Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Audi Q5, a doua generație - mai sportivă și mai polivalentă

Audi Q5, a doua generație - mai sportivă și mai polivalentă

Publicat în data de: 04 Martie 2017
Categorii: Audi, Facelift, Stiri.
 

Noul Q5 îmbină sportivitatea unui sedan Audi, cu caracterul polivalent și interiorul flexibil. Noul Audi Q5 definește încă o dată noi standarde în segment, de exemplu în domeniul conectivității, al eficienței și al sistemelor de asistență.



"Primul Audi Q5 a fost timp de mulți ani SUV-ul cu cele mai mari vânzări din clasa sa. Nu a fost o sarcină ușoară să-i concepem succesorul, dar tocmai acest fapt face ca totul să fie atât de incitant", a declarat Rupert Stadler, Președintele Consiliului de Administrație AUDI AG. "Odată cu noul Q5, ridicăm ștacheta cu încă un nivel. Printre inovațiile extraordinare se numără sistemul de tracțiune quattro cu tehnologie ultra, motoarele de înaltă eficiență, suspensia pneumatică cu controlul amortizării și o gamă vastă de sisteme de infotainment și de asistență."

Noul SUV Audi se prezintă cu o alură sportivă, având linii tensionate.

Grila Singleframe cu designul său sculptural și cadrul solid domină secțiunea frontală aplatizată aerodinamic. Sunt disponibile farurile LED sau farurile Audi Matrix LED cu funcție de iluminare dinamică la virare.

Tipic Audi: indiciile asupra tracțiunii quattro

Linia marcantă a "umerilor" conferă profilului structură. Pasajele accentuate ale roților sunt un indiciu pentru tracțiunea integrală permanentă quattro, iar așa-numitul "greenhouse" (construcție ce amintește de o seră) coboară rapid. La fel ca și în față, și în spate, liniile orizontale emană prezența marcantă și accentuează lățimea mașinii. Blocurile optice spate sunt disponibile și cu funcția opțională de iluminare dinamică la virare. Hayounul se prelungește pe montanții C: un detaliu specific modelelor Q de la Audi. Cadrul difuzorului integrează terminațiile sistemului de evacuare.

Audi oferă 14 culori exterioare diferite pentru noul Q5.

Sunt disponibile trei linii de echipare, basic, design si sport, plus pachete specifice fiecărei linii, ca de exemplu pachetul S line sport, design selection sau pachetul S line exterior. La linia de echipare design, elemente gri contrastante accentuează caracterul robust al noului SUV, iar la linia de echipare sport, Audi Q5 are elemente vopsite integral în culoarea caroseriei.

Reducere de masă: cu până la 90 kg mai ușor decât modelul anterior: 4,66 metri lungime, 1,89 metri lățime și 1,66 metri înălțime la un ampatament de 2,82 metri - în comparație cu modelul anterior, noul Q5 a crescut în aproape toate direcțiile. Și totuși, a fost redusă masa proprie cu până la 90 kg, în funcție de motor. Oțelurile cu rezistență înaltă și aluminiul sunt combinate în manieră inteligentă la fabricarea caroseriei.

Noul Q5 se poziționează în vârful clasei sale și în privința caracteristicilor aerodinamice. Versiunile cu patru cilindri au coeficientul cd 0,30, cu plafonul optimizat din punct de vedere aerodinamic. Zgomotul cauzat de curenții de aer este deosebit de redus, la fel ca și vibrațiile - noul SUV de la Audi își răsfață pasagerii cu cea mai bună acustică interioară din clasa sa.

Spațios și lat: interiorul

Interiorul oferă un spațiu foarte generos pentru 5 persoane și depășește modelul anterior și concurenții în ceea ce privește dimensiunile principale. Liniile cu orientare orizontală accentuează impresia de lățime mare și confort. Pe întreaga lățime a panoului de instrumente este aplicat un bandou decorativ tridimensional. Noul concept utilizat în configurarea liniilor de echipare pune la dispoziția clienților o gamă largă de culori și materiale.

