Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Audi la CES 2017: prototipul Audi Q7 cu inteligență artificială își arată performanțele

Audi la CES 2017: prototipul Audi Q7 cu inteligență artificială își arată performanțele

Publicat în data de: 09 Ianuarie 2017
Categorii: Audi, Auto-show, Tehnologie, Stiri.
 

Inteligența artificială este o tehnologie cheie pentru piloted driving - de aceea Audi și parteneri puternici din industria electronică dezvoltă împreună concepte inovative care vor schimba regulile jocului în domeniul învâțării automate.



foto-audi la ces 2017 prototipul audi q7 cu inteligenta artificiala isi arata performantele
La Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas, Audi prezintă prototipul cu inteligenț artificială Audi Q7, o mașină pilotată automat devenită realitate datorită colaborării cu NVIDIA.

Pentru a fi în concordanță cu NVIDIA la CES, Audi demonstrează inteligența prototipului într-o zonă deschisă, special proiectată pentru piloted driving. Mașina se orientează cu ajutorul unei camere frontale de 2 megapixeli conectată cu un procesor NVIDIA Drive PX 2, care controlează cu mare precizie direcția. Controller-ul de mare performanță a fost special proiectat pentru aplicațiile piloted driving. Nucleul software-ului constă într-o rețea neurală pe care experții Audi și NVIDIA au programat-o special pentru pilotarea automată și pentru recunoașterea semnalelor de control al traficului.

Procesul de învățare al prototipului Q7 a început cu ajutorul unui pilot uman aflat la volan. De la acesta, prototipul a acumulat prin observare și cu ajutorul unor camere adiționale cunoștințele necesare legate de traseu și împrejurimi. Acest fapt a dus la corelarea între reacțiile șoferului și evenimentele detectate de camere. Astfel că în demonstrațiile ulterioare de condus, mașina devine capabilă să înțeleagă instrucțiunile, de exemplu un semnal din trafic, și să reacționeze în consecință. Când apare un semnal corespunzător, prototipul schimbă imediat strategia de condus și alege fie ruta scurtă, fie pe cea lungă. Designul sistemului este atât de robust că poate face față variabilelor precum schimbarea vremii și a condițiilor de lumină. Își controlează răspunsurile zi și noapte, chiar și în lumina orbitoare a soarelui sau în condiții aspre de lumină artificială.

Metodele de învățare folosite pentru prototipul Audi Q7 cu inteligență artificială se aseamănă fundamental cu cele de deep reinforcement learning (un tip de inteligență artificială). Folosirea acestui principiu a determinat prezența Audi la Conferința și Workshopul despre Sistemele de Procesare Neurală a Informațiilor (NIPS), un eveniment bazat pe inteligența artificială ținut la Barcelona în decembrie. Acolo, rețelele neurale - ce funcționează similar cu creierul uman - au fost antrenate pentru o aplicație specifică. În timp ce modelul miniatural de la NIPS a învățat să parcheze prin metoda încercărilor multiple, în timpul testelor de training, prototipul Audi Q7 cu inteligență primește datele concrete și relevante învățând de la șofer.

Audi consideră că inteligența artificială este o tehnologie cheie și revoluționară pentru piloted driving - de aceea lucrează în strânsă colaborare cu liderii industriei de electronice. Împreună cu partenerii săi, Audi evaluează diverse abordări și metode de machine learing. Scopul este de a găsi întotdeauna metoda optimă pentru fiecare situație. Eforturile de colaborare dintre companiile IT și cele de automobile aduc o valoare enormă pentru implementările ulterioare, anume pentru proiectarea și producția mașinilor.

Prin expertiza impresionantă în sisteme, NVIDIA este cel mai mare și capabil jucător în industria mondială de semiconductoare. Audi lucrează încă din 2005 cu această companie. Audi A4 folosește chip-uri NVIDIA încă din 2007, iar doi ani mai târziu tehnologia NVIDIA a permis ca Audi A8 să capete o nouă dimensiune în ceea ce privește dispay-ului video. Platforma Modulară de Infotainment (MIB), introdusă în 2013, funcționa cu procesor Tegra 2 NVIDIA. Iar platforma ulterioară Audi Q7 din 2015 (MIB2) a funcționat cu un procesor NVIDIA T 30.

Următoarea variantă de dezvoltare pentru noua platformă este MIB2+, ce va apărea în premieră anul acesta pe noua generație Audi A8. Elementul cheie este procesorul Tegra K1, care face noi funcții posibile și are o putere computațională impresionantă necesară pentru a suporta câteva display-uri high resolution - inclusiv noua generație Audi virtual cockpit. Împreună cu MIB2+, controller-ul central driver assistance (zFAS) al noului Audi A8 își va face de asemenea debutul. Procesorul K1 este de asemenea la bord, iar în curând va fi și procesorul X1 NVIDIA. Audi și NVIDIA au în plan intensificarea parteneriatului prin combinarea expertizei de dezvoltare a mediului NVIDIA pentru aplicațiile de IA cu experiența bogată Audi în domeniul autovehiculelor.

Un alt partener important Audi este Mobileye, al cărui chip de procesare a imaginilor este integrat în zFAS. Compania israeliană high-tech este lider mondial în domeniul aplicațiilor ce folosesc image recognition pentru automobile. Mobileye furnizează deja o cameră pentru a fi folosită pe o serie de modele Audi - Audi Q7, seriile A4/A5 și noul Q5 - iar software-ul de procesare a imaginilor poate recunoaște un număr mare de obiecte, inclusiv marcajele benzilor, vehicule, indicatoarele rutiere și pietonii. Astăzi, definirea caracteristicilor necesare pentru clasificarea obiectelor încă se face manual.

În noul Audi A8, Audi și Mobileye aduc dovada unui nou nivel de dezvoltare - prin tehnologia image recognition care folosește pentru prima dată tehnologii de inteligență artificială. Acest fapt reduce considerabil nevoia metodelor manuale de training din faza de dezvoltare. Rețelele neurale avansate permit sistemului să învețe singur în timp ce stabilește care sunt informațiile relevante pentru identificarea diverselor obiecte. Prin această metodologie, autovehiculul poate chiar să recunoască spațiile libere din mașină, o premisă importantă a sistemului piloted driving pentru siguranță.

Funcția pilot traffic jam va fi oferită pentru prima dată pe un model de serie pentru noul Audi A8. Aceasta va fi prima funcție piloted driving disponibilă pentru producția în serie care va permite mașinii (cu acordul șoferului) să preia uneori controlul complet. Prin acest pas, scena este pregătită pentru a începe noul deceniu cu un nivel mai mare de automatizare.



 
 
Citește și:
› Audi preia ABT Sportsline și va concura în Formula E ...17/07/2017
› Noul Audi A8 vine cu suspensie complet activă ...03/07/2017
› Audi R8 Spyder V10 plus, cel mai rapid decapotabil ...26/06/2017
› BMW la Auto Shanghai 2017 ...23/04/2017
› Volkswagen lansează un crossover cu motor electric ...23/04/2017
› Ofensiva SUV-urilor Citroen ...20/04/2017
› Noul Audi A8 vine cu suspensie complet activă ...03/07/2017
› BMW i câștigă încă o dată International Engine of the Year Award ...25/06/2017
› Noul Audi A8 promovează electrificarea auto la scară largă ...20/06/2017
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2017 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2017 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.