Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți A patra generație Honda CR-V ajunge pe piață în noiembrie 2012

A patra generație Honda CR-V ajunge pe piață în noiembrie 2012

Publicat în data de: 26 Iulie 2012
Categorii: Honda, Facelift, Prezentare, Stiri.
 

Honda lansează a patra generație a SUV-ului CR-V. Modelul european Honda CR-V, construit în Europa încă din 1998, este acum mai eficient, funcțional și mai capabil. Vezi cum arată și cu ce noutăți vine pe piață, începând cu luna noiembrie 2012.



Lansat inițial în anul 1995 la Salonul Auto de la Tokyo, Honda CR-V a fost prima generație modernă de „SUV-uri de oraș”. A devenit punctul de referință al acestui segment aflat în continuă creștere datorită dimensiunii sale practice și utilității excelente.

Modelul Honda CR-V a fost proiectat mai ales pentru utilizarea pe carosabil, dar avea un design tipic de SUV și calitatea pe care clienții o așteaptă de la un produs Honda. Vânzările au început în Europa în anul 1997 și modelul CR-V a devenit modelul favorit al cumpărătorilor, înregistrând un succes atât de mare încât producția modelelor europene a fost demarată în fabrica Honda din Swindon, Marea Britanie în anul 1998.

Lansată la sfârșitul anului 2001, a doua generație Honda CR-V a împrumutat multe elemente de la modelul original, păstrând cele mai bune calități, cum ar fi aspectul de vehicul 4x4 și sistemul Real Time Dual Pump 4WD cu activare automată. Acest model a oferit performanțe și economie de combustibil îmbunătățite, dobândite prin introducerea motorului Honda pe benzina 2.0 litri i-VTEC, în timp ce structura noii caroserii oferea un spațiu interior mult mai mare.

O nouă creștere a vânzărilor a avut loc în anul 2005 prin introducerea apreciatului motor diesel i-CTDi. Completând perfect motorul pe benzină, puterea ridicată, cuplul motor îmbunătățit au intensificat farmecul general al modelului Honda CR-V.

A treia generație a modelului Honda CR-V a apărut în anul 2007. Acesta a fost primul model CR-V ce dispunea de hayon cu deschidere verticală, o caracteristică posibilă prin eliminarea roții de rezervă de pe portbagaj. Având o gardă la sol și o lungime reduse, o lățime mai mare decât a predecesorilor săi, acest model oferea o dinamică mai bună pe șosea. La jumătatea anului 2009 un facelift a introdus noua generație de motoare i-DTEC și combinația de motorizare diesel cu transmisie automată.

Peste cinci milioane de unități Honda CR-V au fost vândute pe întregul mapamond de la lansarea sa în anul 1995 iar a patra generație Honda CR-V continuă succesul predecesorilor săi, fiind mult mai practică și oferind un extraordinar rafinament. Modelul care a contribuit la definirea sectorul compact SUV a fost complet reproiectat pentru piața europeană.

Pentru prima dată, modelul Honda CR-V va fi oferit în versiune cu tracțiune 4x2 sau tracțiune 4x4, în timp ce îmbunătățirile aduse motoarelor au obținut o reducere semnificativă a emisiilor de dioxid de carbon.

Vânzările noului Honda CR-V vor începe în Europa în luna noiembrie 2012 și va fi construit la fabrica Honda din Swindon, Marea Britanie.

Ryouji Nakagawa, Large Project Leader (LPL) pentru CR-V a comentat: „Prima generație și-a propus să combine cele mai bune elemente ale unui vehicul și ale unui SUV. Pentru noul Honda CR-V, am realizat acum un echilibru perfect, centrat între eficiența unui autovehicul și funcționalitatea și securitatea unui SUV. Astfel, am creat un model eficient, versatil și capabil.”