Noul sistem de aer condiționat de înaltă eficiență este disponibil în două versiuni. Volanul sport multifuncțional cu trei spițe este inclus în dotarea standard. Opțional sunt oferite și funcții adiționale, precum încălzirea din volan. Dotările pentru scaun sunt de asemenea variate, cuprinzând inclusiv o funcție pneumatică de masaj. Pe întuneric, iluminarea ambientală opțională (dotare standard pentru design selection) generează o atmosferă atractivă, cu 30 de culori diferite. Calitatea finisajelor noului Q5 este lipsită de compromisuri.

Spătarul banchetei este fracționat în trei segmente. Funcțiile de reglare a înclinării unghiului spătarului și de glisare longitudinală sunt opționale. În funcție de poziția banchetei, volumul de bază al portbagajului se încadrează între 550 și 610 litri, cu 10 litri mai multe decât la modelul anterior. Când bancheta este rabatată, volumul crește la 1.550 litri. Încărcarea este simplificată prin soluții inteligente, precum covorașul pliabil variabil, controlul opțional cu senzori pentru hayon și funcția de coborâre manuală a caroseriei cu ajutorul suspensiei pneumatice opționale.

Simplitate și logică: comenzile și afișajele

Utilizarea funcțiilor noului SUV Audi este extrem de simplă și intuitivă și este caracterizată prin introducerea a trei dotări noi atractive. Sistemul opțional Audi virtual cockpit are o grafică briliantă pe ecranul de 12,3 inchi de înaltă rezoluție. Șoferul poate selecta din două moduri de afișare -un mod clasic de afișare, cu instrumentele rotunde de mari dimensiuni și un mod la care afișajul este dominat de harta de navigație sau de liste. Display-ul head-up, de asemenea opțional, proiectează informațiile principale pe parbriz.

Terminalul MMI de pe consola centrală preia rolul de element de comandă principal. La sistemul de infotainment de vârf - sistemul opțional de navigație MMI plus cu MMI touch și ecran MMI de 8,3 inchi - butonul rotativ are integrat un touchpad. Acesta recunoaște informațiile introduse ca scris de mână, precum și gesturile familiare de la electronicele actuale, precum gesturile de zooming. Dacă noul Q5 este echipat cu o transmisie automată, este, de asemenea, dotat cu un ecran MMI mai mare, all-in-touch, inclusiv funcția haptic feedback.

Logica de operare MMI are la bază ierarhiile aplatizate, folosite de smartphone-urile prezentului, inclusiv funcția inteligentă de căutare cu text liber. Noua funcție de comandă vocală cu limbaj natural recunoaște și comenzile date în limbaj "de zi cu zi". La noul Audi Q5, volanul multifuncțional plus servește ca al treilea nivel de operare Audi oferă opțional un display head-up nou. Acesta proiectează informații importante pe parbriz, inclusiv date provenite de la sistemele de asistență pentru șofer, sub formă de simboluri și cifre care pot fi rapid percepute.
Navigația Audi: asistență personalizată pentru navigație

Noul Audi Q5, la fel ca și modelele Q7 și A4, are o funcție de asistență personalizată, cu capacitate de "autoînvățare". După activarea acestei funcții, sistemul de navigație "învață" rutele și destinațiile pe care clientul le alege frecvent și asociază aceste informații cu locul în care este parcată mașina și cu momentul din zi.

Astfel, cât este activ, sistemul învață din ceea ce face clientul și utilizează aceste informații pentru a sugera optimizări pentru planificarea rutei următoarei călătorii - chiar și atunci când navigația nu este activă. Sistemul de navigație integrează în calculațiile sale 3 destinații care sunt cele mai probabile, ținând cont de momentul sosirii și de nivelul curent al traficului. De exemplu, sistemul îi poate sugera clientului să activeze sistemul de navigație pentru a afla informații despre potențiale rute alternative. Șoferul decide dacă va activa sau nu funcția. El are de asemenea opțiunea de a șterge destinațiile salvate. Dacă funcția este dezactivată, sistemul nu memorează destinațiile. De asemenea, nu are în vedere destinațiile șterse sau rutele parcurse anterior.

