Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți Alfa Romeo Stelvio, primul SUV din istoria brandului italian

Alfa Romeo Stelvio, primul SUV din istoria brandului italian

Publicat în data de: 07 Decembrie 2016
Categorii: Alfa-romeo, Auto-show, Stiri, Geneva.
 

Cea mai nouă creație Alfa Romeo a debutat la Salonul Auto de la Los Angeles, în versiunea Quadrifoglio. Stelvio este primul SUV din istoria de peste 100 de ani a brandului. Alfa Romeo Stelvio va fi lansat oficial în Europa la Salonul Auto de la Geneva.



foto-alfa romeo stelvio primul suv din istoria brandului italian
 ›Galerie foto:
foto-alfa romeo stelvio primul suv din istoria brandului italian foto-alfa romeo stelvio primul suv din istoria brandului italian foto-alfa romeo stelvio primul suv din istoria brandului italian foto-alfa romeo stelvio primul suv din istoria brandului italian
foto-alfa romeo stelvio primul suv din istoria brandului italian foto-alfa romeo stelvio primul suv din istoria brandului italian foto-alfa romeo stelvio primul suv din istoria brandului italian foto-alfa romeo stelvio primul suv din istoria brandului italian
foto-alfa romeo stelvio primul suv din istoria brandului italian foto-alfa romeo stelvio primul suv din istoria brandului italian foto-alfa romeo stelvio primul suv din istoria brandului italian foto-alfa romeo stelvio primul suv din istoria brandului italian
Ales pentru a devenit o referință în segment, noul model înglobează spiritul autentic Alfa Romeo și cele cinci ingrediente care stau la baza unuia dintre cele mai dorite branduri din lumea auto: design italian distinct, motoare inovatoare de ultima generație, distribuție impecabilă a masei, soluții tehnice unice și un senzațional raport putere/greutate.

Dezvoltat în prestigiosul centru tehnic Alfa Romeo din Modena, în inima “Culoarului Auto” al Italiei, noul SUV Stelvio va fi produs la recent modernizată uzina Cassino pe o linie de producție dedicată exclusiv celor mai noi modele Alfa Romeo – inclusiv superbei Giulia, care în 2015 a transpus brandul într-o nouă era grație designului revoluționar, tehnologiei și caracterului sportiv. Aceleași incrediente, adaptate unei noi clase de mașini, se întorc acum prin SUV-ul Stelvio, care oferă aspectul pur sportiv Alfa Romeo, performanță de top și nivele de echipare tehnică și tehnologică fără egal în segmentul SUV-urilor mici premium.

Inclusiv numele noului SUV Alfa Romeo garantează o experiență spectaculoasă de condus care-i va uimi până și pe cei mai experimentați și încercați șoferi. Pasul Stelvio este cel mai înalt din Italia (al doilea în Europa), iar drumul de 20 km care îl traversează șerpuiește peste 75 de viraje și panorame superbe în timp ce urcă rapid spre altitudinea de 2.758 de metri. De-a lungul anilor, campionii de ciclism și legende din lumea sportului cu motor au dus bătălii aici, transformând acest traseu într-o legendă a motorsportului. O fostă arteră importantă de transport în vremuri de război, acest drum șerpuit a devenit astăzi o atracție turistică majoră. Pentru a-l savura așa cum trebuie savurat, storcând fiecare picătură de plăcere dintr-o experiență unică – pe cont propriu sau alături de familie – există un singur SUV capabil să ofere combinația unică dintre plăcerea condusului, stilul italian și versatilitate: acesta este Alfa Romeo Stelvio.

Design senzațional Alfa Romeo și contururi imaculate

Alfa Romeo Stelvio este mixul perfect dintre istorie, viteză și frumusețe; iar alchimia din spatele formelor sale magice este o parte integrală din istoria brandului, datând de acum un secol. Obținerea acestui amestec, acum dar și în trecut, a necesitat un talent aparte pentru combinarea a trei ingrediente speciale ale designului Italia – proporții, simplitate și finisare impecabilă. Aceste ingrediente oferite deja de Giulia – noua referință a mărcii Alfa Romeo și primul capitol din viitorul brandului – au fost atent prelucrate și adaptate pentru a se potrivi unui Sports Utility Vehicle.

Proporțiile compacte ale noului Stelvio exprimă forță și dinamism, atestate de lungimea de 468 cm, înălțimea de 165 cm și lățimea de 216 cm. Profilul confirmă aceste coordonate, cu linii care descriu un model compact, începând cu partea din față și evoluând spre partea din spate și un interior care se revarsă abrupt într-un portbagaj de tip hatch, decorat cu un eleron pentru performanțe aerodinamice amplificate – un element vital pentru o mașină care pulsează cu putere.

