Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți BMW ActiveE Concept - un BMW Seria 1 electric, pregătit pentru Detroit

BMW ActiveE Concept - un BMW Seria 1 electric, pregătit pentru Detroit

Publicat în data de: 17 Decembrie 2009
Categorii: Bmw, Auto-show, Concept, Prezentare, Stiri, Electric.
 

BMW a dezvăluit că va prezenta în premieră mondială la Salonul Auto de la Detroit, în ianuarie, un concept propulsat exclusiv electric, bazat pe actualul BMW Seria 1 Coupe. ActiveE Concept are un motor electric de 170 CP și o autonomie de 160 km.



BMW Concept ActiveE este al doilea vehicul complet electric al grupului BMW, după MINI E. După lansarea de succes a programului pilot MINI E, BMW a anunțat începerea testelor pentru utilizarea de către persoanele private și anumiți utilizatori de flote.

Noul concept BMW ActiveE este propulsat de un motor electric, special dezvoltat pentru acest vehicul. Puterea maximă este de 170 CP, iar cuplul de 250 Nm este livrat punții spate - o caracteristică a modelelor BMW. Pentru prima oară, energia electrică ce propulsează motorul este stocată în baterii Li-Ion, dezvoltate de BMW în cooperare cu partenerul SB LiMotive, special pentru acest concept.

O altă caracteristică a tehnologiei de propulsie utilizată de BMW la conceptul ActiveE o reprezintă greutatea scăzută a vehiculului și aranjarea optimizată a tuturor componentelor. Motorul electric este complet integrat în puntea spate, iar celelalte componente electronice poziționate deasupra acestuia. Spațiul rămas este utilizat pentru stocarea energiei. Cântărind 1800 kg și cu un centru de greutate coborât, vehiculul îndeplinește toate condițiile pentru a oferi proprietăți dinamice agile, tipic modelelor BMW Seria 1.

Astfel, conceptul BMW ActiveE accelerează de la 0-60 km/h în 4,5 secunde, iar de la 0-100 km/h în mai puțin de 9 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 145 km/h. Precum MINI E, autonomia este așteptată să fie de aproximativ 160 km cu o încărcare completă a bateriilor, iar în funcție de condiții și stilul de condus, chiar de 240 km/h. BMW a integrat cele mai noi tehnologii de încărcare a pachetului de baterii, astfel că vehiculul poate fi alimentat cu energie de la o simplă priză sau de la stații speciale. La rețeaua europeană, bateriile pot fi încărcate în mai puțin de 3 ore prin modul rapid (50 amperi). În America de Nord, folosind priza rezidențială (32 amperi, curent continuu), încărcarea durează aproximativ 4,5 ore.

Componentele și tehnologiile folosite la noul concept BMW ActiveE au fost dezvoltate ca parte a „proiectului i”, al cărui obiectiv este lansarea cât mai curând, în versiunea de serie a unui model de oraș, „Megacity Vehicle”.

comunicat de presă:
BMW Group prezintă un nou concept revoluționar în demersul de a oferi automobile cu emisii nule de CO2. BMW ActiveE Concept este un model propulsat exclusiv prin intermediul electricității. Răspunzând nevoilor utilizării cotidiene, prototipul pornește de la modelul BMW Seria 1 Coupé și reunește, în premieră, agilitatea remarcabilă și plăcerea condusului atât de caracteristică pentru BMW Seria 1, cu un sistem de propulsie fără emisii.

Premiera mondială a prototipului BMW ActiveE va avea loc cu ocazia ediției 2010 a Salonului Auto Internațional de la Detroit (NAIAS), ocazie cu care BMW Group va evidenția continuarea activităților sale de cercetare constantă și dezvoltare în domeniul electromobilității, ca parte în “project i”.

Testele efectuate cu modelul MINI E în SUA și Europa, din cadrul “project i”, au oferit rezultate deosebit de importante în ceea ce privește cerințele pe care viitoarelor automobile de serie cu propulsie electrică trebuie să le îndeplinească. În următoarea etapă a acestui proiect, BMW Group a început dezvoltarea celei de-a doua flote de automobile electrice, sub forma BMW ActiveE Concept. Și aceste mașini sunt destinate utilizării cotidiene de o serie de clienți privați sau de flote de companie, ca parte a unui test la scară mare.

Rezultatele obținute în urma testului vor fi implementate în dezvoltarea unui automobil de serie cu propulsie electrică, pe care BMW Group îl va lansa pe piață sub forma unei mărci din familia BMW în următorii ani.

Bineînțeles că prototipul BMW ActiveE va avea toate caracteristicile specifice mărcii, dintre care nu vor lipsi tracțiunea pe puntea spate – tipică pentru BMW -, un sistem puternic de transmisie pentru o accelerație dinamică și un nivel ridicat de eficiență care să permită automobilului să poată fi utilizat în scopuri care să depășească limitele mobilității urbane.