On-line cu modulul LTE: sistemul de navigație MMI plus

Sistemul de navigație MMI plus utilizează modulul Audi connect pentru a integra un modul LTE și un hotspot WiFi - astfel, pasagerii pot conecta la internet până la 8 dispozitive mobile. Audi connect permite roaming-ul confortabil în Europa pentru numeroase servicii Audi connect, cu un card SIM permanent instalat, adică Audi connect SIM cu abonament. Dacă doresc, utilizatorii pot de asemenea opta pentru pachetele pentru hotspot-ul Wifi, la prețuri atractive, care includ și roaming în UE.

Aplicația gratuită Audi MMI connect generează o conexiune strânsă între mașină și smartphone sau un smartwatch, oferind totodată și alte servicii. Printre acestea se numără verificarea de la distanță a informațiilor privind starea automobilului, streaming media on-line și transmiterea agendei de la smartphone la MMI.

Opțiune high-end: modulele de infotainment

Audi phone box conectează smartphone-urile la antena automobilului pentru a asigura o calitate optimă a recepției. De asemenea, permite încărcarea inductivă a smartphone-urilor, în baza standardului Qi. Sistemul de sunet Bang & Olufsen cu sunet 3D inovator introduce dimensiunea spațială a înălțimii sunetului. Tableta Audi, care este, de asemenea, nouă, are rolul de dispozitiv flexibil al sistemului Rear Seat Entertainment. Interfața Audi pentru smartphone-uri introduce în noul Q5 Apple CarPlay și Android Auto.

Sisteme de asistență și siguranță

Și cu sistemele sale de asistență pentru șofer, noul Audi Q5 se poziționează în vârful segmentului său, punând la dispoziție o gamă largă de opțiuni high-tech. Interacționând în mod inteligent, aceste sisteme reprezintă un următor pas în direcția condusului autonom. Sistemele sunt structurate în trei pachete - Tour, City și Parking.

Asistentul predictiv pentru eficiență ajută șoferul să economisească mai mult combustibil, oferind informații specifice cu privire la mediul care înconjoară automobilul. Tempomatul adaptiv ACC inclusiv traffic assistant poate prelua parțial controlul direcției în traficul congestionat. Audi active lane assist ajută șoferul să mențină banda de rulare. Funcția de avertizare pentru distanță alertează șoferul când distanța față de un alt autovehicul scade sub nivelul de siguranță.

Asistentul la traficul perpendicular spate, asistentul pentru avertizarea la ieșirea din mașină, asistentul pentru evitarea coliziunilor și asistentul pentru viraje sunt încă o parte din funcțiile care contribuie considerabil la gradul ridicat de siguranță. Aici se încadrează și sistemele pre sense - Audi pre sense city este o dotare standard care avertizează șoferul la pietoni și alte vehicule și care poate iniția chiar frânarea de urgență, în cadrul anumitor limite ale sistemului. Park assist, funcția de recunoaștere a indicatoarelor de circulație (cu cameră video) și asistentul pentru coborârea pantelor completează gama dotărilor.

Cvintetul puterii: motoarele TDI și TFSI

Noul Audi Q5 este lansat în Europa cu cinci motoare puternice și eficiente: patru motoare diesel TDI* și unul TFSI*. Acestea oferă puteri mai mari cu până la 20 kW(27 CP), deși consumul a fost semnificativ redus.Mai ales motoarele 2,0 TDI ale noului Q5, cu puteri de 110 kW (150 CP), 120 kW (163 CP) și 140 kW (190 CP), sunt extrem de eficiente.

Cele două motoare de vârf îmbină puterea ridicată cu eficiența. Motorul modernizat 2,0 TFSI* oferă o putere de 185 kW (252 CP), deși consumă doar6,8 litri de benzină la100 km, emisiile fiind de 154 grame de CO2per km. De asemenea revizuit în detaliu, motorul 3,0 TDI* are o putere crescută la 210 kW (286 CP) cu un cuplu de 620 Nm.