Designul noului Alfa Romeo Stelvio își regăsește expresivitatea și în finisările de calitate, care implică definirea unor reflexii bogate și armonioase de-a lungul proporțiilor mașinii. Rezultatul final este o silueta sculptată, care oferă contraste dintre suprafețe luminate și umbre, în special pe lateralul noului Stelvio. Practic, “musculatura” mașinii accentuează partea din spate și cea din față.

Versiunea Quadrifoglio prezentată la Los Angeles dispune și de praguri laterale în culoarea caroseriei decorate cu inserții din fibră de carbon, care accentuează caracterul sportiv al mașinii. Acestea trăsături, combinate cu spoilerele față/spate și aripile sculptate, fac din Stelvio Quadrifoglio mai degrabă un sedan sport decât un SUV tradițional.

Al treilea aspect al stilului Alfa Romeo îl reprezintă simplitatea care ascunde unul dintre cele mai complexe procese creative din industrie – desenarea unei mașini. Pentru că designul are rolul de a ascunde complicata sarcină de redare a liniilor naturale, simple, care să sublinieze eleganța și aroma sofisticată a produselor italiene. Iar această abordare marchează practic întreaga istorie a designului Alfa Romeo, care s-a exprimat întotdeauna prin linii curate dar îndrăznețe. De aceea Stelvio emană o identitate puternică, construită pe câteva principii selecte, ca de exemplu partea frontală tip frunză de trifoi, probabil cel mai faimos și distinctiv element prezent în designul auto.

Partea din față afișată de noul Stelvio cuprinde și accente de forță și agresivitate, în mare parte datorate prizelor de aer care alimentează intercoolerele și deschiderile clasice din jurul grilei în formă de scut.

În partea din spate, noul Stelvio păstrează aceleași coordonate de atractivitate, pentru că imaginea de sportivitate este menținută de cele patru evacuări finale și elementul de design “Kamm tail” care desăvârșește caracterul inconfundabil al modelelor istorice Alfa Romeo, prezent pe unele dintre cele mai prestigioase modele de performanță și competiție create de brand.

Repere asemănătoare de inspirație sportivă se regăsesc la interior, grupat în jurul șoferului cu ajutorul comenzilor de pe volan și direcției prompte adecvată oricărui stil de condus. Dar asta nu e tot. Poziția de condus este de asemenea sculptată în jurul șoferului cu ajutorul tunelului median ușor diagonal și a unui bord ușor ondulat – croit că un costum la comandă, cu materiale premium și măiestrie în asamblare. Fibră de carbon, lemnul și materialele textile au fost alese pentru impactul lor vizual și tactic, iar asamblarea oferă un sens palpabil termenului de artă.

Performanțe efervescente de la motorul V6 BiTurbo de 2,9 litri și 510 CP

Motoarele inovatoare de ultima generație sunt un alt sigiliu al unei Alfa Romeo autentice. De aceea Stelvio Quadrifoglio primește un motor unic în ceea ce privește tehnologia și performanță: un V6 BiTurbo de 2,9 litri și 510 CP conectat la o transmisie automată cu 8 rapoarte.

Inspirat din tehnologiile și experiență tehnică Ferrari, propulsorul cu șase cilindri este construit integral din aluminiu pentru a reduce greutatea mașinii, în special pe puntea față.

Mai mult, în ciuda valorilor fenomenale de cuplu și putere, unitatea este incredibil de eficientă în ceea ce privește consumul de combustibil, grație sistemului electronic de dezactivare a cilindrilor. La fel că toate motoarele Află Romeo de generație nouă, propulsorul de V6 2,9 litri utilizat de Stelvio Quadrifoglio va livra și o notă sonoră tipică Alfa Romeo, care să reflecte performanțele de top.

Transmisia automată ZF cu 8 rapoarte este calibrată pentru a schimbă treptele în 150 de milisecunde în modul Race. Această mai dispune și de un sistem de cuplaj de tip lock-up care transmite șoferului o senzație puternică de accelerare atunci când o anumită treaptă de viteză este cuplată. În funcție de modul selectat prin Alfa DNA Pro, cutie automată optimizează fluiditatea, confortul și facilitează condusul în orice tip de mediu – inclusiv în oraș – și îmbunătățește consumul și emisiile de dioxid de carbon. Padelele din aluminiu amplasate pe coloana de direcție sunt de asemenea o dotare standard.

