Informații Auto logo


› cautare avansata


  HomeNoutăți 1eRace - O călătorie de proporții epice, a ajuns la final!

1eRace - O călătorie de proporții epice, a ajuns la final!

Publicat în data de: 26 Septembrie 2012
Categorii: Stiri, Electric.
 

Când și-a cumpărat mașina electrică, Rafael de Mestre a avut un singur gând: acela de a convinge cât mai mulți oameni să "treacă pe electric". După ce a traversat Europa de la Vest către Est, a reușit, după multe peripeții, să facă și înconjurul lumii.



A început cu un plan mai ușor, acela de a traversa Europa de la Vest către Est. Succesul a fost deplin și astfel s-a gândit să treacă la următorul nivel, călătoria la care orice om ar trebui să viseze: înconjurul lumii. Mai mult de atât, pentru impact maxim, trebuia să fie primul om din lume care duce la îndeplinire o astfel de misiune într-o mașină electrică de serie. Planificarea trebuia efectuată minuțios, pentru că traversarea a 15 țări și parcurgerea a 25.000 km nu este pentru oricine. Cu toate acestea planurile sale au fost întru-câtva dejucate de cei doi francezi, Antonin și Xavier, care, cu sprijin din partea Citroen și a altor sponsori francezi, au pus la cale o călătorie similară. Ei au plecat din Strasbourg în luna februarie 2012.

În aceste condiții, Rafael de Mestre a mai avut la dispoziție doar câteva luni pentru a-și definitiva călătoria și așa cum a declarat și el: “Când o singură mașină face înconjurul lumii, este o plimbare, dar atunci când sunt două mașini, este o cursă.“ Acum erau în joc două mașini ai căror șoferi încercau să câștige titlul de “Primul om care conduce în jurul lumii într-o mașină electrică“.

Punctul de plecare al lui Rafael a fost din Barcelona, locul pe care îl considera “acasă“, în data de 11 mai, cu trei luni după ce francezii plecaseră. S-a îndreptat către Franța apoi prin Elveția si Germania. Din Frankfurt acesta și-a transportat mașina cu avionul către S.U.A. Vestul Europei a fost străbătut în doar câteva zile. Pe 22 mai Rafael a început traversarea Statelor Unite pe I-80. 12 zile mai târziu și după aproape 4.000 km parcurși, ajunge la San Francisco. În Palo Alto, unde se afla sediul Tesla Motors, a fost întâmpinat de cei de la sediu cu un tort prin care își arătau aprecierea față de ceea ce încearcă să realizeze.

Între timp, francezii traversaseră S.U.A. și mașina lor se afla în tranzit către Asia. Dar, în doar 24 de zile, Rafael reușise să parcurgă distanța pe care francezilor le-a luat aproape patru luni să o petreacă. Rafael nu a vrut sa riște așa că a decis să-și trimită mașina cu avionul către Tianjin, China. De ajuns, a ajuns în doar 32 ore, dar formalitățile de import au durat considerabil mai mult. Rafael a reușit să conducă prin China abia de pe data de 12 iulie. Francezii îl prinseseră din nou din urmă și îl și depășiseră.

Rafael a reușit să conducă până la granița cu Kazakhstan în doar 12 zile. Această porțiune a călătoriei, de 3.300 km lungime, l-a purtat din orașe dezvoltate precum Tianjin către deșertul Gobi, unde a întâlnit cămile pe autostrăzi. În timp ce traversa deșertul Gobi a reușit să îi întreacă pe francezi, așa că atunci când Rafael a ajuns în Urumqi, în vestul Chinei, cei doi francezi erau în spatele lui. Traseul care fusese pregătit inițial pentru Kazakhstan a trebuit sa fie schimbat deoarece Rafael a realizat că drumurile erau foarte proaste în acea parte a lumii. Chiar dacă drumurile se dovediseră îndoielnice, oamenii pe care i-a întâlnit au fost de o calitate excepțională. Astfel i-a fost ușor să găsească electricitate pentru mașină chiar și în locurile în care probabil oamenii se gândesc că este imposibil.

În data de 13 august, Rafael părăsește Kazakhstanul și intră în Rusia. Cu toate că francezii au mers pe o scurtătură, ei au rămas în urma în Kazakhstan, dar încă pe urmele lui. În Rusia, Rafael a condus prin orașe precum Chelyabinsk, Ufa, Samara și Saratov. A durat doar șapte zile să străbată Rusia și în timp ce era la granița cu Ucraina, cei doi francezi abia intrau în Rusia.