[+] Noul Honda CR-V - în detaliu (click pentru afișare)

DESIGN EXTERIOR – O SOLUTIE INTELIGENTA
 Inaltime si lungime reduse fara a compromite spatiul interior
 Marirea capacitatii portbagajului
 Hayon cu actionare electrica, dotare exclusiva pentru Europa
 Pozitie de condus similara unui automobil
 Lumini de zi si stopuri cu leduri

Cautarea echilibrului perfect dintre un vehicul si un SUV a influentat fiecare element al procesului de dezvoltare, inclusiv al aspectului exterior. Exterior Designer Manabu Konaka explica: “ Honda CR-V a fost intotdeauna o masina pentru orice ocazie. Este potrivit pentru fiecare zi dar si pentru momente speciale, dar partea estetica trebuie sa transmita intotdeauna rezistenta si fiabilitate.” Lungimea si inaltimea masinii au fost reduse cu 3 mm, respectiv cu 25 mm comparativ cu modelul actual, fara a reduce spatiul interior. “Acesta este doar un exemplu al eficientei imbunatatire a noului Honda CR-V” spune Konaka. “Acest vehicul este functional, eficient si de incredere si am incercat sa transpunem acest lucru in design.”

Chiar daca a patra generatie a modeului este recunoscuta imediat ca facand parte din familia Honda CR-V, isi declara propria identitate. Comparativ cu generatia anterioara a CR-V, noul model are o atitudine mult mai agresiva si aerodinamica, cu linii mult mai profunde si o parte frontata mult mai indrazneata. Liniile netede ale barei de protectie anterioare sunt unite de o grila orizontala si de faruri cu profunzime in linia caroseriei. Bara de protectie anterioara inferioara este proiectata pentru a exprima personalitatea unui SUV printr-un unghi de atac generos. Semnul distinctiv al modelului Honda CR-V reprezentat de stopurile de frana verticale, ce au debutat pe modelul original, este pastrat dar a dobandit acum un stil tridimensional. Rotile de dimensiuni mari si pasajele de roata indraznete scot si mai mult in evidenta prezenta dinamica si capacitatile modelului.

Modelul Honda CR-V a fost proiectat ca un model global, dar modelul european dispune de o serie de imbunatatiri exterioare dezvoltate special pentru aceasta piata. Bara de protectie anterioara, revizuita, evidentiaza aspectul sau dinamic, in timp de luminile de zi si stopurile cu LED reprezinta alte elemente noi.

Pozitia parbrizului a fost mutata cu 60 mm mai in fata (masurat de la partea inferioara a acestuia) in relatie cu lungimea totala a masinii. Ca urmare, dimensiunea compartimentului motor a fost redusa. “La Honda, fiecare Project Leader respecta filosofia man-maximum, machine-minimum” afirma Nakagawa. “Scopul nostru este intotdeauna de a reduce dimensiunea componentelor mecanice pentru a putea oferi mai mult spatiu pentru pasageri. Este o provocare pentru inginerii nostri si pentru echipele de productie, dar una pe care trebuie sa o acceptam.”

Repozitionarea parbrizului si noul design al capotei au oferit un avantaj suplimentar, zona anterioara a vehiculului ce nu poate fi vazuta de sofer a fost redusa pentru a imbunatati vizibilitatea si pentru ca modelul Honda CR-V sa fie mult mai manevrabil. O crestere de 10 mm a cursei de reglare a volanului si a scaunelor a fost, de asemenea, asigurata pentru ca o varietate mult mai mare de soferi sa poata obtine pozitia ideala de condus.
Sinergia dintre forma si functionalitate a jucat un rol critic in procesul de dezvoltare al fiecarui Honda CR-V si acest ultim model nu este o exceptie. Zona vitrata de mari dimensiuni dezvaluie spatiul oferit de habitaclu. Konaka spune, “Sunt deosebit de mandru de designul lunetei.

Am dorit sa o extindem la maxim catre extremitatea vehiculului pentru a evidentia proportiile elegante si, de asemenea, pentru a putea mari capacitatea portbagajului.” Avand bancheta posterioara rabatata complet, capacitatea portbagajului modelului Honda CR-V creste cu 148 litri, la 1648 litri. Pentru modelele cu roata de rezerva cu 147 de litri, la 1669 litri iar cu scaunele in pozitie normala, portbagajul are 589 litri. Lungimea de incarcare a fost marita cu 140 mm la 1570 mm, in timp ce inaltimea marginiiinferioare a hayonului a fost redusa cu 25 mm pentru a facilita incarcarea obiectelor grele sau incomode. Portbagajul modelului CR-V poate acum gazdui doua biciclete sau patru seturi de crose de golf.