Pe lângă motor de 510 CP oferit exclusiv de versiunile Quadrifoglio, Află Romeo va introduce și un motor turbo de 2 litri cu 280 CP cuplat la o transmisie automată cu 8 trepte. Este vorba despre un motor realizat din aluminiu, cu 4 cilindri, capabil să dezvolte 280 CP la 5,250 rpm și un cuplu maxim de 400 Nm la 2,250 rpm. Pe lângă sistemul electrohidraulic MultiAir care coordonează închiderea și deschiderea supapelor, motor mai dispune și de un sistem turbo doi-în-unu și de un sistem de injecție cu presiunea de 200 bari, pentru un răspuns rapid la apăsarea pedalei de accelerație pe toată plajă de turații, în condiții de top în ceea ce privește economia de combustibil.

Soluții tehnice exclusive și invovatoare

În concordanță cu tradiția Alfa Romeo, asistență electronică nu trebuie să fie intrusivă, ci să amplifice experiență pasională de condus oferită de șasiul și sistemul de suspensie. Stelvio Quadrifoglio confirmă această filozofie la Los Angeles cu numeroasele sisteme sofisticate care fac experiență de condus și mai încântătoare.

Alfa DNA Pro

Stelvio Quadrifoglio este de asemenea echipat cu noul selector Alfa DNA Pro, care modifică răspunsul dinamic al mașinii în funcție de alegerea șoferului – Dynamic, Natural, Advanced Efficiency (mod economie de energie) și Race (ideal pentru performanțe desăvârșite).

Tracțiune integrală cu tehnologie Q4

Stelvio Quadrifoglio oferă un sistem inovator de tracțiune integrală cu tehnologie Q4, conceput pentru a ajusta tracțiunea în timp real, pentru performanțe de vârf, eficientă și siguranță. Pe scurt, sistemul Q4 disponibil pe noul SUV Alfa Romeo oferă toate avantajele tracțiunii integrale cu un plus de economie de combustibil și răspuns prompt, precum și toată plăcerea condusului oferită de o mașină cu tracțiune spate.

Sistemul Q4 include o cutie de transfer și un diferențial față creat pentru a satisface cerințele tehnice Alfa Romeo, oferind astfel un răspuns rapid și control asupra nivelului mare de cuplu, totul împachetat într-un ansamblu cu greutate redusă. Cutie de transfer folosește tehnologia Active Clutch pentru a îmbină o ținută de drum dinamică și o economie impresionantă de combustibil. Actuatorul de ultima generație asigura distribuția rapidă și precisă a cuplului motor, în funcție de setările alese cu ajutorul Alfa DNA Pro.

Sistemul Q4 monitorizează permanent numeroși parametri și optimizează distribuția cuplului motor între cele două axe în funcție de aderența detectată pe fiecare roată. Această tehnologie poate anticipa pierderea iminentă de aderența prin procesarea datelor primite în urmă accelerației laterale și longitudinale, a unghiului volanului și a sensorilor de înclinare laterală/ruliu. În condiții normale, Stelvio Quadrifoglio cu Q4 se comportă că un vehicul cu tracțiune spate, cu 100% din cuplu trimis către puntea spate prin intermediul unei cutii de transfer dedicate. Pentru a modula distribuția cuplului motor cât mai rapid posibil, sistemul folosește un diferențial mecanic cu alunecare limitată între cele două punți pentru control, tracțiune și stabilitate în viraje nemaiîntâlnite până acum în clasa să.

Alfa Torque Vectoring

Combinat pentru prima dată cu sistemul de tracțiune integrală Q4, tehnologia Alfa Romeo Torque Vectoring optimizează distribuția cuplului și accentuează caracterul sportiv oferit de Stelvio Quadrifoglio. Cele două ambreiaje din diferențialul spate fac posiblia livrarea cuplului către fiecare roată în mod independent. Astfel, resursele sunt transmise spre asfalt mult mai eficient, chiar și atunci când limitele mașinii sunt puse la încercare. Drept urmare, Stelvio este sigur și plăcut de condus în orice situație, fără a necesită intervenții intrusive din partea sistemului electronic de control al stabilității.