Versatil și eficient: sistemul de transmise

Sistemele de transmisie ale SUV-ului de talie medie au fost, de asemenea, actualizate în toate detaliile, inclusiv transmisia manuală cu 6 trepte, transmisia S tronic cu 7 trepte și tiptronic cu 8 trepte (doar cu 3,0 TDI). Transmisiile automate includ o funcție de rulare liberă, pentru economisirea de combustibil. Șoferul le controlează fie cu ajutorul selectorului sau al padelelor de pe volan. În ambele cazuri, semnalele de comandă sunt transmise electronic.

Noua tracțiune quattro cu tehnologie ultra este o dotare standard pentru motoare le 2,0 TDI de 120 kW (163 CP)* și 140 kW (190 CP)*, precum și pentru2,0 TFSI* de 185 kW (252 CP)*. Audi o poate oferi ca dotare opțională pentru motorul diesel de intrare în gamă de 110 kW (150 CP). Sistemul de tracțiune quattro cu tehnologie ultra decuplează tracțiunea pe puntea spate, întotdeauna când aceasta nu este necesară, iar când este cazul, o poate recupla din nou, în mod proactiv. Noul concept sporește eficiența fără a reduce tracțiunea sau avantajele conduitei dinamice.

Atât la versiunea cu tracțiune față, cât și la cea quattro, controlul cuplului individualizat pentru fiecare roată conferă manevrabilității o tușă adițională de rafinament. Soluția inteligentă de soft asigură întotdeauna o experiență dinamică, precisă și cu un nivel ridicat de control la volan. Pentru motorul V6 diesel, Audi oferă un diferențial sport opțional pentru puntea spate, care distribuie cuplul între roți în funcție de necesar, asigurând astfel caracteristici dinamice de nivel maxim - aceasta este încă o dotare nouă în această gamă de modele, precum și în mediul concurențial.

Unificarea contradicțiilor: șasiul

Noul Audi Q5 asigură o manevrabilitate care îmbină avantaje extrem de diferite - este sportiv, fiind totodată foarte confortabil. Baza acestor caracteristici este asigurată de noua suspensie cu cinci brațe, precum și de noul sistem de direcție asistată electromecanic. Direcția dinamică este disponibilă ca dotare opțională.

Clienții pot alege din două variante de arcuri și amortizoare. Șasiul cu controlul amortizoarelor oferă un ecart foarte larg între confort și dinamism. Astfel, șoferul poate selecta reglajele cu ajutorul Audi drive select. Suplimentar față de ajustarea controlului amortizoarelor, noua suspensie pneumatică adaptivă poate fi utilizată pentru a varia garda la sol a mașinii pe cinci niveluri. La Audi Q5 3,0 TDI*, aceste două sisteme și diferențialul sport sunt reunite într-o nouă unitate de comandă centrală pentru șasiu.

La varianta standard a sistemului Audi drive select, care accesează diferite module tehnice, șoferul poate selecta unul din cele 7 moduri disponibile. Cele două moduri noi, lift/off-road și all-road, subliniază în mod optim caracterul off-road al noului Audi Q5.

Noul SUV Audi iese din fabrică cu jante din aliaj de 17 inchi.

Liniile de echipare design și sport au jante de 18 inchi, iar pachetele S line sport și Audi design selection oferă jante de 19 inchi. Ca dotare opțională sunt oferite jante cu dimensiuni de până la 21 inchi.

Noul Audi Q5 este fabricat la o nouă unitate de producție din Mexic.

Modelul va sosi la distribuitorii europeni la începutul anului 2017. Prețul de bază la lansarea vânzărilor noului Q5 2,0 TDI* 120 kW quattro S tronic* va fi de 45.100 euro.

 
 
Citește și:
› Audi la Salonul Auto IAA 2019 de la Frankfurt ...06/10/2019
› Audi Q3 Sportback, primul crossover compact din gamă ...11/08/2019
› Noul Audi Q7 pentru 2020, ridicat la un nou nivel ...14/07/2019
› Noua Skoda OCTAVIA pentru 2020: tehnologie mai avansată și design ...05/11/2019
› Hyundai dezvaluie prima schita a noului i10 ...11/08/2019
› Noul Renault Captur pentru 2020, disponibil și în România ...14/07/2019
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.