Prototipul va dispune și de o gamă largă de funcții care vor prezenta un grad ridicat de relevanță practică. Aranjamentul inteligent al componentelor transmisiei va face posibilă existența a patru locuri cu scaune independente și un compartiment destinat bagajelor, care oferă o mare versatilitate în utilizarea cotidiană. Cu un volum de aproximativ 200 de litri, acesta depășește capacitatea portbagajului de la BMW Seria 1 cabriolet, când acoperișul este strâns, și permite încărcarea a doi saci de golf, de 46 de țoli.

Pentru propulsarea noului BMW ActiveE Concept, inginerii BMW Group au dezvoltat un nou motor electric sincronizat, special conceput pentru acest automobil. Puterea maximă este de 125 kW/170 cp, în timp ce vârful curbei de cuplu este atins la 250 Nm, valoare ce este disponibilă chiar de la pornirea automobilului – așa cum se întâmplă în cazul tuturor motoarelor electrice – și rămâne valabilă pe o plajă a turațiilor neobișnuit de largă.

În premieră, energia electrică este stocată într-un set de acumulatori litiu-ion, proiect dezvoltat ca urmare a colaborării comune dintre BMW și partenerul său, LiMotive, special pentru conceptul BMW ActiveE. O funcție nouă, de regularizare stabilă a temperaturii, optimizează performanțele pe care le oferă setul de acumulatori.

Bateriile litiu-ion de la conceptul BMW ActiveE au propriul lor lichid de răcire și un sistem inteligent de gestiune a acumulatorului, ceea ce reprezintă elementele de bază atât în sporirea capacității de stocare, cât și a durabilității celulelor. De asemenea, aceste sisteme asigură o rază lungă de acțiune independent de condițiile climaterice externe.

La automobilele BMW cu propulsie exclusiv electrică, conducătorul poate controla accelerația și decelerația prin mișcarea pedalei de accelerație. În momentul în care conducătorul ridică piciorul de pe accelerație, motorul electric funcționează asemenea unui generator și transferă energia cinetică a automobilului în energie electrică, stocată în pachetul de acumulatori. Utilizarea intensă a așa-numitei recuperări de energie de către motor sporește raza de acțiune cu până la 20%.

În aceleași timp, se creează un cuplu de frână, care are ca efect decelerarea automobilului. Răspunsul permite un stil de condus confortabil, în special la viteze medii și cu variație constantă. În traficul urban, circa 75% din manevrele de decelerare sunt inițiate fără utilizarea frânei. În timpul recuperării energiei frânelor, stopurile automobilului sunt iluminate.

Acest efect de frânare acționează numai asupra roților spate. În cazul în care conducătorul are nevoie de un nivel mai ridicat de decelerare, apăsarea pedalei de frână pune în funcțiune sistemul convențional hidraulic de frânare. Dacă se efectuează manevre bruște de frânare, Dynamic Stability Control (DSC / Controlul Dinamic al Stabilității) aplică măsuri selective de frânare și gestiune a motorului pentru a garanta o frânare sigură în orice moment.

Sistemul de frâne dispune de o pompă electrică de vacuum, care se activează la nevoie. Alături de servodirecția electrică (EPS), familiară de la modelul de serie BMW Seria 1, aceste dotări contribuie la creșterea eficienței generale a automobilului.

Tehnologia transmisiei disponibilă la conceptul BMW ActiveE prezintă și alte caracteristici, cum ar fi masa redusă a construcției și un aranjament optimizat al pachetului pentru toate componentele. Motorul electric a fost integrat în totalitate în axul spate – din motive de siguranță și funcționalitate -, în timp ce întregul sistem electronic este poziționat deasupra propulsorului.

Spațiul care la automobilele cu motoare cu combustie este destinat transmisiei convenționale și rezervorului de combustibil este utilizat pentru stocarea energiei. Cu o masă la gol de aproximativ 1.800 kg, un centru de greutate coborât și o distribuție a masei pe axe perfect echilibrată, specifică pentru BMW, automobilul are tot ceea ce este necesar pentru a oferi proprietăți dinamice și o manevrabilitate agilă în stilul cu care BMW Seria 1 și-a obișnuit clienții.

Datele provizorii de performanță sunt unele remarcabile. Accelerația de 0 la 60 km/h se realizează în mai puțin de 4,5 secunde, în timp ce la 100 km/h se ajunge în circa 9 secunde, în timp ce viteza maximă, limitată electronic, este de 145 km/h. Ca și în cazul modelului MINI E, autonomia este estimată la 160 km pe un singur ciclu de încărcare, în funcție de condițiile de trafic (la simulare, autonomia în ciclul FTP72 este calculată la 240 kilometri).

Tehnologia flexibilă de încărcare permite pachetului de acumulatori litiu-ion să fie alimentați la sursele convenționale de energie din stațiile publice de încărcare sau la panourile speciale. În Europa, pachetul de acumulatori poate fi încărcat la o sursă convențională de curent (50 A) în aproximativ trei ore. Pe continentul nord-american, utilizarea unei surse normale de curent (continuu, 32 A) face ca încărcarea acumulatorului să dureze circa 4,5 ore.

