Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Autostrada Moldovei: informații și detalii oficiale despre proiect

Autostrada Moldovei: informații și detalii oficiale despre proiect

Publicat în data de: 03 Septembrie 2012
Categorii: Stiri, Autostrazi.
 

În vederea unei bune informări, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România dorește să aducă la cunoștința publicului informații privind proiectul autostrăzii Târgul Mureș - Iași.



foto-autostrada moldovei informatii si detalii oficiale despre proiect
Astfel, viitoarea autostradă va avea o lungime totală de 289 km și va fi împărțită în trei tronsoane:
- Târgu Mureș – Ditrău cu o lungime de 92,126 km, proiectant SC Search Corporation SRL;
- Ditrău – Târgu Neamț cu o lungime de 118,8 km, proiectant SC Iptana SA;
- Târgu Namț – Iași cu o lungime de 78 km, proiectant SC Inocsa Ingenieria.

Autostrada străbate un traseu dificil (deal și munte), ceea ce impune un volum mare al lucrărilor de artă poduri,podețe, viaducte, etc.) și numeroase arii protejate (situri de importanță comunitară (SCI) și situri de protecție avifaunistică (SPA), respectiv:
- SPA Dealurile Tărnavelor și Valea Nirajului pe o lungime de 35,41 km;
- SPA Depresiunea și Munții Giurgeului, pe o lungime de 12,67 km;
- SCI Dealurile Târnavei Mici – Bicheș, pe o lungime de 21,45 km;
- SCI Borzont, zona Bucin nod la DN 13B
- ROSPA 0033 – depresiunea Munții Giurgeului pe o lungime de 16,47 km;
- ROSPA 0029 Masivul Ceahlău pe o lungime de 11,92 km;
- Parcul Național Vânători Neamț;
- Km 14+300 – km 14+820 intersectează ROSCI 0378 „Râul Siret între Pașcani și Roman” pe o lungime de 420 m;
- Km 60+120 – km 60+220 intersectează ROSCI 0221 „Sărăturile din Valea Ilenei” pe o lungime de 100 m;
- Km 66+000 – km 66+220 intersectează ROSCI 0265 „Valea lui David” pe o lungime de 220 m;
- Km 66+620 – km 67+4000 intersectează ROSCI 0265 „Valea lui David” pe o lungime de 780 m;
- Km 67+660 – km 69+100 tunel pe sub ROSCI 0265 „Valea lui David” pe o lungime de 1440 m.

În prezent proiectarea nu este finalizată întrucât:
- Procedura de obținere a Acordului de Mediu nu este finalizată. Începând cu anul 2010 ariile protejate care au impact asupra traseului autostrăzii au fost extinse, ceea ce determină reconsiderarea studiului de impact și reluarea procedurii de obținere a Acordului.
- Costurile estimate în acest moment sunt foarte mari, acestea variind între 11 mil euro/km și 60 mil.euro/km, fapt sesizat și de Ministerul Finanțelor Publice.

Astfel, în acest context, CNADNR-SA va contracta servicii de expertiză tehnică și financiară prin care se vor reanaliza soluțiile tehnice adoptate și se vor face propuneri de reducere a costurilor. După definitivarea traseului și fundamentarea costurilor de implementare, vor fi analizate potențialele surse de finanțare, altele decât bugetul de stat.

 
 
Citește și:
› Șoseaua Ploiești-Pașcani va deveni drum de mare viteză ...12/10/2016
› Autostrada Iași-Târgu Mureș, cuprinsă în bugetul pe 2016 ...15/12/2015
› România s-a racordat la rețeaua de autostrăzi din Occident ...13/07/2015
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2017 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2017 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.