Un sistem de intrare fara cheie si hayonul actionat electric faciliteaza exploatarea caracterului practic al modelului CR-V. In ceea ce priveste gama globala a modelului CR-V, acest hayon actionat electric este unic in piata europeana si este disponibil doar anumite versiuni.

DESIGN INTERIOR – CALITATE SI FUNCTIONALITATE
 Spatiu ergonomic si eficient
 Spatiu generos in interior
 Finisari de calitate
 Imbunatatire NVH
 Intelligent-Multi Information Display (i-MID) de 5 inch
 Scaune anterioare cu design Whiplash Mitigation
 Bancheta posterioara divizata 60 / 40 rabatabila cu usurinta

Conceptul designului interior al noului Honda CR-V continua filosofia “man-maximum, machine-minimum”. “Primul lucru pe care am dorit sa il realizam in ceea ce priveste designul interior a fost sentimentul de deschidere,” spune Takehiro Ishibashi, Interior Designer. “Am vrut sa comunice sentimentul pe care il ai atunci cand stai varful unui munte, privind in vale si admirand panorama. Este un sentiment de libertate, spatiu, fara limita de timp.”

Influenta acestui mod de gandire poate fi observata in designul plansei de bord. “Exista un numar de straturi orizontale ce ajuta la sublinierea sentimentului de spatiu,” spune Nakagawa. “Noi numim acest stil “desing stratificat”. Prin aranjarea functiilor principale intr-o serie de straturi, puteti crea spatiu ergonomic si eficient ce este extrem de intituitiv.” Butoanele principale au fost grupate in conformitate cu functia acestora, avand o o zona interfata sofer in spatele volanului si o zona de informatii in partea centrala a habitaclului.

Materialele folosite au fost alese cu atentie pentru piata europeana. „Finisarile de inalta calitate de pe partea superioara a plansei de bord au fost inspirate de modelul ”marmorat” al carnii de vita Kobe”, spune Ishibashi. “Pentru partea decorativa ce parcurge intreaga plansa de bord am utilizat un film special ce creeaza un efect 3D. Sunt cu adevarat mandru de atentia pe care am acordat-o detaliului fiecarui aspect al acestui vehicul.”
O atentie sporita a fost acordata pentru a obtine o reducere semnificativa a zgomotului produs de motor si a zgomotelor stradale. Materiale de insonorizare au fost aplicate pe podeaua habitaclului, in timp ce materiale fonoabsorbante au fost aplicate pe hayon, in pasajele rotilor posterioare, pe capota. Portierele dispun acum de o etansare dubla. Rezultatul net este o reducere cu 2dB a zgomotului din cabina comparativ cu actualul model Honda CR-V.

Aceasta ambianta de inalta calitate este amplificata de o gama impresionanta de echipamente. In habitaclu, atentia se focuseaza pe “intelligent” Multi-Information Display (i-MID) de 5 inch ce controleaza sistemele audio, telefonul si sistemul de navigatie (daca exista). Pentru a intensifica sentimentul de spatiu in interior, ramele portierelor au fost sculptate pentru a crea o forma concava. Acest lucru a permis, de asemenea, ca pasagerii locurilor din fata sa fie pozitionati catre partile laterale ale autovehiculului, facilitand accesul si iesirea din autovehicul. Drept consecinta, acum exista mai mult spatiu intre scaune pentru o consola centrala pe care se gasesc doua suporturi de pahare, un spatiu de depozitare, o cotiera si aeratoare pentru bancheta posterioara.

Scaunele anterioare incorporeaza, de asemenea, un sistem ce reduce efectele socului in cazul unui impact. Fante in portiunea din material plastic uretanic, arcul pernei impreuna cu un mecanism de rotire al arcului din perna conlucreaza pentru a absorbi energia pasagerului in cazul unui accident, diminuand riscul de accidentare. Scaunele functioneaza impreuna cu structura caroseriei Advanced Compatibility Engineering (ACE - proiectare pentru compatibilitate avansata).