Rafael a trecut prin Kiev și prin mai multe întâlniri cu presa locală, reușind să străbată și această țară în patru zile. Următoarea oprire a fost România, pe teritoriul Uniunii Europene. De aici lucrurile trebuiau să decurgă fără probleme. Lanțul românesc de hoteluri Continental - primul din lume care susține încărcarea vehiculelor electrice încă din 2011, era deja pregătit pentru sosirea lui Rafael în Suceava, București, Sibiu și Arad.

Europa s-a dovedit a fi o sarcină mai ușor de îndeplinit pentru de Mestre, deoarece finalizase anterior turneul “TESLA Goes East“. Sosirea în Barcelona era programată pentru data de 5 septembrie. Însă uneori lucrurile nu merg conform planului și în data de 2 septembrie un nefericit accident în Germania a întrerupt cursa lui Rafael când acesta mai avea doar 1.000 km până la linia de sosire. Într-un accident în lanț pe autostradă, mașina a fost grav avariată iar Rafael era sigur că nu va mai termina cursa înaintea francezilor. Când a avut loc accidentul, mașina francezilor se afla în Moscova.

Apoi, un miracol s-a întâmplat și mașina a fost reparată în cel mai scurt timp posibil, de către service-ul Tesla din Munchen. Pe data de 5 septembrie, cu doar trei zile mai târziu mașina era deja reparată. Odată ce a revenit în cursă, Rafael a decis să-și programeze sosirea în Barcelona pe data de 14 septembrie și să călătorească mai mult prin Spania.

Astfel, Rafael de Mestre a ajuns pe data de 14 septembrie în Barcelona. În cinstea sa a fost organizat un eveniment de bun-venit unde alte 100 de mașini electrice din Spania i s-au alăturat la Arcul de Triumf.

La momentul în care a ajuns în Barcelona, acesta condusese peste 26.000 km. Din Barcelona, Rafael s-a îndreptat înapoi către nord, spre Strasbourg, cu trecere prin Bordeaux și Paris. A făcut acest efort suplimentar pentru a conduce în total 28.000 km, cât vor conduce și francezii cu Citroen-ul lor și pentru că Strasbourg a fost punctul de plecare al acestora din urmă, în februarie 2012.

Pe data de 22 septembrie, Rafael a ajuns înaintea francezilor în Strasbourg. Astfel, Rafael a câștigat împotriva echipei franceze și a devenit prima persoană care a călătorit în jurul lumii într-o mașină electrică de serie. Pe lângă faptul că a devenit prima persoană care a condus în jurul lumii într-o mașina electrică, Rafael s-a întâlnit cu pasionați ai mașinilor electrice în fiecare comunitate prin care a condus precum și cu reprezentanți ai industriei auto într-o curajoasă încercare de a promova mașinile electrice.

Scopul final al acestei curse a fost până la urmă să crească nivelul de informare asupra sustenabilitații mașinilor electrice și să le transforme într-o realitate a viitorului apropiat.

Statistici ale cursei: - Durata: 11 mai - 14 septembrie - 126 zile pentru a termina cursa - Circumnavigație: Din Barcelona până în Barcelona 60 zile conduse + 60 zile de așteptare - Țări străbătute: Spania - Andorra - Franța - Elveția - Germania - S.U.A - China - Kazakhstan - Rusia - Ucraina - România - Ungaria - Austria - Kilometri parcurși: peste 28.000 - Costuri: electricitate: 300 EUR

Recorduri: 1) Primul om care conduce în jurul lumii singur într-o mașină electrică 2) Prima cursă 100% sigură în jurul lumii într-o mașină 100% standard electrică 3) Cea mai rapidă cursă în jurul lumii: 60 zile de condus, 120 zile în total 4) Câștigătorul primei curse 100% electrice 5) Cea mai mare distanță condusă vreodată într-o mașina 100% electrică

Următoarele proiecte ale șoferului Rafael de Mestre : 2013: Cursă electrică pentru toate mașinile 100% electrice, în Barcelona, Septembrie/ Octombrie 2013. 2014: A doua cursă în jurul lumii.

Mai multe detalii pe: www.1e-race.com

 
 
Citește și:
› Jaguar I-PACE, primul model electric al marcii ...20/03/2017
› Renault ZOE e-Sport, un concept car 100% electric și 100% sportiv ...11/03/2017
› Geneva 2017: Hyundai dezvaluie conceptul FE Fuel Cell ...08/03/2017
Comentariile cititorilor:
comments powered by Disqus


Comentează pe FORUM!
Înapoi la noutăți

 

Anunturi masini noi si second hand


Home | Știri auto | Promoții auto | Drive test | Mașini noi | Mașini SH | Utile | RCA 2017 | Wallpapers | Forum | Publicitate | Contact | RSS Feed 2.0 | urmărește Informații Auto pe Twitter

©2005-2017 Informații Auto. Toate drepturile rezervate.