), Brake Assist, Fading Compensation (compensarea supraîncălzirii frânelor), funcția Dry Braking și Start-Off Assistant.

Dotările de siguranță specifice unui hibrid, care protejează acumulatorul litiu-ion și electronica de putere, sunt integrate în conceptul vast de siguranță pasivă și activă integrată. În cazul unei coliziuni, componentele structurale foarte rezistente și zonele extinse de deformare contribuie la menținerea forțelor de impact departe de celula pasagerilor și de componentele transmisie hibrid. Alte sisteme de securitate aflate în echiparea standard a modelului BMW ActiveHybrid 5 sunt airbagurile frontale și laterale, airbagurile cortină pentru cap la ambele rânduri de scaune, centurile de siguranță cu trei puncte de prindere pentru toate locurile, limitatoare de forță și pretensionare la centurile din față, precum și sistem ISOFIX de fixare a scaunelor de copii la locurile din spate.

Și la BMW ActiveHybrid 5, comutatorul Driving Experience Control - dotare standard - oferă nu numai modurile Sport+, Sport și Comfort (precum și Comfort+ dacă mașina este echipată cu sistemul opțional Dynamic Damper Control), ci și modul ECO PRO. Acesta din urmă susține un stil de condus deosebit de relaxat și de economic și utilizează mai des modul pur electric. Ca alternativă la cutia de viteze automată din echiparea standard, opțional este disponibilă și o transmisie automată sport, care permite schimbări mai rapide ale treptelor.

Disponibile opțional pentru BMW ActiveHybrid 5, sistemele BMW ConnectedDrive includ cameră pentru mers înapoi, Surround View (sistem cu 3 camere video pentru o perspectivă panoramică la parcare), Faruri adaptive, Asistent fază lungă (operarea automată a fazei lungi), Sistem de asistență la parcare (parcare laterală automată), Sistem de avertizare la schimbarea benzii de rulare, Sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare, BMW Night Vision cu recunoașterea pietonilor și BMW Head-Up Display. Tehnologiile inovatoare permit integrarea în automobil a telefonului Apple iPhone, a altor terminale smartphone și a playerelor muzicale, dar și utilizarea funcțiilor de internet BMW Live și Apps.

Pentru a spori confortul și caracterul individual, echipamentele standard, ca sistemul de climatizare cu patru zone și sistemul de navigație Professional, pot fi completate cu opțiuni precum Scaunele confort, Scaunelor față ventilate, Acces confort (fără cheie), Acționare automată a hayonului, funcția Soft Close pentru portiere, trapă operată electric și sisteme audio high-end și sistem de entertainment pentru locurile din spate.


 
 
Citește și:
› BMW i Hydrogen NEXT la Salonul Auto de la Frankfurt 2019 ...06/10/2019
› Noul BMW 330e Sedan este lansat pe piață ...18/08/2019
› BMW și Jaguar Land Rover vor colabora pentru dezvoltarea tehnolog ...09/06/2019
› Noul Ford Puma hibrid a demarat producția la Craiova ...09/10/2019
› Kia lansează XCEED și CEED SW plug-in hybrid ...06/10/2019
› Noul BMW 330e Sedan este lansat pe piață ...18/08/2019
› A patra generație Honda CR-V ajunge pe piață în noiembrie 2012 ...26/07/2012
› BMW ConnectedDrive 2012, ce aduce nou ...12/07/2012
› Opel Adam, dezvăluit complet înaintea debutului de la Paris Motor ...11/07/2012
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.