Inlatimea la sold pentru pasagerii din spate a fost micsorata cu 38 mm comparativ cu modelul actual, rezultand o pozitie mult mai confortabila si un spatiu mult mai mare pentru capul pasagerilor. Mai mult, o schimbare a designului banchetei posterioare a permis inginerilor Honda sa introduca bancheta posterioara rabatabila, divizata 60/40 ce poate fi rabatata dintr-o singura miscare. La tragerea unui maner, modelul CR-V poate fi transformat dintr-un autovehicul cu cinci locuri intr-un utilitar flexibil. “Aceasta este o caracteristica de care sunt deosebit de mandru,” spune Ishibashi. “Va face o mare diferenta in modul in care clientii vor utiliza noul Honda CR-V”..

EFICIENTA
 Aerodinamica imbunatatita
 La lansare puteti alege motorizare 2.0 i-VTEC si 2.2 i-DTEC
 Motor 2.0 i-VTEC disponibil cu tractiune 4x2 sau 4x4
 Reducere cu 10% a nivelului emisiilor comparativ cu modelul actual
 Eco Assist si modalitate ECON
 Tehnologie idle-stop, dotare standard cu transmisia manuala

Aerodinamica reprezinta o alta zona cheie in care forma si functionalitatea sunt strans corelate. Adoptarea unei podele plane si a pasajelor de roata sculpate a optimizat fluxul de aer de sub autovehicul, in timp ce plafonul mai lung si bara de protectie aerodinamica, aripile si spoilerul posterior ajuta la gestionarea fluxului de sub caroserie. Rezultatul se traduce prin reducerea coeficientului de frecare cu 6,5% comparativ cu actualul model Honda CR-V in beneficiul performantelor, consumului de combustibil si al emisiilor.

Sub capota Honda CR-V clientii vor gasi fie un motor pe benzina 2.0 litri i-VTEC sau un motor diesel 2.2 litri. Ambele sunt dezvoltate pornind de la motorizarile celei de-a treia generatii CR-V, dar au fost redesenate axandu-se pe reducerea nivelului de CO2 . “Am pus accent pe aplicarea unor tehnologii noi pentru a reduce frecarea la nivelul motoarelor si pentru a le imbunatati eficienta,” explica Nakagawa. Tehnologia idle-stop a fost, de asemenea, introdusa pe toate versiunile echipate cu transmisie manuala in 6 trepte de viteza.

Imbunatatirile in ceea ce priveste economia de combustibil si reducerea nivelului de emisii CO2 ale modelului Honda CR-V au fost efectuate fara a compromite placerea de a conduce. Puterea si cuplul motorului i-DTEC raman la 150 CP si respectiv 350 Nm, dar nivelul emisiilor CO2 coboara de la 171 g/km la 153g/km* (10%) pentru versiunea cu transmisie manuala si de la 195g/km to 175g/km* pentru modelele echipate cu transmisie automata in cinci trepte de viteza.

Puterea motorului 2.0 litri i-VTEC a fost ridicata de la 150 CP la 155 CP*, in timp ce cuplul motor a fost crescut cu 2 Nm ajungand la 192 Nm*. In ciuda acestei cresteri a performantelor, nivelul emisiilor CO2 a scazut de la 192g/km la 174g/km* in cazul versiunii cu transmisie manuala, si de la 195g/km to 176g/km* in cazul versiunilor cu transmisie automata.

Clientii ce opteaza pentru modelul CR-V cu tractiune 4x2 vor observa o reducere a nivelului emisiilor de pana la 170g/km*, doar cu 4 g/km mai putin decat versiunea 4x4, demonstrand o eficienta incredibila a noului sistem de tractiune all-wheel drive. Introducerea modelului CR-V cu tractiune fata raspunde cerintelor in continua schimbare ale pietii. In Europa, modelele cu tractiune 4x2 reprezinta acum 51% din modelele SUV cu motorizare pe benzina din piata.

De asemenea, ca dotare standard sunt si aclamatele sisteme ECON mode si Eco Assist. Atunci cand butonul ECON este apasat, raspunsul acceleratiei si al sistemului de aer conditionat este reglat automat pentru a reduce consumul de combustibil. Sistemul Eco Assist utilizeaza displayul tabloului de bord pentru a informa soferii cu privire la modul in care stilul de condus influenteaza mediul inconjurator, prin schimbarea culorii displaylui de la albastru la verde atunci cand conduceti eficient.