Sistem de suspensie cu tehnologie exclusivă AlfaLink

Pe față, Stelvio Quadrifoglio folosește un ansamblu de tip dublu braț triunghiular cu axa de direcție semi-virtuală, pentru a optimiza filtrarea șocurilor și a asigura răspunsul rapid la corectările de direcție. Prin menținerea suprafatei de contact a anvelopei cu asfaltul constanța chiar și în viraje, acest sistem exclusiv oferit de Alfa Romeo oferă un nivel superior de aderența laterală. Suspensia spate folosește un sistem four-and-a-half link – patentat de Alfa Romeo – pentru a livra o combinație de performanță, plăcere a condusului și confort. Un sistem de amortizoare controlate electronic se adaptează instantaneu la condițiile de drum, permițând optarea pentru o manevrabilitate înclinată atât spre confort cât și spre performanță.

Sistem de frânare IBS (Integrated Brake System) cu discuri carbon-ceramice

Folosit pentru prima oară pe Giulia, sistemul unic Alfa Romeo Integrated Brake System (IBS) își face apariția și pe Stelvio Quadrifoglio. Inovatorul sistem electromecanic combină controlul stabilității cu tradițională servofrână pentru a garanta un răspuns instantaneu la frânare și distanțe de frânare scurtate, contribuind în același timp la scăderea masei mașinii. Sistemul de frânare folosit de Stelvio Quadrifoglio folosește componente din aluminiu și discuri carbon-ceramice.

Alfa Chassis Domain Control

Sistemul Alfa Chassis Domain Control (CDC) preia rolul de „creier” pentru Stelvio Quadrifoglio și coordonează sistemele electronice ale mașinii. Acesta gestionează funcționarea unor sisteme precum Alfa DNA Pro, tracțiunea integrală Q4 și Alfa Torque Vectoring, dar și suspensia activă și ESC-ul, pentru optimizarea performanțelor și a plăcerii condusului. Practic, CDC adaptează geometria șasiului în timp real, prin ajustarea dinamică a setărilor sistemului Alfa DNA Pro pe baza informațiilor despre accelerație și rotație primite de la senzorii mașinii. Situațiile critice sunt prevenite sau gestionate prin informarea unităților de control care formează în sistemul electronic al mașinii atunci când mașină se deplasează pe secțiuni virajate: șasiu, tren de rulare, motor, suspensie, sistem de frânare, direcție și diferențial.

Componente dezvoltate în parteneriat cu Magneți Marelli

La fel că celelalte modele din gama Alfa Romeo, SUV-ul Stelvio primește echipamente dezvoltate împreună cu Magneți Marelli – de la dispozitive de iluminare până la componentele trenului de rulare, ale suspensiilor și sisteme de evacuare, împreună cu noul sistem de infotainment Connect 3D Nav de 8,8 inci. O confirmare a colaborării profitabile dintre Alfa Romeo și liderul mondial în design și construcția de sisteme auto și componente de înalta tehnologie.

Distribuție perfectă a masei și raport putere/greutate ideal

Unul din obiectivele primare pentru designul noului Stelvio Quadrifoglio a fost atingerea plăcerii absolute la volan. Factorii cheie care contribuie la acest aspect sunt distribuția perfectă a masei pe cele două punți și un raport putere/greutate optim. Pentru primul factor a fost necesară o gestionare inteligență a materialelor și a maselor, obținută prin modificarea arhitecturii noului SUV Alfa Romeo și poziționarea celor mai grele componente cât mai central posibil. Raportul ideal putere/greutate a fost obținut prin folosirea de materiale ultraușoare precum fibră de carbon pentru arborele cardanic și aluminiu pentru motor, suspensii, frâne, portiere, aripi laterale, capotă și portbagaj. Masă redusă nu afectează rigiditatea torsională impecabilă a mașinii, ci garantează durabilitate, niveluri scăzute de zgomot și manevrabilitate de prima clasa chiar și în situații extrem de solicitante.

Alfa Romeo Stelvio va fi lansat oficial în Europa în cadrul Salonului Auto de la Geneva din primăvară anului 2017.

 
 
Citește și:
› VIDEO: Transfăgărășanul, drum pereche cu Alfa Romeo ...29/12/2017
› Alfa Romeo se întoarce în F1 ...29/12/2017
› Alfa Romeo Stelvio, în România de la 43.865 Euro ...24/04/2017
› Dacia adoptă motorizarea electrică! ...22/02/2020
› Noul Kia Sorento va debuta la Salonul Auto de la Geneva ...04/02/2020
› Audi la Salonul Auto IAA 2019 de la Frankfurt ...06/10/2019
› Dacia adoptă motorizarea electrică! ...22/02/2020
› Noul Kia Sorento va debuta la Salonul Auto de la Geneva ...04/02/2020
› Imagine By Kia: noul concept-car 100% electric ...11/03/2019
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2021 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005 - 2021 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.