Componentele transmisiei utilizată de BMW ActiveE Concept au fost dezvoltate ca parte a “project i”. Obiectivele pe care acesta se bazează derivă din cerințele pentru dezvoltarea unui model de serie, așa-numitul Megacity Vehicle, iar BMW ActiveE reprezintă încă un pas spre realizarea acestui concept. Multe din componentele noului prototip vor fi dezvoltate ulterior pentru integrarea în Megacity Vehicle.

O dată cu lansarea conceptului BMW ActiveE, vor fi prezentate și noile servicii BMW ConnectedDrive, care au fost concepute exclusiv pentru utilizarea într-un automobil electric. Astfel, vor fi disponibile funcții specifice de comandă, care vor permite folosirea unui telefon mobil pentru verificare stării de încărcare a acumulatorului, pentru căutarea stațiilor publice de încărcare sau pentru activarea funcțiilor de încălzire auxiliară sau de aer condiționat.

Faptul că sistemul de încălzire și compresorul de aer condiționat sunt alimentate electric înseamnă că temperatura dorită poate fi obținută chiar și atunci când automobilul staționează, spre exemplu pentru alimentarea cu energie. În plus, există opțiunea de preîncălzire sau prerăcire a automobilului înaintea unei călătorii, ceea ce optimizează nu numai confortul, ci și starea de încărcare a acumulatorului.

Din punct de vedere al designului, există o diferențiere ușor de remarcat față de modelul de producție al BMW Seria 1 Coupé, datorită finisării caroseriei în nuanța Liquid White metalizat, precum și elementelor grafice în nuanța Electric Blue ce apar pe capota față, uși, acoperiș și capota portbagajului sau cuvintele “ActiveE”, “eDrive” și “EfficientDynamics” de pe uși sau panourile laterale. Jantele speciale din aliaj ușor, lipsa sistemului de evacuare și elementele iluminate în albastru, cum ar fi aripioara de pe acoperiș și conexiunea de încărcare, evidențiază caracterul special al automobilului cu propulsie electrică.

La interior, noul concept BMW ActiveE dispune de scaune speciale îmbrăcate în piele, cu elemente grafice embosate și cusături accentuate de nuanța albastră, precum și benzi interioare de culoare Liquid White. Panoul de instrumente și afișajul central au fost mărite pentru a include elemente specifice transmisiei electrice. Utilizarea funcțiilor inovatoare de comandă, ca parte a sistemului BMW ConnectedDrive, este prezentată ca exemplu de conectare a unui terminal smartphone, aflat în legătură completă cu sistemul de infoainment al automobilului.

În dorința de a-și îndeplini obiectivul realizării unei mobilități lipsită de emisii CO2, BMW Group va continua să dezvolte transmisii electrice, ca o componentă a strategiei BMW EfficientDynamics. Transmisia electrică oferă o opțiune suplimentară pentru o formă de durată a mobilității individuale, alături de optimizarea continuă a tuturor modelelor cu motoare convenționale, cu combustie. În plus, lansarea pe piață a tehnologiei BMW ActiveHybrid în producția de serie și a modelului BMW Hydrogen 7 sunt tot atâtea dovezi ale faptului că hidrogenul devine o alternativă viabilă pentru utilizarea cotidiană.

 
 
Citește și:
› BMW i Hydrogen NEXT la Salonul Auto de la Frankfurt 2019 ...06/10/2019
› Noul BMW 330e Sedan este lansat pe piață ...18/08/2019
› BMW și Jaguar Land Rover vor colabora pentru dezvoltarea tehnolog ...09/06/2019
› Audi la Salonul Auto IAA 2019 de la Frankfurt ...06/10/2019
› Hyundai la Salonul International Auto de la Frankfurt 2019 ...25/08/2019
› Hyundai dezvaluie prima schita a noului i10 ...11/08/2019
› BMW i Hydrogen NEXT la Salonul Auto de la Frankfurt 2019 ...06/10/2019
› Audi la Salonul Auto IAA 2019 de la Frankfurt ...06/10/2019
› Hyundai la Salonul International Auto de la Frankfurt 2019 ...25/08/2019
› A patra generație Honda CR-V ajunge pe piață în noiembrie 2012 ...26/07/2012
› BMW ConnectedDrive 2012, ce aduce nou ...12/07/2012
› Opel Adam, dezvăluit complet înaintea debutului de la Paris Motor ...11/07/2012
› BMW i Hydrogen NEXT la Salonul Auto de la Frankfurt 2019 ...06/10/2019
› Electric! MINI Cooper SE, în România de la 27.800 Euro ...25/08/2019
› Renault lansează noul ZOE cu autonomie de până la 390 km ...23/06/2019
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.