CONFORT, MANEVRABILITATE SI SIGURANTA ACTIVA
 Manevrabilitatea unui autoturism
 Sistem de directie Motion Adaptive Electric Power (MA- EPS) – servodirectie cu asistare electrica variabila
 Tractiune integrala in timp real cu Intelligent Control System
 Hill Start Assist (HSA) si Hill Descent Control (HDC – asistenta de coborare)
 Advanced Vehicle Stability Assist (VSA - Controlul stabilității si tracțiunii)
 Sisteme Advanced Driver Assist (ADAS) inclusiv Adaptive Cruise Control (ACC – control automat al vitezei de croaziera), Collision Mitigation Braking System (CMBS – sistem de prevenire si franare in caz de coliziuni) si Lane Keeping Assist System (LKAS – sistem mentinere banda de circulatie), sisteme noi pentru modelul Honda CR-V
 Emergency Stop System (ESS)

Noul Honda CR-V marcheaza introducerea unui model cu tractiune 4x2 precum si imbunatatirea sistemului de suspensie, directie si a sistemului de tractiune integrala. Echipa de dezvoltare a pus in aplicare in program amplu de testare pe strazile europene pentru a imbunatati confortul deplasarii cu Honda CR-V fara a compromite manevrabilitatea unui autoturism si stabilitatea la viteze ridicate. Suspensia fata de tip McPherson si cea spate tip multi-link a fost imbunatatita obtinandu-se o crestere de 10% a ratelor de amortizare. O crestere a rigiditatii caroseriei permite suspensiilor sa functioneze mult mai eficient.

Urmatoarea generatie a sistemului Motion Adaptive Electric Power Steering (MA-EPS) a fost imbunatatita pentru a combina manevrabilitatea cu un raspuns mult mai rapid la viteze ridicate. Acest nou sistem sofisticat functioneaza impreuna cu sistemul de control al stabilitatii si tractiunii (VSA) pentru a detecta instabilitatea in conditii de drum alunecos si initiaza automat procedura ce orienteaza soferul sa vireze in directia corecta.
Sistemul MA-EPS ofera, de asemenea, beneficii in ceea ce priveste eficienta. Este simplu si compact si spre deosebire de sistemele hidraulice conventionale de directie, nu utilizeaza putere continua de la motor, ajutand la reducerea consumului de combustibil.

Majoritatea unitatilor Honda CR-V ce vor fi vandute vor avea tractiune integrala si ultima generatie de sistem de tractiune in timp real. Sistemul hidraulic “dual - pump” a celei de-a treia generatii CR-V a fost inlocuit de un sistem electronic ce ofera un raspuns mult mai rapid in cazul detectarii pierderii aderentei. De asemenea, reduce greutatea cu 17% si minimizeaza frecarile interne cu 59%. Progresele ajuta la reducerea impactului negativ asupra consumului de combustibil pentru aproape toate sistemele de tractiune integrala.

De asemenea, exista o gama de sisteme electronice proiectate pentru a face deplasarea mai usoara si mai sigura. Hill Start Assist (HSA) impiedica alunecarea vehiculului in timpul pornirilor din rampa si lucreaza impreuna cu Hill Descent Control (HDC), ce debuteaza pe modelul Honda CR-V pentru prima oara. Disponibil si pe modelele cu transmisie automata, acesta actioneaza la o viteza de pana la 8 km si ajuta vehiculul sa coboare o suprafata dificila in siguranta. Aceste sisteme functioneaza impreuna cu sistemele VSA si MA-EPS.

Noul Honda CR-V este, de asemenea, cel mai nou autovehicul ce utilizeaza sistemul Advanced Driver Assist sau ADAS. Sistemul ADAS include Honda’s Lane Keeping Assist System (LKAS), Adaptive Cruise Control (ACC) si Collision Mitigation Braking System (CMBS), ce avertizeaza soferul privind o coliziune iminenta si chiar actioneaza franele pentru a minimiza impactul.

