Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Audi e-tron are o aerodinamică de excepție

Audi e-tron are o aerodinamică de excepție

Publicat în data de: 16 Iunie 2018
Categorii: Audi, Stiri, Electric.
 

Automobilul electric are un concept aerodinamic sofisticat, cu un coeficient aerodinamic de doar 0,28. Pentru prima dată la un automobil de serie: oglinzile exterioare virtuale sunt oferite ca dotare opțională.



foto-audi e-tron are o aerodinamica de exceptie
Cu cât sunt mai optimizate caracteristicile aerodinamice ale unui automobil electric, cu atât acesta ajunge mai departe: la un coeficient aerodinamic de 0,28, prototipul Audi e-tron prezintă valori de top în segmentul SUV. Această valoare a contribuit decisiv la obținerea autonomiei de peste 400 de kilometri pentru utilizarea cotidiană, conform ciclului WLTP. Oglinzile virtuale exterioare reprezintă o dotare deosebită a conceptului aerodinamic al acestui model premium pur electric.

Testul de anduranță în tunelul aerodinamic

Poziționat față în față cu rotorul silențios cu diametrul de circa 5 metri, Audi e-tron privește direct în ochiul uraganului. Pe bancul pentru testări aerodinamice și acustice al celui mai silențios tunelul aerodinamic auto din lume, cel din Ingolstadt, inginerii Audi optimizează zgomotul și coeficientul aerodinamic în condiții extreme. Ambele caracteristici sunt esențiale pentru eficiența și confortul automobilului. Având o putere de 2,6 megawați, ventilatorul generează viteze de până la 300 km/h. Prototipul Audi e-tron a fost supus aici testelor timp de peste 1.000 de ore.
Rezultatul: coeficientul aerodinamic de 0,28. Clienții beneficiază direct de această valoare redusă, deoarece rezistența aerului la înaintare contribuie decisiv la autonomia ridicată a mașinii, și anume de peste 400 de kilometri conform ciclului WLTP. O sutime a coeficientului aerodinamic înseamnă o autonomie de circa cinci kilometri de condus în condiții cotidiene uzuale.



Rezistența aerului la înaintare: esențială la drum lung

La drum lung, situație în care Audi e-tron excelează, rezistența aerului la înaintare este mult mai importantă decât rezistența la rulare și inerția. Energia consumată de automobil pentru a înfrunta această rezistență este energie pierdută. De aceea, aspectele aerodinamice sunt atât de importante. Iar la traficul în condiții urbane, intră în joc și alți factori. În aceste condiții, automobilul poate recupera mare parte a energiei utilizate prin frânare, astfel că influența masei sale scade.

Pentru a atinge coeficientul aerodinamic de 0,28, inginerii Audi au dezvoltat o gamă largă de soluții pentru optimizarea caracteristicilor aerodinamice ale tuturor secțiunilor caroseriei. Anumite soluții sunt vizibile din primul moment, în timp ce altele își îndeplinesc rolul fiind ascunse vederii. Datorită acestor soluții, coeficientul aerodinamic al prototipului Audi e-tron este cu aproape 0,07 mai mic decât coeficientul autovehiculelor comparabile cu propulsie convențională. La utilizarea în parametri normali, autonomia crește astfel cu circa 35 de kilometri per încărcare completă a bateriei, conform ciclului WLTP.

Soluții inteligente: oglinzi exterioare virtuale și o formă specială a scutului

Oglinzile exterioare virtuale oferite opțional vor fi lansate în premieră mondială în versiunea pentru producția de serie a prototipului Audi e-tron. Acestea sunt mult mai înguste decât oglinzile obișnite: astfel reduc lățimea automobilului cu 15 centimetri și, datorită noii lor forme, reduc rezistența la înaintare, dar și zgomotul, oricum redus, generat de curenții de aer. În suportul fiecărei oglinzi este integrată câte o cameră video mică. Imaginile capturate apar pe ecranele OLED la trecerea dintre panoul de instrumente și portieră. Oglinzile exterioare virtuale pot fi adaptate la diferitele situații de condus, optimizând astfel siguranța. Din sistemul MMI pot fi selectate trei moduri de afișare: pentru deplasarea pe autostradă, pentru viraje și al treilea, pentru parcare.

Un alt factor important este suspensia pneumatică adaptivă inclusă în dotarea standard. La viteze de pete 120 km/h, aceasta reduce garda la sol cu până la 26 de milimetri față de poziția normală, reducând astfel rezistența la înaintare. În partea inferioară, SUV-ul este complet închis, iar partea din față și din spate sunt complet acoperite cu scuturi. Bateria de înaltă tensiune de sub compartimentul pasagerilor este protejată de un panou din aluminiu, împotriva lovirii cu pietre, de exemplu. Punctele în care sunt prinse șuruburile au forma similară adânciturilor de pe o minge de golf. Astfel, fluxul de aer este optimizat în comparație cu cel de pe o suprafață perfect plană.

La reducerea rezistenței la înaintare mai contribuie și priza de aer rece controlabilă, care se află în spate grilei Singleframe a radiatorului și are două obloane acționate electric. Când acestea sunt închise, nu există practic deloc turbulențe în fluxul de aer. Când trebuie răcite componentele șasiului sau condensatorul sistemului de aer condiționat trebuie ventilat, oblonul superior se deschide primul și abia apoi și al doilea. Când frânele hidraulice de pe roți sunt supuse unor sarcini mari, priza de aer controlabilă se deschide, deschizând astfel două canale de ventilație care direcționează aerul de răcire în pasajele roților, spre frâne.

Prizele de aer laterale din partea frontală a prototipului Audi e-tron dispun de conducte adiționale, vizibile clar de la exterior, care duc, aerul de asemenea, la pasajele roților, astfel încât fluxul de aer să treacă pe lângă jantele aerodinamice de 19 inchi incluse în dotarea standard. Designul jantelor este mai aplatizat decât la modelele uzuale. Anvelopele de 255/55 se evidențiază datorită rezistenței lor super-reduse la rulare. Chiar și partea laterală a anvelopei contribuie la optimizarea caracteristicilor aerodinamice, literele fiind adâncite în cauciuc și nu aplicate pe acesta, ca la modelele obișnuite.

 
 
Citește și:
› Noua vedetă a capitalei filmului: conceptcar-ul Audi e-tron GT ...05/12/2018
› Audi implementează inteligența artificială în producția de mașini ...02/11/2018
› Power play: prototipul Audi e-tron cu o dinamică electrizantă ...22/10/2018
› Cea mai mare flotă de automobile BMW plug-in hybrid din România ...09/12/2018
› Volkswagen, lider în România pe segmentul de mașini electrice ...05/12/2018
› Noua vedetă a capitalei filmului: conceptcar-ul Audi e-tron GT ...05/12/2018
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2017 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2018 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.