Comenzile de pe volan actioneaza sistemul ACC si permite soferului sa aleaga atat viteza cat si distanta dorita fata de vehiculul din fata. Folosind un radar in grila anterioara, sistemul ACC monitorizeaza distanta fata de vehiculul din fata si poate aplica pana la un sfert din forta maxima de franare pentru a mentine viteza si distanta setate. Daca este necesara o forta mai mare de franare, sistemul va avertiza vizual si sonor. Sistemul functioneaza intre 30 – 80 km/h.

Proiectat pentru rularea pe carosabil sau pe autostrada, sistemul Lane Keeping Assist ajuta vehiculul sa mentina banda de rulare si este pentru prima data prezent pe modelul Honda CR-V. Sistemul detecteaza marginile benzii de rulare folosind o camera montata in partea superioara a ecranului. In cazul in care sistemul detecteaza ca vehiculul nu se afla in centrul benzii de rulare, acesta va aplica automat o virare de corectie in timp ce emite semnale sonore si vizuale. Sistemul aplica pana la 80% din forta de virare necesara, in timp de soferul va aplica restul de 20%.

Sistemul Collision Mitigation Brake System (CMBS) este un sistem autonom de franare de urgenta bazat pe radar. La viteze mai mari de 15 km/h, autovehiculele in miscare si stationare sunt detectate la circa 100 m in fata autovehiculului. Atunci cand sistemul detecteaza posibilitatea ca autovehiculul sa loveasca unul din obstacole se initiaza un proces cu trei etape. In prima etapa, (de obicei cu circa 3 secunde inaintea impactului), soferul este avertizat prin semnale sonore si vizuale. In a doua etapa, atunci cand sistemul detecteaza ca impactul este inca probabil (de obicei cu circa 2 secunde inaintea impactului), centura de siguranta este actionata de trei ori si autovehiculul incepe automat sa franeze. In cele din urma, atunci cand impactul nu mai poate fi evitat, sistemul CMBS retrage centurile soferului si pasagerului (utilizand intinzatoare reversibile diferite de dispozitivele pirotehnice folosite in timpul impactului) si aplica o forta de franare mai mare. Forta de franare poate fi suplimentata de sofer pana la nivelul maxim. Honda estimeaza ca daca toate autovehiculele ar fi echipate cu sistem CMBS, intre 200.000 si 250.000 accidente ar putea fi prevenite sau efectele acestora ar fi diminuate considerabil.
Asa cum sugereaza si numele, sistemul Advanced Driver Assist este proiectat pentru a completa soferul si nu pentru a inlocui actiunile acestuia.

In cazul unei franari de urgenta, sistemul ESS (Emergency Stop System) va activa automat luminile de avarie si stopurile. Acestea se vor aprinde cu o frecventa ridicata pentru a avertiza vehiculele din spate ca franarea este puternica, micsorand astfel riscul unei coliziuni.

Sigura, eficienta si functionala, a patra generatie a modelului Honda CR-V se bazeaza pe succesul predecesorilor sai. "Modelul Honda CR-V este unul din elementele cheie ale portofoliului Honda la nivel global,” spune Nakagawa. “Dezvoltarea unei noi versiuni a unui model ce a fost vandut in peste cinci milioane de unitati este o mare responsabilitate, dar am acceptat probocarea. Daca doriti sa imbunatatiti un autovehicul ce este deja echilibrat si respectat, singura solutie este sa imbunatatiti fiecare detaliu al acestui autovehicul facandu-l mai mic, mai usor si mult mai eficient decat inainte. Iata ce am facut noi cu noul Honda CR-V.”

*Cifre interne Honda, supuse modificarilor.


 
 
Citește și:
› Honda HR-V, facelift și îmbunătățiti importante pentru 2019 ...13/08/2018
› VIDEO: Honda a prezentat motocicleta care se auto-balansează ...09/01/2017
› Hyundai GENESIS G90 lansat pe piața din Europa la Geneva 2016 ...02/03/2016
› Hyundai dezvaluie prima schita a noului i10 ...11/08/2019
› Noul Renault Captur pentru 2020, disponibil și în România ...14/07/2019
› Noul Audi Q7 pentru 2020, ridicat la un nou nivel ...14/07/2019
› BMW ConnectedDrive 2012, ce aduce nou ...12/07/2012
› Opel Adam, dezvăluit complet înaintea debutului de la Paris Motor ...11/07/2012
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2019 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2019 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.